Kompani Lauritzen sesong 3

Svar
Chromeback

Re: Kompani Lauritzen sesong 3

Legg inn av Chromeback »

TerryMcDermott skrev: man okt 25, 2021 1:28 pm --- En versjon med "vanlig" mennesker er på trappene........også kjent som verneplikt
https://www.dagbladet.no/kultur/gar-for ... n/74450667
Det virker jo som om at dette er ett konsept for mange som ikke kommer inn i førstegangstjenesten, det er tross alt ikke hvem som helst som får muligheten lengre, samtidig som de har falt utenfor samfunnet og trenger mestringsfølelse og en selvtillitsboost.

Jeg synes at det i teorien høres helt knall ut, og hyller det ut i fra den infoen man sitter med nå. Samtidig så håper jeg at dette konseptet blir litt mindre reality og konkurranser, og litt mer fellesskap og om å gjøre å få alle i mål.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Chromeback skrev: man okt 25, 2021 2:31 pm
TerryMcDermott skrev: man okt 25, 2021 1:28 pm --- En versjon med "vanlig" mennesker er på trappene........også kjent som verneplikt
https://www.dagbladet.no/kultur/gar-for ... n/74450667
Det virker jo som om at dette er ett konsept for mange som ikke kommer inn i førstegangstjenesten, det er tross alt ikke hvem som helst som får muligheten lengre, samtidig som de har falt utenfor samfunnet og trenger mestringsfølelse og en selvtillitsboost.

Jeg synes at det i teorien høres helt knall ut, og hyller det ut i fra den infoen man sitter med nå. Samtidig så håper jeg at dette konseptet blir litt mindre reality og konkurranser, og litt mer fellesskap og om å gjøre å få alle i mål.
Blir spennende å se på rekrutteringen også. Generelt kan det være krevende å rekruttere folk til programmer som er myntet på de som "sliter". Det ser man f.eks. i forbindelse med ferieopplegg osv. for ressurssvake familier. Det er rett og slett mange som ikke ønsker å identifisere seg selv med stigmatiserte grupper. Her skal det jo være på TV i tillegg.

De finner nok noen, men det er uansett et interessant aspekt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Solvgutt1 skrev: man okt 25, 2021 2:42 pm
Chromeback skrev: man okt 25, 2021 2:31 pm
TerryMcDermott skrev: man okt 25, 2021 1:28 pm --- En versjon med "vanlig" mennesker er på trappene........også kjent som verneplikt
https://www.dagbladet.no/kultur/gar-for ... n/74450667
Det virker jo som om at dette er ett konsept for mange som ikke kommer inn i førstegangstjenesten, det er tross alt ikke hvem som helst som får muligheten lengre, samtidig som de har falt utenfor samfunnet og trenger mestringsfølelse og en selvtillitsboost.

Jeg synes at det i teorien høres helt knall ut, og hyller det ut i fra den infoen man sitter med nå. Samtidig så håper jeg at dette konseptet blir litt mindre reality og konkurranser, og litt mer fellesskap og om å gjøre å få alle i mål.
Blir spennende å se på rekrutteringen også. Generelt kan det være krevende å rekruttere folk til programmer som er myntet på de som "sliter". Det ser man f.eks. i forbindelse med ferieopplegg osv. for ressurssvake familier. Det er rett og slett mange som ikke ønsker å identifisere seg selv med stigmatiserte grupper. Her skal det jo være på TV i tillegg.

De finner nok noen, men det er uansett et interessant aspekt.
Veldig gode poeng det! Blir veldig interessant, men tror suksessen med kjendis-varianten fort kan gjøre terskelen litt kortere for mange, så får man håpe at det ikke blir for mange som vil prøve å lure seg med. For konseptet er jo kjempegøy, ville jo mye mer vært med på det enn feks HV-øvelsene man har å se frem i mot i fremtiden.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Da er det snart dags for sesongstart, er dere klare?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Et av de bedre programmene dette, gleder meg.

kibby

Legg inn av kibby »

LITT usikker på dette med to episoder i uken...

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kibby skrev: tor feb 24, 2022 11:17 pm LITT usikker på dette med to episoder i uken...
2 episoder?

kibby

Legg inn av kibby »

DenFelgen skrev: tor feb 24, 2022 11:55 pm
kibby skrev: tor feb 24, 2022 11:17 pm LITT usikker på dette med to episoder i uken...
2 episoder?
"Premieren sendes førstkommende lørdag. Nytt av året er at det blir to ukentlige episoder – med onsdagssending i tillegg."

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/a7dzo4/ ... -lauritzen

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kibby skrev: fre feb 25, 2022 12:20 am
DenFelgen skrev: tor feb 24, 2022 11:55 pm
kibby skrev: tor feb 24, 2022 11:17 pm LITT usikker på dette med to episoder i uken...
2 episoder?
"Premieren sendes førstkommende lørdag. Nytt av året er at det blir to ukentlige episoder – med onsdagssending i tillegg."

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/a7dzo4/ ... -lauritzen
Ok, hadde ikke fått med meg det
Har sett alt av tidligere sesonger så jeg er superladd!

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

DenFelgen skrev: fre feb 25, 2022 12:34 am
kibby skrev: fre feb 25, 2022 12:20 am
DenFelgen skrev: tor feb 24, 2022 11:55 pm

2 episoder?
"Premieren sendes førstkommende lørdag. Nytt av året er at det blir to ukentlige episoder – med onsdagssending i tillegg."

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/a7dzo4/ ... -lauritzen
Ok, hadde ikke fått med meg det
Har sett alt av tidligere sesonger så jeg er superladd!
Jeg også!

Så lenge de ikke slår ut mer enn en deltaker per uke er det helt OK med flere episoder. Elsker denne serien så vil gjerne se mest mulig av det de finner på i løpet av uken :D

Mia

Legg inn av Mia »

Kanskje ikke riktig tid å starte med dette programmet i morgen? Ja, jeg vet det er underholdningsprogram, men er fortsatt militæret. Tross alt krig i Europa, og det kan bli verre. Men er kanskje bare meg.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Mia skrev: fre feb 25, 2022 2:34 pm Kanskje ikke riktig tid å starte med dette programmet i morgen? Ja, jeg vet det er underholdningsprogram, men er fortsatt militæret. Tross alt krig i Europa, og det kan bli verre. Men er kanskje bare meg.
Eventuelt evner det å vise forskjellen på hva "det norske militæret" med oberst Lauritzen driver på med vs. hva russerne med Putin holder på med?

Ellers ikke overrasket over at tidspunktet for KL-premieren med de siste par dagers bakteppe blir kommentert- men håper i det minste at de ikke kutter ut hele serien om det nå skulle bli en utsettelse!

Mia

Legg inn av Mia »

JODDEMM skrev: fre feb 25, 2022 2:44 pm
Mia skrev: fre feb 25, 2022 2:34 pm Kanskje ikke riktig tid å starte med dette programmet i morgen? Ja, jeg vet det er underholdningsprogram, men er fortsatt militæret. Tross alt krig i Europa, og det kan bli verre. Men er kanskje bare meg.
Eventuelt evner det å vise forskjellen på hva "det norske militæret" med oberst Lauritzen driver på med vs. hva russerne med Putin holder på med?

Ellers ikke overrasket over at tidspunktet for KL-premieren med de siste par dagers bakteppe blir kommentert- men håper i det minste at de ikke kutter ut hele serien om det nå skulle bli en utsettelse!
For all del, burde ikke kutte ut serien, bare utsette den. Synes det bare ikke passer seg med kanskje nyhetssending heller dagen angående krig for å så avslutte litt med underholdingsprogramm om militæret, for å så gå over til nyheter om krig igjen. Blit litt sånn feil føler jeg.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Mia skrev: fre feb 25, 2022 2:51 pm For all del, burde ikke kutte ut serien, bare utsette den. Synes det bare ikke passer seg med kanskje nyhetssending heller dagen angående krig for å så avslutte litt med underholdingsprogramm om militæret, for å så gå over til nyheter om krig igjen. Blit litt sånn feil føler jeg.
Nei- jeg tror heller ikke at de kutter hele serien- og blir det utsettelse av premieren, så er det helt uproblematisk for min del!
Men sendes det som planlagt: så vil man også få fram kontrastene med at militæret ikke bare er skyting og krig- men også samhold, personlig utvikling osv. som dette programmet bla.a er ment til å være.

Så heller intet problem for min del om programmet sendes fra i morgen av- men skjønner virkelig dem som tar til orde for en utsettelse også 🙂

Mia

Legg inn av Mia »

JODDEMM skrev: fre feb 25, 2022 3:07 pm
Mia skrev: fre feb 25, 2022 2:51 pm For all del, burde ikke kutte ut serien, bare utsette den. Synes det bare ikke passer seg med kanskje nyhetssending heller dagen angående krig for å så avslutte litt med underholdingsprogramm om militæret, for å så gå over til nyheter om krig igjen. Blit litt sånn feil føler jeg.
Nei- jeg tror heller ikke at de kutter hele serien- og blir det utsettelse av premieren, så er det helt uproblematisk for min del!
Men sendes det som planlagt: så vil man også få fram kontrastene med at militæret ikke bare er skyting og krig- men også samhold, personlig utvikling osv. som dette programmet bla.a er ment til å være.

Så heller intet problem for min del om programmet sendes fra i morgen av- men skjønner virkelig dem som tar til orde for en utsettelse også 🙂
Helt riktig det du er inne på. Så du har ett poeng der.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nå er det jo kanskje 10%, maks, av KL som inneholder noe form for våpen og/eller krigføring.

Absolutt ikke fokuset i serien, så for meg så blir det litt at 2+2=5 og man bommer helt på innholdet i programmet.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Drar kjensel på tre av kjendisene. Det må man være fornøyd med. Bør ikke være fler.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Lol, Camp L1. Som i Ellen, Dag ottos kone...

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Spent på hvordan Nereng gjør det.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Muligheter for å bli lei av TIX' grandiosasang om den skal spilles i full versjon jevnlig.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kjedelig begynnelse, se folk som virrer rundt og ikke finner fram har vi sett ca tusen ganger før i 71 gN.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Mia skrev: fre feb 25, 2022 2:34 pm Kanskje ikke riktig tid å starte med dette programmet i morgen? Ja, jeg vet det er underholdningsprogram, men er fortsatt militæret. Tross alt krig i Europa, og det kan bli verre. Men er kanskje bare meg.

Jeg ser ingen problemer med at dette blir sendt nå. Dette er et underholdningsprogram som handler om personlig utvikling. For all del, skjønner linken, men dette går fint.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Det var da voldsom promotering av Monsens kjøkken, da.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Jeg har fått en klar favoritt, 28 Gieselmann :)

anbessa

Legg inn av anbessa »

Høy "sett det før"-faktor. Ingen fare om man glemmer å se dette gitt. Burde gitt seg etter ses2.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Spent på fortsettelsen, men jeg tror Daniel x2 kan nå langt og Emilie Nereng og Tone Damli også. Mens det er noen outsidere blant de jeg ikke kjenner til også. Mayoo og Dennis har fysikken, de to andre Emiliene (navnemangfold var langt nede på prioriteringslisten i år ser jeg) tror jeg også er i stand til å presse seg selv ganske bra. Ruben og Rikke er unge og spreke ser det ut som, Skjelbæk kan bli veldig enten eller føler jeg. Kjær og Lervaag er nok to kandidater til å ryke kjapt men hvem vet? Gieselmann aner jeg ikke hva jeg skal forvente av, men ga ikke et bra førsteinntrykk.

Blir artig å følge videre i alle fall.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Fin start på sesongen, dette blir bra👍

Skjønner godt at justisministeren ikke klarte å holde maska når fenriken startet opp. Hun hadde sikkert sett de to første sesongene og det ble vel for mye når legenden plutselig sto der rett foran henne :lol:

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

anbessa skrev: lør feb 26, 2022 10:43 pm Høy "sett det før"-faktor. Ingen fare om man glemmer å se dette gitt. Burde gitt seg etter ses2.
ZZZZzzz

lsklars

Legg inn av lsklars »

Dritkjedelig start. Terningkast 1.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

kibby skrev: fre aug 27, 2021 8:53 am
Xpoolman skrev: fre aug 27, 2021 8:01 am
For øvrig flott at de har med folk i alle aldre, kroppsfasonger, hudfarger og legninger i år også ;)
Hvem har en annen legning enn den mest vanlige?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»