Sommer-OL 2020 - Generell tråd

Svar
oddvar_kjempebra

Re: Sommer-OL 2020 - Generell tråd

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: tor aug 12, 2021 7:48 am Interessant artikkel om hvorfor OL i Tokyo ble en suksess sett med norske øyne. Spesielt interssant er fokuset på sommer vs vinteridretter og satsing og ressursbruk, noe jeg også har nevnt tidligere.

https://www.vg.no/sport/i/7dPmgB/toppid ... mmeridrett
Du påstod at vinteridretten fikk mye mer bevilgninger enn sommeridretten. Du sa blant annet dette:

-Jeg mener bestemt at det bør bevilges mer penger på sommeridretten, driter i hvor det tas fra, om det er fra vinteridretten eller andre steder. Norge kunne vært en kjempestor nasjon innen sommeridrett og fått masse medaljer i sommer-OL om ikke 90 % av tid, penger og ressurser hadde blitt bevilget til langrenn.


Jeg spurte deg da om du kunne konkretisere dette og vise noen tall som bekreftet påstanden din. Men da ble de stille gitt. Og den artikkelen du linker til her bekrefter på ingen måte påstanden din.

Så jeg spør igjen: Hvilke bevilgninger er det du prater om? Statlige, tippemidler eller andre? Og kan du vise til noen konkrete tall som bekrefter påstanden din?

ernsthugo

Legg inn av ernsthugo »

JODDEMM skrev: ons aug 11, 2021 8:07 pm
anbessa skrev: ons aug 11, 2021 5:43 pm
TheBaseline skrev: ons aug 11, 2021 10:36 am Moro å se hva svenskene skriver om Norges prestasjoner i OL.

https://www.flashback.org/f544
Mye dopingspekulasjoner ser jeg.
Syns ikke der var så mye dopingspekulasjoner- denne svensketråden gjennomsyres mer av misnøye med medaljefangsten og at Norge slår dem- nå også i sommer-OL :D

Men littegrann er der- blir bla.a spekulert i doping-samarbeid med Jamaica (!)

Og så er slutten av tråden en underholdende diskusjon der en nordmann har kommet inn: og hvor det vises til ulike statistikker hvor Norge og Sverige er best i verden- en av svenskene skryter bla.a at Sverige er det beste landet å innvandre til 😀
Flashback var ett bra ställe för sportdiskussioner för ett tag sedan med många kunniga användare, men när det kommer till vintersport spårade det ur efter Johaug- och Sundbyfallen. Därefter har trollen gått loss efter varje norsk framgång och gjort trådarna oläsliga...

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

TheBaseline skrev: tor aug 12, 2021 7:48 am Interessant artikkel om hvorfor OL i Tokyo ble en suksess sett med norske øyne. Spesielt interssant er fokuset på sommer vs vinteridretter og satsing og ressursbruk, noe jeg også har nevnt tidligere.

https://www.vg.no/sport/i/7dPmgB/toppid ... mmeridrett
Det du, som prøver å sette satsingen på vinter- og sommeridrett opp mot hverandre, burde ta til deg fra denne ellers nokså intetsigende artikkelen, er dette sitatet: "Så skal man ikke se vekk fra det som skjedde i Pyeongchang. At vi var verdens suverent beste vinternasjon. Det er samme systemer, samme måte å tenke på, og mye av de samme folkene som bærer kompetansen og kulturen, påpeker toppidrettssjefen."

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»