Sommer-OL 2020 - Generell tråd

Svar
Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Sommer-OL 2020 - Generell tråd

Legg inn av lok1 »

Starter tråd her også. Prøver å finne ut hvem som kommenterer fra OL. Følgende er så langt klart:

Åpnings- og avslutningsseremoni: Jørn Sundby og Asbjørn Myhre.
Håndball: Asbjørn Myhre, Ida Alstad og Ole Gustav Gjekstad samt Lars Martin Andresen og Geir Oustorp
Friidrett: Jørn Sundby og Jan Christian Bjørn samt Ingvill Måkestad Bowim og Arve Fuglum
Sandvolleyball: Jan Kvalheim
Roing: Nito Simonsen og Stian Kjennvold
Fotball: Eget team, blant annet Jørgen Klem
Golf: Henrik Bjørnstad og Per Haugsrud
Tennis: Det vanlige teamet
Svømming: Frank Pedersen og Elin Austvoll
Sykling, landevei: Jørn Sundby og Kurt Asle Arvesen
Sykling, terreng: Theis Magelssen
Skyting: Henrik Jonassen og Vebjørn Berg
Triatlon: Arve Fuglum
Boksing: Erik Nilssen og Thomas Hansvoll

Fører på flere når man får vite det.


Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Interessert skrev: søn jul 18, 2021 6:36 pm Fra 23.7 til 8.8
Starter natt til onsdag.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Hadde glemt alle mongotidspunktene som kommer med asia-OL. Håper virkelig man får mulighet til å se ting i opptak når man står opp, og at Eurosport player er gratis under OL.

ms_8

Legg inn av ms_8 »


Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Flott, alt blir sendt live og i opptak, og gratis for nye kunder. OL-kveld med Elvestad og Rimmingen som programledere er også pluss.

startelver

Legg inn av startelver »

Følger ikke så godt med men når er finalene for Warholm og Ingebrigtsen?

janesaj

Legg inn av janesaj »

startelver skrev: man jul 19, 2021 11:57 pm Følger ikke så godt med men når er finalene for Warholm og Ingebrigtsen?
1500 meter: Lørdag 7. august 13:40 (forsøksheat tirsdag 3. august 02:05, semifinaler torsdag 5. august 13:00)
400 meter hekk: Tirsdag 3. august 05:20 (forsøksheat fredag 30. juli 03:55, semifinaler søndag 1. august 14:05)

Typisk at hekkesemien går til normal tid, mens finalen går midt på natta...

startelver

Legg inn av startelver »

Nydelig!

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Sjefen for Tokyo-OL, Toshiro Muto, utelukket ikke at OL kan bli avlyst i siste liten, ifølge nyhetsbyrået Reuters. Smittetallene øker i OL-byen så nå er det bare å håpe på at det stopper opp og at ikke hele smæla blir avlyst på dørstokken, skulle tatt seg ut.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Fëanor skrev: tir jul 20, 2021 2:16 pm Sjefen for Tokyo-OL, Toshiro Muto, utelukket ikke at OL kan bli avlyst i siste liten, ifølge nyhetsbyrået Reuters. Smittetallene øker i OL-byen så nå er det bare å håpe på at det stopper opp og at ikke hele smæla blir avlyst på dørstokken, skulle tatt seg ut.
Tre dager før åpningsseremonien? Det kan da vel ikke skje. Så å si alle deltakerne er jo der allerede uansett...

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Nei jeg har ingen tro på at det kommer til å skje om ikke smittetallene plutselig fyker i været og ingen viser seg å ha kontroll på noen ting. Og OL begynner egentlig allerede i morgen, da er det Softball: innledende kamper (kvinner) og Fotball: innledende kamper (kvinner) på programmet. (får dessverre ikke til siteringen)

janesaj

Legg inn av janesaj »

Fëanor skrev: tir jul 20, 2021 5:50 pm (får dessverre ikke til siteringen)
Er bare å trykke på "svar med sitat"-knappen i midten til høyre på innlegget du vil sitere ;)

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

janesaj skrev: tir jul 20, 2021 5:54 pm
Fëanor skrev: tir jul 20, 2021 5:50 pm (får dessverre ikke til siteringen)
Er bare å trykke på "svar med sitat"-knappen i midten til høyre på innlegget du vil sitere ;)
Ja, men jeg forsøkte meg på å slette deler jeg ikke ville sitere og da kom det kun fram som tekst med de to [/quote] foran og bak og da er liksom vitsen borte, så jeg er usikker på hvordan man setter det hele sammen om man fjerner deler av siteringen.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Gleder meg så mykje til OL. Hugser eg vart 22 år midt under OL i London og eg var meir interessert i å dame fekting med Vezzali ein å feire dagen med familien :)

For meg er OL eit av dei største høgdepunktene kvart fjerde år. Dessverre er det dårleg tid med tanke på TV, men heldigvis har eg fått ordna meg ferie og kan ødelegge nettene til ein viss grad. Det er eit eller anna med at ilden tennes og alle nasjonar gjer seg klar for å kjempe i idrett.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

OL er i gang nå! Softball på d+

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Jøss en australsk sprangrider er tatt i doping(kokain)

Den 36 år gamle sprangrytteren Jamie Kermond har blitt foreløpig suspendert fra Tokyo-OL grunnet funn av kokain i en dopingprøve, bekrefter lagledere.
De olympiske lekene i Tokyo skulle være Kermonds debut i OL-sammenheng, men han er nå foreløpig suspendert fra å delta grunnet en positiv dopingtest.

- Kermond får ikke lov til å delta i noen konkurranse i WADA-sammenheng og heller ikke i OL mens den provisoriske utestengelsen gjelder, heter det i uttalelsen fra det australske rideforbundet.

Kermond testet positivt for kokain i en dopingprøve tatt hjemme i Australia før avreise, og han var ikke med troppen som reiste til Tokyo.

Han skal nå ta en B-prøve før det blir bestemt om suspensjonen blir endelig.

Og en annen nyhet
Nederlenderne har fått corona smitte

Den nederlanske skateren Candy Jacobs har testet positivt for corona, og er derfor uaktuell til å delta i lekene.
Det melder det nederlandske nettstedet Trouw.

- Jeg er knust. Vi var klare for lekene. Jeg føler meg bra men nå er det stopp. Jeg trenger tid til å prosessere dette. Jeg ønsker teamet mitt all styrke og suksess i Tokyo, sa den sønderknust 31-åringen etter beskjeden.

Det er første gang skateboard er på OL-menyen.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Fëanor skrev:Ja, men jeg forsøkte meg på å slette deler jeg ikke ville sitere og da kom det kun fram som tekst med de to ['/quote] foran og bak og da er liksom vitsen borte, så jeg er usikker på hvordan man setter det hele sammen om man fjerner deler av siteringen.
Det er ikke verre enn å slette alt bortsett fra [quote"="BRUKERNAVN] (ta vekk anførselstegn) i starten og avslutte sitatet med [/"quote"]. (ta vekk anførselstegn)

F.eks. slik:
Obama skrev:Hei

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Mysterio19 skrev:Det er ikke verre
Ok, takk :)

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Blir mer og mer smitte i OL!!
OL-programmet


Nye OL-utøvere coronasmittet – gullkandidat må trekke seg


Verdensener i lerdueskyting, Amber Hill, og tre andre utøvere er ute av OL etter å ha fått påvist koronasmitte.

Den 23-årige briten Hill, som var blant favorittene i skeet under Tokyo-lekene, sier at hun er helt knust over ikke å kunne delta. Hun har testet positivt for coronavirus før den planlagte avreisen til Japan.

– Det finnes ikke ord som kan beskrive hvordan jeg føler meg akkurat nå. Etter fem år med trening og forberedelser, er jeg helt ødelagt over å fortelle at jeg i går kveld fikk et positivt prøvesvar, uttaler hun.

Også den chilenske taekwondo-utøveren Fernanda Aguirre, den nederlandske skateboardstjernen Candy Jacobs og en amerikansk sandvolleyballspiller har måttet trekke seg fra lekene på grunn av positive virustester.

21 år gamle Aguirre, som skulle debutere i OL, vant bronse i de panamerikanske lekene i 2019. Det er den chilenske OL-komiteen som opplyser om hennes koronasykdom.

«Hun er asymptomatisk og ved god helse, men hun vil dessverre ikke være i stand til å delta i OL da hun skal i ti dagers karantene», heter det i uttalelsen.

Nederlandske Jacobs, som er 31 år gammel, må også trekke seg fra lekene.

«Dessverre testet jeg positivt for covid-19, hvilket gjør at min olympiske reise ender her», skriver hun på Instagram.

«Heldigvis har jeg fulgt alle protokoller slik at de andre skateboarderne kan skinne», heter det videre i oppdateringen.

Årets OL er det første med skateboard på programmet. (NTB)

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Huff. Har fryktet at slikt skal skje. Det kan jo også skje med noen av de norske. Australia har jo gitt vaksine til alle utøverne, så det er nok sjans for at dette kan skje med alle og en hver.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Lover ikke godt dette...

To dager før OL-ilden tennes ble det onsdag registrert 1832 nye smittetilfeller i Tokyo. Det er det høyeste tallet på seks måneder.

Det er besluttet unntakstilstand i den japanske hovedstaden under de kommende sommerlekene, den fjerde perioden med så strenge tiltak under pandemien.

For å unngå spredning av coronaviruset slippes det ikke inn tilskuere på noen arenaer under OL-arrangementet. Skepsisen og motstanden i befolkningen mot lekene er samtidig stor.

En rekke medisinske eksperter har også uttalt seg kritisk om å avholde OL som planlagt.

– Det vi var redde for, skjer nå, sier presidenten i den japanske legeforeningen JMA, Toshio Nakagawa, på en pressekonferanse.

– Økningen (i smittetilfeller) er ventet uansett om vi arrangerte OL eller ikke, og vi er redde for at det kommer en eksplosiv økning i tilfeller uavhengig av sommerlekene, tilføyer han.

Eksperter har konkludert med at smitten blant unge og uvaksinerte japanere øker kraftig.

Vaksinasjonsprosessen i Japan fikk en treg start, men i mai ble farten satt kraftig opp. I øyeblikket skal rundt 23 prosent av befolkningen være fullvaksinert.

Japan har så langt registrert 848.000 smittede og 15.000 dødsfall under pandemien. (NTB)

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Ellers er det klart hvem som blir Norges 2 flaggbærere (er på moten i år med 2 flaggbærere :)

Tomoe Zenimoto Hvas (Svømmer med japansk mor), og Anne Vilde Tuxen ("Stupedama")

https://www.nettavisen.no/sport/hvas-og ... 3424158174

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

VELKOMMEN

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

ms_8 skrev: man jul 19, 2021 4:37 pm Litt info her
https://www.eurosport.no/ol/ol-i-tokyo- ... tory.shtml
Der ja, kan ikke bli bedre enn det. Alle kl slett, tv kanal og uthevet der det er Nordmenn med. :)
I morgen er der noen fotballkampor som er litt interessante, bl a Brasil - Tyskland.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Da er alle innleggene mine publisert i egne tråder. Fant ikke tid (eller egentlig heller lyst etter VGDs død) til å lage de siste idrettene, så Baseball/softball, bordtennis, bryting, bueskyting, judo, karate, moderne femkamp og vektløfting kan diskuteres i denne tråden.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

JODDEMM skrev: ons jul 21, 2021 8:53 pm Ellers er det klart hvem som blir Norges 2 flaggbærere (er på moten i år med 2 flaggbærere :)

Tomoe Zenimoto Hvas (Svømmer med japansk mor), og Anne Vilde Tuxen ("Stupedama")

https://www.nettavisen.no/sport/hvas-og ... 3424158174
Du er etterlyst i resultattipstråden!

Number4

Legg inn av Number4 »

lok1 skrev: ons jul 21, 2021 11:09 pm Da er alle innleggene mine publisert i egne tråder.
Takk for suveren jobb, lok1. :D

anbessa

Legg inn av anbessa »

Ah, et oversiktlig og greit forum. Med trådstarter fra janesaj.
Dette blir et flott OL! No more vgd.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

anbessa skrev: tor jul 22, 2021 8:42 pm Ah, et oversiktlig og greit forum. Med trådstarter fra janesaj.
Dette blir et flott OL! No more vgd.
Hva var nicket ditt på VGD?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»