Sommer-OL 2020 - Generell tråd

Svar
GoingKronos

Re: Sommer-OL 2020 - Generell tråd

Legg inn av GoingKronos »

TheBaseline skrev: lør aug 07, 2021 2:01 pm
Trehjulssykkel skrev: lør aug 07, 2021 1:55 pm TheBaseline in shambles
Lol. Jeg er jo seff kjempeglad for 4 flotte gull. Hadde aldri trodd det men glad jeg tok feil. Vi når kanskje ikke målet om 8 medaljer, men gullene veier opp for antallet.
Det tror jeg ingenting på, det første du gjorde når Norge tapte i håndballen var å dra hit for å hovere. Og det er jo ganske ynkelig oppførsel om man egentlig ønsker at Norge skal gjøre det best mulig.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

GoingKronos skrev: lør aug 07, 2021 2:08 pm
TheBaseline skrev: lør aug 07, 2021 2:01 pm
Trehjulssykkel skrev: lør aug 07, 2021 1:55 pm TheBaseline in shambles
Lol. Jeg er jo seff kjempeglad for 4 flotte gull. Hadde aldri trodd det men glad jeg tok feil. Vi når kanskje ikke målet om 8 medaljer, men gullene veier opp for antallet.
Det tror jeg ingenting på, det første du gjorde når Norge tapte i håndballen var å dra hit for å hovere. Og det er jo ganske ynkelig oppførsel om man egentlig ønsker at Norge skal gjøre det best mulig.
Du får tro hva du vil. Jeg er kanskje pessimistisk og negativ. Det har definitivt vært nedturer, men jeg er da for pokker kjempeglad for norsk gull til Jakob. Har sagt det hundre ganger før, jeg kan innrømme når jeg tar feil. Når det gjelder Jakob tok jeg feil. Men jeg er glad jeg tok feil. Gull er enormt. For en prestasjon av Jakob. Trodde ikke han ville klare det. Er litt i sjokk. Men stor gratulasjon til Jakob. Kjempemoro at han nå endelig slår Cheruiyot også.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Vi har nå 4-2-1.
Alle medaljer er tatt av herrene. Hvorfor svikter alle damene sånn? Det burde jo stått 8-4-2 her!

lund

Legg inn av lund »

Danskene fire mål bak i finalen like før pause.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

lund skrev: lør aug 07, 2021 2:35 pm Danskene fire mål bak i finalen like før pause.
Det holder så klart ikke, men et håp er tent!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

rexenes skrev: lør aug 07, 2021 2:33 pm Vi har nå 4-2-1.
Alle medaljer er tatt av herrene. Hvorfor svikter alle damene sånn? Det burde jo stått 8-4-2 her!
Tenkte på akkurat det samme selv. Har vært et svakt OL av de norske damene. Men så har det også vært mye stang ut, for eksempel tre fjerdeplasser i skyting.

janesaj

Legg inn av janesaj »

rexenes skrev: lør aug 07, 2021 2:33 pm Vi har nå 4-2-1.
Alle medaljer er tatt av herrene. Hvorfor svikter alle damene sånn? Det burde jo stått 8-4-2 her!
Får vi med damene på leken også, ser dette fantastisk bra ut, ja.

Vi får i det minste håpe håndballjentene kan redde litt av damenes ære i morgen.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Satses det feil på kvinnesiden? Er det lagt et annet løp enn for herrer? Eller motsatt - blir det gjort akkurat det samme som på herresiden (som kanskje slår feil ut på kvinner). Er det for få kvinner i Norge som satser på sommeridretter?
Eller tilfeldigheter?

Setter pengene på at deg er en miks av dette.

startelver

Legg inn av startelver »

TheBaseline skrev: lør aug 07, 2021 2:01 pm
Trehjulssykkel skrev: lør aug 07, 2021 1:55 pm TheBaseline in shambles
Lol. Jeg er jo seff kjempeglad for 4 flotte gull. Hadde aldri trodd det men glad jeg tok feil. Vi når kanskje ikke målet om 8 medaljer, men gullene veier opp for antallet.
Hadde det gått dårlig hadde du sagt : Hva var det jeg sa?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

startelver skrev: lør aug 07, 2021 2:55 pm
TheBaseline skrev: lør aug 07, 2021 2:01 pm
Trehjulssykkel skrev: lør aug 07, 2021 1:55 pm TheBaseline in shambles
Lol. Jeg er jo seff kjempeglad for 4 flotte gull. Hadde aldri trodd det men glad jeg tok feil. Vi når kanskje ikke målet om 8 medaljer, men gullene veier opp for antallet.
Hadde det gått dårlig hadde du sagt : Hva var det jeg sa?
Jeg innrømmer at jeg mista litt trua etter så enormt mye stang ut i starten. Det har vært mange nedturer dette OL, kantring, masse fjerdeplasser osv. Heldigvis tok det seg opp nå mot slutten. En kjempeavslutning av Norge reddet dette OL.

janesaj

Legg inn av janesaj »

TheBaseline skrev: lør aug 07, 2021 3:04 pm
startelver skrev: lør aug 07, 2021 2:55 pm
TheBaseline skrev: lør aug 07, 2021 2:01 pm
Lol. Jeg er jo seff kjempeglad for 4 flotte gull. Hadde aldri trodd det men glad jeg tok feil. Vi når kanskje ikke målet om 8 medaljer, men gullene veier opp for antallet.
Hadde det gått dårlig hadde du sagt : Hva var det jeg sa?
Jeg innrømmer at jeg mista litt trua etter så enormt mye stang ut i starten. Det har vært mange nedturer dette OL, kantring, masse fjerdeplasser osv. Heldigvis tok det seg opp nå mot slutten. En kjempeavslutning av Norge reddet dette OL.
Det var faktisk allerede et brukbart OL frem til i dag. Nå er det et meget godt OL.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: lør aug 07, 2021 12:34 pm
startelver skrev: lør aug 07, 2021 12:00 pm Norge har nå 3-2-1 og ligger foran Sverige på medaljestatistikken, takket være 3 gull!

Hvilke gullsjanser har Sverige igjen nå?
Skulle akkurat til å si det. Tror de tar gull i sprangridning lag (de var meget sterke individuelt hvor svensken fikk sølv og de andre svenske fikk gode plasseringer). Det ser ut som om vi "taper" medaljestatistikken dette OL. Altså, snakker om Skandinavia. Er ganske stor sannsynlighet for at vi ender bak Sverige og Danmark. Men på den positive siden; vi slår Danmark i medaljer i friidrett, noe som er en stor prestasjon i mine øyne, og vi slår Finland, som igjen sliter med å ta medaljer i sommer-OL.
En ganske stor sannsynlighet at vi ender bak Sverige og Danmark? Som vanlig en utrolig pessimistisk spådom fra deg.
Vi er nå helt sikkert foran Sverige og Danmark må vinne håndballfinalen for å gå forbi Norge. Foreløpig ligger de noen mål bak Frankrike litt ut i 2. omgang.

pigg

Legg inn av pigg »

Danmark kun ett mål bak nå. Heia Danmark!

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: lør aug 07, 2021 3:04 pm
startelver skrev: lør aug 07, 2021 2:55 pm
TheBaseline skrev: lør aug 07, 2021 2:01 pm
Lol. Jeg er jo seff kjempeglad for 4 flotte gull. Hadde aldri trodd det men glad jeg tok feil. Vi når kanskje ikke målet om 8 medaljer, men gullene veier opp for antallet.
Hadde det gått dårlig hadde du sagt : Hva var det jeg sa?
Jeg innrømmer at jeg mista litt trua etter så enormt mye stang ut i starten. Det har vært mange nedturer dette OL, kantring, masse fjerdeplasser osv. Heldigvis tok det seg opp nå mot slutten. En kjempeavslutning av Norge reddet dette OL.
Hva har stang ut i skyting (hvor prestasjonene var veldig gode) med sjansene til sandvolleyballgutta og Jakob Ingebrigtsen f.eks?

Du var sikker på at gutta skulle tape i kvartfinalen og trodde ikke på medalje til Jakob.
Er du like pessimistisk ellers i livet? Det høres slitsomt ut.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

pigg skrev: lør aug 07, 2021 3:16 pm Danmark kun ett mål bak nå. Heia Danmark!
Gikk ikke! Frankrike vant :D

pigg

Legg inn av pigg »

Der vant Frankrike håndball-finalen for herrer! Da vil vel Norge bli det nordiske landet med flest gullmedaljer?

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Frankrike styrer også mot volleyballtriumf over ROC, så de får en god avslutning på OL.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Hudsucker skrev: lør aug 07, 2021 3:37 pm Frankrike styrer også mot volleyballtriumf over ROC, så de får en god avslutning på OL.
Var nok litt kjapp der, russerne nærmer seg en utligning til 2-2 i sett nå.. Og der ble det 2-2.

Og så avgjør Frankrike i tredje!
Sist redigert av Hudsucker den lør aug 07, 2021 4:45 pm, redigert 1 gang totalt.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

sertono skrev: lør aug 07, 2021 3:32 pm
pigg skrev: lør aug 07, 2021 3:16 pm Danmark kun ett mål bak nå. Heia Danmark!
Gikk ikke! Frankrike vant :D
Deilig :twisted:

Norge med sine 4 gull ligger vel an til å bli beste nasjon pr capita i sommer OL.
Ikke ille av et land som blir beskyldt for kun å være en vintersportsnasjon av "visse" land.

lund

Legg inn av lund »

Fremsynt skrev: lør aug 07, 2021 4:23 pm
sertono skrev: lør aug 07, 2021 3:32 pm
pigg skrev: lør aug 07, 2021 3:16 pm Danmark kun ett mål bak nå. Heia Danmark!
Gikk ikke! Frankrike vant :D
Deilig :twisted:

Norge med sine 4 gull ligger vel an til å bli beste nasjon pr capita i sommer OL.
Ikke ille av et land som blir beskyldt for kun å være en vintersportsnasjon av "visse" land.
Vil tro det er New Zealand. Om man ser bort fra mikroland som San Marino, som jeg vil topper statistikken.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

lund skrev: lør aug 07, 2021 4:27 pm
Fremsynt skrev: lør aug 07, 2021 4:23 pm
sertono skrev: lør aug 07, 2021 3:32 pm

Gikk ikke! Frankrike vant :D
Deilig :twisted:

Norge med sine 4 gull ligger vel an til å bli beste nasjon pr capita i sommer OL.
Ikke ille av et land som blir beskyldt for kun å være en vintersportsnasjon av "visse" land.
Vil tro det er New Zealand. Om man ser bort fra mikroland som San Marino, som jeg vil topper statistikken.
Du har nok rett i det.
Men jeg ville ikke byttet medaljer med dem :D

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 4:22 pm New Zealand er på størrelse med Norge. De ender på 7 gullmedaljer. Vi med 2. Det er for dårlig.
6 av 7 gull er i roing/kano/padling. Selvsagt meget imponerende likevel, men det minner unektelig om Norge og langrenn i vinter-OL.

Skal sies at New Zealand vant medaljer i mange andre idretter også, men gullene kommer først og fremst på vannet.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Zanick skrev: lør aug 07, 2021 5:05 pm 6 av 7 gull er i roing/kano/padling. Selvsagt meget imponerende likevel, men det minner unektelig om Norge og langrenn i vinter-OL.
Norge tar da gull i andre idretter enn langrenn i vinter-OL.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Zanick skrev: lør aug 07, 2021 5:05 pm
TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 4:22 pm New Zealand er på størrelse med Norge. De ender på 7 gullmedaljer. Vi med 2. Det er for dårlig.
6 av 7 gull er i roing/kano/padling. Selvsagt meget imponerende likevel, men det minner unektelig om Norge og langrenn i vinter-OL.

Skal sies at New Zealand vant medaljer i mange andre idretter også, men gullene kommer først og fremst på vannet.
Ja, for Norge tar kun gull i langrenn :lol: Jeg tror selv de største pessimistene må innse at Norge er en betydelig idrettsnasjon.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Zanick skrev: 6 av 7 gull er i roing/kano/padling. Selvsagt meget imponerende likevel, men det minner unektelig om Norge og langrenn i vinter-OL.
Ta forrige OL: I tillegg til langrenn, Gull i utfor, 500m skøyter, lagtempo skøyter, laghopp, normalbakke hopp kvinner og normaldistanse skiskyting. :)

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

lund skrev: lør aug 07, 2021 4:27 pm
Fremsynt skrev: lør aug 07, 2021 4:23 pm
sertono skrev: lør aug 07, 2021 3:32 pm

Gikk ikke! Frankrike vant :D
Deilig :twisted:

Norge med sine 4 gull ligger vel an til å bli beste nasjon pr capita i sommer OL.
Ikke ille av et land som blir beskyldt for kun å være en vintersportsnasjon av "visse" land.
Vil tro det er New Zealand. Om man ser bort fra mikroland som San Marino, som jeg vil topper statistikken.
På ingen måte. Norge er ikke topp 10 på en slik liste heller. Men det blir veldig uinteressant å måle på den måten. San Marino, Bermuda, Grenada, Bahamas, Jamaica og New Zealand dominerer på den listen.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

janesaj skrev: lør aug 07, 2021 5:15 pm Norge tar da gull i andre idretter enn langrenn i vinter-OL.
Så lite følger jeg ikke med.

Mulig det var en uklar sammenligning, men New Zealand soper inn gull i padling og roing de siste lekene, på samme måte som at langrenn har vært Norges paradegren de siste vinterlekene. Baseline snakket om at Norge satser for mye på ski og heller må investere i sommerutøvere som New Zealand gjør, men ser man bak gullene ser man at gull i roing og padling nødvendigvis ikke er så mye større enn langrennsgull.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Zanick skrev: lør aug 07, 2021 5:31 pm
janesaj skrev: lør aug 07, 2021 5:15 pm Norge tar da gull i andre idretter enn langrenn i vinter-OL.
Så lite følger jeg ikke med.

Mulig det var en uklar sammenligning, men New Zealand soper inn gull i padling og roing de siste lekene, på samme måte som at langrenn har vært Norges paradegren de siste vinterlekene. Baseline snakket om at Norge satser for mye på ski og heller må investere i sommerutøvere som New Zealand gjør, men ser man bak gullene ser man at gull i roing og padling nødvendigvis ikke er så mye større enn langrennsgull.
Ja, det er en typisk norsk oppfatning. Vi ser ned på ting vi er gode på. Om 10 år er sikkert 1500 en hobbyøvelse som kun Sandnes og noen få fattige land i Afrika satser på.

jakral

Legg inn av jakral »

Medaljeoversikten etter 325 av 339 øvelser.

LandGullSølvBronse
Kina383118
USA363933
Japan271217
Russland202623
Storbritannia202122
Australia17722
Tyskland101116
Nederland101112
Italia101019
Frankrike91211
New Zealand767
Brasil748
Ungarn676
Canada6611
Sør-Korea6410
Cuba635
Polen455
Tsjekkia443
Norge42 1
Jamaica414
Spania386
Sverige360
Sveits346
Danmark344
Kenya342
Kroatia332
Iran322
Belgia312
Slovenia311
Georgia251
Kinesisk Taipei246
Tyrkia229
Serbia214
Bulgaria212
Uganda211
Ecuador210
Israel202
Uzbekistan202
Hellas201
Qatar201
Bahamas200
Kosovo200
Ukraina1512
Hviterussland133
Romania130
Venezuela130
India124
Hong Kong122
Filippinene121
Slovakia121
Sør-Afrika120
Østerrike115
Egypt114
Indonesia113
Ethiopia112
Portugal112
Tunisia110
Irland102
Estland101
Fiji101
Latvia101
Thailand101
Bermuda100
Marokko100
Puerto Rico100
[...]
Finland002

Dagens finaleøvelser oppsummert:

SYNKRONSVØMMING - fri rutine, lag
GULL: Russland - SØLV: Kina - BRONSE: Ukraina

FRIIDRETT - marathon, kvinner
GULL: Jepchirchir (Ken) - SØLV: Kosgei (Ken) - BRONSE: Seidel (Usa)

FRIIDRETT - høyde, kvinner
GULL: Lasitskene (Rus) - SØLV: McDermott (Aus) - BRONSE: Mahuchikh (Ukr)

FRIIDRETT - 10000m, kvinner
GULL: Hassan (Ned) - SØLV: Gezahegne (Brn) - BRONSE: Gidey (Eth)

FRIIDRETT - spyd, menn
GULL: Chopra (Ind) - SØLV: Vadlejch (Cze) - BRONSE: Vesely (Cze)

FRIIDRETT - 1500m, menn
GULL: J.Ingebrigtsen (Nor) - SØLV: Cheruiyot (Ken) - BRONSE: Kerr (Gbr)

FRIIDRETT - 4x400m, kvinner
GULL: USA - SØLV: Polen - BRONSE: Jamaica

FRIIDRETT - 4x400m, menn
GULL: USA - SØLV: Nederland - BRONSE: Botswana

BASEBALL - menn
GULL: Japan - SØLV: USA - BRONSE: Dominikanske republikk

BASKETBALL - menn
GULL: USA - SØLV: Frankrike - BRONSE: Australia

BASKETBALL - kvinner
Finale i morgen - BRONSE: Frankrike

SANDVOLLEYBALL - menn
GULL: Norge - SØLV: Russland - BRONSE: Qatar

BOKSING - 48-52kg, menn
GULL: Yafai (Gbr) - SØLV: Paalam (Phi)

BOKSING - 48-51kg, kvinner
GULL: Krasteva (Bul) - SØLV: Cakiroglu (Tur)

BOKSING - 69-75kg, menn
GULL: Sousa (Bra) - SØLV: Khyzhniak (Ukr)

BOKSING - 64-69kg, kvinner
GULL: Surmeneli (Tur) - SØLV: Gu (Chn)

SPRINTPADLING - C2 500m, kvinner
GULL: Kina - SØLV: Ukraina - BRONSE: Canada

SPRINTPADLING - C1 1000m, menn
GULL: Quieroz dos Santos (Bra) - SØLV: Liu (Chn) - BRONSE: Tarnovschi (Mda)

SPRINTPADLING - K4 500m, kvinner
GULL: Ungarn - SØLV: Hviterussland - BRONSE: Polen

SPRINTPADLING - K4 500m, menn
GULL: Tyskland - SØLV: Spania - BRONSE: Slovakia

BANESYKLING - Madison, menn
GULL: Danmark - SØLV: Storbritannia - BRONSE: Frankrike

STUP - 10m plattform, menn
GULL: Cao (Chn) - SØLV: Yang (Chn) - BRONSE: Daley (Gbr)

HESTESPORT - sprangridning, lag
GULL: Sverige - SØLV: USA - BRONSE: Belgia

FOTBALL - menn
GULL: Brasil - SØLV: Spania

GOLF - individuelt, kvinner
GULL: Korda (Usa) - SØLV: Inami (Jpn) - BRONSE: Ko (Nzl)

HÅNDBALL - menn
GULL: Frankrike - SØLV: Danmark - BRONSE: Spania

KARATE - Kumite +61kg, kvinner
GULL: Abdelaziz (Egy) - SØLV: Zaretska (Azr) - BRONSE: Gong (Chn) / Berultseva (Kaz)

KARATE - Kumite +75kg, menn
GULL: Gan-Jzadeh (Irn) - SØLV: Hamedi (Ksa) - BRONSE: Araga (Jpn) / Aktas (Tur)

MODERNE FEMKAMP - individuelt, menn
GULL: Choong (Gbr) - SØLV: Elgendy (Egy) - BRONSE: Jun (Kor)

RYTMISK GYMNASTIKK - individuell mangekamp, kvinner
GULL: Ashram (Isr) - SØLV: Averina (Rus) - BRONSE: Harnasko (Blr)

VOLLEYBALL - menn
GULL: Frankrike - SØLV: Russland - BRONSE: Argentina

VANNPOLO - kvinner
GULL: USA - SØLV: Spania - BRONSE: Ungarn

BRYTING - 65kg fristil, menn
GULL: Otoguro (Jpn) - SØLV: Aliyev (Azr) - BRONSE: Rashidov (Rus) / Bajrang (Ind)

BRYTING - 97kg fristil, menn
GULL: Sadulaev (Rus) - SØLV: Snyder (Usa) - BRONSE: Salas-Perez (Cub) / Conyedo Ruano (Ita)

BRYTING - 50kg fristil, kvinner
GULL: Susaki (Jpn) - SØLV: Sun (Chn) - BRONSE: Stadnik (Azr) / Hildebrandt (Usa)

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Apropos jentene, lurer på hvorfor nivået på kvinneidrett i Norge er så langt unna herreidrett. Det er nesten natt og dag forskjell mellom kvinner og herrer når det kommer til idrett i verdenstoppen i Norge. Utenom håndball, skyting og langrenn (og tildels alpint) så er det veldig tynt på kvinnesiden. Jeg har ikke helt oversikten, men hvilke andre idretter enn alpint gror det godt på kvinnesiden for tiden?

Det er jo litt pinlig å følge med på idrettsgallaen der vi i år kommer til å ha utøvere Warholm, Jacob, Blummenfeldt, Hovland, Ruud, Carlsen og Haaland som er i verdenstoppen i verdensidretter, mens på kvinnesiden så blir det vel som vanlig noen av langrennsjentene uten noen konkurranse fra andre enn kanskje Jeanette Duestad som ikke engang har noen medalje.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»