Løp for livet.

Svar
Queenie

Re: Løp for livet.

Legg inn av Queenie »

Passport skrev: ons sep 07, 2022 4:20 pm Strekk, rift eller "bare" krampe?

Skulle ønske at dere alle hadde tilgang til dyktige fagfolk som kan stille en riktig diagnose! Dessverre er det veldig mange som ikke er gode nok og som derfor "tror og synser"....

Uansett hvem dere går til så husk at å begynne å bruke muskelen (mistanke om strekk/rift) ikke skal skje før etter en viss gro-fase. Nedkjøling og kompress første 2-3 dager er "must"

Hevelse? Misfarge? Smerter med eller uten belastning.... tenk lurt og vær forsiktig... dersom dere gunner på kan det fort koste 5-6 uker (og i verste fall måneder....)

Jeg har vært igjennom alle typer skader (brudd, overtråkk, strekk osv. osv) og jeg har innsett at kroppen har sine faste tider for å leges. Ikke lett å være smart og oppfinnsom... her er det nok best å følge "naturens lover".
Litt usikker, jeg heller kanskje mot rift. Jeg klarte å gå rimelig greit like etterpå og gikk fort/småjogget noen få meter på noe helt annet senere på kvelden (kan ikke kalles trening). Uansett så vil jeg sjekke ut hva det er og hva det skyldes, om det er slik at det er en ubalanse og feiltrening så må jeg innrette meg deretter. Har ikke tenkt til å gjøre noe annet enn å gå turer den første uken, så naprapat og innordne meg etter hvilken tilbakemelding jeg får. Vurderer også å gå til en manuellterapeut som er svært dyktig og som jeg har vært hos før. Men svømming er svært skånsomt, sirkulasjon og bevegelse er jo bare bra for skadet muskulatur, men man skal selvfølgelig ikke gjøre situasjonen verre nei.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

tur på 48 minutter tidlig i fag. 10 grader og sol. Morgentur er veldig fint.

Lezah

Legg inn av Lezah »

return_of_drakkar skrev: tor sep 08, 2022 8:50 am tur på 48 minutter tidlig i fag. 10 grader og sol. Morgentur er veldig fint.
Jeg er så ekstremt b-menneske og har så ekstremt A4-jobb at det til tross for gode intensjoner aldri blir noe av dette for min del. Synd, for for en gangs skyld har vi hatt ok vær over lengre tid her opp. De gangene det har gått, gjerne ferier og helg, er det den friskeste måten jeg kan starte dagen på.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Dagens økt
15 km i sone 3. Rundt 4:10/km(14.5 km/t). Rundt 80% av makspuls, og ganske langt unna terskel. Blir ikke spesielt sliten på denne økten, selv om det er litt tøft mentalt.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Dagens økt
10 km helt rolig. 65% av makspuls. Deilig tur i solskinn.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

8 km med hunden i går kveld på lettkupert skogsvei/sti. 10km/t. Hadde egentlig tenkt å løpe litt lengre og med mer intensitet, men det var ikke følget like interessert i :)
10 grader og overskyet, fint joggevær :)

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Langtur i dag. 20 km på sti i jevnt tempo. Fortsatt nydelig vær. Har fått tilbud om å ta over et startnummer i København halvmaraton, og takket ja til det. Løpet er om 8 dager, og jeg har fortsatt ikke satt meg et resultatmål.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Intervall med en liten todagers i kroppen, ikke særlig digg men passende straff.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Lezah skrev: søn sep 11, 2022 11:11 pm Intervall med en liten todagers i kroppen, ikke særlig digg men passende straff.
Du viser god mentalitet hvis du trener etter to dager på fylla. Negativ doping er aldri deilig. De første kilometerne er helt jævlige. Uansett god følelse når du er ferdig.

Lezah

Legg inn av Lezah »

FantasySwede skrev: søn sep 11, 2022 11:13 pm
Lezah skrev: søn sep 11, 2022 11:11 pm Intervall med en liten todagers i kroppen, ikke særlig digg men passende straff.
Du viser god mentalitet hvis du trener etter to dager på fylla. Negativ doping er aldri deilig. De første kilometerne er helt jævlige. Uansett god følelse når du er ferdig.
akk for det! Må innrømme at jeg ikke har vært så nære å i opp en kt som jeg var i dag, foruten den ene gangen tidlig i mine fremdeles korte løpekarriere hvor jeg faktisk feiget ut (tok et oppgjør med meg selv etter den pinligheten, skal det sies). Det var ille, men som du sier enormt ålreit etterpå.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Lezah skrev: søn sep 11, 2022 11:17 pm
FantasySwede skrev: søn sep 11, 2022 11:13 pm
Lezah skrev: søn sep 11, 2022 11:11 pm Intervall med en liten todagers i kroppen, ikke særlig digg men passende straff.
Du viser god mentalitet hvis du trener etter to dager på fylla. Negativ doping er aldri deilig. De første kilometerne er helt jævlige. Uansett god følelse når du er ferdig.
akk for det! Må innrømme at jeg ikke har vært så nære å i opp en kt som jeg var i dag, foruten den ene gangen tidlig i mine fremdeles korte løpekarriere hvor jeg faktisk feiget ut (tok et oppgjør med meg selv etter den pinligheten, skal det sies). Det var ille, men som du sier enormt ålreit etterpå.
Ja, du har vokst som løper når du velger å trene på dager som i dag. Viljestyrke:)

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

Alkohol og trening går dårlig sammen.... de går rett og slett dårlig sammen pga at de begge bryter ned muskulaturen og ved inntak av alkohol før eller etter trening får kroppen en "dobbeleffekt" som er katabol (nedbrytende)

Alkohol (selv i små mengder) øker kroppens utskillelse av væske og fører til dehydrering....

Selv har jeg rett og slett sluttet å drikke alkohol og etter 2-3 med var det ikke noe stort savn... 1 år etter kutt var absolutt alle "lyster" borte og livet hadde fått en ny epoke. Ikke nødvendigvis fordi jeg drakk for mye men fordi jeg rett og slett fikk mye mere tid/energi til aktiviteter "dagen derpå"....

Jeg har siste 3 årene levd som veganer og den energien dette har gitt meg er rett og slett glimrende! 40 halvmaraton er loggført siden januar 2020 og selv om Covid 19 satte en midlertidig stopper så nærmer det seg flere 21,1 km'r.

Viljestyrke er en fin ting, å forebygge er lettere enn å helbrede... Vi velger alle våre "veier i livet" og dersom dere ønsker å finne optimale løpeveier så er det MYE å hente i "veivalg" innen kost/ernæring og restitusjon!

Ønsker dere alle en fantastisk løpefremtid og husk: Hver løpeøkt starter med det første skritt! 😊

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Passport skrev: man sep 12, 2022 8:22 am Hver løpeøkt starter med det første skritt! 😊
Og det skrittet skal først over dørstokken, som i slike tilfeller er milelang. Den er til gjengjeld syltynn når man skal på puben.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Etter dagens styrkeøkt var jeg egentlig ikke gira på ny vanlig runde intervall, og hadde ikke tid til noe langt løp heller. Da fikk jeg flashback til 'Nam (eh, eller førstegangstjenesten om du vil), hvor 3000 meteren var en greie. Forsvaret i dag, i all fall den siden jeg fant opererer med minstekrav på 18 minutter for menn og 20 for kvinner, mens 12 er "best". Det er forskjellige karakterer basert på tider mellom her. Jeg tok et løp "i blinde", som i at jeg ikke fulgte med på tiden før jeg hadde løpt 3k. Dro på litt mot slutten men løp ellers absolutt innenfor komforten og endte på ca 15m 30sek. Så nå har jeg fått meg et nytt prosjekt; hvor nærme sykt sprek ungdom kan en middelaldrende fjott komme? I tillegg til å like konkrete, predefinerte mål er det jo greit å finne på nye ting å løpe, variasjon er gildt.

qbah

Legg inn av qbah »

Lezah skrev: tir sep 13, 2022 10:15 pm Etter dagens styrkeøkt var jeg egentlig ikke gira på ny vanlig runde intervall, og hadde ikke tid til noe langt løp heller. Da fikk jeg flashback til 'Nam (eh, eller førstegangstjenesten om du vil), hvor 3000 meteren var en greie. Forsvaret i dag, i all fall den siden jeg fant opererer med minstekrav på 18 minutter for menn og 20 for kvinner, mens 12 er "best". Det er forskjellige karakterer basert på tider mellom her. Jeg tok et løp "i blinde", som i at jeg ikke fulgte med på tiden før jeg hadde løpt 3k. Dro på litt mot slutten men løp ellers absolutt innenfor komforten og endte på ca 15m 30sek. Så nå har jeg fått meg et nytt prosjekt; hvor nærme sykt sprek ungdom kan en middelaldrende fjott komme? I tillegg til å like konkrete, predefinerte mål er det jo greit å finne på nye ting å løpe, variasjon er gildt.

Har du sett deg et mål? Dvs, husker du hvor fort sprek ungdom versjonen av deg løp? Husker 3k som veldig aktuell rundt tiden u-skole i gymmen/vgs/militæret men tror ikke jeg har løpt den distansen som et testløp på 10-15 år. En jævlig distanse, egentlig.

Lezah

Legg inn av Lezah »

qbah skrev: tir sep 13, 2022 10:19 pm
Lezah skrev: tir sep 13, 2022 10:15 pm Etter dagens styrkeøkt var jeg egentlig ikke gira på ny vanlig runde intervall, og hadde ikke tid til noe langt løp heller. Da fikk jeg flashback til 'Nam (eh, eller førstegangstjenesten om du vil), hvor 3000 meteren var en greie. Forsvaret i dag, i all fall den siden jeg fant opererer med minstekrav på 18 minutter for menn og 20 for kvinner, mens 12 er "best". Det er forskjellige karakterer basert på tider mellom her. Jeg tok et løp "i blinde", som i at jeg ikke fulgte med på tiden før jeg hadde løpt 3k. Dro på litt mot slutten men løp ellers absolutt innenfor komforten og endte på ca 15m 30sek. Så nå har jeg fått meg et nytt prosjekt; hvor nærme sykt sprek ungdom kan en middelaldrende fjott komme? I tillegg til å like konkrete, predefinerte mål er det jo greit å finne på nye ting å løpe, variasjon er gildt.

Har du sett deg et mål? Dvs, husker du hvor fort sprek ungdom versjonen av deg løp? Husker 3k som veldig aktuell rundt tiden u-skole i gymmen/vgs/militæret men tror ikke jeg har løpt den distansen som et testløp på 10-15 år. En jævlig distanse, egentlig.
Det er en grusom distanse.

Nei, jeg løp i dag og det var første gangen siden militæret. Jeg husker ikke hva jeg løp på da, men under 15 var det i all fall. Nå må jeg bare ta noen løp og kutte tiden, og se hva som skjer/hva slags mål jeg kan se for meg som realistiske. Men kommer nok til å ha denne som utgangspunkt, og se hva slags karakter jeg kan skaffe: https://www.forsvaret.no/krav/fysiske-t ... -forsvaret

Hovedmålet er halvmaraton før oktober så det blir nok mer fokus på 3k (og øke intensiteten på 4x4) etter det.

qbah

Legg inn av qbah »

Nettopp ja. Liker 5k bedre, faktisk. For det kan disponeres i mer grad enn 3k som er "full spiker" hele veien fra første metere. Helt unaturlig slik som man har vært vant til trene både før og nå.

Vet jeg hadde under 11 min på VGS/militærtiden men tror det var minst like nært 11 som 10 min.

4x4 funker til alt og alle distanser. Varier litt med flatt og litt motbakke på de. Lykke til!

Lezah

Legg inn av Lezah »

qbah skrev: tir sep 13, 2022 10:47 pm Nettopp ja. Liker 5k bedre, faktisk. For det kan disponeres i mer grad enn 3k som er "full spiker" hele veien fra første metere. Helt unaturlig slik som man har vært vant til trene både før og nå.

Vet jeg hadde under 11 min på VGS/militærtiden men tror det var minst like nært 11 som 10 min.
Ja, det er hinsides krøklete avstand, hvilket vel på en måte er hensikten også, kjenner jeg militæret rett :) 5K noe helt annet, ja. Jeg liker egentlig lengre turer selv, merker jeg, er ikke noen født spurter. Men effektene av intensiteten og slikt er jo åpenbare.

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

....jeg løp mye 12 km'ere da jeg var "på topp"... løp aldri noe lengre men kjørte en del 400 m i konkurranse (rundt 52 sek)

Første halvmaraton januar 2020... og etter det mye 12-16 km + totalt 40 21.1 km... bruker fortsatt bakkeløp for å "stramme opp" og for å øke AT (les slagvolum)

(17,20 på 5k og ned mot 9 min på 3k)

Løper ikke på tid lenger men sjekker av og til min/km og km/t... spesielt på intervalløktene... så det har blitt lengre og "tregere" med årene 😊

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Blir ikke mange treningsøkter på meg før København halv. Viktig med overskudd, og jeg trente i overkant tøft forrige uke. Planen var ikke å være med, men måtte slå til når jeg fant et rimelig startnummer på finn.no. Løypa er veldig rask, så det bør være mulig å perse. Det er meldt strålende løpevær, og det er mange som kommer til å løpe i mitt tempo. Bør bli en god opplevelse.

Queenie

Legg inn av Queenie »

FantasySwede skrev: ons sep 14, 2022 1:02 pm Blir ikke mange treningsøkter på meg før København halv. Viktig med overskudd, og jeg trente i overkant tøft forrige uke. Planen var ikke å være med, men måtte slå til når jeg fant et rimelig startnummer på finn.no. Løypa er veldig rask, så det bør være mulig å perse. Det er meldt strålende løpevær, og det er mange som kommer til å løpe i mitt tempo. Bør bli en god opplevelse.
Lykke til, ikke glem øl etterpå.

Tar helt fri og går bare turer nå, kjente ikke noe til låret i helgen, men merket litt i går. Satser på løpeturer neste uke.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Queenie skrev: ons sep 14, 2022 1:21 pm
FantasySwede skrev: ons sep 14, 2022 1:02 pm Blir ikke mange treningsøkter på meg før København halv. Viktig med overskudd, og jeg trente i overkant tøft forrige uke. Planen var ikke å være med, men måtte slå til når jeg fant et rimelig startnummer på finn.no. Løypa er veldig rask, så det bør være mulig å perse. Det er meldt strålende løpevær, og det er mange som kommer til å løpe i mitt tempo. Bør bli en god opplevelse.
Lykke til, ikke glem øl etterpå.

Tar helt fri og går bare turer nå, kjente ikke noe til låret i helgen, men merket litt i går. Satser på løpeturer neste uke.
Takk for det! Blir feiring uansett resultat ja. Flott at du ikke stresser med å komme tilbake. Noen gåturer er bra nok trening, og du får ta den tiden kroppen trenger.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

6 km rolig. Hypokonderjoggen. Setter meg på flyet i morgen retning København:)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Orker nesten ikke å skrive dette, men her er det jo rom for å poste nederlag/motgang også.

I dag var dagen jeg bestemte meg for å løpe halvmaraton. Tidligere løpt 19km helt greit, så planen om å gjennomføre før oktober skulle fullføres i dag. Problemet alt før jeg begynte var at jeg ikke hadde lyst. Alle de andre gangene jeg har satt meg konkrete mål har jeg vært sykt motivert og omtrent klar for krig. Ikke i dag. Hele uka har jeg vært slapp og trøtt (mulig jeg brygger på noe), i dag var en seig dag på jobb som i tillegg var den første etter sommertid og derfor ekstra tung. Men i dag PASSET bedre enn f.eks i morgen eller helgen pga en del planer fremover. Mens jeg gikk for å skifte kjente jeg etter for å "finne noe galt" så jeg kunne droppe hele dritten. Det er ikke et godt utgangspunkt.

Alt 5km inn følte jeg meg gjennomvåt av svette, veldig uvanlig. Kroppen føltes veldig tung og fæl. Rundt halvveis i løpet ble det litt bedre og motivasjonen kom snikende. Men fra 14km ble absolutt alt veldig rart. Bena gjorde vondt, pusten ble merkelig. Og så kjente jeg en økende smerte i venstre lår. Den eskalerte og omtrent idet jeg passerte 16,5 måtte jeg gi opp. Slet med å gå en liten stund etterpå. Siden jeg begynte å løpe i vinter/mars-ish er dette første gangen jeg ikke har klart et av målene jeg har satt meg. Utrolig frustrerende, jeg vet ikke hvorfor det ble sånn og nå er jeg genuint skuffet. Heldigvis ikke strekk eller noe tror jeg, men "noe" var virkelig galt på flere områder i dag. Nå må jeg bare se an om jeg er syk, og passe på at neste gang skal jeg være bedre forberedt mentalt og være skikkelig klar. Så satser jeg på at problemet med låret var tilfeldig (tirsdag løp jeg en helt ny distanse på tidvis høy intensitet, mulig det satt noe igjen).

Syting over, we go again.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Lezah skrev: tor sep 15, 2022 10:15 pm Orker nesten ikke å skrive dette, men her er det jo rom for å poste nederlag/motgang også.

I dag var dagen jeg bestemte meg for å løpe halvmaraton. Tidligere løpt 19km helt greit, så planen om å gjennomføre før oktober skulle fullføres i dag. Problemet alt før jeg begynte var at jeg ikke hadde lyst. Alle de andre gangene jeg har satt meg konkrete mål har jeg vært sykt motivert og omtrent klar for krig. Ikke i dag. Hele uka har jeg vært slapp og trøtt (mulig jeg brygger på noe), i dag var en seig dag på jobb som i tillegg var den første etter sommertid og derfor ekstra tung. Men i dag PASSET bedre enn f.eks i morgen eller helgen pga en del planer fremover. Mens jeg gikk for å skifte kjente jeg etter for å "finne noe galt" så jeg kunne droppe hele dritten. Det er ikke et godt utgangspunkt.

Alt 5km inn følte jeg meg gjennomvåt av svette, veldig uvanlig. Kroppen føltes veldig tung og fæl. Rundt halvveis i løpet ble det litt bedre og motivasjonen kom snikende. Men fra 14km ble absolutt alt veldig rart. Bena gjorde vondt, pusten ble merkelig. Og så kjente jeg en økende smerte i venstre lår. Den eskalerte og omtrent idet jeg passerte 16,5 måtte jeg gi opp. Slet med å gå en liten stund etterpå. Siden jeg begynte å løpe i vinter/mars-ish er dette første gangen jeg ikke har klart et av målene jeg har satt meg. Utrolig frustrerende, jeg vet ikke hvorfor det ble sånn og nå er jeg genuint skuffet. Heldigvis ikke strekk eller noe tror jeg, men "noe" var virkelig galt på flere områder i dag. Nå må jeg bare se an om jeg er syk, og passe på at neste gang skal jeg være bedre forberedt mentalt og være skikkelig klar. Så satser jeg på at problemet med låret var tilfeldig (tirsdag løp jeg en helt ny distanse på tidvis høy intensitet, mulig det satt noe igjen).

Syting over, we go again.
Vi har alle dager hvor alt føles tungt og håpløst. Kroppen er ingen maskin, og av og til går det til helvete. Det viktigste er å stå i skuffelsen, og bruke den til noe positivt. Du kan jo tenke at økten var meningsløs og endelig, eller du kan tenke at du faktisk løp 16.5 km. Selv om du ikke nådde målet ditt, så fikk du en veldig god treningsøkt. Ja, følelsen var elendig, men du fikk en god økt i banken. Nå ville jeg tatt noen dager hvile, og se om allmenntilstanden blir bedre. Økten du gjennomførte var i alle fall ikke bortkastet:)

Lezah

Legg inn av Lezah »

FantasySwede skrev: tor sep 15, 2022 10:24 pm Økten du gjennomførte var i alle fall ikke bortkastet:)
I know, I know :) Trøster meg med at INGEN jeg kjenner gjorde det samme i dag :)

Lykke til i Køben!

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

Lezah skrev: tor sep 15, 2022 10:15 pm Orker nesten ikke å skrive dette, men her er det jo rom for å poste nederlag/motgang også.

I dag var dagen jeg bestemte meg for å løpe halvmaraton. Tidligere løpt 19km helt greit, så planen om å gjennomføre før oktober skulle fullføres i dag. Problemet alt før jeg begynte var at jeg ikke hadde lyst. Alle de andre gangene jeg har satt meg konkrete mål har jeg vært sykt motivert og omtrent klar for krig. Ikke i dag. Hele uka har jeg vært slapp og trøtt (mulig jeg brygger på noe), i dag var en seig dag på jobb som i tillegg var den første etter sommertid og derfor ekstra tung. Men i dag PASSET bedre enn f.eks i morgen eller helgen pga en del planer fremover. Mens jeg gikk for å skifte kjente jeg etter for å "finne noe galt" så jeg kunne droppe hele dritten. Det er ikke et godt utgangspunkt.

Alt 5km inn følte jeg meg gjennomvåt av svette, veldig uvanlig. Kroppen føltes veldig tung og fæl. Rundt halvveis i løpet ble det litt bedre og motivasjonen kom snikende. Men fra 14km ble absolutt alt veldig rart. Bena gjorde vondt, pusten ble merkelig. Og så kjente jeg en økende smerte i venstre lår. Den eskalerte og omtrent idet jeg passerte 16,5 måtte jeg gi opp. Slet med å gå en liten stund etterpå. Siden jeg begynte å løpe i vinter/mars-ish er dette første gangen jeg ikke har klart et av målene jeg har satt meg. Utrolig frustrerende, jeg vet ikke hvorfor det ble sånn og nå er jeg genuint skuffet. Heldigvis ikke strekk eller noe tror jeg, men "noe" var virkelig galt på flere områder i dag. Nå må jeg bare se an om jeg er syk, og passe på at neste gang skal jeg være bedre forberedt mentalt og være skikkelig klar. Så satser jeg på at problemet med låret var tilfeldig (tirsdag løp jeg en helt ny distanse på tidvis høy intensitet, mulig det satt noe igjen).

Syting over, we go again.
Noen dager er tyngre enn andre.... Håper at smerten i låret "bare" var en krampe! Bra du ikke presset deg til å fullføre da det hadde forverret skaden/smerten uansett...

Denne uken har jeg tatt en uke "off" pga en lettere influensa som gjør at kroppen ikke har energi til å løpe.... håper jeg er tilbake mandag men ikke noen grunn til å presse seg...

Du kjenner kroppen din godt men man kan alltid lære noe mere og du skriver jo selv at du egentlig ikke hadde lyst å løpe 21 km... allerede da visste du nok innerst inne at du ikke burde løpe så langt...

Jeg løper på overskudd og da er det viktig å kjenne etter om det skal bli 7 km, 12 km eller 21 km (ved oppstart). Noen ganger tenker jeg at det skal bli f.eks 12 km men justerer opp eller ned dersom kroppen gir signaler.

Søvn er utrolig viktig og når jeg har 2-3 netter med for lite søvn roer jeg ned løpingen... kostholdet er også essensielt og avgjør i stor grad hvordan energien til en hver tid er.

Håper du får en rask recovery etter denne hendelsen og at du kommer sterkere tilbake "om ikke so brått). 😊

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Endelig fått tilbake roen etter København halvmaraton. 12 grader og perfekte løpeforhold. Nesten ikke vind, og det var lett yr i luften. Følte meg tung på oppvarming, og jeg hadde litt høyere puls enn normalt. Åpenbart spent og nervøs.

Åpner første 5 km på rundt 3.50 per kilometer. Havner i ei veldig fin gruppe, og løper veldig lett. Fortsatt med mye adrenalin i kroppen, men klarer å løpe på en intensitet som ikke koster for mye. Øker farten gradvis til 10 km, og forlater den gruppa jeg lå i. Ligger jevnt på km-tider rundt 3.45-47. Føles fortsatt ganske lett, og det koster ikke mye å øke farten. Fra 10-15 stabiliserer jeg meg på den farten. Er nå på skjema til å løpe under 1.20, og er sterk i troen på at det kommer til å gå. Fra km 17 setter jeg inn sluttspurten, og klarer å øke farten et hakk til. Kommer inn på 1.18.50. Sitter med følelsen at jeg kunne åpnet litt hardere, for jeg hadde mye å spa med på slutten. Siste km løper jeg på 3.25.

Veldig imponert over det proffe arrangementet. Gode drikkestasjoner, og veldig fin løype. Optimalt på alle plan. Frister til gjentakelse neste år. Fornøyd med gjennomføringen.

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

FantasySwede skrev: søn sep 18, 2022 3:46 pm Endelig fått tilbake roen etter København halvmaraton. 12 grader og perfekte løpeforhold. Nesten ikke vind, og det var lett yr i luften. Følte meg tung på oppvarming, og jeg hadde litt høyere puls enn normalt. Åpenbart spent og nervøs.

Åpner første 5 km på rundt 3.50 per kilometer. Havner i ei veldig fin gruppe, og løper veldig lett. Fortsatt med mye adrenalin i kroppen, men klarer å løpe på en intensitet som ikke koster for mye. Øker farten gradvis til 10 km, og forlater den gruppa jeg lå i. Ligger jevnt på km-tider rundt 3.45-47. Føles fortsatt ganske lett, og det koster ikke mye å øke farten. Fra 10-15 stabiliserer jeg meg på den farten. Er nå på skjema til å løpe under 1.20, og er sterk i troen på at det kommer til å gå. Fra km 17 setter jeg inn sluttspurten, og klarer å øke farten et hakk til. Kommer inn på 1.18.50. Sitter med følelsen at jeg kunne åpnet litt hardere, for jeg hadde mye å spa med på slutten. Siste km løper jeg på 3.25.

Veldig imponert over det proffe arrangementet. Gode drikkestasjoner, og veldig fin løype. Optimalt på alle plan. Frister til gjentakelse neste år. Fornøyd med gjennomføringen.
Gratulerer! Høres ut som en fin opplevelse og gjennomføringen var "grundig" 😊

....og du har mere inne 👍🏼

Queenie

Legg inn av Queenie »

FantasySwede skrev: søn sep 18, 2022 3:46 pm Endelig fått tilbake roen etter København halvmaraton. 12 grader og perfekte løpeforhold. Nesten ikke vind, og det var lett yr i luften. Følte meg tung på oppvarming, og jeg hadde litt høyere puls enn normalt. Åpenbart spent og nervøs.

Åpner første 5 km på rundt 3.50 per kilometer. Havner i ei veldig fin gruppe, og løper veldig lett. Fortsatt med mye adrenalin i kroppen, men klarer å løpe på en intensitet som ikke koster for mye. Øker farten gradvis til 10 km, og forlater den gruppa jeg lå i. Ligger jevnt på km-tider rundt 3.45-47. Føles fortsatt ganske lett, og det koster ikke mye å øke farten. Fra 10-15 stabiliserer jeg meg på den farten. Er nå på skjema til å løpe under 1.20, og er sterk i troen på at det kommer til å gå. Fra km 17 setter jeg inn sluttspurten, og klarer å øke farten et hakk til. Kommer inn på 1.18.50. Sitter med følelsen at jeg kunne åpnet litt hardere, for jeg hadde mye å spa med på slutten. Siste km løper jeg på 3.25.

Veldig imponert over det proffe arrangementet. Gode drikkestasjoner, og veldig fin løype. Optimalt på alle plan. Frister til gjentakelse neste år. Fornøyd med gjennomføringen.
Sterkt, grattis 👍

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»