Særeste bandet du vet om?

Svar
SlimWhitman

Særeste bandet du vet om?

Legg inn av SlimWhitman »

Tillat meg å presentere ‘Ruins’, en japansk duo som spiller tidenes styggeste musikk. Håper det faller i smak, og at dere kan komme med egne forslag på hvilket band som et mest sær.

Her er et par smakebiter.




fargeblind

Legg inn av fargeblind »

hmmmm....jeg syns det var litt interessant. Ganske flinkt og "komponert" på en måte, men ja....sære greier.
Aner jeg bitte litte grann King Crimson-inspirasjon?

Men langt fra verdens styggeste. Støyrock er stygt på sitt verste. Dimension X er stygge greier.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Alle som har en fortid fra Forsvaret har kanskje kjennskap til denne låta;


Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Rasputina er en temmelig sær trio, men jeg liker det virkelig.


Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Så har du jo Aphex Twin. Denne videoen er også særdeeeeles forstyrrende, og kan nok skape et slags fengslende mareritt for de fleste.


Retnuh

Legg inn av Retnuh »

SlimWhitman skrev: fre aug 27, 2021 8:29 pm Tillat meg å presentere ‘Ruins’, en japansk duo som spiller tidenes styggeste musikk. Håper det faller i smak, og at dere kan komme med egne forslag på hvilket band som et mest sær.

Her er et par smakebiter.



Dette høres ut som musikken jeg lagde på mine besteforeldres keyboard i gamledager. Tok opp og spilte av alle tilgjengelige lyder og ulyder, samtidig.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Ikke supersært,men kanskje det særeste jeg hører på. The Residents er et veldig bra band
Fra den eminente platen Duck Stab


Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Kanskje ikke det særeste jeg har hørt men Smrez er rimelig psykt. Hun ene i duoen er datteren til Jens Stoltenberg, og det er jo ganske spesielt

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Haha, Ruins hørte jeg faktisk en del på i mine yngre dager da jeg var mer opptatt av støy-rock enn jeg er nå. Lightning Bolt er litt i samme gaten, men bedre, syns jeg.

Ellers er jo dette en veldig interessant tråd. Det er jo nyanseforskjeller mellom sært, smalt, utilgjengelig på den ene siden, og det som bikker over i rett og slett dårlig musikk på den andre. Særeste jeg kommer på på stående fot er kanskje The Shaggs. Her eksemplifisert med "My Pal Foot Foot".



En fascinerende bakhistorie har de også. Bandet bestod av tre (noen ganger fire) søstre, og ble satt sammen av jentenes far. Da han selv var en ung gutt ble moren hans spådd i hånden og fikk vite at sønnen skulle gifte seg med en blond kvinne, at han skulle få to jentebarn etter at hun selv døde, og at døtrene skulle danne en populær pop-gruppe. Siden de to første spådommene med tiden viste jeg å stemme, tok faren skjebnen i egne hender og sørget for at også den tredje spådommen gikk i oppfyllelse. Han tok jentene ut av skolen, kjøpte instrumenter til dem, sørget for at de fikk opplæring i musikkens verden - alt med en relativ hard hånd. Resultatet ble sånn passe.

Allikevel var det visstnok en helhetlig tanke bak, for selv om musikken hørtes helt gudjammerlig drit ut ("like lobotomized Trapp Family singers" kalte Rolling Stones det), så hørtes den drit ut på akkurat samme måten hver gang. Da de spilte inn albumet "Philosophy of the World" var det flere ganger de stanset i sangene, sa til lydmannen at de hadde gjort en feil, og spilte sangen på nytt fra begynnelsen. Lydmannen som syntes alt hørtes ut som feil, satt igjen som et spørsmålstegn, men det var tydelig at jentene hadde en tanke bak det.

Umulig å høre på, er det allikevel, men en artig kuriositet.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Denne må jo bare fores. Ruins var rimelig spesielt ja :)
Har jo en haug med grindcore band som stort sett produserer leven. Uvisst hvor gode de faktisk er til å spille da ting går så fort at mange av de er omtrent umulig å høre om de greier å holde takta. Både Carcass og Napalm Death har plater der de har låter på 20-30 sekund som er bare øredøvende massakre av instrumenter. Jeg digger de likevel

Anyways, den absolutt særeste låta/skiva jeg veit om er Devil Dolls The Girl Who Was...Death. Den varer i nesten 50 minutter og består av alt fra metal, rock, pop, blåseinstrument m.m. God fornøyelse de som klarer å høre igjennom. Jeg synes den er fantastisk




Ellers har man jo Anal Cunt. Seth Putnam var en spesiell type komponist



Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Guttungen har gjort meg oppmerksom på denne svært spesielle rap-gruppa (?), eller mulig det er bare denne fyren. Han er visstnok på tur til å bli stor, men nekter å godta det. Her er det lavbudsjett for alle penga


GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Mer et prosjekt enn et band i så måte. Men The Caretaker sin "Everywhere at the end of time" hvor temaet er hvordan demens gradvis tar over musikken og stykker den opp i flere faser er ganske spesielt og interessant.



Så spørs det om de 17 millioner avspillingene denne videoen har fått er av enkeltbrukere eller brukere som glemmer at de har hørt på dette før...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Norge bør være representert i denne tråden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»