OL Kval Norge- Sør Korea - Danmark Slovenia

Svar
Stjerten

OL Kval Norge- Sør Korea - Danmark Slovenia

Legg inn av Stjerten »

Hadde helt glemt kampen i dag. TV2 Zebra sender nå Norge-Slovenia, hvor Norge leder 3-2 etter 1.periode. Slovenia og Danmark er på papiret hakket vassere enn Norge.
Vi slo sør koreanerne 4-1 i går.
Kun vinneren av turneringen, kvalifiserer seg til OL 2022.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

4-2 Zucca på straffe. Los Angeles spilleren Anze Kopitar, spiller forøvrig for Slovenia

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

6-2 da bør kampen være avgjort

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Vi vant til slutt 7-4, å det blir ren finale mot danskene på søndag.
Patrick Thoresen er skadet, Zucca kom ikke ut etter 2.periode. Frykter Danmark med sine 5 NHL spillere i troppen

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Sodajr skrev: fre aug 27, 2021 10:29 pm 6-2 da bør kampen være avgjort
Snur fort i hockey, men det holdt inn 😀

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Spent på kampen mot Danmark. Nikolaj Ehlers hadde 2+4 i kampen igår for Danmark. Tror det blir for tøft for Norge.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Ja det blir en tøff kamp mot Danmark men jeg har god tro på at det kan gå Norges vei.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Vil han derre Mats Zugedrillo Olsen eller hva han heter spille mot Danmark?

MadBum

Legg inn av MadBum »

0-2. Ufattelig håpløst

Investor

Legg inn av Investor »

Norge - verst når det gjelder.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg er langt i fra en ekspert, og jeg har kun sett fra midtveis i 2. periode, men av det jeg har sett har Norge vært best. Synd.

Investor

Legg inn av Investor »

trønderen skrev: søn aug 29, 2021 6:08 pm Jeg er langt i fra en ekspert, og jeg har kun sett fra midtveis i 2. periode, men av det jeg har sett har Norge vært best. Synd.
Best uten puck

MadBum

Legg inn av MadBum »

Thoresen må gå

Investor

Legg inn av Investor »

0 mål etter 3 perioder. Bra, Norge.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Vi ræv kjører Danmark i 3X20min, men vi taper kampen på at vi slipper Danmark 4 ganger alene med keeper. Skal ikke være lov

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Sodajr skrev: søn aug 29, 2021 6:18 pm Vi ræv kjører Danmark i 3X20min, men vi taper kampen på at vi slipper Danmark 4 ganger alene med keeper. Skal ikke være lov
Det høres kjent ut.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Da kan vi vel gratulere 🇩🇰 med rekord-deltagelse i et Vinter-OL 😏 (18 deltagere i Vancouver den "gamle" rekorden)

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Flaut å tape til Danmark i hockey. Sier litt om hvor ræva Norge er. Men hva mer kan man forvente når man nesten ikke har ishaller i dette landet. Kommer aldri til å bli bedre så lenge det ikke bygges flere haller og satses mer. Norge er en stor vintersportsnasjon, men har langt igjen når det gjelder hockey.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nå er det igjen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

TheBaseline skrev: søn aug 29, 2021 7:41 pm Flaut å tape til Danmark i hockey. Sier litt om hvor ræva Norge er. Men hva mer kan man forvente når man nesten ikke har ishaller i dette landet. Kommer aldri til å bli bedre så lenge det ikke bygges flere haller og satses mer. Norge er en stor vintersportsnasjon, men har langt igjen når det gjelder hockey.
Er vel ikke flaut å tape mot Danmark. I min bok var Danmark store favoritter mot Norge. De har langt flere og større profiler enn oss. Danmark har gjort utrolig mye riktig siste 10-20 årene. At Nikolaj Ehlers avgjør er ingen overraskelse. Han matcher Zucca og er 9 år yngre.

Kjipt for Norge. Men vi har langt fram dessverre. Danmark hadde 19 utelandsproffer med seg og 5 av de har kontrakt i NHL.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Absolutt ikke uventet å tape mot Danmark sånn ståa i hockey er nå, men kan jo si det er flaut at vi har kommet i en situasjon der Danmark produserer flere toppspillere enn oss. Selv om hockeyinteressen i Norge er langt unna Sverige og Finland er den vel fortsatt et godt hakk over Danmark. Snodig at Danskene hadde 8 spillere med minutter i NHL i sesongen som var mens Norge kun har 1. Norge har så vidt jeg vet flere ishaller og registrerte spillere enn Danmark, selv om også Danskene har en viss fordel ved at landet er såpass lite så alle bor vel en time eller nærmere fra en ishall.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

aderyn skrev: man aug 30, 2021 4:51 pm Absolutt ikke uventet å tape mot Danmark sånn ståa i hockey er nå, men kan jo si det er flaut at vi har kommet i en situasjon der Danmark produserer flere toppspillere enn oss. Selv om hockeyinteressen i Norge er langt unna Sverige og Finland er den vel fortsatt et godt hakk over Danmark. Snodig at Danskene hadde 8 spillere med minutter i NHL i sesongen som var mens Norge kun har 1. Norge har så vidt jeg vet flere ishaller og registrerte spillere enn Danmark, selv om også Danskene har en viss fordel ved at landet er såpass lite så alle bor vel en time eller nærmere fra en ishall.
Det er fantastisk det Danmark har fått til. Når også Bjorkstrand og Ehlers produserte mer poeng enn Zucca sist sesong så viser det også at det ikke er stallfyll de har i NHL

12 spillere fra Danmark er draftet siste 10 årene. Litt mer enn hos oss. De er faktisk ganske langt foran oss. Jeg tror det forspranget vil bli større i årene som kommer. Mye ungt bra

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

TAdams6 skrev: tir aug 31, 2021 7:46 am
aderyn skrev: man aug 30, 2021 4:51 pm Absolutt ikke uventet å tape mot Danmark sånn ståa i hockey er nå, men kan jo si det er flaut at vi har kommet i en situasjon der Danmark produserer flere toppspillere enn oss. Selv om hockeyinteressen i Norge er langt unna Sverige og Finland er den vel fortsatt et godt hakk over Danmark. Snodig at Danskene hadde 8 spillere med minutter i NHL i sesongen som var mens Norge kun har 1. Norge har så vidt jeg vet flere ishaller og registrerte spillere enn Danmark, selv om også Danskene har en viss fordel ved at landet er såpass lite så alle bor vel en time eller nærmere fra en ishall.
Det er fantastisk det Danmark har fått til. Når også Bjorkstrand og Ehlers produserte mer poeng enn Zucca sist sesong så viser det også at det ikke er stallfyll de har i NHL
Ja, og en slik trend har vi sett lenge. Danskene har også i flere år, sendt mange ungdommer til svensk hockey.
I 1989, da vi vant B VM og rykket opp i A puljen (den gang var det 8 lag i hver pulje), travet Danskene nede i C puljen.
Man kan trygt si de har gjort mye rett, siden den gang. Hva er det vi gjør feil her på berget?
Angående selve kvalikkampen, synes jeg det var jevnt. Danmark hadde en keeper som virkelig hadde dagen, vi manglet en Thoresen i matchform. Hadde Holms vært frisk og Emillio Pettersen vært med, kanskje vi kunne tatt dem, men blir jo ren spekulasjon.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: tir aug 31, 2021 7:46 am
aderyn skrev: man aug 30, 2021 4:51 pm Absolutt ikke uventet å tape mot Danmark sånn ståa i hockey er nå, men kan jo si det er flaut at vi har kommet i en situasjon der Danmark produserer flere toppspillere enn oss. Selv om hockeyinteressen i Norge er langt unna Sverige og Finland er den vel fortsatt et godt hakk over Danmark. Snodig at Danskene hadde 8 spillere med minutter i NHL i sesongen som var mens Norge kun har 1. Norge har så vidt jeg vet flere ishaller og registrerte spillere enn Danmark, selv om også Danskene har en viss fordel ved at landet er såpass lite så alle bor vel en time eller nærmere fra en ishall.
Det er fantastisk det Danmark har fått til. Når også Bjorkstrand og Ehlers produserte mer poeng enn Zucca sist sesong så viser det også at det ikke er stallfyll de har i NHL

12 spillere fra Danmark er draftet siste 10 årene. Litt mer enn hos oss. De er faktisk ganske langt foran oss. Jeg tror det forspranget vil bli større i årene som kommer. Mye ungt bra
Ser at mange dansker gleder seg til OL nå, for da kan de «endelig» se ett toppet landslag (forhåpentligvis).

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Stjerten skrev: tir aug 31, 2021 7:54 am
TAdams6 skrev: tir aug 31, 2021 7:46 am
aderyn skrev: man aug 30, 2021 4:51 pm Absolutt ikke uventet å tape mot Danmark sånn ståa i hockey er nå, men kan jo si det er flaut at vi har kommet i en situasjon der Danmark produserer flere toppspillere enn oss. Selv om hockeyinteressen i Norge er langt unna Sverige og Finland er den vel fortsatt et godt hakk over Danmark. Snodig at Danskene hadde 8 spillere med minutter i NHL i sesongen som var mens Norge kun har 1. Norge har så vidt jeg vet flere ishaller og registrerte spillere enn Danmark, selv om også Danskene har en viss fordel ved at landet er såpass lite så alle bor vel en time eller nærmere fra en ishall.
Det er fantastisk det Danmark har fått til. Når også Bjorkstrand og Ehlers produserte mer poeng enn Zucca sist sesong så viser det også at det ikke er stallfyll de har i NHL
Ja, og en slik trend har vi sett lenge. Danskene har også i flere år, sendt mange ungdommer til svensk hockey.
I 1989, da vi vant B VM og rykket opp i A puljen (den gang var det 8 lag i hver pulje), travet Danskene nede i C puljen.
Man kan trygt si de har gjort mye rett, siden den gang. Hva er det vi gjør feil her på berget?
Angående selve kvalikkampen, synes jeg det var jevnt. Danmark hadde en keeper som virkelig hadde dagen, vi manglet en Thoresen i matchform. Hadde Holmes vært frisk og Emillio Pettersen vært med, kanskje vi kunne tatt dem, men blir jo ren spekulasjon.
Holøs, j a, autokorrektur 😄

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Kan bli OL-plass likevel
https://www.tv2.no/sport/14256863/

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Sodajr skrev: man sep 27, 2021 8:32 pm Kan bli OL-plass likevel
https://www.tv2.no/sport/14256863/
Spennende, selv om det vil gi meg en liten bismak i munnen. Vi skulle ha vunnet turneringen på Jordal. Men hadde vært gøy uansett, spesielt for gamlegutta som ikke får noen flere muligheter til å spille OL.
Men tør de utestenge Kina?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Sodajr skrev: man sep 27, 2021 8:32 pm Kan bli OL-plass likevel
https://www.tv2.no/sport/14256863/
Nå er det avslått. Spent på hvor mye juling Kina kommer til å få i dette mesterskapet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Chromeback skrev: fre okt 15, 2021 11:13 pm
Sodajr skrev: man sep 27, 2021 8:32 pm Kan bli OL-plass likevel
https://www.tv2.no/sport/14256863/
Nå er det avslått. Spent på hvor mye juling Kina kommer til å få i dette mesterskapet.
Nå er det visst snudd igjen. I midten av november må Kina spille en oppvisningskamp, mest sannsynlig mot ett KHL-lag, for å vise at de holder nivået for å kunne delta i OL.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det er to kamper Kina må spille mot KHL-lag for å bevise at de har utviklet seg nok for å delta i OL. Får de tommelen ned her så er Norge klare.

Svaret får man i slutten av november, så det blir eventuelt veldig travelt for norsk hockey hvis man plutselig skulle få grønt lys.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»