Overganger menn/kvinner 2022/23

Svar
frizz

Re: Overganger menn/kvinner 2022/23

Legg inn av frizz »

Hatleking skrev: tir jan 25, 2022 3:45 pm
cooljerry skrev: tir jan 25, 2022 12:32 pm FVN skriver at Vipers er close med å signere nye spillere:
"Få dager unna å signere den kanskje mest ettertraktede spilleren i Europa og også få dager unna å signere en spiller på et av de beste landslagene i verden..."

Så da er det bare å spekulere til det kommer noe mer derfra.

Den mest ettertraktede spilleren i Europa må vel etter min mening være Henny Reistad, og hun er det jo ikke, men hvem er den nest mest ettertraktede spilleren mon tro? :)

Et av de beste landslagene i verden er jo blant annet Norge, så kan jo være en norsk spiller de signerer, evt resignerer en de allerede har...
Det kan ikkje vere mange, men viss ein tenkjer høgreback så kan det kanskje vere at Vyakhireva gjer comeback? Eit av dei beste landslaga i verda kan bety kva som helst - vanskeleg å spekulere der.
Hm.. My guess er Jamina Roberts eller Mie Højlund.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Jamina Roberts er det definitivt ikke. Hun er både samboer og har barn med Emil Berggren som er sportssjef i Sävehof. Kan ikke forestille meg at hun skulle ville dra fra Göteborg uten han...

Men Mie Højlund kunne jo vært spennede. Evt Althea Reinhardt. Eller begge?!

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

cooljerry skrev: tir jan 25, 2022 12:32 pm FVN skriver at Vipers er close med å signere nye spillere:
"Få dager unna å signere den kanskje mest ettertraktede spilleren i Europa og også få dager unna å signere en spiller på et av de beste landslagene i verden..."

Så da er det bare å spekulere til det kommer noe mer derfra.

Den mest ettertraktede spilleren i Europa må vel etter min mening være Henny Reistad, og hun er det jo ikke, men hvem er den nest mest ettertraktede spilleren mon tro? :)

Et av de beste landslagene i verden er jo blant annet Norge, så kan jo være en norsk spiller de signerer, evt resignerer en de allerede har...
Fra samme artikkel:

«Samtidig er Karoline Olsen, Jana Knedlíková og Zsuzsanna Tomori på vei ut av kontrakt.
– Vi har to-tre spillere vi er i avsluttende forhandlinger med. Knedlíková er en av dem, sier Jørgensen.»

Joey
Innlegg: 97

Legg inn av Joey »

Malene Aambakk fra Odense til Aarhus United.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Malin Holta fra Siofok til Toulon

Martine Kårigstad Andersen fra Follo til Vipers

kibby

Legg inn av kibby »

Hatleking skrev: tir jan 25, 2022 3:45 pm
cooljerry skrev: tir jan 25, 2022 12:32 pm FVN skriver at Vipers er close med å signere nye spillere:
"Få dager unna å signere den kanskje mest ettertraktede spilleren i Europa og også få dager unna å signere en spiller på et av de beste landslagene i verden..."

Så da er det bare å spekulere til det kommer noe mer derfra.

Den mest ettertraktede spilleren i Europa må vel etter min mening være Henny Reistad, og hun er det jo ikke, men hvem er den nest mest ettertraktede spilleren mon tro? :)

Et av de beste landslagene i verden er jo blant annet Norge, så kan jo være en norsk spiller de signerer, evt resignerer en de allerede har...
Det kan ikkje vere mange, men viss ein tenkjer høgreback så kan det kanskje vere at Vyakhireva gjer comeback? Eit av dei beste landslaga i verda kan bety kva som helst - vanskeleg å spekulere der.
Spørs om det blir henne. Sist hun var i Kristiansand fikk hun corona og satt innesperret i isolasjon. Har nok ikke særlige gode minner derfra :lol:

kibby

Legg inn av kibby »

larvikognorge skrev: tir jan 25, 2022 6:44 pm
cooljerry skrev: tir jan 25, 2022 12:32 pm FVN skriver at Vipers er close med å signere nye spillere:
"Få dager unna å signere den kanskje mest ettertraktede spilleren i Europa og også få dager unna å signere en spiller på et av de beste landslagene i verden..."

Så da er det bare å spekulere til det kommer noe mer derfra.

Den mest ettertraktede spilleren i Europa må vel etter min mening være Henny Reistad, og hun er det jo ikke, men hvem er den nest mest ettertraktede spilleren mon tro? :)

Et av de beste landslagene i verden er jo blant annet Norge, så kan jo være en norsk spiller de signerer, evt resignerer en de allerede har...
Fra samme artikkel:

«Samtidig er Karoline Olsen, Jana Knedlíková og Zsuzsanna Tomori på vei ut av kontrakt.
– Vi har to-tre spillere vi er i avsluttende forhandlinger med. Knedlíková er en av dem, sier Jørgensen.»
Trist med Knedlikova. Ikke vært like god i år som i fjor, men likevel en klassespiller.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Hva er det som er trist med Knedlikova? Om de er i avsluttende forhandlinger med henne, så betyr det jo at de snart er i mål, ikke at forhandlingene er avsluttet…

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: tir jan 25, 2022 9:23 pm Hva er det som er trist med Knedlikova? Om de er i avsluttende forhandlinger med henne, så betyr det jo at de snart er i mål, ikke at forhandlingene er avsluttet…
Å, trodde det betydde at de ikke ønsket å forlenge med dem :lol: Olsen trengs jo ikke med fire v.kanter, så jeg bare antok det. My bad.

kibby

Legg inn av kibby »

larvikognorge skrev: tir jan 25, 2022 8:07 pm Malin Holta fra Siofok til Toulon

Martine Kårigstad Andersen fra Follo til Vipers
Holta joiner Sando i Toulon altså. Fryktelig mange nordmenn i fransk eliteserie nå. Gøy gøy.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Det står at Knedlikova, Olsen og Tomori er på utgående. Og så nevner de videre at de sluttforhandler med flere spillere, deriblant Knedlikova. Er vel da naturlig å anta at hun blir, men at Olsen og Tomori ikke får fornyet kontrakt.

kibby

Legg inn av kibby »

Maren Austmo Pedersen forlenger med Aker, ifølge klubben på Instagram.

kibby

Legg inn av kibby »

Silje Solberg forlenger med Györ til 2024 (+ 1).

https://www.gyorietokc.hu/hu/hirek/hir/7455

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Benjamin Hallgren til den franske klubben Saint Raphael fra sommeren på en 1+1 kontrakt.

Joey
Innlegg: 97

Legg inn av Joey »

cooljerry skrev: tir jan 25, 2022 3:57 pm Jamina Roberts er det definitivt ikke. Hun er både samboer og har barn med Emil Berggren som er sportssjef i Sävehof. Kan ikke forestille meg at hun skulle ville dra fra Göteborg uten han...

Men Mie Højlund kunne jo vært spennede. Evt Althea Reinhardt. Eller begge?!
Tja. TV2 erfarer i hvert fall at Vipers er i dialog med Roberts og en ikke navngitt fransk landslagsspiller. Videre sier de at klubben skal hente 4 spillere og en ny målvakt. Hva med å bare skrive 5 spillere. :P

https://www.tv2.no/a/14502528/

Otzy

Legg inn av Otzy »

Maria Hjertner fra København til Byåsen på en 2-års kontrakt.

Marie Rokkones Hansen har forlenget kontrakten med Byåsen i ytterligere 2 år.

kibby

Legg inn av kibby »

Otzy skrev: lør jan 29, 2022 7:13 pm Maria Hjertner fra København til Byåsen på en 2-års kontrakt.
Som forventet - blir hyggelig for Hjertner å komme hjem igjen. Tror det også kan bli en forsterkning for Byåsen.

kibby

Legg inn av kibby »

Og hyggelig å se at du har funnet veien inn hit, Otzy ❤️ Endelig!

Ttf

Legg inn av Ttf »

Line Haugsted til Gyør på toårskontrakt

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Kl 13:00 får vi vite Vipers sin nysignering!

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

larvikognorge skrev: man jan 31, 2022 10:18 am Kl 13:00 får vi vite Vipers sin nysignering!
Ryktene bekrefter at det er Roberts, den så jeg virkelig ikke komme, da hun som jeg tidligere har nevnt er samboer og har barn med sportssjefen i Sävehof; Emil Berggren. Men gøy! :)

Hatleking

Legg inn av Hatleking »

Men korleis kan ein kalle Jamina Roberts den mest ettertrakta spelaren i Europa?

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Hatleking skrev: man jan 31, 2022 11:53 am Men korleis kan ein kalle Jamina Roberts den mest ettertrakta spelaren i Europa?
Sånn etter Henny Reistad, Nora Mørk, Kristina Jørgensen, Sandra Toft med fler, mener du? :)

Hun har hatt en fantastisk sesong, men enig i at det er andre jeg tenker på før henne. Spent på hvem den franske spilleren er. Kan det være høyrebacken til Krim?

frizz

Legg inn av frizz »

Enig med Vipers i at Roberts kanskje er Europas mest ettertraktede spiller (utenom Reistad, selvfølgelig). Nekter å tro at Mørk, Toft og Jørgensen var høyere på ønskelisten til div klubber. Jeg nevnte også Roberts (og Højlund) når Vipers sa de skulle signere kanskje den mest ettertraktede spilleren i Europa per nå.

Angående Sercien Ugolin har jeg også nevnt henne tidligere. Spennende spiller. Evt Pauletta Foppa? Brest har signert ny strekspiller, så kanskje Foppa er på vei vekk. Vipers har riktig nok Debelic, Tchaptchet, Løke og Yttereng men vet ikke kontraktssituasjonen til disse. Utover dette ser jeg kanskje for meg Tamara Horacek eller Emma Jacques? Er Orlane Kanor ledig? Var én av de søstrene som hadde signert ny kontrakt for Metz, men husker ikke om det var Orlane eller Laura.

kibby

Legg inn av kibby »

Ttf skrev: søn jan 30, 2022 10:36 pm Line Haugsted til Gyør på toårskontrakt
Wow, den så jeg ikke komme. Men Haugsted kommer til å forsterke Györ-forsvaret.

HÁJRA ETO!

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

@frizz; Jeg mener å ha lest at Orlane Kanor har signert med Bucurest, husker ikke om det var Rapid Bucurest eller CSM Bucuresti.

frizz

Legg inn av frizz »

cooljerry skrev: tir feb 01, 2022 3:18 pm @frizz; Jeg mener å ha lest at Orlane Kanor har signert med Bucurest, husker ikke om det var Rapid Bucurest eller CSM Bucuresti.
Det kan godt hende! Du tenker ikke på Niakate? Tror hun signerte for CSM Bucuresti ihvertfall

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Océane Sercien-Ugolin ny spiller fra Krim til Vipers.

frizz

Legg inn av frizz »

larvikognorge skrev: ons feb 02, 2022 3:10 pm Océane Sercien-Ugolin ny spiller fra Krim til Vipers.
Spennende spiller, og fin signering av Vipers. Litt halvveis hva jeg føler rundt dette Viperslaget. Skulle ønske de satset litt mer på norske spillere, men skjønner det sikkert er litt begrenset å velge i på det nivået de ønsker

Otzy

Legg inn av Otzy »

Kjerstin Boge Solås har signert for 2 nye år med Byåsen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»