OL-2021 herrer/damer

Svar
Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Re: OL-2021 herrer/damer

Legg inn av Xpoolman »

Nå må Thorir finne pepperen :!: :!: :!:

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

De må jo stoppe strekspilleren, hun står jo helt fri hver gang

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Tullin_Thams skrev: ons aug 04, 2021 6:53 am
Interessert skrev: ons aug 04, 2021 6:51 am Det ble farlig jevnt dette etter 1 omg. Får vi en utfordring mot Ungarn? Trodde det skal være grei match
Om Norge spiller på pari blir det en grei seier, men i deler av første omgang var de jo helt elendige. Sånn sett lover det ikke godt for Ungarn: De ligger to mål bak og Norge har masse å gå på.
Ikke mye å skrive hjem om, dette. I første omgang var det først og fremst i angrep at det ble gjort mye rart. I starten av andre omgang har forsvarsspillet vært under enhver kritikk.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Skal Lunde redde denne kampen for oss da? Glemmer aldri Ungarn kampen i Håkons hall under EM 2010. Da var Lunde dronning!

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

larvikognorge skrev: ons aug 04, 2021 7:24 am Skal Lunde redde denne kampen for oss da? Glemmer aldri Ungarn kampen i Håkons hall under EM 2010. Da var Lunde dronning!
Kan vel sies å være en reprise av det? :) Husker ikke kampen i 2010 da.
Lærerik kamp dette, mye å skjerpe foran møtet med Russland. Det blir nok tøft.

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Interessert skrev: ons aug 04, 2021 7:40 am Lærerik kamp dette, mye å skjerpe foran møtet med Russland. Det blir nok tøft.
Ja, dette holder ikke mot ROC, men jeg blir overrasket om Norge spiller to såpass dårlige kamper på rad.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

*puste lettet ut*

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Reistad og Brattset Dale gir meg troen på at det går veien. Og ikke minst synet av Tonje Larsen på trenerbenken, landets mest intelligente håndballspiller gjennom tidene. Men det avhenger av at målvakten, samme hvem av dem, har en god dag, at Nora Mørk har det samme, og at noen andre enn Bredal Oftedal (helst Reistad) tar ansvar når det brenner, så ikke det blir bare stress og kav.

Blir fort et møte med Sverige, som aldri har vært bedre, i finalen, på et tidspunkt da fotballkvinnene deres har sikret gullet allerede. Norge kan for all del ryke mot russerne før det, men känslan.. den sier Norge - Sverige. (Og ekstraomganger, og Nora Mørk.)

janesaj

Legg inn av janesaj »

Tullin_Thams skrev: ons aug 04, 2021 7:41 am
Interessert skrev: ons aug 04, 2021 7:40 am Lærerik kamp dette, mye å skjerpe foran møtet med Russland. Det blir nok tøft.
Ja, dette holder ikke mot ROC, men jeg blir overrasket om Norge spiller to såpass dårlige kamper på rad.
Skal sies at ROC tapte med 12 mål mot Sverige og spilte uavgjort mot Brasil i gruppespillet, så vi skal ikke gjøre dem til en større trussel enn de er, selv om det sikkert blir tøft. Men har troen.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Er det han samme sinte stuten som trener Russerne enda?

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

janesaj skrev: ons aug 04, 2021 11:56 am
Tullin_Thams skrev: ons aug 04, 2021 7:41 am
Interessert skrev: ons aug 04, 2021 7:40 am Lærerik kamp dette, mye å skjerpe foran møtet med Russland. Det blir nok tøft.
Ja, dette holder ikke mot ROC, men jeg blir overrasket om Norge spiller to såpass dårlige kamper på rad.
Skal sies at ROC tapte med 12 mål mot Sverige og spilte uavgjort mot Brasil i gruppespillet, så vi skal ikke gjøre dem til en større trussel enn de er, selv om det sikkert blir tøft. Men har troen.
Nei, russerne startet forferdelig dårlig, men har spilt seg opp. Det blir nok tøft, men jeg har også tro på norsk seier.

For øvrig leker Frankrike seg med Nederland i den siste semifinalen. 14-5 etter 16 minutter!

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Interessert skrev: ons aug 04, 2021 12:31 pm Er det han samme sinte stuten som trener Russerne enda?
Nei, det er ikke Trefilov lenger.

kibby

Legg inn av kibby »

Skikkelig ruskekamp, men vi vinner til slutt. Nerver, mye på spill og en dårlig ball med for mye klister sies å være årsaken. Men vi vinner, og vi er et mye bedre lag enn Ungarn selv om det ikke så sånn ut de første 45 minuttene. Og for noen keepere vi har! Når den ene har en litt down periode kommer den andre inn og redder dagen. ROC blir tøft, med min personlige favoritt Anna Vyakhireva i spissen. Men jeg tror spesielt Mørk, Herrem, Lunde og Oftedal vil ha revansje etter tapet i ekstraomgangene mot dem i semifinalen i forrige OL. Denne gangen SKAL vi til finalen!

kibbys håndballbørs:
Silje Solberg 5
Katrine Lunde 8
Henny Reistad 7
Veronica Kristiansen 5
Marit Malm Frafjord 5
Stine Skogrand 4
Nora Mørk 5
Stine Bredal Oftedal 5
Kari Brattset Dale 8 - BB
Marit Røsberg Jacobsen 7
Camilla Herrem 5
Sanna Solberg-Isaksen 5
Kristine Breistøl -
Marta Tomac 3

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

PapaSmurf skrev: tir aug 03, 2021 11:11 am Skal Norge lykkes i mesterskap så må Sagosen være på et annet nivå enn dette. Forventer mer av verdens beste enn alle de småfeilene når laget trenger han som mest.
Er det virkelig noen som syns at Sagosen er en bedre håndballspiller enn Mikkel Hansen?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Skraevadottir skrev: tor aug 05, 2021 9:54 pm
PapaSmurf skrev: tir aug 03, 2021 11:11 am Skal Norge lykkes i mesterskap så må Sagosen være på et annet nivå enn dette. Forventer mer av verdens beste enn alle de småfeilene når laget trenger han som mest.
Er det virkelig noen som syns at Sagosen er en bedre håndballspiller enn Mikkel Hansen?
Jeg mener Hansen er bedre. Men Sagosen har jo vært regnet som verdens beste i følge media.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Han i OL-studio på TVNorge sa at Russland ikke er så gode lenger, stemmer det? Kan det hende vi i så fall overvurderer russerne? Må da være lov å håpe...

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

PapaSmurf skrev: tor aug 05, 2021 9:56 pm
Skraevadottir skrev: tor aug 05, 2021 9:54 pm
PapaSmurf skrev: tir aug 03, 2021 11:11 am Skal Norge lykkes i mesterskap så må Sagosen være på et annet nivå enn dette. Forventer mer av verdens beste enn alle de småfeilene når laget trenger han som mest.
Er det virkelig noen som syns at Sagosen er en bedre håndballspiller enn Mikkel Hansen?
Jeg mener Hansen er bedre. Men Sagosen har jo vært regnet som verdens beste i følge media.
Jeg syns også at Hansen er bedre. Til og med ganske mye bedre. Vet at Sagosen har fått prisen for årets spiller i verden en gang (uoffisielt, tror jeg), men Mikkel Hansen har vel vunnet den offisielle prisen tre ganger og fått div. MVP-priser i mesterskap flere ganger, seinest i VM. For meg er det ingen tvil, uansett hva noen journalister og norske håndballkommentatorer måtte mene.

kibby

Legg inn av kibby »

TheBaseline skrev: tor aug 05, 2021 9:58 pm Han i OL-studio på TVNorge sa at Russland ikke er så gode lenger, stemmer det? Kan det hende vi i så fall overvurderer russerne? Må da være lov å håpe...
Det stemmer det. De har kun med én ren linjespiller. Målvaktene har ikke vært all verden. Høyrekant Managarova scorer lite (kun scoret 13 mål på 6 kamper), den andre høyrekanten Sudakova er ikke med. Stortalentet Skorobogatchenko har stagnert, og spilt lite (kun 7 mål på 14 skudd). Verken Dmitireva og Vyakhireva virker like skarpe som tidligere (scorer mindre, dog har de begge haugevis med assists) og Ilinas mange mål kommer mest på 7m. Godt å ha storesøster Kuznetsova tilbake på venstrekanten (som ble vraket til EM sist). Men det blir tøft.

kibby

Legg inn av kibby »

Skraevadottir skrev: tor aug 05, 2021 9:59 pm
PapaSmurf skrev: tor aug 05, 2021 9:56 pm
Skraevadottir skrev: tor aug 05, 2021 9:54 pm Er det virkelig noen som syns at Sagosen er en bedre håndballspiller enn Mikkel Hansen?
Jeg mener Hansen er bedre. Men Sagosen har jo vært regnet som verdens beste i følge media.
Jeg syns også at Hansen er bedre. Til og med ganske mye bedre. Vet at Sagosen har fått prisen for årets spiller i verden en gang (uoffisielt, tror jeg), men Mikkel Hansen har vel vunnet den offisielle prisen tre ganger og fått div. MVP-priser i mesterskap flere ganger, seinest i VM. For meg er det ingen tvil, uansett hva noen journalister og norske håndballkommentatorer måtte mene.
Hansen er fortsatt milevis foran Sagosen dessverre, sett med norsk øyne.

kibby

Legg inn av kibby »

Orker ikke en reprise av denne kampen i morgen (især ikke avslutningen) :cry:


pigg

Legg inn av pigg »

Dette blir en bra kamp, tror jeg. Tror vi vinner med 4-5 mål.

kibby

Legg inn av kibby »

Inn med Røsberg NÅ!

pigg

Legg inn av pigg »

Rødt kort tidlig i kampen for russerne. En viktig spiller?

kibby

Legg inn av kibby »

Direkte rødt kort på Anna Sen. Damn!

kibby

Legg inn av kibby »

pigg skrev: fre aug 06, 2021 2:16 pm Rødt kort tidlig i kampen for russerne. En viktig spiller?
Forsåvidt. Solid i forsvar, og back-up for Makeeva, som er eneste rene linjespiller i troppen.

startelver

Legg inn av startelver »

Vi sliter alltid mot Russland. Dette blir avgjort på målstreken.

kibby

Legg inn av kibby »

startelver skrev: fre aug 06, 2021 2:20 pm Vi sliter alltid mot Russland. Dette blir avgjort på målstreken.
Du har glemt OL-finalen i 2008 skjønner jeg :lol:

kibby

Legg inn av kibby »

Mitt kanthjerte blør for Marit Røsberg Jacobsen (og Malin Aune).

pigg

Legg inn av pigg »

Fryktelig slurvete i angrepsspillet her på slutten.

kibby

Legg inn av kibby »

Mareritt innhopp av Reistad :(

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»