OL-2021 herrer/damer

Svar
kibby

Re: OL-2021 herrer/damer

Legg inn av kibby »

KTBFFH skrev: fre aug 06, 2021 3:51 pm Hahaha må le litt av sytingen til Nora Mørk
Enig. Null selvinnsikt. Sykt. Fremstod også veldig usympatisk. Nærmest frekk. For å sitere queen Triana Iglesias i den episke Pærra-finalen i 2014 da Aurora slapp kula rett før Nicolai i troskapstesten: "Jeg forstår at det er kjipt liksom, men hei. Kom igjen a!"
Sist redigert av kibby den fre aug 06, 2021 4:01 pm, redigert 2 ganger totalt.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

Det er ikke damenes OL. Visste det

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Helvete, nå røk vel Sveriges sjanse til en bronsemedalje 😒

Var dette forresten det samme Russland som Sverige knuste med 36-24 i gruppespillet?

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

kibby skrev: fre aug 06, 2021 3:58 pm
KTBFFH skrev: fre aug 06, 2021 3:51 pm Hahaha må le litt av sytingen til Nora Mørk
Enig. Null selvinnsikt. Sykt. Fremstod også veldig usympatisk. Nærmest frekk. For å sitere queen Triana i den episke Pærra-finalen da Aurora slapp kula rett før Nicolai i troskapstesten: "Jeg forstår at det er kjipt liksom, men hei. Kom igjen a!"
Ja det er det samme hver gang vi taper en kamp. Null selvinnsikt. Russland spilte veldig god håndball til tider og spilte oss ut.

kibby

Legg inn av kibby »

MacanT skrev: fre aug 06, 2021 4:00 pm Helvete, nå røk vel Sveriges sjanse til en bronsemedalje 😒

Var dette forresten det samme Russland som Sverige knuste med 36-24 i gruppespillet?
Jepp. Det blir ingen medalje på dette norske laget.

janesaj

Legg inn av janesaj »

MacanT skrev: fre aug 06, 2021 4:00 pm Helvete, nå røk vel Sveriges sjanse til en bronsemedalje 😒
Hvorfor det? Spiller Norge som dette i bronsefinalen, bør Sverige ha en god mulighet. Og det er vel litt usikkert hvor motiverte jentene er for sin andre bronsefinale på rad, selv om man selvsagt kan håpe på litt revansjelyst.

kibby

Legg inn av kibby »

KTBFFH skrev: fre aug 06, 2021 4:02 pm Ja det er det samme hver gang vi taper en kamp. Null selvinnsikt. Russland spilte veldig god håndball til tider og spilte oss ut.
Rart hun ikke trekker frem den perioden hvor hun sover TO ganger på rad i forsvar.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Både Berge og Thorir må gå. Berge er katastrofalt dårlig. Norge sliter mot dårlige lag som Argentina og Brasil. Jeg sa det allerede i de kampene. Med konturene av det jeg så ville ikke dette laget vare lenge i OL. Fikk masse kritikk. Folk svarte med "bare vent, de vil å steppe opp i kampene mot bedre lag", det skjedde aldri. Vel, kanskje med unntak av Spania-kampen. Det var begredelig å se de spille så dårlig mot Tyskland, som ikke er et topp 3 lag engang. Tyskland var et av de lagene jeg bare regnet med at de slo. Men de klarte ikke det engang. Og når de tapte kvarten var alle kommentarer preget av "dere kom til kvarten, det var bra". Hva faen?! Er det rart Norge taper når vi ikke har høyere forventinger enn en jævla kvartfinale. Jeg sjekket oddsen før OL. Norge var ranket som nr. 3. Altså det tredje beste laget i verden. Da må man forvente bedre enn en jævla kvartfinale-exit. Men som sagt.. alle på Facebook var jo strålende fornøyd. Dette forklarer vel hvorfor Berge, men også Thorir, får være med i 3 år til. Personlighet teller i Norge mer enn prestasjoner. Og nå så vi hvordan det gikk.

Dessverre folkens, blir ingen flere medaljer på Norge så lenge Thorir og Berge er trenere. Begge har kontrakt ril 2024. Synes synd på alle de fantiastisk gode spillerne vi har. De fortjener bedre.
Sist redigert av TheBaseline den fre aug 06, 2021 4:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

kibby skrev: fre aug 06, 2021 3:58 pm
KTBFFH skrev: fre aug 06, 2021 3:51 pm Hahaha må le litt av sytingen til Nora Mørk
Enig. Null selvinnsikt. Sykt. Fremstod også veldig usympatisk. Nærmest frekk. For å sitere queen Triana Iglesias i den episke Pærra-finalen i 2014 da Aurora slapp kula rett før Nicolai i troskapstesten: "Jeg forstår at det er kjipt liksom, men hei. Kom igjen a!"
Damehåndball ispedd Pærra-referanser. Det blir vel ikke stort mer kibby enn det!

lsklars

Legg inn av lsklars »

kibby skrev: fre aug 06, 2021 3:58 pm
KTBFFH skrev: fre aug 06, 2021 3:51 pm Hahaha må le litt av sytingen til Nora Mørk
Enig. Null selvinnsikt. Sykt. Fremstod også veldig usympatisk. Nærmest frekk. For å sitere queen Triana Iglesias i den episke Pærra-finalen i 2014 da Aurora slapp kula rett før Nicolai i troskapstesten: "Jeg forstår at det er kjipt liksom, men hei. Kom igjen a!"
Fiffig sammenligning Kibby.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

janesaj skrev: fre aug 06, 2021 4:02 pm
MacanT skrev: fre aug 06, 2021 4:00 pm Helvete, nå røk vel Sveriges sjanse til en bronsemedalje 😒
Hvorfor det? Spiller Norge som dette i bronsefinalen, bør Sverige ha en god mulighet. Og det er vel litt usikkert hvor motiverte jentene er for sin andre bronsefinale på rad, selv om man selvsagt kan håpe på litt revansjelyst.
Jeg får håpe på det beste, det bør i hvert fall ikke mangle motivasjon hos de svenske jentene.

kibby

Legg inn av kibby »

TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 4:05 pm Både Berge og Thorir må gå. Berge er katastrofalt dårlig. Norge sliter mot dårlige lag som Argentina og Brasil. Jeg sa det allerede i de kampene. Med konturene av det jeg så ville ikke dette laget vare lenge i OL. Fikk masse kritikk. Folk svarte med "bare vent, de vil å steppe opp i kampene mot bedre lag", det skjedde aldri. Vel, kanskje med unntak av Spania-kampen. Det var begredelig å se de spille så dårlig mot Tyskland, som ikke er et topp 3 lag engang. Tyskland var et av de lagene jeg bare regnet med at de slo. Men de klarte ikke det engang. Og når de tapte kvarten var alle kommentarer preget av "dere kom til kvarten, det var bra". Hva faen?! Er det rart Norge taper når vi ikke har høyere forventinger enn en jævla kvartfinale. Jeg sjekket oddsen før OL. Norge var ranket som nr. 3. Altså det tredje beste laget i verden. Da må man forvente bedre enn en jævla kvartfinale-exit. Men som sagt.. alle på Facebook var jo strålende fornøyd. Dette forklarer vel hvorfor Berge, men også Thorir, får være med i 3 år til. Personlighet teller i Norge mer enn prestasjoner. Og nå så vi hvordan det gikk.

Dessverre folkens, blir ingen flere medaljer på Norge så lenge Thorir og Berge er trenere. Begge har kontrakt ril 2024. Synes synd på alle de fantiastisk gode spillerne vi har. De fortjener bedre.
Tommel. Klippekortene hagler i større grad enn hos Berge, og om få år har han ingen yngre spillere å velge i, all den tid han har kun prioritert sine favoritter. Vågal påstand: Hadde Norge spilt med en faktisk høyrekant i dag hadde vi vunnet. SÅ mange sjanser brenner Skogrand fra kant.
Sist redigert av kibby den fre aug 06, 2021 4:17 pm, redigert 1 gang totalt.

kibby

Legg inn av kibby »

Skraevadottir skrev: fre aug 06, 2021 4:06 pm
kibby skrev: fre aug 06, 2021 3:58 pm
KTBFFH skrev: fre aug 06, 2021 3:51 pm Hahaha må le litt av sytingen til Nora Mørk
Enig. Null selvinnsikt. Sykt. Fremstod også veldig usympatisk. Nærmest frekk. For å sitere queen Triana Iglesias i den episke Pærra-finalen i 2014 da Aurora slapp kula rett før Nicolai i troskapstesten: "Jeg forstår at det er kjipt liksom, men hei. Kom igjen a!"
Damehåndball ispedd Pærra-referanser. Det blir vel ikke stort mer kibby enn det!
<3

kibby

Legg inn av kibby »

lsklars skrev: fre aug 06, 2021 4:11 pm
kibby skrev: fre aug 06, 2021 3:58 pm
KTBFFH skrev: fre aug 06, 2021 3:51 pm Hahaha må le litt av sytingen til Nora Mørk
Enig. Null selvinnsikt. Sykt. Fremstod også veldig usympatisk. Nærmest frekk. For å sitere queen Triana Iglesias i den episke Pærra-finalen i 2014 da Aurora slapp kula rett før Nicolai i troskapstesten: "Jeg forstår at det er kjipt liksom, men hei. Kom igjen a!"
Fiffig sammenligning Kibby.
Haha, thanks ;)

kibby

Legg inn av kibby »

Hvordan VG kan gi Nora Mørk 8 på VG-børsen i dag er beyond me og sier alt. Altså, flott og viktig at hun setter alle fem straffekastene. Men hun skyter nesten ikke bakfra banen, og er i tillegg elendig i forsvar.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Problemet er at det er på kampledelse og mangel på plan B som feller oss hver gang vi ryker eller holder på å ryke. Det er stort sett bare Vikki-Oftedal-Mørk med ferdighetene til å spille slik Hergeirson legger opp til, Reistad ja, men uferdig. Hegh Arntzen, Breistøl, Tomac, Waade etc må spille en annen type håndball og det mestrer ikke laget under Hergeirson.

Null variasjon, og når vi møter på et lag som er gode nok til å demme opp så ser vi hjelpeløse ut med tom verktøykasse. Nå er førsterekka vår så knallgod at det ofte er nok til å ta gull uansett, men det er så åpenbart når Norge først har en dårlig dag at Hergeirsson er en assistent, antakelig god rent håndballfaglig sett, han er som regel alt for sent ute med timeouter og når han først tar de så bruker han de dårlig.

At ingen i håndballforbundet har sett dette for lenge siden og tatt Thorir til side, takket for lang og tro tjeneste, men vi tenker det er best med nye krefter for å ta laget videre når kontrakten løper ut er passe håpløst egentlig. Dette har vært tydelig mangelvare i den norske landslagsledelsen siden lenge før Rio og nå skiftet de nå iallefall ut Høgdahl med Tonje Larsen som sannsynligvis er en oppgradering, men i dag var det tydelig at det er Hergeirsson som ikke holder mål.

Ole Gustav Gjekstad f eks er nok betydelig bedre. Og vi ser jo gang på gang at Russland, Frankrike, Spania og Nederland som regel har mye bedre trener enn det vi har. Hergeirsson som trener for Norge er litt tilsvarende som da Maradona var trener for Argentina, dog var vel sistnevnte enda noen flere hakk under det nivået som en kunne fått tak i hvis en bare gadd å lete.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Til dere som vil ha ut Thorir og Berge:

Hvem vil dere ha inn?

kibby

Legg inn av kibby »

ulfarne skrev: fre aug 06, 2021 4:21 pm Til dere som vil ha ut Thorir og Berge:

Hvem vil dere ha inn?
På herresiden: Glenn Solberg

På damesiden er jeg mer usikker. Men alt er bedre enn Hergeirsson. Kanskje Kenneth Gabrielsen. Eventuelt Tonje Larsen, om hun ikke fortsetter i samme spor som Hergeirsson.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Norge spiller jo svakt, men skjønner at Helgeirsson er misfornøyd med dommerne mot slutten der. Russland får jo spille et par veldig lange angrep uten at det blir blåst passivt.

https://www.nrk.no/sport/norge-tapte-th ... 1.15601482

startelver

Legg inn av startelver »

Skal Norge bare ende med 2 gull i dette OL ? Det er spørsmålet.

kibby

Legg inn av kibby »

Zorbeltuss skrev: fre aug 06, 2021 4:18 pm Problemet er at det er på kampledelse og mangel på plan B som feller oss hver gang vi ryker eller holder på å ryke. Det er stort sett bare Vikki-Oftedal-Mørk med ferdighetene til å spille slik Hergeirson legger opp til, Reistad ja, men uferdig. Hegh Arntzen, Breistøl, Tomac, Waade etc må spille en annen type håndball og det mestrer ikke laget under Hergeirson.

Null variasjon, og når vi møter på et lag som er gode nok til å demme opp så ser vi hjelpeløse ut med tom verktøykasse. Nå er førsterekka vår så knallgod at det ofte er nok til å ta gull uansett, men det er så åpenbart når Norge først har en dårlig dag at Hergeirsson er en assistent, antakelig god rent håndballfaglig sett, han er som regel alt for sent ute med timeouter og når han først tar de så bruker han de dårlig.

At ingen i håndballforbundet har sett dette for lenge siden og tatt Thorir til side, takket for lang og tro tjeneste, men vi tenker det er best med nye krefter for å ta laget videre når kontrakten løper ut er passe håpløst egentlig. Dette har vært tydelig mangelvare i den norske landslagsledelsen siden lenge før Rio og nå skiftet de nå iallefall ut Høgdahl med Tonje Larsen som sannsynligvis er en oppgradering, men i dag var det tydelig at det er Hergeirsson som ikke holder mål.

Ole Gustav Gjekstad f eks er nok betydelig bedre. Og vi ser jo gang på gang at Russland, Frankrike, Spania og Nederland som regel har mye bedre trener enn det vi har. Hergeirsson som trener for Norge er litt tilsvarende som da Maradona var trener for Argentina, dog var vel sistnevnte enda noen flere hakk under det nivået som en kunne fått tak i hvis en bare gadd å lete.
Støtter mange av tankene her. Vi så jo også i VM-finalen 2017, hvor Oftedal nettopp var blitt kåret til VMs MVP, hvordan hun ble låst opp og avkledd av det franske forsvaret og spilte sin verste landskamp noensinne. Norge hadde ingen mottrekk. Det samme holdt på å skje igjen senest i EM-finalen i desember 2020. Men det holdt akkurat den gangen. Det gjør det derimot ikke på sikt. Vi trenger en plan B, og vi trenger å prøve andre spillere når "gullrekka" ikke funker, som i dag.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

ulfarne skrev: fre aug 06, 2021 4:21 pm Til dere som vil ha ut Thorir og Berge:

Hvem vil dere ha inn?
Jonas Wille er et navn å følge med på. 45-åring fra Halden med gode skussmål fra dansk og svensk håndball. Ledet denne sesongen Mors-Thy til sjokkseier over Aalborg i den danske cupfinalen og har blitt linket til storklubben Kristianstad tidligere i år.

Bør i alle fall stå på listen om de vurderer trenerbytte, noe jeg dessverre ikke tror de gjør.

BioDex

Legg inn av BioDex »

KongOlav2 skrev: fre aug 06, 2021 4:26 pm Norge spiller jo svakt, men skjønner at Helgeirsson er misfornøyd med dommerne mot slutten der. Russland får jo spille et par veldig lange angrep uten at det blir blåst passivt.

https://www.nrk.no/sport/norge-tapte-th ... 1.15601482
Denne kampen tapte Norge lenge før slutt minuttene. Den perioden da de havnet 6 mål bak var helt ræva, og ROC vant fortjent. Dette laget trenger fornyelse.

BioDex

Legg inn av BioDex »

startelver skrev: fre aug 06, 2021 4:26 pm Skal Norge bare ende med 2 gull i dette OL ? Det er spørsmålet.
Har 2 muligheter til da; Mol/Sørum og Ingebrigtsen. Hadde vært jævla fett med 2 gull til...

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jeg sitter med en følelse av at vi måtte vært mye bedre enn russerne for å vinne, sier Nora Mørk til VG og mener det er «helt åpenbart» hva hun mener med det.


Herregud hvor pinlig. Det må være mulig å være skuffet, men likevel tape kampen med litt verdighet i etterkant.

janesaj

Legg inn av janesaj »

startelver skrev: fre aug 06, 2021 4:26 pm Skal Norge bare ende med 2 gull i dette OL ? Det er spørsmålet.
Det er jo i så fall to mer enn vi fikk forrige OL. Det er iallfall jeg ekstremt takknemlig for...

isvotten

Legg inn av isvotten »

startelver skrev: fre aug 06, 2021 4:26 pm Skal Norge bare ende med 2 gull i dette OL ? Det er spørsmålet.
2 gull er historisk sett en helt grei uttelling for Norge i et sommer-OL.
Sjansen er der fortsatt til 4, noe som er langt i overkant av hva man kan forvente.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

startelver skrev: fre aug 06, 2021 4:26 pm Skal Norge bare ende med 2 gull i dette OL ? Det er spørsmålet.
Stor sannsynlighet for det. Tror det blir sølv på sandvolleygutta i morgen. Tror ikke Ingebrigtsen er god nok til å ta gull (han er imidlertid god nok til medalje).

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

chelsea8 skrev: fre aug 06, 2021 5:57 pm Jeg sitter med en følelse av at vi måtte vært mye bedre enn russerne for å vinne, sier Nora Mørk til VG og mener det er «helt åpenbart» hva hun mener med det.


Herregud hvor pinlig. Det må være mulig å være skuffet, men likevel tape kampen med litt verdighet i etterkant.
Enig, selvsagt surt å tape men denne sutringen slår alle rekorder i pinlighet.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

chelsea8 skrev: fre aug 06, 2021 5:57 pm Jeg sitter med en følelse av at vi måtte vært mye bedre enn russerne for å vinne, sier Nora Mørk til VG og mener det er «helt åpenbart» hva hun mener med det.


Herregud hvor pinlig. Det må være mulig å være skuffet, men likevel tape kampen med litt verdighet i etterkant.
For ein patetisk uttalelse. Det norske laget bør erkjenne at det var ikkje dei sin beste kamp og erkjent tapet. Det var ikkje dommarane som gjor at vi tapte kampen. Det var på grunn av for mykje feil i angrip og for dårleg forsvarspel.

Dette er pinleg av Mørk, men heldigvis blir ho neppe straffet for dette. Tenk om ein russisk speler hadde sagt det same. Det hadde blitt slaktet av norsk presse

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»