OL-2021 herrer/damer

Svar
Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Re: OL-2021 herrer/damer

Legg inn av Interessert »

Tullin_Thams skrev: søn aug 08, 2021 7:24 am
kibby skrev: lør aug 07, 2021 8:46 pm Er 100 % sikker på at blir 4.plass.
Jeg var ganske sikker på at det ville bli bronse. Norge er det beste laget i OL, men taklet ikke å få motstand i semifinalen. Var jo en slags mental kollaps der, både av spillerne og trenerne.
Det var en periode i 2 omg. Russerne fikk et uventet gap med antall må, tror det var oppe i 6-7 på det meste? Var sikker på at det var helt over da.
Måten våre hentet seg inn igjen var imponerende, men det ble nok i overkant mye jobb. Men surt når det til slutt var så nære.

Number4

Legg inn av Number4 »

kibby skrev: lør aug 07, 2021 8:46 pm
larvikognorge skrev: lør aug 07, 2021 7:30 pm Dette er tapte de lenge før sluttminuttene.. så ingen vits å klage på dommeren.

Fikk ikke sett hele kampen, var midt i flytting (dårlig timing)… men det jeg så var ikke akkurat noe å rope hurra over! Kantspillet er jo en diskusjon i seg selv. Prioriteringen der er jo som flere har nevnt - helt på tryne. Skogrand har vel vært ganske god i Ikast, men da som bakspiller. For all del har Mørk dagen så skal hun stå, men det skader ikke å sette inn Skogrand der når det butter i mot. Ikke en gang da Norge var klare for kvarten lot han Mørk hvile noe særlig forover. Der hadde han muligheten til å spille inn Skogrand og Røsberg Jacobsen.
Jeg vet. Det er helt tragisk.

Jeg blir ikke å se bronsefinalen live i natt, men ser den heller når jeg våkner. Er 100 % sikker på at blir 4.plass.
Du har noe å glede deg til,Kibby.

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Interessert skrev: søn aug 08, 2021 7:59 am Det var en periode i 2 omg. Russerne fikk et uventet gap med antall må, tror det var oppe i 6-7 på det meste?
Ja, Norge reduserte vel til 16-17, men så var det en svart periode hvor ingenting fungerte offensivt, som gjorde at ROC kom opp i 22-16.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Nå har ikke Norge vunnet et stort mesterskap(VM, OL) siden 2015. EM vinner de med jevne mellomrom, 16 og 20 f.eks. Hva er greia liksom? Er det så enkelt at de andre nasjonene gir litt blaffen i EM, eller er det bare tilfeldigheter?

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

BioDex skrev: søn aug 08, 2021 8:45 am Nå har ikke Norge vunnet et stort mesterskap(VM, OL) siden 2015. EM vinner de med jevne mellomrom, 16 og 20 f.eks. Hva er greia liksom? Er det så enkelt at de andre nasjonene gir litt blaffen i EM, eller er det bare tilfeldigheter?
Ja, egentlig skulle det jo være vanskeligere å vinne EM. Ikke så mange "turister" som er med der. Samtidig er det kanskje grunnen til at Norge gjør det bedre i EM? Det er tøffere kamper hele veien, slik at Norge profitterer på bredden i troppen og at de er godt trent. Men kanskje er det også bare tilfeldig. :-)

Det som er enda mer spesielt er jo at Russland, med fire VM-titler, faktisk ikke har vunnet EM en eneste gang! Faktisk har de bare vært i to finaler.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Deilig at russland tapte finalen! Gratulerer til Frankrike!

Og fint at våre jenter knuste Sverige og spilte slik de skulle gjort mot russland.

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

sertono skrev: søn aug 08, 2021 9:37 am Deilig at russland tapte finalen! Gratulerer til Frankrike!
Ja, gøy med fransk seier! De har jo både EM- og (to) VM-gull, så det var bare rett og rimelig at de ikke også skulle få en OL-triumf. Frankrike eier håndballverden nå.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Tullin_Thams skrev: søn aug 08, 2021 9:45 am
sertono skrev: søn aug 08, 2021 9:37 am Deilig at russland tapte finalen! Gratulerer til Frankrike!
Ja, gøy med fransk seier! De har jo både EM- og (to) VM-gull, så det var bare rett og rimelig at de ikke også skulle få en OL-triumf. Frankrike eier håndballverden nå.
De er i det hele tatt helt rå på lagsporter, nesten så de vant basketfinalen mot USA også, bare å ta av seg hatten.

guru

Legg inn av guru »

KTBFFH skrev: fre aug 06, 2021 3:51 pm Hahaha må le litt av sytingen til Nora Mørk
For meg har Nora Mørk alltid fremstått som ganske arrogant og selvgod. Dette er vel bare en bekreftelse på det. Skylder på alt annet enn seg selv når det går skeis. Det blir bare flaut når det blir denne klagingen.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

kibby skrev: fre aug 06, 2021 4:24 pm
ulfarne skrev: fre aug 06, 2021 4:21 pm Til dere som vil ha ut Thorir og Berge:

Hvem vil dere ha inn?
På herresiden: Glenn Solberg

På damesiden er jeg mer usikker. Men alt er bedre enn Hergeirsson. Kanskje Kenneth Gabrielsen. Eventuelt Tonje Larsen, om hun ikke fortsetter i samme spor som Hergeirsson.
Marit Breivik, åpenbart!

kibby

Legg inn av kibby »

Gratulerer til Katrine Lunde, som eneste norske på All Star Team! ;)

kibby

Legg inn av kibby »

BioDex skrev: søn aug 08, 2021 8:45 am Nå har ikke Norge vunnet et stort mesterskap(VM, OL) siden 2015. EM vinner de med jevne mellomrom, 16 og 20 f.eks. Hva er greia liksom? Er det så enkelt at de andre nasjonene gir litt blaffen i EM, eller er det bare tilfeldigheter?
"Jevne mellomrom" :P

Vant i 2004, 2006, 2008, 2010, så sølv i 2012, 2014, 2016, 5.plass i 2018 og vant igjen i 2020. Vil si det er litt mer enn jevne mellomrom :P

Men ja, langt tøffere i VM og OL. VM har vi kun vunnet i 1999, 2011 og 2015.

kibby

Legg inn av kibby »

Tullin_Thams skrev: søn aug 08, 2021 9:45 am
sertono skrev: søn aug 08, 2021 9:37 am Deilig at russland tapte finalen! Gratulerer til Frankrike!
Ja, gøy med fransk seier! De har jo både EM- og (to) VM-gull, så det var bare rett og rimelig at de ikke også skulle få en OL-triumf. Frankrike eier håndballverden nå.
Ja herlig med fransk gull. Nå har de vunnet "alt" de siste årene. EM 2018, VM 2019 og OL 2020 (+ sølv i EM 2020).

kibby

Legg inn av kibby »

Number4 skrev: søn aug 08, 2021 8:04 am
kibby skrev: lør aug 07, 2021 8:46 pm
larvikognorge skrev: lør aug 07, 2021 7:30 pm Dette er tapte de lenge før sluttminuttene.. så ingen vits å klage på dommeren.

Fikk ikke sett hele kampen, var midt i flytting (dårlig timing)… men det jeg så var ikke akkurat noe å rope hurra over! Kantspillet er jo en diskusjon i seg selv. Prioriteringen der er jo som flere har nevnt - helt på tryne. Skogrand har vel vært ganske god i Ikast, men da som bakspiller. For all del har Mørk dagen så skal hun stå, men det skader ikke å sette inn Skogrand der når det butter i mot. Ikke en gang da Norge var klare for kvarten lot han Mørk hvile noe særlig forover. Der hadde han muligheten til å spille inn Skogrand og Røsberg Jacobsen.
Jeg vet. Det er helt tragisk.

Jeg blir ikke å se bronsefinalen live i natt, men ser den heller når jeg våkner. Er 100 % sikker på at blir 4.plass.
Du har noe å glede deg til,Kibby.
<3 Men jeg er langt fra fornøyd :P Fyldig innlegg kommer snart!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Flott at håndballjentene fikk sin bronse som plaster på såret etter tapet mot Russland. Ser vi et skifte her? Frankrike vant gull både på herre og damesiden. Frankrike har vært i toppen i herrefotball lenge, så det er vel ikke noe sjokk, men frankrikes håndballjenter?

Virker som om Norge har noen nemesis i håndball de bare ikke kan slå. På herresiden er det Spania og Danmark. På damesiden er det Russland.

kibby

Legg inn av kibby »

TheBaseline skrev: søn aug 08, 2021 11:58 am Flott at håndballjentene fikk sin bronse som plaster på såret etter tapet mot Russland. Ser vi et skifte her? Frankrike vant gull både på herre og damesiden. Frankrike har vært i toppen i herrefotball lenge, så det er vel ikke noe sjokk, men frankrikes håndballjenter?

Virker som om Norge har noen nemesis i håndball de bare ikke kan slå. På herresiden er det Spania og Danmark. På damesiden er det Russland.
Frankrike har herjet i årevis på damesiden. Tok gull i VM 2017, EM 2018, VM 2019 og nå OL 2020. I tillegg sølv i OL 2016 og EM 2020.

Men ja. Både Russland og Frankrike er vår nemesis, som Danmark tidligere på midten - og slutten av 90-tallet. På en god dag vinner vi, andre dager vinner dem.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

BioDex skrev: søn aug 08, 2021 8:45 am Nå har ikke Norge vunnet et stort mesterskap(VM, OL) siden 2015. EM vinner de med jevne mellomrom, 16 og 20 f.eks. Hva er greia liksom? Er det så enkelt at de andre nasjonene gir litt blaffen i EM, eller er det bare tilfeldigheter?
Synd trenerne til Norges herre og damelag i håndball har klippekort. Få kan tape så mye de vil og fortsatt ha kontrakt til 2024. Skjønn det den som kan. Og det er ekstra ille på herresiden, hvor Norge var ranket som #3 i verden før OL (på oddsen i hvert fall). De kunne og burde vært med i medaljekampen. Det startet med elendig gruppespill hvor de slet mot de dårligste lagene i gruppa, Argentina og Brasil, før de tapte de mot Tyskland. Og så møtte de Danmark i kvarten hvor det ikke akkurat gikk så veldig mye bedre. Greit nok at Sagosen presterte dårlig gjennom hele OL, og at det generelt var for mye bom på håndballgutta. De fikk liksom aldri flyten og de manglet selvtillit. Men coachingen var under enhver kritikk. Berge hadde null svar. Samspillet ble verre og verre utover i turneringen og Berge prøvde ikke engang å fikse det som var feil. Rett og slett elendig. Altfor dårlig. Man må forvente mer av et av verdens beste håndballag. Kvartfinale-exit er for dårlig. Veldig synd å se laget stagnere de siste par årene etter det Berge klarte å få til i starten. Han fortjener skryt for å få Norge opp på det nivået de er, men lite har skjedd siden. Det må nye impulser og nye ideer til. Dette holder ikke.

kibby

Legg inn av kibby »

Fin kamp av Norge i dag. Det er en maktdemonstrasjon, og Silje Solberg spiller nesten til 10 på min børs hadde det ikke vært for to tullete tekniske feil hvor hun kaster bort ballen til motstanderen. Bronsen er sikret og det skal vel ikke være noe å utsette på når man vinner 36-19 i en bronsefinale i OL. Men jo. Her vinner Norge fordi gullrekka i stor grad (minus Oftedal) fungerer. Norge leder med bøttevis av mål. Likevel går det 40 minutter før Norge begynner å rullere på laget (med unntak av Reistad). Det går ikke. Breistøl kom inn de siste sju og hamret inn 2 mål. Hvorfor fikk ikke hun sjansen mot Russland? Jeg syns det skremmende hvordan Ida Alstad sitter etter kampen og forsvarer Stine Skogrands rolle i dette laget og sier "hun har gjort jobben også fremover, og det skal hun gjøre". Ser man på statistikken har Skogrand scoret 20 må i OL på vanvittige 43 skudd. Det gir en uttelling på 47. Det er for dårlig for en "kantspiller". Fra ren kantposisjon scoret Skogrand på svake 13/31. Til sammenligning har Marit Røsberg Jacobsen, som i motsetning til Skogrand faktisk er en kantspiller 11/16 totalt, og 69 % i uttelling, 9/14 fra kant (hvorav to av bommene kom i dag). Denne glorifiseringen av Nora Mørk som på død og liv skal spille 2 x 30 i angrep i hver eneste kamp i både EM og OL etter å ha vært ute med alvorlige kneskader i mange år er både urovekkende, dårlig coaching og et hån mot nettopp Stine Skogrand som herjer som høyreback i klubben. Å skulle prioritere forsvar, og la høyrehendte Reistad/Kristiansen spille i angreå der når Mørk skal hvile er igjen å pisse på Skogrand som igjen pisser på Røsberg. Her er det landslagsledelsen som må gå i seg selv. Frafjord, som alltid gjør comeback hvert 4. år for å få med seg OL (gjør helt sikkert det en tredje gang i 2024, hun sier hun skal gi seg etter VM men jeg tror det ikke før jeg får se det), har heller ikke vært like sentral i laget, ei heller defensivt. På toppen av det hele, med denne favoriseringen av Frafjord har Heidi Løke blitt skjøvet ut i kulden (vi ser henne nok aldri mer på landslaget dessverre), mens Vilde x 2 (Ingstad og Johansen) blir klart tredje og fjerde valg. Problemet er at ingen av Vilde'ne lenger er noen ungjenter. De er begge 27, og når Hergerisson konstant kun satser på de eldre på spesielle plasser (målvakt, linje, v.kant) får vi snart et generasjonsproblem. Det er mulig kanskje noen andre håndballkyndige her inne kan gi meg svaret, men jeg har problemer med å se hvem up and coming som skal steppe inn som et klart 2.valg i mål (bak Solberg) når Lunde gir seg, og på linja når Løke er borte og Frafjord gir seg for godt (hvis det noen gang skjer). Rekrutteringen har rett og slett vært for dårlig. Også når man ser på bakspillerne. Ja, han har hatt med spillere som Hegh Arntzen lenge (hun holder ikke alltid et spesielt høyt nivå), han har hatt med noen 93ere (Christensen, Breistøl) som får lite spilletid, Tomac (90) er heller ingen ungjente. Og Bakkerud (95) er rett og slett for dårlig når hun ikke treffer toppnivået. Han hadde mulighet til å spille inn Helene Fauske (97) i VM 2017 og VM 2019, men hun råtnet på benken. Eneste som han virkelig har satset på er Reistad (99). Også på venstrekanten er det lite endring, selv om Solberg-Isaksen (90) og delvis Herrem (86) har truffet godt i OL. Jeg syns det er rart ikke ledelsen i NHF ser dette. Om få år kommer vi til å stå ribbet tilbake. Jeg leser i VG at Mørk vurderer fremtiden med tanke på OL 2024, og at Lunde og Frafjord signaliserer at de ikke blir å finne der. Men de satser begge på VM, slik som Herrem sier i samme artikkel. Jeg tenker nei. NÅ er det på tide med en forandring. OL er kun 3 år unna. Si farvel til Lunde, Frafjord og Herrem (og et par til) allerede nå, og bruk årene frem til OL til å spille inn nye spillere i troppen. Med all respekt, Lunde og Herrem holder nivået i massevis til å være med i VM, men det gjorde ærlig talt også spillere som Riegelhuth Koren da hun ble vraket til EM 2016 rett etter OL (at Aune ble foretrukket fremfor Riegelhuth Koren og Røsberg Jacobsen som herjet var en vits). Aune leverte ikke, men fikk noen sjanser. Vokste seg trygg, og fikk en større rolle etter hvert etter å ha blitt vraket for nevnte Røsberg Jacobsen til VM 2017, men kom sterkere tilbake i EM 2018. At ikke Aune og Røsberg Jacobsen, som kanskje er verdens beste høyrekant par ikke er bankers i en norsk tropp og får spilletid på bekostning av Skogrand/Mørk er bare latterlig. Nå er det på tide med nye kluter. Ny trener, og 3-4 nye spillere inn allerede nå til VM. Da tror jeg vi er bedre rustet til OL, som tross alt bare er 3 år unna.

kibbys håndballbørs:
Silje Solberg 9 - BB
Katrine Lunde -
Henny Reistad 5
Veronica Kristiansen 6
Marit Malm Frafjord 5
Stine Skogrand 5
Nora Mørk 7
Stine Bredal Oftedal 5
Kari Brattset Dale 9
Marit Røsberg Jacobsen 4
Camilla Herrem 6
Sanna Solberg-Isaksen 5
Kristine Breistøl 6
Marta Tomac 4

kibby

Legg inn av kibby »

For øvrig knallsterkt av dette franske laget å vinne OL-gull, som vi banket i den første treningskampen i sommer. De skal ha skikkelig ros. De mangler tross alt spillere som Dembélé, Houette, Glauser, Kanor, og mistet Lacrabère tidlig i OL.

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: søn aug 08, 2021 11:27 am
Tullin_Thams skrev: søn aug 08, 2021 9:45 am
sertono skrev: søn aug 08, 2021 9:37 am Deilig at russland tapte finalen! Gratulerer til Frankrike!
Ja, gøy med fransk seier! De har jo både EM- og (to) VM-gull, så det var bare rett og rimelig at de ikke også skulle få en OL-triumf. Frankrike eier håndballverden nå.
Ja herlig med fransk gull. Nå har de vunnet "alt" de siste årene. EM 2018, VM 2019 og OL 2020 (+ sølv i EM 2020).
Gikk litt for der :lol: VM 2019 ble selvsagt vunnet av Nederland.

startelver

Legg inn av startelver »

Egentlig skulle Norge faktisk tatt 5 gull i dette OL, med normal uttelling i håndballen.

BioDex

Legg inn av BioDex »

startelver skrev: søn aug 08, 2021 3:36 pm Egentlig skulle Norge faktisk tatt 5 gull i dette OL, med normal uttelling i håndballen.
De fleste, meg inkl., trodde på 3 gull; Warholm, Mol/Sørum og håndballjentene. Gutta innfridde + at medaljehåpene Blummenfelt og Ingebrigtsen slo til når det gjaldt som mest. Da er i hvert fall jeg super happy med dette OL.

startelver

Legg inn av startelver »

Jada , jeg tenker bare på hva hvis det skjedde. Da hadde Norge tatt flest gullmedaljer i historien, vi har som kjent 4 gull tidligere.

janesaj

Legg inn av janesaj »

startelver skrev: søn aug 08, 2021 4:20 pm Da hadde Norge tatt flest gullmedaljer i historien, vi har som kjent 4 gull tidligere.
Nope. Vi tok 13 gull i Antwerpen i 1920 og 5 gull i Paris i 1924, samt 5 gull i Athen i 2004 i nyere tid. Så det ville vært delt nest best gullmessig om man hadde tatt 5 gull her.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

kibby skrev: fre aug 06, 2021 2:32 pm Mitt kanthjerte blør for Marit Røsberg Jacobsen (og Malin Aune).
Ikke alene om det etter det mesterskapet her... :shock:

ms_8

Legg inn av ms_8 »

kibby skrev: søn aug 08, 2021 12:39 pm Fin kamp av Norge i dag. Det er en maktdemonstrasjon, og Silje Solberg spiller nesten til 10 på min børs hadde det ikke vært for to tullete tekniske feil hvor hun kaster bort ballen til motstanderen. Bronsen er sikret og det skal vel ikke være noe å utsette på når man vinner 36-19 i en bronsefinale i OL. Men jo. Her vinner Norge fordi gullrekka i stor grad (minus Oftedal) fungerer. Norge leder med bøttevis av mål. Likevel går det 40 minutter før Norge begynner å rullere på laget (med unntak av Reistad). Det går ikke. Breistøl kom inn de siste sju og hamret inn 2 mål. Hvorfor fikk ikke hun sjansen mot Russland? Jeg syns det skremmende hvordan Ida Alstad sitter etter kampen og forsvarer Stine Skogrands rolle i dette laget og sier "hun har gjort jobben også fremover, og det skal hun gjøre". Ser man på statistikken har Skogrand scoret 20 må i OL på vanvittige 43 skudd. Det gir en uttelling på 47. Det er for dårlig for en "kantspiller". Fra ren kantposisjon scoret Skogrand på svake 13/31. Til sammenligning har Marit Røsberg Jacobsen, som i motsetning til Skogrand faktisk er en kantspiller 11/16 totalt, og 69 % i uttelling, 9/14 fra kant (hvorav to av bommene kom i dag). Denne glorifiseringen av Nora Mørk som på død og liv skal spille 2 x 30 i angrep i hver eneste kamp i både EM og OL etter å ha vært ute med alvorlige kneskader i mange år er både urovekkende, dårlig coaching og et hån mot nettopp Stine Skogrand som herjer som høyreback i klubben. Å skulle prioritere forsvar, og la høyrehendte Reistad/Kristiansen spille i angreå der når Mørk skal hvile er igjen å pisse på Skogrand som igjen pisser på Røsberg. Her er det landslagsledelsen som må gå i seg selv. Frafjord, som alltid gjør comeback hvert 4. år for å få med seg OL (gjør helt sikkert det en tredje gang i 2024, hun sier hun skal gi seg etter VM men jeg tror det ikke før jeg får se det), har heller ikke vært like sentral i laget, ei heller defensivt. På toppen av det hele, med denne favoriseringen av Frafjord har Heidi Løke blitt skjøvet ut i kulden (vi ser henne nok aldri mer på landslaget dessverre), mens Vilde x 2 (Ingstad og Johansen) blir klart tredje og fjerde valg. Problemet er at ingen av Vilde'ne lenger er noen ungjenter. De er begge 27, og når Hergerisson konstant kun satser på de eldre på spesielle plasser (målvakt, linje, v.kant) får vi snart et generasjonsproblem. Det er mulig kanskje noen andre håndballkyndige her inne kan gi meg svaret, men jeg har problemer med å se hvem up and coming som skal steppe inn som et klart 2.valg i mål (bak Solberg) når Lunde gir seg, og på linja når Løke er borte og Frafjord gir seg for godt (hvis det noen gang skjer). Rekrutteringen har rett og slett vært for dårlig. Også når man ser på bakspillerne. Ja, han har hatt med spillere som Hegh Arntzen lenge (hun holder ikke alltid et spesielt høyt nivå), han har hatt med noen 93ere (Christensen, Breistøl) som får lite spilletid, Tomac (90) er heller ingen ungjente. Og Bakkerud (95) er rett og slett for dårlig når hun ikke treffer toppnivået. Han hadde mulighet til å spille inn Helene Fauske (97) i VM 2017 og VM 2019, men hun råtnet på benken. Eneste som han virkelig har satset på er Reistad (99). Også på venstrekanten er det lite endring, selv om Solberg-Isaksen (90) og delvis Herrem (86) har truffet godt i OL. Jeg syns det er rart ikke ledelsen i NHF ser dette. Om få år kommer vi til å stå ribbet tilbake. Jeg leser i VG at Mørk vurderer fremtiden med tanke på OL 2024, og at Lunde og Frafjord signaliserer at de ikke blir å finne der. Men de satser begge på VM, slik som Herrem sier i samme artikkel. Jeg tenker nei. NÅ er det på tide med en forandring. OL er kun 3 år unna. Si farvel til Lunde, Frafjord og Herrem (og et par til) allerede nå, og bruk årene frem til OL til å spille inn nye spillere i troppen. Med all respekt, Lunde og Herrem holder nivået i massevis til å være med i VM, men det gjorde ærlig talt også spillere som Riegelhuth Koren da hun ble vraket til EM 2016 rett etter OL (at Aune ble foretrukket fremfor Riegelhuth Koren og Røsberg Jacobsen som herjet var en vits). Aune leverte ikke, men fikk noen sjanser. Vokste seg trygg, og fikk en større rolle etter hvert etter å ha blitt vraket for nevnte Røsberg Jacobsen til VM 2017, men kom sterkere tilbake i EM 2018. At ikke Aune og Røsberg Jacobsen, som kanskje er verdens beste høyrekant par ikke er bankers i en norsk tropp og får spilletid på bekostning av Skogrand/Mørk er bare latterlig. Nå er det på tide med nye kluter. Ny trener, og 3-4 nye spillere inn allerede nå til VM. Da tror jeg vi er bedre rustet til OL, som tross alt bare er 3 år unna.

kibbys håndballbørs:
Silje Solberg 9 - BB
Katrine Lunde -
Henny Reistad 5
Veronica Kristiansen 6
Marit Malm Frafjord 5
Stine Skogrand 5
Nora Mørk 7
Stine Bredal Oftedal 5
Kari Brattset Dale 9
Marit Røsberg Jacobsen 4
Camilla Herrem 6
Sanna Solberg-Isaksen 5
Kristine Breistøl 6
Marta Tomac 4
Det er ein fryd å lese dine kommentarer. NHF eller ein tvkanal burde verkeleg hatt deg i studio. Dessverre er nok dette ein av svakhetene til Hergerisson. Neste OL vil alle utanom Reistad være fylt 30 til neste mesterskap. Mange av våre beste vil være nesten 35 år. Land som Russland og Frankrike har kanskje ein god del eldre spillere, men også mange unge spelere i forhold til Norge. Det er ikkje utenkeleg at etter OL i Paris så vil minst halve til 3/4 legge opp.

kibby

Legg inn av kibby »

ms_8 skrev: ons aug 18, 2021 2:26 pm Det er ein fryd å lese dine kommentarer. NHF eller ein tvkanal burde verkeleg hatt deg i studio. Dessverre er nok dette ein av svakhetene til Hergerisson. Neste OL vil alle utanom Reistad være fylt 30 til neste mesterskap. Mange av våre beste vil være nesten 35 år. Land som Russland og Frankrike har kanskje ein god del eldre spillere, men også mange unge spelere i forhold til Norge. Det er ikkje utenkeleg at etter OL i Paris så vil minst halve til 3/4 legge opp.
Takk <3 :D

Og veldig enig. De andre landene er ikke i nærheten å ha så mange "eldre" spillere.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

kibby skrev: fre aug 20, 2021 12:06 am
ms_8 skrev: ons aug 18, 2021 2:26 pm Det er ein fryd å lese dine kommentarer. NHF eller ein tvkanal burde verkeleg hatt deg i studio. Dessverre er nok dette ein av svakhetene til Hergerisson. Neste OL vil alle utanom Reistad være fylt 30 til neste mesterskap. Mange av våre beste vil være nesten 35 år. Land som Russland og Frankrike har kanskje ein god del eldre spillere, men også mange unge spelere i forhold til Norge. Det er ikkje utenkeleg at etter OL i Paris så vil minst halve til 3/4 legge opp.
Takk <3 :D

Og veldig enig. De andre landene er ikke i nærheten å ha så mange "eldre" spillere.
Det skal nemnes at det ikkje er uvanleg at mange handballspelere legger opp i sein alder. Samstundes håper eg Norge tenker på rekruttering framover mot OL. Dersom vi satser ALL in på dei samme spelere, så kan fort Norge stå overfor eit stort generasjonskrifte etter Paris.

Det første bør være at dei som skal UT ikkje nødvendigvis prioriterast framfor nye spillere. Håper tildømes Røsberg Jacobsen får meir speletid.
Håper også ledelsen ser på dette. Norge må fornye seg inn mot Paris og det som kjem etterpå. Viss ikkje risikere vi å stå halvreis ribbet tilbake etter Paris OL i verstefall.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»