Nye ABBA-sanger etter 39 år

Svar
Fernandovonarb

Re: Nye ABBA-sanger etter 39 år

Legg inn av Fernandovonarb »

Lytte når jeg kommer hjem. ABBA har jeg en liten svakhet for.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Forøvrig så virker det som hovedinnvendingen fra mange kritikere er at ingen av sangene ville komme inn på ABBA-gold, er topp40 av sangene deres osv.

Det er jo egentlig litt merkelig argumentasjon. Da vil man jo aldri kunne lage noe nytt hvis man tidligere har lagd noe bra. Stemmene til A&A har jo også forandret seg.

Vahlley

Legg inn av Vahlley »

VivaLV skrev: fre nov 05, 2021 1:54 pm
Vahlley skrev: fre nov 05, 2021 1:17 am Behersket begeistrelse...

...er hva jeg føler etter første gjennomlytt av ABBA Voyage.
Det vil vokse. Var litt skeptisk selv igår, men allerede i dag er mesteparte av skeptismen borte :-)
Jo, du har rett.

Albumet har vokst i kvalitet etter åttende gjennomlytt. Men jeg sliter med å få de to siste sporene til å sitte. "No doubt about it" er fengende og fomlende på samme tid. "When you danced with me" er foreløpig den største positive overraskelsen av de sju nypubliserte låtene. En skikkelig melankolsk gladsang. Den største irritasjonen over "Little things" har lagt seg: Jeg synes ikke lenger den er den svakeste låta ABBA har utgitt. Kanskje nest svakeste, hehe.

"Just a notion" er den låta som har vokst mest i mine ører. Fra å være lunken innstilt da den ble sluppet for to uker siden, blir jeg nå i godt humør av å høre den.

Men "Don't shut me down" er fortsatt den aller beste låta på albumet. Klokt og opplagt singelvalg, og soleklart inne blant de 50 beste låtene Abba har utgitt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

VivaLV skrev: fre nov 05, 2021 2:07 pm Hvem andre enn ABBA kan lage sang om en humle :-)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Vahlley skrev: fre nov 05, 2021 10:39 pm
VivaLV skrev: fre nov 05, 2021 1:54 pm
Vahlley skrev: fre nov 05, 2021 1:17 am Behersket begeistrelse...

...er hva jeg føler etter første gjennomlytt av ABBA Voyage.
Det vil vokse. Var litt skeptisk selv igår, men allerede i dag er mesteparte av skeptismen borte :-)
Jo, du har rett.

Albumet har vokst i kvalitet etter åttende gjennomlytt. Men jeg sliter med å få de to siste sporene til å sitte. "No doubt about it" er fengende og fomlende på samme tid. "When you danced with me" er foreløpig den største positive overraskelsen av de sju nypubliserte låtene. En skikkelig melankolsk gladsang. Den største irritasjonen over "Little things" har lagt seg: Jeg synes ikke lenger den er den svakeste låta ABBA har utgitt. Kanskje nest svakeste, hehe.

"Just a notion" er den låta som har vokst mest i mine ører. Fra å være lunken innstilt da den ble sluppet for to uker siden, blir jeg nå i godt humør av å høre den.

Men "Don't shut me down" er fortsatt den aller beste låta på albumet. Klokt og opplagt singelvalg, og soleklart inne blant de 50 beste låtene Abba har utgitt.
Såpass mye av Just A Notion var jo allerede sluppet på ABBA-undeleted, så den ga meg ikke så mye!
Likte ikke Little Things i starten, men helt OK nå.
Var en sang jeg ikke klarte å huske i natt, men plutselig satt den og det var "No Doubt About It" så den vil vokse på deg den også :-)
Syntes Ode To Freedom også er fin nå, så nå liker jeg mer eller mindre alle de nye låtene :-)

Ble forøvrig spurt om jeg kunne stille i ukeslutt med Synnøve Skarbø. Dvs. kom en henvendelse på ett forum, så sånn sett ble alle spurt!
Videresendte henvendelsen til en jeg vet er ganske aktiv. Er nå fra 12-14 trur jeg og trur også en av BB skal være med.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Lezah skrev: fre nov 05, 2021 10:44 pm
VivaLV skrev: fre nov 05, 2021 2:07 pm Hvem andre enn ABBA kan lage sang om en humle :-)
Instrumenta da :-)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

"No Doubt About It" må være noe leftovers fra slutten av 70-tallet (men fungerer allikevel).

Det er vel den andre innvendingen mot albumet. Hadde håpet på noe litt mer melodiøs og upbate kanskje.
Bestandig likt Story of a Heart og syntes den har en god ABBA-feelings, så litt mer på linje med den.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Angående gjennomlyttinger! Trur jeg bare har 4-5.
Det er på en måte så bissart og stort dette for meg, at jeg nesten ikke tør å høre på albumet for mye!!!

Number4

Legg inn av Number4 »

Er alle låtene nye på albumet bortsett fra èn? De to som ble sluppet tidligere høst var veldig bra synes jeg.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Number4 skrev: lør nov 06, 2021 1:09 pm Er alle låtene nye på albumet bortsett fra èn? De to som ble sluppet tidligere høst var veldig bra synes jeg.
Ja. 3 låter sluppet før albumet kom fredag.
2 av de var nye og så Just A Notion som delvis er sluppet før. Den ble spilt inn i 1978 og har ingen ny vokal.
Men de 2 som ble sluppet i høst er definitivt blant de beste på plate, så er nok også derfor noen har blitt litt skuffet siden de syntes de 7 andre kanskje ikke er like bra som disse (med noen unntak).

Number4

Legg inn av Number4 »

VivaLV skrev: lør nov 06, 2021 1:41 pm
Ja. 3 låter sluppet før albumet kom fredag.
2 av de var nye og så Just A Notion som delvis er sluppet før. Den ble spilt inn i 1978 og har ingen ny vokal.
Men de 2 som ble sluppet i høst er definitivt blant de beste på plate, så er nok også derfor noen har blitt litt skuffet siden de syntes de 7 andre kanskje ikke er like bra som disse (med noen unntak).
Takk, VivaLV. Må se å få kjøpt meg det nye albumet deres, ser nå at det også slippes på vinyl, bra. :D

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Vahlley skrev: fre nov 05, 2021 10:39 pm
VivaLV skrev: fre nov 05, 2021 1:54 pm
Vahlley skrev: fre nov 05, 2021 1:17 am Behersket begeistrelse...

...er hva jeg føler etter første gjennomlytt av ABBA Voyage.
Det vil vokse. Var litt skeptisk selv igår, men allerede i dag er mesteparte av skeptismen borte :-)
Jo, du har rett.

Albumet har vokst i kvalitet etter åttende gjennomlytt. Men jeg sliter med å få de to siste sporene til å sitte. "No doubt about it" er fengende og fomlende på samme tid. "When you danced with me" er foreløpig den største positive overraskelsen av de sju nypubliserte låtene. En skikkelig melankolsk gladsang. Den største irritasjonen over "Little things" har lagt seg: Jeg synes ikke lenger den er den svakeste låta ABBA har utgitt. Kanskje nest svakeste, hehe.

"Just a notion" er den låta som har vokst mest i mine ører. Fra å være lunken innstilt da den ble sluppet for to uker siden, blir jeg nå i godt humør av å høre den.

Men "Don't shut me down" er fortsatt den aller beste låta på albumet. Klokt og opplagt singelvalg, og soleklart inne blant de 50 beste låtene Abba har utgitt.
Little Things har også vokst på meg nå. Helt OK+ låt.
Men siden du skrev nest svakeste låten har jeg vært nyskjerrig på hva som var den svakeste!!??

Vahlley

Legg inn av Vahlley »

VivaLV skrev: tir nov 09, 2021 7:20 pm Little Things har også vokst på meg nå. Helt OK+ låt.
Men siden du skrev nest svakeste låten har jeg vært nyskjerrig på hva som var den svakeste!!??
Dum Dum Diddle

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Vahlley skrev: ons nov 10, 2021 8:41 pm
VivaLV skrev: tir nov 09, 2021 7:20 pm Little Things har også vokst på meg nå. Helt OK+ låt.
Men siden du skrev nest svakeste låten har jeg vært nyskjerrig på hva som var den svakeste!!??
Dum Dum Diddle
LOL
Ingne klar liste her. Men Sitting in the Palmtree, King Kong Song er jo 2 litt merkelige sanger.
Liger instrumentalen Arrival, men Intermezzo No. 1 gir meg ikke så mye!

Vahlley

Legg inn av Vahlley »

"I still have faith in you" er Grammy-nominert for Record of The Year.

https://www.grammy.com/grammys/news/202 ... tions-list

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»