PostNord-ligaen avd. 1 - 2021

Svar
chatin

PostNord-ligaen avd. 1 - 2021

Legg inn av chatin »

Avdeling 1 i 2. divisjon 2021.

Alta
Asker
Brattvåg
Bærum
Eidsvold Turn
Florø
Fløya
Hødd
Kongsvinger
Kvik Halden
Moss
Senja
Tromsdalen
Vålerenga 2

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Kan vi nå vurdere lagene? eller må vi fortsatt vente til etter runde 26?

chatin

Legg inn av chatin »

Canucks skrev: lør jul 17, 2021 10:01 pm Kan vi nå vurdere lagene? eller må vi fortsatt vente til etter runde 26?
Florø kan fortsatt rykke opp de, 19 kamper igjen vettu.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Canucks skrev: lør jul 17, 2021 10:01 pm Kan vi nå vurdere lagene? eller må vi fortsatt vente til etter runde 26?
Du må nok vente til siste runde. Og for å få riktig bilde så må du ta med cupkampene også.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Korgutt skrev: lør jul 17, 2021 10:06 pm
Canucks skrev: lør jul 17, 2021 10:01 pm Kan vi nå vurdere lagene? eller må vi fortsatt vente til etter runde 26?
Du må nok vente til siste runde. Og for å få riktig bilde så må du ta med cupkampene også.
Godt poeng, men hva med covid? dommere etc. hvordan skal vi ta høyde for hvordan det rammer enkelte lag hardere?

chatin skrev: lør jul 17, 2021 10:04 pm
Canucks skrev: lør jul 17, 2021 10:01 pm Kan vi nå vurdere lagene? eller må vi fortsatt vente til etter runde 26?
Florø kan fortsatt rykke opp de, 19 kamper igjen vettu.
Jepp, noen sjanse for at sTIMEN finner veien inn hit? Jeg kan ikke se Bingolotto alene.

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Fantastisk :D :D :D

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Jatilnei. skrev: lør jul 17, 2021 11:37 pm Fantastisk :D :D :D
Du utnytter en bug i systemet på vg debatt slik at du får postet innlegg der?

Tholmo

Legg inn av Tholmo »

Sterk og deilig seier til KIL i Tromsø i går

Ljua

Legg inn av Ljua »

Hyggelig å komme inn hit! Ferdig med VG, slik det nå ser ut 😂😂

chatin

Legg inn av chatin »

Tholmo skrev: søn jul 18, 2021 10:22 am Sterk og deilig seier til KIL i Tromsø i går
Veldig sterkt å ta med 3 poeng med 10 mann i over en omgang. Seiler opp som klar favoritt til direkte opprykk i mine øyne.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Ljua skrev: søn jul 18, 2021 10:34 am Hyggelig å komme inn hit! Ferdig med VG, slik det nå ser ut 😂😂
Blir spennende når VG får hanket inn ungdommen, og se hvor mange aktive brukere dem klarer å skaffe seg.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Spent på om Florø tar tre poeng denne sesongen. Senja med viktig seier mot Bærum så jeg, skal Bærum blande seg inn der nede da?

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Moss tok et sterkt bortepoeng på Høddvoll. Resultatet lyver. Burde tapt

chatin

Legg inn av chatin »

Nok ett sterkt resultat av Vålerenga 2 som slår Asker 2-1 på bortebane. To hjemmetap på rad for Asker nå.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

En del har tippet at det vil stå mellom Hødd og Kongsvinger, det kan se slik ut kanskje.
Kongsvinger - Alta på onsdag er viktig, da hjemmelaget kan legge Alta 6 poeng bak seg.
Hødd skal til Florø og vil etter alle solemerker ta 3 poeng der. Kun 1-1 mot Moss hjemme er slik som man bør vinne rett og slett.
Kongsvinger har egentlig variert en del til tross for tabelltopp.
Alta er vel litmus-testen så langt.

chatin

Legg inn av chatin »

Runde 8 spilles i dag og i morgen, slik er ståa før runden sparkes i gang;

Bilde

Rundens meny er som følger:

Onsdag 21.07
14:00 - Brattvåg - Vålerenga 2
Brattvåg klarte å få med seg ett sterkt poeng fra Alta i forrige runde, men Senja har plutselig kommet helt opp i ryggen på de nå. Skal sies at Brattvåg har en kamp mindre spilt. Vålerenga 2 har imponert så langt å tok en knallsterk seier borte mot Asker på Mandag. Dermed har Vålerengas unggutter 4 kamper på rad uten tap. Nå spørs det om ikke blir ett enda yngre VIF 2 de neste ukene når a-laget skal spille både europa og NM. Dermed holdes en knapp på hjemmeseier i denne kampen.

16:00 - Bærum - Tromsdalen
Fortsatt vanskelig å bli klok på Bærum, reiste hjem fra Senja med 1-4 tap sist. Viste positive tendenser tidvis i sesonginnledningen, men det har bare blitt 7 poeng så langt. Tromsdalen hadde tre seiere på rad før det ble tap for Kongsvinger sist. TUIL virker som de enda har litt å gå på. Basert på hva lagene har vist så langt burde absolutt TUIL få med seg noe her. Men oddsen hos Norsk Tipping tilsier at dette fort blir en jevn kamp; H 2,25 U 3,75 B 2,45.

16:00 - Eidsvold Turn - Senja
Etter en god start har Eidsvold Turn tapt 4 av de 5 siste kampene. Senja har ikke sett bra ut i sesonginnledningen, før de plutselig klinket til å vant 4-1 mot Bærum sist. Senja står uten poeng på bortebane så langt, Eidsvold har utenom kampen mot Kongsvinger sett bra ut på hjemmebane og må finne seg i å ha favorittstempel her.

16:30 - Fløya - Kvik Halden
Fløya spilte 1-1 borte mot Florø sist, første gang i 2. divisjon de har tatt poeng mot et lag som ikke er fra Nord-Norge. Men det gjør også at begge lag forblir i bunn av tabellen. Nå venter Kvik som kommer fra en 3-1 seier mot Eidsvold sist. Kvik har hatt en litt varierende sesonginledning, men når lagene rundt stadig gir fra seg poeng har de fortsatt godt heng på topplagene.

18:00 - Florø - Hødd
Florø har satt kursen mot 3. divisjon, tok riktignok sitt første poeng for sesongen sist, men på hjemmebane mot Fløya må man ha 3 poeng og resultatet viste egentlig bare hvor svak årets Florø-utgave faktisk er. Hødd på sin side er nok meget skuffet over at de ikke klarte å vinne hjemmekampen mot Moss sist. Men de er fortsatt ubeseiret og ligger for øyeblikket på oprykks-kvalikk. Oppgjøret mellom det laget som scorer minst mot det laget som slipper inn minst. Hødd er storfavoritt.

19:00 - Kongsvinger - Alta
Godbiten i denne rundens twistpose. Alta er sammen med Hødd eneste lag som fortsatt er ubeseiret. Men det er Kongsvinger som er på tabelltopp etter en meget sterk seier borte mot Tromsdalen. KIL fikk en mann utvist på stillingen 1-1 etter 37 minutter, men klarte likevel å avgjøre kampen i sin favør når Adem Güven satte inn 2-1. 1 tap, 6 seiere så langt for KIL. Alta på sin side klarte ikke å avgjøre kampen mot Brattvåg i sin favør, den endte 1-1 og nok en gang går de av hjemmebane med to poeng tapt. I tillegg til 3 uavgjorte kamper så har 3 av 4 seiere vært ettmåls-seiere, effektiviteten virker å være Altas største problem. Skulle Kongsvinger vinne denne er de 6 poeng foran Alta på tabellen. Dette er en kamp jeg i hvert fall gleder meg til!

Torsdag 22.07
19:00 - Moss - Asker
Etter en tung start på sesongen har Moss nå tatt med seg poeng fra fem kamper på rad. Å få med seg 1-1 borte mot Hødd sist er sterkt. Asker på sin side har to tap på rad nå, begge på hjemmebane mot Alta og Vålerenga 2. Har ikke sett så solid ut spillemessig heller og må heve seg om de skal henge med i toppen. Asker må sies å være favoritt, men Moss sin evne til å få med seg noe fra alle kamper for tiden og Askers svake form gjør at kampen på forhånd virker ganske åpen.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Vålerenga har sendt C-laget sitt til Brattvåg, ser jeg. "Elsker" andrelag altså.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Lilleborg skrev: ons jul 21, 2021 2:39 pm Vålerenga har sendt C-laget sitt til Brattvåg, ser jeg. "Elsker" andrelag altså.
Må ha sammenheng med at de ønsker å ha med seg flest mulig til Belgia vil jeg tro. De spiller jo Conference League i morgen.

Ljua

Legg inn av Ljua »

Brattvåg leder 3-0….
Fryktelig irriterende med VIF2 som stiller så ujevnt!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Ljua skrev: ons jul 21, 2021 3:11 pm Brattvåg leder 3-0….
Fryktelig irriterende med VIF2 som stiller så ujevnt!
Skjønner irritasjonen men som sagt så tror jeg at dette skyldes kampen mot Genk i morgen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Ljua skrev: ons jul 21, 2021 3:11 pm Brattvåg leder 3-0….
Fryktelig irriterende med VIF2 som stiller så ujevnt!
4-0 nå.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Korgutt skrev: ons jul 21, 2021 3:15 pm Skjønner irritasjonen men som sagt så tror jeg at dette skyldes kampen mot Genk i morgen.
På hvilken måte skyldes dette Genk-kampen? Er vel omtrent ikke spillere som har spilt for Vålerenga 2 i år som er aktuelle for den troppen uansett.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Lilleborg skrev: ons jul 21, 2021 3:53 pm
Korgutt skrev: ons jul 21, 2021 3:15 pm Skjønner irritasjonen men som sagt så tror jeg at dette skyldes kampen mot Genk i morgen.
På hvilken måte skyldes dette Genk-kampen? Er vel omtrent ikke spillere som har spilt for Vålerenga 2 i år som er aktuelle for den troppen uansett.
Er ganske vanlig å ta med seg spillere på B-listen i squaden når man skal ut i Europa. Dette er vel spillere som pleier å spille for andrelagene. Når de er borte sammen med A-laget sier det seg selv at andrelaget blir svekket. Når det er sagt så sitter jeg akkurat nå og ser på troppen til Vålerenga å inneholder den faktisk IKKE spillere fra B-listen.Noe som jeg syns er oppsiktsvekkende. De 3 andre norske lagene har nemlig fylt opp kvoten sin. Her kan du forøvrig se hele troppen til Vålerenga om er registrert for spill i Europa.
https://www.uefa.com/uefaeuropaconferen ... nga/squad/

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

chatin skrev: ons jul 21, 2021 1:21 pm
Torsdag 22.07
19:00 - Moss - Asker
Fryktlig spent på Moss hjemme mot Asker. Vi sliter i det etablerte og ikke gode på kontringer heller. Positivt at vi er gode på faste situasjoner. Sebastian Pedersen er fortsatt ute, Kidane usikker til imorgen. Fagernes og Guttulsrød fortsatt langtidskadet.

chatin

Legg inn av chatin »

Lilleborg skrev: ons jul 21, 2021 3:53 pm
Korgutt skrev: ons jul 21, 2021 3:15 pm Skjønner irritasjonen men som sagt så tror jeg at dette skyldes kampen mot Genk i morgen.
På hvilken måte skyldes dette Genk-kampen? Er vel omtrent ikke spillere som har spilt for Vålerenga 2 i år som er aktuelle for den troppen uansett.
Det som i utgangspunktet er elleveren til VIF2 er jo benken til a-laget. Så jo det er mange som har spilt mye for VIF2 i år som er med til Belgia. Haug, Skaret, Holmé, Opsahl, Riisnæs, Emilsen, Thiago Holm, Jatta, trolig Dicko Eng også. Dermed er Gent-kampen direkte årsak til det. Også i bortekampen mot Alta reiste VIF2 med en tropp uten de som er i a-stallen, og de kommer nok til å gjøre det i flere kamper de neste ukene når a-laget har tett kampprogram og 2. laget spiller helg-midtuke-helg.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Korgutt skrev: ons jul 21, 2021 4:04 pmHer kan du forøvrig se hele troppen til Vålerenga om er registrert for spill i Europa.
https://www.uefa.com/uefaeuropaconferen ... nga/squad/
Da regner jeg med at spillerne som står listet opp her som har spilt mest for 2.laget i år er med ned til Belgia?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Lilleborg skrev: ons jul 21, 2021 4:30 pm
Korgutt skrev: ons jul 21, 2021 4:04 pmHer kan du forøvrig se hele troppen til Vålerenga om er registrert for spill i Europa.
https://www.uefa.com/uefaeuropaconferen ... nga/squad/
Da regner jeg med at spillerne som står listet opp her som har spilt mest for 2.laget i år er med ned til Belgia?
Tar det for gitt at samtlige navn som du finner på den squaden er med til Belgia. Molde har i alle år pleid å ta med seg de beste på andrelaget bare for at de skal få kjenne på nivået på treningene og for å vise de hvor lista ligger dersom de vil ta steget opp. Rosenborg har også god erfaring med dette.

chatin

Legg inn av chatin »

Korgutt skrev: ons jul 21, 2021 4:35 pm
Lilleborg skrev: ons jul 21, 2021 4:30 pm
Korgutt skrev: ons jul 21, 2021 4:04 pmHer kan du forøvrig se hele troppen til Vålerenga om er registrert for spill i Europa.
https://www.uefa.com/uefaeuropaconferen ... nga/squad/
Da regner jeg med at spillerne som står listet opp her som har spilt mest for 2.laget i år er med ned til Belgia?
Tar det for gitt at samtlige navn som du finner på den squaden er med til Belgia. Molde har i alle år pleid å ta med seg de beste på andrelaget bare for at de skal få kjenne på nivået på treningene og for å vise de hvor lista ligger dersom de vil ta steget opp. Rosenborg har også god erfaring med dette.
Forskjellen er jo at Vålerenga må ha disse med fordi det er de som er nr. 14,15,16 osv. i troppen. Fagermo har vært klar på at benken skal bestå av ¨unge utfordrere¨. Dermed er jo disse spillerne som spiller på 2. laget helt sentrale spillere i Vålerengas-stall. Der Molde kan ha med 18-åringer får at de skal få kjenne på nivået, er VIF avhengig av disse for å kunne stille med 18-19 mann i tropp.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Så lenge disse spillerne er med til Belgia så forstår jeg prioriteringen. Men gud bedre som jeg hater andrelag i divisjonssystemet.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Lilleborg skrev: ons jul 21, 2021 4:41 pm Så lenge disse spillerne er med til Belgia så forstår jeg prioriteringen. Men gud bedre som jeg hater andrelag i divisjonssystemet.
Til siste punktet ditt. Der skjønner jeg deg veldig godt. Det må være frustrende å se at andrelagene stiller med et sterkt lag i den ene kampen for så å stille med et rent juniorlag i neste kamp. Særlig når man stiller med dette sterke laget når ens eget lag er motstander.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»