PostNord-ligaen avd. 1 - 2021

Svar
Jatilnei.

Re: PostNord-ligaen avd. 1 - 2021

Legg inn av Jatilnei. »

Det ble en trist affære på Høddvoll i dag.
To røde kort i første omgangen satte sitt preg på kampen.
Hjemmelaget klarte ikke.
Bortelaget gadd ikke.
Tempo? Et fremmedord.

Kongsvinger virket storfornøyd med det ene poenget, og når man summerer opp poengene så glemmer man prestasjonen i disse enkeltkampene.
Dette var et stort steg i retning opprykk.

Citano

Legg inn av Citano »

Eidsvold Turn fortsetter å imponere mens Alta virker å ha gitt opp helt kampen om minst kvalikk. Endte med 3-1 borteseier for romerikingene og de er foreløpig på tredjeplass, dog et stykke unna Hødd på plassen over poengmessig.

Asker - Kvik Halden ble også utsatt grunnet smitte hos gjestene fra Halden.
Asker har nå hele fire kamper til gode på Hødd på kvalikk og kan med full klaff der gå forbi dem på tabellen, men fire kamper er mye og Asker er kjent for å ha veldig berg-og-dalbane form over en sesong.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Hødd - Kongsvinger var en ok kamp å se på, med mye nerve.
Hødd var nærmest, men dårlige toucher i avgjørende øyeblikk ødela.
Hødd bør gremme seg over tapet mot Brattvåg (som fikk 2-6 mot VIF2).
Kongsvinger tar dette om man ikke tar det for gitt, Hødd nr 2.
Joda Eidsvold Turn overrasker, og Asker er ujevne.
I bunnen er intet avgjort, men Florø fikk en nesestyver mot Bærum ettersom de tapte 2-3 etter 2-o ledelse.

En artig serie hvor jeg og for OBOS har sett noen kamper.
I M var 1.omgang i finalen det lengste jeg gadd å se der...

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Sesongen vår er på langt nær over men man tar alltid litt skadefryd i å slå Florø. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Moss med et sterkt poeng borte mot Eidsvold Turn og resultatene går vår vei. Tar den.

Citano

Legg inn av Citano »

Flere spennende matcher denne runden. Hødd og Asker møtes og etter noen poengtap for Asker så kan Hødd parkere gjestene i opprykkskampen med seier i dag. Likevel tror jeg Kongsvinger håper på Asker seier for å selv kunne få en enda større luke på toppen.
Bærum og Moss møtes også. Vinneren her vil nok langt på vei sikre plassen sin, selv om lagene under streken skulle starte å kapre litt mer poeng.

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Kongsvinger vinner 6-0 mot våre naboer over fylkesgrensen.
Det var total enveiskjøring i 2.omgang.

Nå krysser vi fingrene for Asker-seier mot Hødd.
Eller kanskje 0-0 hadde vært det beste resultatet?

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Men 1-1 mellom Hødd og Asker er jo ikke så verst det heller 8-) ;)

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Shaun Constable er ferdig i Moss, Thomas Myhre tar over ut sesongen. Kommer ikke på som noe sjokk, men Myhre burde kanskje vært med ut dørene på Melløs. Sirkus-Myhre fortsetter til helga.

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Kongsvinger vinner hele 5-0 borte mot Florø og legger ytterligere press på Hødd.
Resultatet lyver litt for Florø henger veldig bra med frem til 2-0.

Florø får forøvrig et klønete rødt kort etter kun 10-12 minutter og dette setter sitt preg på kampen.
Dette (kombinert med en våt og tung gressbane) gjør at spillet egentlig ikke flyter helt for KIL sin del.
Det virker som om man senker seg (ubevisst) i tempo og intensitet.

Men vi fortsetter altså å pøse inn mål på halv-gode dager.

Florø virker forøvrig fullstendig lost.
Fotball-eventyret og entusiasmen som florerte med opprykk til Obos i 2016 er fullstendig borte.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Fløya vinner 4-3 mot Brattvåg,
Hødd sier nok nok farvel til direkte opprykk etter 0-0 mot Tuil.

Citano

Legg inn av Citano »

Ble noen merkelige resultater i dag. Fløya vinner utrolig nok 4-3 hjemme mot Brattvåg mens Hødd klarer bare 0-0 hjemme mot Tromsdalen.
Dette legger litt press på både Moss og Bærum som enda ikke kan føle seg trygge, selv med seks poengs luke til nedrykk med 6 og 7 kamper igjen.
At Hødd avgir poeng gjør at Kongsvinger kan sikre opprykk enda tidligere enn forventet, selv om Hødd muligens gav opp å jage KIL om nettop den plassen for en stund siden men vet at Asker med maks uttelling i sine hengekamper vil være med om kvalikkplass.

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Det blir en spennende kamp i Brattvåg for KIL sin del.

Det herjer sykdom i KIL sin tropp og både Laham, Guven og Langrekken er ute.
Det faste midtstopper-paret er også skadet/ute.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Høddtreneren har signert for Bryne for neste sesong. Hødd kan fort havne i kvalik, mens Bryne kjemper om å unngå kvalik i OBOS. Det kan bli litt av en kamp hvis disse møtes i en avgjørende kvalifiseringskamp.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Florø med nytt tap i dag. Spørsmålet er ikkje om dette tapet sendte dei ned. Moss kan med seier heime mot Senja få 12 poeng ned til Florø med 1 kamp mindre spelt. Altså må Florø vinne alle 5 kampene sine om dei lettast ynskjer å ta igjen Moss, Bærum eller Vålerenga2. Fløya som har 3 poeng meir er litt nærmare, men også dei må overprestere. Samstundes som enten Moss eller Vålerenga 2 bør tape alt som er igjen. Sjølv om Moss skulle tape mot Senja. Så må fortsatt florø hente 9 poeng igjen. Det verker tungt. Spesielt med tanke på at Senja kun har 1 bortepoeng og Moss har 3 heimeseiere på rad. Det er altså 1 heimelag som er i form mot eit bortelag som er håpløse borte i år

Citano

Legg inn av Citano »

Kongsvinger banket Kvik Halden hele 7-0 i dag mens Asker vant 2-1 mot Moss.
Kongsvinger kan sikre opprykket sitt i neste runde om de vinner sin neste kamp og Hødd ikke vinner sin kamp. Ellers må de vente en runde til.
Asker er nå likt med Hødd poengmessig i kampen om opprykkskvalikk og begge lag har fem kamper igjen. Hødd har +32 målforskjell mot Asker sin +26.

I bunnen fikk Bærum en veldig viktig seier mot nedrykkstruede Fløya. Bærum trenger nå kun ett poeng for å sikre plassen sin.
Florø tapte hjemme for Brattvåg og nå kan kun mirakler redde både de og Senja fra nedrykk.

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Da Kongsvinger spilte 0-0 mot Hødd 12. september (uten å skape en ordentlig sjanse) så uttalte Kevin Knappen at det aldeles ikke var umulig å ta igjen KIL, særlig hvis de ikke skapte mer enn de gjorde i den kampen.
Etter det har ikke KIL gjort annet enn å bøtte inn mål.
Vi står med 27-0 i målforskjell på de fem siste kampene i serien.
Det hjelper også litt at vi nå har gått 7 kamper uten å slippe inn mål.

Jeg melder meg snart ut av denne gruppen 8-)

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jatilnei. skrev: lør okt 16, 2021 8:13 pm
Etter det har ikke KIL gjort annet enn å bøtte inn mål.
Vi står med 27-0 i målforskjell på de fem siste kampene i serien.
Det hjelper også litt at vi nå har gått 7 kamper uten å slippe inn mål.

Jeg melder meg snart ut av denne gruppen 8-)
Haha! Overlegent er vel et passende ord. KIL kommer nok til bite godt fra seg i OBOS-comebacket. FFK har jo gjort det meget sterkt etter opprykket, og jeg ser ikke bort fra at også KIL kan kjempe på øvre halvdel/i toppen neste sesong.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Senja vinner 1-0 mot Vålerenga 2, og gir Florø en hjelpende hånd samtidig som laget i vest sendes ned på 14. og siste plass.

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Kongsvinger leder 3-0 over Asker til pause.

Citano

Legg inn av Citano »

Bærum vant 2-0 hjemme mot Senja og har dermed sikret plassen sin.
Senja på sin side har med dette tapet rykket ned til 3.div

Florø kan slå følge med Senja ned til 3.div i kveld om de ikke vinner borte mot Moss. Uavgjort holder heller ikke.

Kongsvinger kan sikre opprykket i kveld med seier borte mot Fløya

Citano

Legg inn av Citano »

Kongsvinger vant 3-0 og er klare for OBOS-ligaen 2022.
Opprykk på første forsøk etter fjorårets nedrykk.
Gratulerer!

Moss vant 3-1 hjemme mot Florø. Det betyr at Moss har sikret plassen sin og spiller i 2.div i 2022.
Florø på sin side har rykket ned til 3.div og spiller neste år på nivå 4 for første gang siden 2013

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Gratulerer med et fortjent opprykk til Kongsvinger.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Veldig bra av Kongsvinger, og fortjent opprykk. Samtidig ligger ikke Florø mer enn 51 poeng bak etter 23 runder, og Pereira kan kanskje være aktuell for en retur til de dype skoger?

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Daltrey skrev: søn okt 24, 2021 3:44 pm Veldig bra av Kongsvinger, og fortjent opprykk. Samtidig ligger ikke Florø mer enn 51 poeng bak etter 23 runder, og Pereira kan kanskje være aktuell for en retur til de dype skoger?

Jeg tror Kongsvinger hadde hatt mye og lære av Pereira.
Nå er det heldigvis avgjort, men jeg så stadig på Florø som våre største utfordrere, helt til siste slutt.
Jeg turte liksom aldri å summere opp før de siste rundene.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Jatilnei. skrev: søn okt 24, 2021 3:59 pm
Daltrey skrev: søn okt 24, 2021 3:44 pm Veldig bra av Kongsvinger, og fortjent opprykk. Samtidig ligger ikke Florø mer enn 51 poeng bak etter 23 runder, og Pereira kan kanskje være aktuell for en retur til de dype skoger?

Jeg tror Kongsvinger hadde hatt mye og lære av Pereira.
Nå er det heldigvis avgjort, men jeg så stadig på Florø som våre største utfordrere, helt til siste slutt.
Jeg turte liksom aldri å summere opp før de siste rundene.
Hehe, ja nå er dette fortsatt synsing, ettersom 26 runder ikke har blitt spilt og vi ikke sitter med fasit :D

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Alta 3-1 Asker. Fint å hjelpe Hødd mot 2. plassen. Toppfotballen trenger flere lag som engasjerer og færre bydelslag fra Oslo, Bergen og Trondheim som i beste fall drar 500 på kampene sine i Obos.

Longva

Legg inn av Longva »

Relativt avgjort mtp opprykk og nedrykk i denne avdelingen. Litt mer interessant, spesielt mtp nedrykk i avd 2.

Har forresten Stimen (Florø-supporteren) kommet seg over til denne siden, fra VGD?

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Longva skrev: man okt 25, 2021 11:23 pm Relativt avgjort mtp opprykk og nedrykk i denne avdelingen. Litt mer interessant, spesielt mtp nedrykk i avd 2.

Har forresten Stimen (Florø-supporteren) kommet seg over til denne siden, fra VGD?
Nei, dessverre har jeg ikke sett han her, vurderer å sende et hint i brevs form.

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Moss vant i dag sin utsatte kamp mot Tromsdalen 4-0 hjemme på Melløs. Idrissi fortsetter å score mål. 7 strake hjemmeseier på Melløs i serien siden tapet mot Kvik Halden 21. august. Til helga er det Kvik Halden borte.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»