Tromsø I.L

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Re: Tromsø I.L

Legg inn av GiPazzini_85 »

GoingKronos skrev: ons nov 23, 2022 11:22 pm
GiPazzini_85 skrev: ons nov 23, 2022 11:16 pm
GoingKronos skrev: ons nov 23, 2022 10:51 pm

TIL prøver å selge han, konkret interesse fra Venezia i Serie B i Italia. Men de har sparket treneren så neppe at noe skjer med det første.
Men nå er det Javorcic som fikk fyken i oktober og senere ble erstattet med Vanoli og ikke sportsdirektør og andre her. Så dersom Brendolin, Molinaro og Cordoba mener at Kitolano skal signeres, så gjør de det uavhengig av om det er Javorcic eller Vanoli som er trener. Så langt ser det i alle fall ikke ut til at Vanoli endrer så mye på Venezia med tanke på oppstilling, så en Kitolano-overgang vil trolig ikke avhenge av at det har vært trenerendringer.
God info, jeg kjenner ikke til Venezia og bare refererte til hva som sto i artikkelen:

Kræmer-Andressen beskriver situasjonen i Venezia som «kaotisk».

– De har byttet trener og det skjer litt ting, så de kommer ikke til å gjøre noe på flere uker, men jeg opplever fortsatt interessen som reell, sier Kræmer-Andressen til iTromsø.
Det er ventet at Vanoli skal kjøre en slags "rebuild", men stallen er allerede spekket av spillere som bør klare å løfte laget. Men Venezia gjennomførte vel den største endringen i sommer. I Serie A i fjor og Serie B før der spilte de 4-3-3 under Zanetti. I sommer kom Javorcic inn fra Südtirol. Der spilte han stort sett 4-3-1-2 og laget slapp inn veldig lite mål. I Venezia derimot, så endte han etter hvert opp med en 3-5-2-formasjon etter å ha spilt 4-3-3 i begynnelsen av sesongen.

Så har man forholdet mellom eieren Niederauer og fansen som ikke akkurat er bra om dagen: https://football-italia.net/venezia-fan ... an-owners/

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Idag kl.1400 blir spilleplanen for neste års Eliteserie kunngjort. Kan følges på TV2 Sport 2.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Faen, nå ryker vel Kamanzi. Absolutt ikke overraskende, men hadde litt trua på at man fikk ha han en sesong til.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Som Glimt-supporter sikler jeg etter Mikkelsen og er nysgjerrig på Kitolano og fremtiden til Nordås. Men apropos dette, hvordan ligger Tromsø an foran 2023? Ser en del "kamikaze-tips" som tipper Tromsø ganske høyt på tabellen, men dette er stort sett blåkopier av årets tabell, der man antar at lag gjenskaper prestasjonene fra i år. Men som sagt ble jeg litt nysgjerrig på troppen deres for 2023-sesongen og prøvde å se på en startoppstilling, her fra tap 0-1 mot Molde 01.10.2022:

Haugaard (på lån)
Jenssen - Psyche - Antonsen
Kamanzi (salg?) - Opsahl - Yttergård Jenssen (langtidsskadet?) - Nilsen
Mikkelsen (salg?) - Nordås (på lån) - Kitolano (salg?)

Her mangler vel blant annet Casper Øyvann fra et toppet lag?

Dersom Kamanzi, Kitolano og Mikkelsen må selges for å berge økonomien og man fjerner de innleide spillerne begynner det å se ganske tynt ut. Er det eventuelt økonomi til å erstatte disse?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Wallez skrev: tir des 20, 2022 2:13 pm
Dersom Kamanzi, Kitolano og Mikkelsen må selges for å berge økonomien og man fjerner de innleide spillerne begynner det å se ganske tynt ut. Er det eventuelt økonomi til å erstatte disse?
TIL skal ha inn en spiss, ellers kommer nok ingen inn. TIL driver med talentutvikling og i tillegg har man hentet inn Erlien som nok skal ta over for Kitolano. Om TIL gjenskaper fjorårets prestasjon vil det være veldig sterkt, spesielt om alle som det går rykter om forsvinner. Jeg tror nok TIL må tenke langsiktig, det viktige er å bli et stabilt eliteserielag. Selvsagt vil man tilbake i toppen, men det er mye vanskeligere nå enn før. De tre fire største i Norge har ekstremt mye mer penger enn TIL. Som jeg har skrevet før, Glimt bruker mer penger på fyrverkeri enn TIL bruker på å hente spillere, det er slik virkeligheten er.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Haugaard har signert permanent så den er grei. Kamanzi har egentlig bare lånt plassen til Vesterlund som kommer tilbake fra skade, og også han har signert for nye år. Erlien og Paintsil er to offensive som allerede er hentet. I tillegg gror det godt i de yngre rekkene så plutselig tar noen av de steget. Norheim, Aarflot med flere. Synes ikke det ser så alt for mørkt ut.

Champis

Legg inn av Champis »

GoingKronos skrev: tir des 20, 2022 5:44 pm
Wallez skrev: tir des 20, 2022 2:13 pm
Dersom Kamanzi, Kitolano og Mikkelsen må selges for å berge økonomien og man fjerner de innleide spillerne begynner det å se ganske tynt ut. Er det eventuelt økonomi til å erstatte disse?
TIL skal ha inn en spiss, ellers kommer nok ingen inn. TIL driver med talentutvikling og i tillegg har man hentet inn Erlien som nok skal ta over for Kitolano. Om TIL gjenskaper fjorårets prestasjon vil det være veldig sterkt, spesielt om alle som det går rykter om forsvinner. Jeg tror nok TIL må tenke langsiktig, det viktige er å bli et stabilt eliteserielag. Selvsagt vil man tilbake i toppen, men det er mye vanskeligere nå enn før. De tre fire største i Norge har ekstremt mye mer penger enn TIL. Som jeg har skrevet før, Glimt bruker mer penger på fyrverkeri enn TIL bruker på å hente spillere, det er slik virkeligheten er.

Tromsø har en av de beste trenerne i ligaen, og det gjør at de kan komme noen plasser høyere enn stallen tilsier.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Mikkelsen kan havne i Hammarby: https://www.nettavisen.no/sport/nettavi ... -95-833404

Det begynner å bli tynt i stallen nå, syns TIL bør få nærmere 20 mill for å selge han nå. Usikker på om Hammarby er steg å snakke om for Mikkelsen, kanskje ha is i magen og vente på klubb fra en større liga.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

GoingKronos skrev: ons jan 04, 2023 4:20 pm Mikkelsen kan havne i Hammarby: https://www.nettavisen.no/sport/nettavi ... -95-833404

Det begynner å bli tynt i stallen nå, syns TIL bør få nærmere 20 mill for å selge han nå. Usikker på om Hammarby er steg å snakke om for Mikkelsen, kanskje ha is i magen og vente på klubb fra en større liga.
For Mikkelsens del eller for TIL sin del?
Rimelig fornuftig steg. Maks midt på treet i ES til klubb som vil kjempe i toppen av Allsvenskan.
Men ja, TIL begynner å bli "tynnkledde" nå.
Kamazi, Kitolano og Mikkelsen ut, Nordås og finnen tilbake til morklubber etter lån, da er det skrint fremover.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kalle73 skrev: ons jan 04, 2023 4:28 pm
For Mikkelsens del eller for TIL sin del?
Tenker på Mikkelsen, Hammarby er litt som å gå til Vålerenga - det er ikke noe steg å snakke om. Fin atmosfære på kamp, men kvaliteten på svensk fotball er jevn med Norge (om noe så er den hakket svakere).

Bror1

Legg inn av Bror1 »

GoingKronos skrev: ons jan 04, 2023 4:20 pm
Det begynner å bli tynt i stallen nå, syns TIL bør få nærmere 20 mill for å selge han nå. Usikker på om Hammarby er steg å snakke om for Mikkelsen, kanskje ha is i magen og vente på klubb fra en større liga.
Det var det første jeg tenkte også. Vet ikke hvordan det er med europaplasser i Allsvenskan, Hammarby endte nummer tre.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Svenskene er dårligere ranket enn oss så det blir ECL kval på dem. Bare Malmø av de svenske klubbene som har noe særlig av rankingpoeng så tipper de er useedet også og får da en vanskelig vei til gruppespill.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

I går kunne Nordlys melde at den 18 år gamle islandske spissen Hilmir Rafn Mikaelsson var kun detaljer unna en overgang. I dag melder TV2 det samme, det er snakk om en låneavtale der Venezia betaler lønna, og med en klausul som sikrer TIL videresalgsprosenter hvis han får nok spilletid. Venezia skal nylig ha avslått et bud på 25 millioner for han. Og mange bud tidligere. LPKA sier det samme nå direkte på Nordlys, kun formaliteter unna.

Bror1

Legg inn av Bror1 »


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Spennende signering, og en kreativ løsning der TIL vil få prosenter av fremtidig videresalg om han spiller:

"- Dette er en god økonomisk case for oss som vi har fått til sammen med Venezia. I tillegg får vi gode prosenter ved et eventuelt neste salg. Vi ser frem til å se han i den røde og hvite drakten, sier Kræmer-Andressen."

Så jobbes det nok med en spiss til, i det minste om Mikkelsen forsvinner. Har nok ikke gitt opp Nordås, og det ser vel ut som det ikke blir spilletid i Glimt. Men TIL er nok mest interessert i en permanent overgang og ikke et nytt lån.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tobias Vonheim Norbye er klar for TIL. 17 åringen er midtstopper og etter at Vik ble lånt ut til TUIL for sesongen så vil Norbye nok ta den rollen som betyr å spille for B-laget, samt trene med A-laget og være en backup-løsning om skader og karantene hoper seg opp. Velkommen!

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

GoingKronos skrev: tor jan 12, 2023 2:08 pm Tobias Vonheim Norbye er klar for TIL. 17 åringen er midtstopper og etter at Vik ble lånt ut til TUIL for sesongen så vil Norbye nok ta den rollen som betyr å spille for B-laget, samt trene med A-laget og være en backup-løsning om skader og karantene hoper seg opp. Velkommen!
Sønn av Hans?

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Nevø^
17 år og spilte stort sett 90 min for Alta hver eneste kamp, det er ganske bra. Håper Vik får et bra utlån.

Virker også som en bra fyr denne Hilmir. https://www.nordlys.no/tils-nye-spiss-t ... 34-1722753
Sist redigert av Bror1 den tor jan 12, 2023 11:26 pm, redigert 1 gang totalt.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Tinkler skrev: tor jan 12, 2023 11:14 pm
GoingKronos skrev: tor jan 12, 2023 2:08 pm Tobias Vonheim Norbye er klar for TIL. 17 åringen er midtstopper og etter at Vik ble lånt ut til TUIL for sesongen så vil Norbye nok ta den rollen som betyr å spille for B-laget, samt trene med A-laget og være en backup-løsning om skader og karantene hoper seg opp. Velkommen!
Sønn av Hans?
Nei det er nevøen.,

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7814

Legg inn av Big George »

Kan noen legge inn treningskampene i tråden


Treningskamper før seriestart

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Om TIL og de stormannsgale fra Bodø gjør jobben så møtes klubbene i semifinale på Alfheim.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

TIL ønsker å hente den 18 år gamle senegaleseren Malick Diouf. Spilleren har vært på prøvespill denne uka og imponert nok til å få tilbud om kontrakt. Spilleren er venstrebent forsvarsspiller som også kan spille venstre vingback.

Så får vi se om det blir noe av, TIL har ganske mange forsvarsspillere - men Gundersen sin kontrakt går ut til sommeren så kan hende han forsvinner da.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Den nye Ciss?

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Da tyder alt på at August Mikkelsen er Hammarby spiller om kort tid. Avtalen verdt rundt 20 millioner, og TIL har sikret seg en god videresalgsprosent.

Man har tidligere uttalt at et salg vil bety at man ønsker å få inn en erstatter. Det håper jeg skjer, vi får se.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Bror1 skrev: man jan 23, 2023 12:35 pm
Man har tidligere uttalt at et salg vil bety at man ønsker å få inn en erstatter. Det håper jeg skjer, vi får se.
I utgangspunktet er jo Erlien og Norheim erstattere som er i troppen. Begge kan også spille i Kitolano-rollen også. Begge er uprøvd på dette nivået, og det samme er de to unge spissene våre i Mikaelsson og Aarflot. Så vi skulle nok hatt inn en spiss som man vet har nivået inne, Nordås er kanskje fortsatt aktuell? Også ung, og satt ikke fyr på ting i fjor - men jeg tror han kan slå igjennom i år om han får spilletid. Men kun kjøp bør være aktuelt, et nytt lån kjennes ganske iskaldt ut.

Ellers er det ikke lett å hente norsk spiss som har bevist noe på dette nivået innenfor TILs budsjett.

Jeg ser forresten at Sander Finjord Ringberg er kontraktløs, jeg syns jeg hørte noe etter sesongen at han var på vei til Sverige - men tydeligvis ikke blitt noe av. Syns han var god i Sandnes Ulf, 3 mål og 8 assist var klar fremgang for han. Litt Mikkelsen/Norø -type. Men regner med at TIL har oversikten, og mener han ikke holder i Eliteserien.

alseboy

Legg inn av alseboy »

GoingKronos skrev: man jan 23, 2023 1:23 pm

Jeg ser forresten at Sander Finjord Ringberg er kontraktløs, jeg syns jeg hørte noe etter sesongen at han var på vei til Sverige - men tydeligvis ikke blitt noe av. Syns han var god i Sandnes Ulf, 3 mål og 8 assist var klar fremgang for han. Litt Mikkelsen/Norø -type. Men regner med at TIL har oversikten, og mener han ikke holder i Eliteserien.
Veldig overrasket over at Ringberg ikke har funnet seg en ny klubb når vi er inne i siste uka av januar. Han er en type spiller som på en god dag alene kan være verdt inngangsbilletten. Enormt rykk, som de fleste backene i Eliteserien vil ha problemer å følge. Som her: https://www.sandnesulf.no/nyheter/ringb ... ot-stabaek

Ryktes at han er noe utfordrende å forholde seg til utenfor banen, kan få nye klubber til å skygge banen.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

GoingKronos skrev: man jan 23, 2023 1:23 pm

I utgangspunktet er jo Erlien og Norheim erstattere som er i troppen. Begge kan også spille i Kitolano-rollen også. Begge er uprøvd på dette nivået, og det samme er de to unge spissene våre i Mikaelsson og Aarflot.
Norheim får sjansen til å vise seg fram i år, og vil nok sikkert bidra godt, men et skikkelig gjennombrudd tror jeg kanskje er et år for tidlig. Erlien, hvilken type er han? Har han potensiale til å f.eks dra av et ledd og finne den rette siste pasninga litt som Mikkelsen eller er han mer ren spiss? Hva med Paintsil? Med Mikkelsen og Kito (og delvis Kamanzi) borte mister vi mye kreativitet og evne til å skape ting fremover. Så er spent på hvem som stepper opp. Som du sier er det mange uprøvde på nivået så det blir spennende. Første treningskamp mot RBK fredag så da får vi forhåpentligvis se litt hva de nye er gode for.

Tror det er usannsynlig at Glimt selger Nordås, og lån er uaktuelt etter mitt syn.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Bror1 skrev: man jan 23, 2023 7:16 pm Erlien, hvilken type er han? Har han potensiale til å f.eks dra av et ledd og finne den rette siste pasninga litt som Mikkelsen eller er han mer ren spiss? Hva med Paintsil?
Erlien kan vel spille alle de offensive rollene, men er nok mest sannsynlig i Mikkelsen rollen. Smart relasjonspiller, så klart ikke samme x-faktor som Mikkelsen. Men kanskje vel så målfarlig. Paintsil er vel mest kant, så er kanskje mest aktuell som vingback - men vet ikke hva vi kan forvente av han. Kanskje de vil omskolere han. Men er vel litt å trekke et lodd og håpe at det er gevinst på det.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Fryktelig skuffende at Tromsø ikke tenker på hva som er best for norsk fotball og solgte Mikkelsen til Molde for en pris under markedsverdi.

Uansett - imponerende det som skjer i Tromsø om dagen. Fine summer for både Mikkelsen og Kamanzi.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Lew_Ashby skrev: man jan 23, 2023 9:50 pm Fryktelig skuffende at Tromsø ikke tenker på hva som er best for norsk fotball og solgte Mikkelsen til Molde for en pris under markedsverdi.
Har Molde i det hele tatt bydd på han?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»