Tromsø I.L

Svar
GoingKronos

Re: Tromsø I.L

Legg inn av GoingKronos »

Bør være helt dødt, vil ikke ha en slik spiller til klubben.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Bror1 skrev: lør feb 11, 2023 9:09 pm Hvis det er gutten selv som er kravstor så kan han heller dra en anna plass, men regner med det er agenten som er en fjått.
Det er ett hundre prosent agent Andre Schei Lindbæk ja. Evneveik fyr.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg skjønner ikke hvorfor spillere lar agentene ha så mye makt over deres karrierer.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

trønderen skrev: lør feb 11, 2023 11:57 pm Jeg skjønner ikke hvorfor spillere lar agentene ha så mye makt over deres karrierer.
Akkurat den biten forstår jeg, for spillerne vil jo helst fokusere på det som skjer på banen, og lar agenten ta hånd om det utenomsportslige knyttet til økonomi.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Lilleborg skrev: søn feb 12, 2023 9:18 am
trønderen skrev: lør feb 11, 2023 11:57 pm Jeg skjønner ikke hvorfor spillere lar agentene ha så mye makt over deres karrierer.
Akkurat den biten forstår jeg, for spillerne vil jo helst fokusere på det som skjer på banen, og lar agenten ta hånd om det utenomsportslige knyttet til økonomi.
Men de må jo kunne ta litt styring på hva de selv ønsker.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Det er noe veldig galt om en 18-åring som har en sesong i OBOS bak seg skal inn og være lønnsledende i en eliteserieklubb.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Tinkler skrev: søn feb 12, 2023 1:58 pm Det er noe veldig galt om en 18-åring som har en sesong i OBOS bak seg skal inn og være lønnsledende i en eliteserieklubb.
Helt sant.
På en annen side er det lov å prøve seg.
Det at han kun er 18 gjør jo at han har god tid enda kanskje en sesong til i Skeid ikke er det dummeste for han, og at verdien kan økes om han får en skadefri og god sesong der.
Har tid til å ha is i magen, men hadde gjerne sett han prøve seg i Eliteserien
Edit: skrevet før jeg leste at Glimt har kastet seg på i kampen om spilleren

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Ikke helt dødt ennå.. EirikNH på twitter melder helomvending.. Glimt lurer også i sivet.. Litt skeptisk.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Bror1 skrev: søn feb 12, 2023 5:24 pm Ikke helt dødt ennå.. EirikNH på twitter melder helomvending.. Glimt lurer også i sivet.. Litt skeptisk.
Ekke noe å være skeptisk over. Ordner seg det her.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Lilleborg skrev: søn feb 12, 2023 5:45 pm
Bror1 skrev: søn feb 12, 2023 5:24 pm Ikke helt dødt ennå.. EirikNH på twitter melder helomvending.. Glimt lurer også i sivet.. Litt skeptisk.
Ekke noe å være skeptisk over. Ordner seg det her.
Du har kanskje rett. Det virker som om agenten har kjørt sitt eget løp og Jakob selv har kun fått beskjed om at forhandlingene med TIL ikke lyktes og han kan få mere penger et annet sted.. Men i ettertid har han selv tatt kontakt med TIL og Jo Nymo Matland midt på natta. Jakob bekrefter til Nordlys i kveld at klubbene også er enig.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Bror1 skrev: søn feb 12, 2023 9:28 pm Du har kanskje rett. Det virker som om agenten har kjørt sitt eget løp og Jakob selv har kun fått beskjed om at forhandlingene med TIL ikke lyktes og han kan få mere penger et annet sted.. Men i ettertid har han selv tatt kontakt med TIL og Jo Nymo Matland midt på natta. Jakob bekrefter til Nordlys i kveld at klubbene også er enig.
Jepp, som jeg skrev i går. Agenten hadde en agenda, men Jakob vil bare spille ball for et lag som har trua på han. Det får han nå.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fra Nordlys:

18-åringen mener det er agenten som har prøvd å få ut mest mulig kroner i kontrakten.

– Jeg har bare sittet stille og ventet, mens agenten har pushet i forhandlingene. Da han sa det ikke lyktes med TIL sa han at jeg kunne få mer penger et annet sted, men det er ikke derfor jeg spiller fotball. Så lenge jeg får spilletid så er jeg fornøyd, sier den ettertraktede spissen.

--

– Jeg klarte ikke å få sove etter all kaoset og at jeg angivelig hadde takket nei, så sendte jeg en melding og lurte på om de fortsatt var interessert og at jeg måtte ta en runde med med foreldrene mine og agenten. Jeg har hele tida sett på meg og TIL som perfekt match, så hvorfor ikke bare bli ferdig med dette styret, sier Romsaas.

....

– Var det aktuelt for deg å dra til Glimt?

– Nei, ikke egentlig. Der er det sikkert mer penger å hente, men mest sannsynlig ikke så mye spilletid. Jeg kommer til å ha det morsommere og bedre i Tromsø. Det er bedre å dra dit enn Bodø.

...

Så her scorer han høyt, tydelig at han vil hit.
Sist redigert av GoingKronos den man feb 13, 2023 12:20 am, redigert 1 gang totalt.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Krysser fingrene for at dette blir en god match. Skal bli morsomt å følge Romsaas i Eliteserien!

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

GoingKronos skrev: man feb 13, 2023 12:17 am Fra Nordlys:

18-åringen mener det er agenten som har prøvd å få ut mest mulig kroner i kontrakten.

– Jeg har bare sittet stille og ventet, mens agenten har pushet i forhandlingene. Da han sa det ikke lyktes med TIL sa han at jeg kunne få mer penger et annet sted, men det er ikke derfor jeg spiller fotball. Så lenge jeg får spilletid så er jeg fornøyd, sier den ettertraktede spissen.

--

– Jeg klarte ikke å få sove etter all kaoset og at jeg angivelig hadde takket nei, så sendte jeg en melding og lurte på om de fortsatt var interessert og at jeg måtte ta en runde med med foreldrene mine og agenten. Jeg har hele tida sett på meg og TIL som perfekt match, så hvorfor ikke bare bli ferdig med dette styret, sier Romsaas.

....

– Var det aktuelt for deg å dra til Glimt?

– Nei, ikke egentlig. Der er det sikkert mer penger å hente, men mest sannsynlig ikke så mye spilletid. Jeg kommer til å ha det morsommere og bedre i Tromsø. Det er bedre å dra dit enn Bodø.

...

Så her scorer han høyt, tydelig at han vil hit.
Flott å lese! Fuck griske agenter. Meget modent av unge Napoleon.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

TIL sitt U19-lag vant 5-0 over Glimt sin døde fremtid.

Og Napoleon er offisielt klar. En god dag for Tromsø.

Så er kommunen og TIL enig om at kommunen skal kjøpe stadion og det mulige fremtidige boligprosjektet. Uavklart hva TIL får for det, men det blir et tosifret antall millioner, i tillegg til at kommunen forplikter seg til å oppdatere stadion og holde den i god skikk. Forutsetter at det blir vedtatt i kommunestyret i mars måned, men det går sannsynligvis i orden. Det er litt ambivalent for TIL sin del, man gir fra seg en mulig stor oppside, men samtidig sikrer det likviditet og gjør at de kan fokusere på klubbdrift.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Mye kan fortsatt skje på overgangsfronten, men akkurat nå stinker det nedrykk av dette TIL-laget. Napoleon er god, men Tromsø må nok forsterke seg ytterligere om de skal ha noe som helst håp om å spille på øverste nivå i 2024.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Øyvann må opereres for sine lyske problem, og venter være ute oppmot 4 måneder. Så han går dermed glipp av vårsesongen. Utrolig trist at et så stort talent igjen blir satt på sidelinja.

TIL fikk i går på plass de siste detaljene slik Malick Diouf er klar for klubben. Han har signert kontrakt til og med 2027 sesongen. Dog er 18 åringen en langsiktig løsning, og TIL ønsker i følge Nordlys å hente en stopper til raskest mulig. Gundersen hadde kun kontrakt frem til sommeren, men har signert en forlengelse ut sesongen - men det er fortsatt mye som tyder på at han kommer til å forsvinne enten i sommer eller etter sesongen. Psyche er 35 år og sannsynligvis sin siste sesong i TIL. Antonsen og Jensen sine kontrakter går også ut etter sesongen, men der er det nok større sjanser for at det blir forlenget.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Huff, tafatt forestilling igjen. Får håpe de finner formen før cup-kampen mot Start for dette var ikke mye å bli skremt av.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

TIL er opplagt en av 4-5 lag som må kjempe mot nedrykk. Stallen er svekket så helt avhengig av at nye spillere tar nivået, stallen er også tynn så avgjørende å holde antall skader nede. Så drives klubben bra for tiden, så kommer vi oss igjennom denne tøffe sesongen så kan vi ha noen gode år foran oss.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Bud på halvannen mill på Jesper Taaje. Ser ikke helt den altså. Har allerede valgt bort Tromsø en gang og hvorfor skulle Sandefjord slippe en viktig spiller som de hentet i fjor til en direkte konkurrent.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Stabæk har 10 spillere som kan spille stopper i troppen. De fleste er bedre enn Taaje.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Dette var en oppløftende kamp. En del bra fremover og stort sett solid bakover. Diouf ser veldig spennede ut, har åpenbart mye å by på fremover så vil tro det er i hovedsak på vingbacken han skal dyrkes. Deilig mål av Jesper Robertsen!

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Plutselig ble denne sangen knallaktuell:


HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg hyller dere for navnebyttet.
For 25 år siden ville folk trodd at det var aprilsnarr, men det har heldigvis gått framover på noen områder.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Har fansen vært orientert om denne prosessen eller kom det som en overraskelse? Ofte bytter jo stadioner navn pga. sponsor-rettigheter men alle kaller de fortsatt for det gamle navnet. Nå er vel navnet byttet permanent? Alfheim er jo et husholdsnavn i norsk fotball, kan vel ikke være alle som er like happy med dette byttet?

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Cedianar skrev: ons mar 29, 2023 9:02 am Har fansen vært orientert om denne prosessen eller kom det som en overraskelse? Ofte bytter jo stadioner navn pga. sponsor-rettigheter men alle kaller de fortsatt for det gamle navnet. Nå er vel navnet byttet permanent? Alfheim er jo et husholdsnavn i norsk fotball, kan vel ikke være alle som er like happy med dette byttet?
Det er jo ikke permanent i så måte, det er jo Troms Kraft som går inn med midler og det er de som fronter dette navnet. Avtalen er i første omgang 5 år fremover i tid.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Bror1 skrev: ons mar 29, 2023 9:15 am
Cedianar skrev: ons mar 29, 2023 9:02 am Har fansen vært orientert om denne prosessen eller kom det som en overraskelse? Ofte bytter jo stadioner navn pga. sponsor-rettigheter men alle kaller de fortsatt for det gamle navnet. Nå er vel navnet byttet permanent? Alfheim er jo et husholdsnavn i norsk fotball, kan vel ikke være alle som er like happy med dette byttet?
Det er jo ikke permanent i så måte, det er jo Troms Kraft som går inn med midler og det er de som fronter dette navnet. Avtalen er i første omgang 5 år fremover i tid.
Må vel være bedre med Romsa Arena, enn om de hadde kalt den Troms Kraft Arena.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Jeg syns det er for jævlig, det er ikke klubbens kulturelle bakgrunn. Jeg er drittlei kulturkrig på alle områder.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

netrebske skrev: ons mar 29, 2023 9:20 am
Bror1 skrev: ons mar 29, 2023 9:15 am
Cedianar skrev: ons mar 29, 2023 9:02 am Har fansen vært orientert om denne prosessen eller kom det som en overraskelse? Ofte bytter jo stadioner navn pga. sponsor-rettigheter men alle kaller de fortsatt for det gamle navnet. Nå er vel navnet byttet permanent? Alfheim er jo et husholdsnavn i norsk fotball, kan vel ikke være alle som er like happy med dette byttet?
Det er jo ikke permanent i så måte, det er jo Troms Kraft som går inn med midler og det er de som fronter dette navnet. Avtalen er i første omgang 5 år fremover i tid.
Må vel være bedre med Romsa Arena, enn om de hadde kalt den Troms Kraft Arena.
Nja joda.. Må si jeg egentlig ikke bryr meg så mye om det, jeg bryr meg mest om det sportslige og håper TIL gjør det bra der. Litt trasig synes jeg det er, og unødvendig, men det blir uansett alltid å være Alfheim.
Men det overrasker meg ikke om det ligger noe politisk bak dette. Troms Kraft skal gjøre seg populær (les; mindre upopulær) blant det samiske folk.. ref. kraftutbygging.. vi gir tilbake til folket osv osv. Men Tromsø er jo blitt veldig på dette med det samiske i det siste, med drakter og diverse, så er vel en del av det også..

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

GoingKronos skrev: ons mar 29, 2023 9:33 am Jeg syns det er for jævlig, det er ikke klubbens kulturelle bakgrunn. Jeg er drittlei kulturkrig på alle områder.
Der kom du «ut av hula for å kritisere» skal vi tro Tromsø eeh. Romssas daglige leder :D

Er visst ikke «lov» å på noe sett og vis å stille seg kritisk til dette uten å få merkelappen huleboer på seg- litt synd at alt der måtte være av kritiske røster av ulike slag får denne merkelappen på seg.


Men her bør RIL (Romssa IL) gå all in for det samiske:

Romssa Arena: heter det Arena på samisk også?
Klubblogoen bør også «samifiseres» i fargene til det samiske flagget 😀


Helt seriøst lurte jeg litt på om det var en aprilspøk som smalt av noen dager for tidlig utfra VGs korte artikkel. Av NRKs mer utfyllende artikkel ser det ut som at det er sant og at det hele er ganske gjennomtenkt.

Og sånn sett ligger det en dypere mening rundt det nye stadionnavnet enn andre arenaer som er kalt opp etter nettsteder, etternavn og lokale sparebanker 😊

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»