Tromsø I.L

Svar
GoingKronos

Re: Tromsø I.L

Legg inn av GoingKronos »

Champis skrev: tir apr 26, 2022 3:15 pm
Og allikevel er du så motstander av xG-konseptet, som tross alt viser hva lagene skaper. Forunderlig...
Jeg er ikke motstander av xG, bare at enkelte bruker det helt feil og får ut feil kunnskap av et ganske begrenset datapunkt. I stede for å si at Brann var dårlige i begge bokser så holdt folk på å syte over hvor mye uflaks Brann hadde i fjor.

Og at TIL har "vunnet" xG-statistikken hver kamp denne sesongen betyr altså ikke at vi har fått dårlig betalt, det betyr at vi er spillemessig på høyde eller bedre enn de fleste lag i divisjonen, men har klare svakheter som gjør at vi taper kamper. Men strengt tatt kunne man sett det ut av kampene uten å se til xG, og mitt inntrykk er jo at mange som bruker xG som bevis gjør det for at det er så enkelt og lite tidkrevende enn å faktisk se kamper og vurdere det som skjer.

Champis

Legg inn av Champis »

GoingKronos skrev: tir apr 26, 2022 3:30 pm
Champis skrev: tir apr 26, 2022 3:15 pm
Og allikevel er du så motstander av xG-konseptet, som tross alt viser hva lagene skaper. Forunderlig...
Jeg er ikke motstander av xG, bare at enkelte bruker det helt feil og får ut feil kunnskap av et ganske begrenset datapunkt. I stede for å si at Brann var dårlige i begge bokser så holdt folk på å syte over hvor mye uflaks Brann hadde i fjor.

Og at TIL har "vunnet" xG-statistikken hver kamp denne sesongen betyr altså ikke at vi har fått dårlig betalt, det betyr at vi er spillemessig på høyde eller bedre enn de fleste lag i divisjonen, men har klare svakheter som gjør at vi taper kamper. Men strengt tatt kunne man sett det ut av kampene uten å se til xG, og mitt inntrykk er jo at mange som bruker xG som bevis gjør det for at det er så enkelt og lite tidkrevende enn å faktisk se kamper og vurdere det som skjer.

Ja, enig i at det viktigste er det man ser i kampene, selv om det ikker alt man ser med det blotte øyet. Og man kan helt klart som regel se hvordan kampen har vært, og hvor mye som har blitt skalt begge veier. Men noen blir veldig ofte preget av resultatet i etterkant, og vurderer kampen nesten utelukkende ut fra det.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hvordan tror dere det går under kampen? Selv har jeg tippet under 2.5 til 1.92 i odds. Men heia Tromsø

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

vadefugl skrev: tor mai 12, 2022 6:00 pm Hvordan tror dere det går under kampen? Selv har jeg tippet under 2.5 til 1.92 i odds. Men heia Tromsø
Mikkelsen ute, så det er en stor svekkelse. Så klarer ikke å være spesielt optimistisk.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det blir utsolgt og mulig ny publikumsrekord på mandag, men det er avhengig av at bortefeltet fylles opp sånn brukbart. Kommer det mange sørover?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »




Kamptråd! viewtopic.php?t=3164

.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Får ta turen å se en solid hjemmeseier på søndag, uavgjort igjen ville vel gjort dette til tidenes kjedeligste nesten-sesong. Det lukter Mikkelsen show, og så har de signert en spennende og teknisk atlet fra Kjelsås som kan bli bra. Optimisten i meg sier 4-0. Kitolano 2x, Mikkelsen og Moses putter.

Kanskje litt vel optimistisk, siden hvis alle de der hadde skårt samtidig, så hadde TIL vært ganske greit på øvre halvdel. Dog er det dårlig motstand, og det det føles ut som om det vil løsne gradvis mer og mer på hjemmebane nå.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Moses selges og Paintsil kommer ikke før i Januar, litt skeptisk til å hente inn en ung backup spiss med 5 kamper spilt siden 2020 som erstatning.. får håpe det er gjort god research.

Da blir det 4-0 med Mikkelsen og Kitalono med 2x hver i stedet.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Dere får låne en topptrent spiller fra Norges beste lag som har vært ekstremt god på trening, men vært uheldig med små skader hver gang han skule få sjangsen.

Ta godt vare på han og ikke send han tilbake dårligere trent etter endt låneopphold.

Myhre

Legg inn av Myhre »

JonSnow skrev: lør aug 13, 2022 2:55 pm Dere får låne en topptrent spiller fra Norges beste lag som har vært ekstremt god på trening, men vært uheldig med små skader hver gang han skule få sjangsen.

Ta godt vare på han og ikke send han tilbake dårligere trent etter endt låneopphold.
Lover jo godt, det eneste som mangler for topp 6-8 er en jevn målskårer egentlig. Kanskje bra scouting av TIL igjen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det ser virkelig ikke bra ut for TILs fremtid som toppklubb. Og sannheten er jo at om interessen er for lav over tid så har man ikke livets rett.

https://www.nordlys.no/tre-ting-gir-bet ... 34-1663083

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

GoingKronos skrev: tir aug 23, 2022 8:02 pm Det ser virkelig ikke bra ut for TILs fremtid som toppklubb. Og sannheten er jo at om interessen er for lav over tid så har man ikke livets rett.

https://www.nordlys.no/tre-ting-gir-bet ... 34-1663083
Hva er kontekst her for oss som ikke abonnerer på avisa i Tromsø.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

stc887 skrev: tir aug 23, 2022 8:27 pm
Hva er kontekst her for oss som ikke abonnerer på avisa i Tromsø.
Daglig leder:

"– Det er helt klart at vi må tilføre klubben mer penger. Blant annet fordi vi måtte gjøre noen store investeringer i sommer....Skal vi kutte mer, er jeg redd at vi spiller i OBOS-ligaen om noen år."

iTromsø melder at TIL ikke har penger til å betale for sine forpliktelser i høst, så pengene må komme inn snart. Det snakkes om emisjon, salg av stadionnavn eller spillere. Eventuelt alt dette.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Det tikker vel inn noen Mohn-millioner?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tinkler skrev: tir aug 23, 2022 8:34 pm Det tikker vel inn noen Mohn-millioner?
Mohn har vært ute i over et år, så det er ikke aktuelt.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

GoingKronos skrev: tir aug 23, 2022 8:32 pm
stc887 skrev: tir aug 23, 2022 8:27 pm
Hva er kontekst her for oss som ikke abonnerer på avisa i Tromsø.
Daglig leder:

"– Det er helt klart at vi må tilføre klubben mer penger. Blant annet fordi vi måtte gjøre noen store investeringer i sommer....Skal vi kutte mer, er jeg redd at vi spiller i OBOS-ligaen om noen år."

iTromsø melder at TIL ikke har penger til å betale for sine forpliktelser i høst, så pengene må komme inn snart. Det snakkes om emisjon, salg av stadionnavn eller spillere. Eventuelt alt dette.
Ja... Syns dette er er TIL ca hvert 3 år jeg. Hva var de store investeringene i sommer? Nytt KG men annet?
Høres jo ut som det brenner mer nå på dassen enn før. Ingen Mohn ssom gidder å kaste penger i det sorte hullet.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

GoingKronos skrev: tir aug 23, 2022 8:32 pm
stc887 skrev: tir aug 23, 2022 8:27 pm
Hva er kontekst her for oss som ikke abonnerer på avisa i Tromsø.
Daglig leder:

"– Det er helt klart at vi må tilføre klubben mer penger. Blant annet fordi vi måtte gjøre noen store investeringer i sommer....Skal vi kutte mer, er jeg redd at vi spiller i OBOS-ligaen om noen år."

iTromsø melder at TIL ikke har penger til å betale for sine forpliktelser i høst, så pengene må komme inn snart. Det snakkes om emisjon, salg av stadionnavn
Da blir det vel Mack arena :D

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Noen av dere Tromsø-fans som vet om Mikkelsen er i trening igjen etter smellen mot VIF?

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

Lew_Ashby skrev: fre aug 26, 2022 1:05 pmNoen av dere Tromsø-fans som vet om Mikkelsen er i trening igjen etter smellen mot VIF?
August Mikkelsen pådro seg en smell mot Vålerenga sist, men melder seg selv klar til dyst.

– Ja, jeg spiller hvis jeg blir tatt ut, kommenterer han.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

BigWhale skrev: fre aug 26, 2022 8:44 pm
Lew_Ashby skrev: fre aug 26, 2022 1:05 pmNoen av dere Tromsø-fans som vet om Mikkelsen er i trening igjen etter smellen mot VIF?
August Mikkelsen pådro seg en smell mot Vålerenga sist, men melder seg selv klar til dyst.

– Ja, jeg spiller hvis jeg blir tatt ut, kommenterer han.
Nydelig, takker og bukker!

Bror1

Legg inn av Bror1 »

TIL med "hele" midtbanen ute. Skeptisk.
Men blir spennende å se Runar Norheim fra start.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Runar Norheim folkens!

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Solid hjemmeseier. Burde vunnet mer, selv med tunge frafall. Godset skaper ingenting.
Bedre takter i det siste, og når man i tillegg begynner å clinche disse trepoengerne begynner det å ligne noe.

Nordås er virkelig en åpenbaring sammenlignet med Moses. Skorter en del på avslutningene, men det kommer seg forhåpentligvis.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Ned på jorda igjen gitt. Ræva kamp. Spillerne virker slappe og avskrudd hele kampen igjennom, Haugesund med mye bedre innsats og vinner fortjent.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Bror1 skrev: søn sep 04, 2022 7:51 pm Ned på jorda igjen gitt. Ræva kamp. Spillerne virker slappe og avskrudd hele kampen igjennom, Haugesund med mye bedre innsats og vinner fortjent.
Dere burde sette igjjen han Haugkallen deres i mål på Haugalandet :lol:

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Alfheim utsolgt! Og det 3 dager før selve kampdagen. Kun på tribune sør som er forbeholdt bortesupportere det finnes billetter igjen. Må være lenge siden det skjedde. 4000 mot rbk, 3000 mot godset og nå stinn brakke med 6700. Det er veldig artig.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Kjempekult! Rundt 100 billetter igjen på bortefeltet. Hadde vært rått å fått solgt ut alt der og!

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Ny fortjent hjemmeseier foran et fullsatt Alfheim. Mot Bodø/Glimt. Deeeilig!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Er hedersmannen HuiBuorre aktiv i TIL-diskusjoner noe sted?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Helstrup er en forbanna god fotballtrener. TIL spiller virkelig artig fotball. I tillegg utmanøvrerer han KK totalt taktisk. Fullt fortjent seier. Dere var så overlegne at jeg slutta å være sint etter 3-0.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»