Alfa Romeo Tonale

Svar
Someone

Alfa Romeo Tonale

Legg inn av Someone »

Nærmer seg lansering, selv om dte ryktes at det først skjer i starten av 2022. Uansett er det nå ute å kjører med kamuflasje

https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=55479

Forfun

Legg inn av Forfun »

Vil si at den er total uaktuell. Mulig jeg er totalt utdatert, men vil ikke ha en suv. 1,3 liter og hybrid er også veldig lite fristende. Veldig synd jeg ikke kjøpte Giulia, frykter det var min mulighet.til å kjøpe Alfa.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Forfun skrev: man aug 30, 2021 9:07 pm Mulig jeg er totalt utdatert, men vil ikke ha en suv.
Det er dårlige tider for oss som misliker SUV. Det lanseres vel 10 ganger så mange SUV og Crossover som "normale" personbiler.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Iseran2770 skrev: tir aug 31, 2021 7:17 am
Forfun skrev: man aug 30, 2021 9:07 pm Mulig jeg er totalt utdatert, men vil ikke ha en suv.
Det er dårlige tider for oss som misliker SUV. Det lanseres vel 10 ganger så mange SUV og Crossover som "normale" personbiler.
Dårlige tider ja, søker litt på finn.no med følgende kriterier:
Bilde

Da får jeg opp 25 biler, og fjerner man 5 som er hvit så er det bare 20 igjen :(

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Da var Tonale lansert, cirka 6 år etter at Alfa lanserte sin siste bil. siden Stelvio ble lansert i 2016 så har det vært veldig stille fra merket. Men nå er ventetiden over: Alfa Romeo Tonale lansert

Bilde

Bilen er pen, men jeg er ikke blown away som jeg ofte har vært av Alfa Romeo før i tiden. Hadde den vært lansert for noen år siden, så hadde jeg nok tenkt bedre om den, men jeg tror den kommer for sent rett og slett.

henlie

Legg inn av henlie »

Forfun skrev: man aug 30, 2021 9:07 pm Vil si at den er total uaktuell. Mulig jeg er totalt utdatert, men vil ikke ha en suv. 1,3 liter og hybrid er også veldig lite fristende. Veldig synd jeg ikke kjøpte Giulia, frykter det var min mulighet.til å kjøpe Alfa.
Helt enig. Mye som går på like plattformer og med like drivlinjer om dagen. Giulia er fin, en bil man kjøper med hjertet. Giulia Q. var en rå bil å kjøre. SUV kunne til nød vært vurdert om det var en Stelvio Q., brukt og med en del gjenværende av 7-års garantien de om med fra 2018. Men blir for dyrt for noe som kanskje ikke er så lett å selge igjen når garantien er utløpt. Samtidig er det ikke så mange av disse, så markedet er muligens der om man bare har litt tid.

Someone

Legg inn av Someone »

Er det noen estimater eller gjetting på pris?

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Someone skrev: ons feb 09, 2022 5:43 pm Er det noen estimater eller gjetting på pris?
Sjekk prislisten til BMW X1 så er du nok ikke langt unna.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Iseran2770 skrev: tir aug 31, 2021 7:17 am
Forfun skrev: man aug 30, 2021 9:07 pm Mulig jeg er totalt utdatert, men vil ikke ha en suv.
Det er dårlige tider for oss som misliker SUV. Det lanseres vel 10 ganger så mange SUV og Crossover som "normale" personbiler.
Men skal du først ha en SUV så må en med navn fra et fjellpass være midt i blinken.
Selv om jeg forstår om du står over. :D

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Shagalott skrev: ons feb 09, 2022 7:25 am Bilen er pen, men jeg er ikke blown away som jeg ofte har vært av Alfa Romeo før i tiden. Hadde den vært lansert for noen år siden, så hadde jeg nok tenkt bedre om den, men jeg tror den kommer for sent rett og slett.
Helt enig med deg. Alfa er jo også noen år for sent ute når de begynner å surre med hybrider nå.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

FredPerry^2 skrev: tor feb 10, 2022 10:06 am
Shagalott skrev: ons feb 09, 2022 7:25 am Bilen er pen, men jeg er ikke blown away som jeg ofte har vært av Alfa Romeo før i tiden. Hadde den vært lansert for noen år siden, så hadde jeg nok tenkt bedre om den, men jeg tror den kommer for sent rett og slett.
Helt enig med deg. Alfa er jo også noen år for sent ute når de begynner å surre med hybrider nå.
Enig i mye men ikke alt.
https://www.netcarshow.com/alfa_romeo/2023-tonale/

Er redd vekten på batterier er for høy ennå til at man kan lage en Alfa som bare går på batterier, og Q4 med 275 hk høres ikke ille ut. Og ikke alle land er så batteri-fiksert som Norge.

Men designet er som fra en kopimaskin, bare fronten skiller den fra andre i samme klasse.

Someone

Legg inn av Someone »

Nå er det vel lenge siden Alfaer var spesielt lette?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»