Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Albania »

Soldado skrev: man mai 15, 2023 1:04 pm
Albania skrev: søn mai 14, 2023 10:41 pm Hazard igjen viser seg ikke fra noen bra side. Bare å prøve å selge han til sommer slik at man slipper lønnskostnader.
Hvem i helsike skulle være interessert i å kjøpe en fotballspiller ute av drift?
Spiller ingen rolle, så lenge noen bare overtar lønnskostnadene. Han er jo blant de som tjener best.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Albania skrev: man mai 15, 2023 2:52 pm
Soldado skrev: man mai 15, 2023 1:04 pm
Albania skrev: søn mai 14, 2023 10:41 pm Hazard igjen viser seg ikke fra noen bra side. Bare å prøve å selge han til sommer slik at man slipper lønnskostnader.
Hvem i helsike skulle være interessert i å kjøpe en fotballspiller ute av drift?
Spiller ingen rolle, så lenge noen bare overtar lønnskostnadene. Han er jo blant de som tjener best.
Jo men det er nettopp det, han tjener nesten 400 000 £ i uken med 1 år igjen på kontrakten og han vet godt selv at drar han til en ny klubb nå så kan han forvente kanskje 1/100 av det der igjen i en ny klubb. Da går fort lysten til å spille fotball ut døren til fordel for å tjene noen hundre mill ekstra før det antagelig er adios til fotballen.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Penger går foran det meste, Albania. Se bare på Messi sin historikk med PSG, nå Saudi-Arabia og skattesviket i Belize og Uruguay.

Haz vet veldig godt at han kan spille fast på mange gode klubber i Europa neste sesong, men velger selvfølgelig "Trives godt i RM, velger å fortsette ut kontrakten som jeg har skrevet under på & kjempe om plassen" med et smil om munnen. Alt nøye regissert sammen med agentene. Samme med Mbappe. "Frankrike er mitt land og Paris min by" .. da var det merkelig at han ikke signerte før.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: man mai 15, 2023 8:20 pm Haz vet veldig godt at han kan spille fast på mange gode klubber i Europa neste sesong
Det nekter jeg å tro.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: tir mai 16, 2023 1:27 am
Koffer skrev: man mai 15, 2023 8:20 pm Haz vet veldig godt at han kan spille fast på mange gode klubber i Europa neste sesong
Det nekter jeg å tro.
Er lite igjen i tanken der, tror det hadde gått den samme veien som det gjorde med Isco etter RM.
Frigitt av Sevilla, fullstendig ute av kampform.

Ser det til og med på de andre gutta som klapper han frem og alt mulig de få minuttene han får, godt likt er han, men virker som at alle er klar over at dette er temmelig over og Hazard ikke har noe å gjøre ute på banen.

Og om det er noen tvil om hva Hazard selv tenker:

"Honestly, I’m planning to stay at Real Madrid next season. I expect to stay as I want to celebrate the last year of contract I have left."

Men vi får ut Mariano til sommeren og med exit på både Marcelo, Isco og Bale fra foregående sesong er det mer enn nok rom i forhold til lønn hva angår Bellingham og fra neste år, Mbappe om det skulle gå så langt.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Jaja, blir spennende i morgen. Sesongens aller viktigste kamp står for tur.

startelver

Legg inn av startelver »


Soldado

Legg inn av Soldado »

Ofrer av og til Mbappe en tanke. Tror ikke all penger i verden gjør han lykkelig i røreklubben PSG.

Han hadde muligheten i fjor sommer, men valgte åpenbart riv ruskende feil.

Det er nok ikke tilfeldig at Bellingham ønsker seg til en klubb med tradisjoner fremfor å stappe lommene fulll av penger. Ikke alle fotballspillere er like - heldigvis.

En spiller som Vinicius kunne nok fått dobbel lønn i City eller PSG, men prioriteringene er å vinne titler, både som lag og individuelt.

Om Mbappe noen gang blir å se i hvitt er vel høyst usikkert. Det må i så fall bli som bosmannspiller, uten at PSG får et rødt øre.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: ons mai 17, 2023 6:12 pm Ofrer av og til Mbappe en tanke. Tror ikke all penger i verden gjør han lykkelig i røreklubben PSG.

Han hadde muligheten i fjor sommer, men valgte åpenbart riv ruskende feil.

Det er nok ikke tilfeldig at Bellingham ønsker seg til en klubb med tradisjoner fremfor å stappe lommene fulll av penger. Ikke alle fotballspillere er like - heldigvis.

En spiller som Vinicius kunne nok fått dobbel lønn i City eller PSG, men prioriteringene er å vinne titler, både som lag og individuelt.

Om Mbappe noen gang blir å se i hvitt er vel høyst usikkert. Det må i så fall bli som bosmannspiller, uten at PSG får et rødt øre.
Det kan bli neste år, hans nåværende kontrakt varer til 2024, det siste året der er kun opsjon.
Det er tilfeldigvis også da Benzema mest sannsynlig er ferdig i klubben.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Soldado skrev: tir mai 16, 2023 1:27 am
Koffer skrev: man mai 15, 2023 8:20 pm Haz vet veldig godt at han kan spille fast på mange gode klubber i Europa neste sesong
Det nekter jeg å tro.
«Gode» kan jeg ta bort, men Haz kunne fint ha spilt fast/mye i en klubb ala Brugge, Lierse, Augsburg, Gladbach, PSV eller i en klubb i Midtøsten/Asia/USA.

Han er kun 32. Er det ikke fotballspiller han er? Da vil han vel spille mest mulig fotball?

Mitt budskap er at han, og hans team, kun tenker penger fremfor å spille fotball. Og det er for så vidt greit, men dette skuespillet med patetiske uttaleser som «at jeg vil være her og kjempe om plassen» o.l. kunne han spart seg for.

Tidenes flopp. Usympatisk, selv om han prøver å være en «Good guy» utad for å kamuflere over hans plan om å være ut kontrakten.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: ons mai 17, 2023 7:19 pm Han er kun 32. Er det ikke fotballspiller han er? Da vil han vel spille mest mulig fotball?
Tror Hazard rett og slett har slitt så mye med skader at han har mistet det han en gang hadde. Fotball er ikke så statisk som ratingen på FIFA.

Se på Bale, Coutinho, Hazard, James osv. Når man først faller av lasset i godt voksen fotballalder, blir veien tilbake til det øverste toppnivå svært lang.

At han blir værende i Real Madrid, med en feit kontrakt, er fullt forståelig - dog jævla irriterende. Men det er like mye klubben sin feil, som spilleren selv.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: ons mai 17, 2023 7:32 pm
Koffer skrev: ons mai 17, 2023 7:19 pm Han er kun 32. Er det ikke fotballspiller han er? Da vil han vel spille mest mulig fotball?
Tror Hazard rett og slett har slitt så mye med skader at han har mistet det han en gang hadde. Fotball er ikke så statisk som ratingen på FIFA.

Se på Bale, Coutinho, Hazard, James osv. Når man først faller av lasset i godt voksen fotballalder, blir veien tilbake til det øverste toppnivå svært lang.

At han blir værende i Real Madrid, med en feit kontrakt, er fullt forståelig - dog jævla irriterende. Men det er like mye klubben sin feil, som spilleren selv.
Enig, han har jo knapt spilt fotball de siste 4 årene.

Opp mot 30 der og utover er man nok særdeles avhengig av å spille stabil fotball hele tiden for å holde maskineriet i gang, alla Messi/CR som fremdeles produserte 50-60 kamper hver sesong på det høyeste nivået, samt unngå skader. Nesten litt uheldig for Hazard også at man hadde en Vini Jr. bak der som gradvis blomstret frem, noe som nok også har gjort sitt til at man over tid ganske enkelt har lagt bort belgieren helt framfor å gi han nok av spilletid når han kom tilbake igjen.

Artig at du nevner James forresten, han ble nylig løst fra kontrakten sin i Olympiacos og er pdd. klubbløs, samme skjebne som Isco med andre ord.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Haz har jo aldri vært særlig profesjonell, det har jo blitt sagt år etter år. Han bryr seg ikke om å holde kroppen vedlike, og tok aldri trening særlig seriøst heller, og da er man fort ferdig på toppnivå.

Elgordo

Legg inn av Elgordo »

Laget ifølge Marca :

Courtois- Camavinga-Alaba-Militao-Carvajal

Modric-Kroos-Valvarde

Vinicius - Benzema- Rodrygo

Militao entra por Rudiger, skriver de, dvs. brasilianeren blir fortrukket



Merkelig følelse dette , bare madridristas her i Norge som vil at RM vinner dette, men har snakket med spanjoler , når det er
Champions Leauge så slutter de fleste seg opp om RM, selv om de er fan av Valencia, Sevilla osv. Gjelder nok ikke for Barca-
folka, vil jeg tro....
Sist redigert av Elgordo den ons mai 17, 2023 8:07 pm, redigert 3 ganger totalt.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: ons mai 17, 2023 7:42 pm Haz har jo aldri vært særlig profesjonell, det har jo blitt sagt år etter år. Han bryr seg ikke om å holde kroppen vedlike, og tok aldri trening særlig seriøst heller, og da er man fort ferdig på toppnivå.
Burger-gate, men ja, kan fint skylde på skader her men å møte overvektig ikke bare første sommeren etter overgangen, men jaggu meg andre sommeren i tillegg er jo mildt sagt så komisk som man kan få det.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Chromeback skrev: ons mai 17, 2023 7:42 pm Haz har jo aldri vært særlig profesjonell, det har jo blitt sagt år etter år. Han bryr seg ikke om å holde kroppen vedlike, og tok aldri trening særlig seriøst heller, og da er man fort ferdig på toppnivå.
Ekstremt uprofesjonelt å møte opp med ølmage samme sommer som en klubb har kjøpt deg for 1 milliard og lønner deg 200 mill,- i året.

Han kunne uansett spilt mer i en C-klubb, eller klubb i østen/vesten.
Sist redigert av Koffer den ons mai 17, 2023 8:05 pm, redigert 1 gang totalt.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Elgordo skrev: ons mai 17, 2023 7:55 pm Laget ifølge Marca :

Courtois- Camavinga-Alaba-Militao-Carvajal

Modric-Kroos-Valvarde

Vinicius - Benzema- Rodrygo

Militao entra por Rudiger, skriver de, dvs. brasilianeren blir fortrukket
Ikke enig med Ancelotti. 60-40 favør lyseblå.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: ons mai 17, 2023 7:58 pm
Chromeback skrev: ons mai 17, 2023 7:42 pm Haz har jo aldri vært særlig profesjonell, det har jo blitt sagt år etter år. Han bryr seg ikke om å holde kroppen vedlike, og tok aldri trening særlig seriøst heller, og da er man fort ferdig på toppnivå.
Burger-gate, men ja, kan fint skylde på skader her men å møte overvektig ikke bare første sommeren etter overgangen, men jaggu meg andre sommeren i tillegg er jo mildt sagt så komisk som man kan få det.
Han gjorde vel det omtrent hver sommer i Chelsea også, så det burde ikke ha kommet som noe sjokk at det skjedde i Madrid også.

Hazard har aldri hatt noe indre driv om å bli best, og gå ned i historiebøkene som en av de store. Han er bare en type som har hatt ett gudbenådet talent uten like, som han har levd på til kroppen sa stopp.

Mikel stemplet jo Eden som den lateste spilleren han noen gang har møtt tilbake i 2019, før dommeren blåste i fløya og han leverte til MoTM gang på gang. Det intervjuet mener jeg fikk fart på seg igjen for ikke så lang tid siden.

Så ja, her fikk jo Real akkurat det de kjøpte, bare at alderen og kroppen hadde rukket å ta igjen holdningene til Eden.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: ons mai 17, 2023 8:14 pm
peraleks skrev: ons mai 17, 2023 7:58 pm
Chromeback skrev: ons mai 17, 2023 7:42 pm Haz har jo aldri vært særlig profesjonell, det har jo blitt sagt år etter år. Han bryr seg ikke om å holde kroppen vedlike, og tok aldri trening særlig seriøst heller, og da er man fort ferdig på toppnivå.
Burger-gate, men ja, kan fint skylde på skader her men å møte overvektig ikke bare første sommeren etter overgangen, men jaggu meg andre sommeren i tillegg er jo mildt sagt så komisk som man kan få det.
Han gjorde vel det omtrent hver sommer i Chelsea også, så det burde ikke ha kommet som noe sjokk at det skjedde i Madrid også.

Hazard har aldri hatt noe indre driv om å bli best, og gå ned i historiebøkene som en av de store. Han er bare en type som har hatt ett gudbenådet talent uten like, som han har levd på til kroppen sa stopp.

Mikel stemplet jo Eden som den lateste spilleren han noen gang har møtt tilbake i 2019, før dommeren blåste i fløya og han leverte til MoTM gang på gang. Det intervjuet mener jeg fikk fart på seg igjen for ikke så lang tid siden.

Så ja, her fikk jo Real akkurat det de kjøpte, bare at alderen og kroppen hadde rukket å ta igjen holdningene til Eden.
Må innrømme at jeg syns det er særdeles spesielt at man ikke eventuelt tok dette til følge når man skulle brette ut over 100 mill euro på spilleren.
Spesielt om det faktisk var såpass kjent så burde jo klubben ha kjent noe til dette her på forhånd.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Ja, da ble man pisset på av City i CL og Barca i ligaen. Ingen god søknad hos Bellingham.

Ancelotti ferdig? Inn med Zidane? En helt identisk trener? Ai ai, sier jeg bare. Kanskje prøve noe litt annet enn runddans med Carlo og ZZ?

I tillegg må man ha to nye backer, krutt på topp og gjerne mer bredde på vingene.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: ons mai 17, 2023 10:36 pm Ja, da ble man pisset på av City i CL og Barca i ligaen. Ingen god søknad hos Bellingham.

Ancelotti ferdig? Inn med Zidane? En helt identisk trener? Ai ai, sier jeg bare. Kanskje prøve noe litt annet enn runddans med Carlo og ZZ?

I tillegg må man ha to nye backer, krutt på topp og gjerne mer bredde på vingene.
Tja så mørkt er det ikke.
Semifinale i CL og Copa del Rey var egentlig langt bedre enn jeg så for meg før sesongen, spesielt med tanke på at man aldri hentet inn Mbappe forrige sommer. I tillegg krever det litt å dra folk i gang igjen når man nylig har vunnet serien og CL. Viktigste er å vinne noe hver sesong, således er årets sesong helt ok.

Men jeg er med på en ny trener og helst noe annet enn ZZ/Ancelotti som satser litt vel hardt på at angrepet bare løser seg av seg selv.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ingenting å si på resultatet her hvert fall. Man kan diskutere enkeltspillere som burde startet, men denne kampen hadde vært tapt med alle innganger og alle kombinasjoner. Madrid har ikke noe system, og man slår ikke et heltent City uten et system.

Ancelotti opplagt ikke mannen til å løfte dette laget til nye høyder, men har gjort en bra jobb med kortene han ble utdelt. Så er spm hvem som skal ta over. Klarer ikke se noen realistiske navn jeg har lyst på. Zidane hadde vært latterlig...

Dagens kamp gav forhåpentligvis Perez noe å tenke på. Store mangler i stallen også, men holder ikke pusten.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Har jo vært rykter om at man vil gå for Bellingham, Mbappe og Davies til sommeren, så får man se da.

Koffer

Legg inn av Koffer »

De fleste av oss advarte om 4-3-3 med Kroos-Modric-Valverde på midtbanen. De fleste av oss ‘idioter’ her inne, jeg den største, visste hva som kom til å skje med en slik formasjon og taktikk i Manc mot de lyseblå.

Aldri forsvart et seriemesterskap. Kun vinner når Barca er -nede-. Nå er de tilbake igjen og ydmyker Real Madrid, kongens klubb og Spanias lag, i serien. Man havner muligens på 3.plass i LL, gudsforlatte LL.

Jeg driter i CdR. Jeg driter i forrige sesong. Det var GRISEflaks og en god keeper vi knapt har sett maken til. Nå er den porsjonen brukt opp, og de aller beste spillerne går til EPL/PSG - som advart.

Perez og den italienske overvurderte trenerstaben MÅ UT!! Det må til nytt blod. Jeg kommer alltid til å fronte dette. Alltid, uansett.

Klippekort, hierarkiet, feil formasjon, feil taktikk, ikke forsterke på de riktige plassene, ikke motivere spillerne til å yte gjennom en hel sesong, kun enkeltkamper.

Disse store og små feilene, spesielt etter Ronaldos avgang. Det er så sykt lite imponerende mtp klubbens ressurser.

Selvfølgelig gikk denne jævla kampen på TV2 Sport1 - så alle nordmenn fikk med seg dette patetiske laget i hvitt.

En ventet katastrofe. En varslet katastrofe. Mer kommer!! Erstatteren til Benzema er Mariano!! Mariano. Kunne like godt vært Braut på Godset.

Tommel ned. Heldigvis kan dette være med på å bidra til at overvektige høyrebacker og gamle, senile presidenter samt feige italienerne ( italienere er alltid feige, les historien) at de blir kastet ut av klubben.

Herlig at Guardiola ydmyket denne inkompetente klubben.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Knax skrev: ons mai 17, 2023 10:58 pm Har jo vært rykter om at man vil gå for Bellingham, Mbappe og Davies til sommeren, så får man se da.
Bellingham er mer eller mindre 100 %.

Mbappe er mye hvis om hva om, han har ut Juni å bestemme seg for hvorvidt aktiveringen av kontrakten til 2025 skal skje. Blir det et nei der kan man eventuelt selvfølgelig prøve seg med å kjøpe han ut, men jeg ser ikke vitsen engang. PSG kommer aldri til å si nei, eneste der i gården er om han selv sier nei til ny kontrakt og da er det 2024 det står på.

Davies høres helt umulig ut, kontrakt frem til 2025 og BM vil ikke selge.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: ons mai 17, 2023 10:56 pm Ingenting å si på resultatet her hvert fall. Man kan diskutere enkeltspillere som burde startet, men denne kampen hadde vært tapt med alle innganger og alle kombinasjoner. Madrid har ikke noe system, og man slår ikke et heltent City uten et system.

Ancelotti opplagt ikke mannen til å løfte dette laget til nye høyder, men har gjort en bra jobb med kortene han ble utdelt. Så er spm hvem som skal ta over. Klarer ikke se noen realistiske navn jeg har lyst på. Zidane hadde vært latterlig...

Dagens kamp gav forhåpentligvis Perez noe å tenke på. Store mangler i stallen også, men holder ikke pusten.
Utvilsomt, vært noen høydepunkter i CL.
Så er laget fremdeles temmelig ungt, er litt vel mye å forvente fra Camavinga at han skal utpå der og levere i samme stil som i hjemmekampen.
Bellingham inn blir nok bra, samtidig som man forhåpentligvis går inn i det siste kontraktsåret til Modric og Kroos og fra neste sesong får en betydelig mye mer dynamisk midtbane.

Får se hva det blir av trenere, Xabi Alonso i Bayer Leverkusen er spennende, men jeg er mest gira nå på at man kommer seg ut av denne Zidane/Ancelotti-spiralen, har med unntak av korte perioder nå vært vår trener i et tiår.

Har dog et stort problem i forhold til både back og spiss som må løses kjapt.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

peraleks skrev: ons mai 17, 2023 11:11 pm Bellingham er mer eller mindre 100 %.

Mbappe er mye hvis om hva om, han har ut Juni å bestemme seg for hvorvidt aktiveringen av kontrakten til 2025 skal skje. Blir det et nei der kan man eventuelt selvfølgelig prøve seg med å kjøpe han ut, men jeg ser ikke vitsen engang. PSG kommer aldri til å si nei, eneste der i gården er om han selv sier nei til ny kontrakt og da er det 2024 det står på.

Davies høres helt umulig ut, kontrakt frem til 2025 og BM vil ikke selge.
Vi får nå se om Perez er villig til å punge det BvB krever. Kehl nevnte her om dagen at man ikke kommer til å gi seg på pris.

Mbappe må nok hentes gratis, ja. Qatar-gutta hater Perez og RM, så der er det umulig å få til en handel.

Må i såfall være et signal fra Davies om at han vil vekk og at han ikke skriver ny kontrakt. Neste sommer har han bare 1 år igjen av kontrakten.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Carvajal må fuckings ut av laget. Man må slutte og starte med Kros og Modric og heller fokusere på den yngre generasjonen. Hvorfor i helvete ble Rudiger benket?

En skandale av dimensjoner.

Ny spiss må inn til sommer, Benz er alt for treg.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »


peraleks

Legg inn av peraleks »

Knax skrev: tor mai 18, 2023 12:29 am
peraleks skrev: ons mai 17, 2023 11:11 pm Bellingham er mer eller mindre 100 %.

Mbappe er mye hvis om hva om, han har ut Juni å bestemme seg for hvorvidt aktiveringen av kontrakten til 2025 skal skje. Blir det et nei der kan man eventuelt selvfølgelig prøve seg med å kjøpe han ut, men jeg ser ikke vitsen engang. PSG kommer aldri til å si nei, eneste der i gården er om han selv sier nei til ny kontrakt og da er det 2024 det står på.

Davies høres helt umulig ut, kontrakt frem til 2025 og BM vil ikke selge.
Vi får nå se om Perez er villig til å punge det BvB krever. Kehl nevnte her om dagen at man ikke kommer til å gi seg på pris.

Mbappe må nok hentes gratis, ja. Qatar-gutta hater Perez og RM, så der er det umulig å få til en handel.

Må i såfall være et signal fra Davies om at han vil vekk og at han ikke skriver ny kontrakt. Neste sommer har han bare 1 år igjen av kontrakten.
Tviler sterkt på at man ikke er klar over de 110-120 mill euro BVB skal ha for han, akkurat prisen blir neppe noen hindring.
Det vanskelige med spillere nå for tiden er jo i praksis at man må overbevise dem foran søppel slik som City.

De gutta der hater enhver som prøver å hente deres bedre spillere, var samme regla med Veratti når Barcelona prøvde å hente han.
De må ikke selge, er jo ikke noe pengemessige problemer, bare beholde deres bedre spillere.

Da blir det neppe aktuelt før i 2025, de backproblemene man har akkurat nå må løses før den tid. Er lite fan av at man f.eks. skal dra seg gjennom enda en sesong med kun Benzema som nr. 9.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»