Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
startelver

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av startelver »

Jeg ser helst at du ikke svarer meg. Jeg nevnte det sportslige i åpningsinnlegget.

peraleks

Legg inn av peraleks »

FabrizioMiccoli skrev: søn feb 12, 2023 5:47 pm Real Madrid kan vinne 5 trofeer hvert år, men folk er fremdeles misfornøyd. Ikke bra nok for folk på VGD/FD. Er vel en slags mental gymnastikk.

Vi vant Champions League! Men fremtiden ser mørk ut…har dere noen gang vært glad for å vinne noe?

Tilbake til 2000-tallet altså.
Jeg tror nok de absolutt fleste RM-supportere er godt fornøyd med hvordan klubben presterer.
Samtidig så er det på det rene å påpeke at man ser ut til å tape kampen mot big $ klubber alla City/PSG om signeringer slik som Haaland/Mbappe og uten store spillere blir fort interessen mindre.

Husker jo fra 2009 og utover når CR ble hentet til Spania og hvordan El Clasico og annet tok av i norsk media, det merket man også inne på VGD hvor flere av disse kamptrådene hadde flere tusen innlegg.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

På tide Rodrygo fremtrer. Hadde fyren vært spansk og spilt for Osasuna hadde folk såvidt lagt merke til han.



Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Kun Karim Benzema (1,09), Robert Lewandowski (1,06) og Raphinha (1,01) som har en bedre NPxG+xA per 90 minutt enn Rodrygo (0,89) av spillere med mer enn 1000 spilte minutt.

Ansu Fati (0,94) er også foran Rodrygo, men han har kun spilt 743 minutt.


Toppen av toppen i La Liga.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Er det Ceballos og Brahim Diaz som blir våre nye signeringer til sommeren? Vi trenger noen spanjoler i troppen, men læl ...

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: tor feb 16, 2023 9:17 am Er det Ceballos og Brahim Diaz som blir våre nye signeringer til sommeren? Vi trenger noen spanjoler i troppen, men læl ...
Virker som det er all in for Bellingham.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

FabrizioMiccoli skrev: søn feb 12, 2023 5:47 pm Real Madrid kan vinne 5 trofeer hvert år, men folk er fremdeles misfornøyd. Ikke bra nok for folk på VGD/FD. Er vel en slags mental gymnastikk.

Vi vant Champions League! Men fremtiden ser mørk ut…har dere noen gang vært glad for å vinne noe?

Tilbake til 2000-tallet altså.
Som jeg skrev her inne i våres:

Korriger meg gjerne om jeg har misforstått (og unnskyld til alle de det ikke gjelder, ser peraleks og milfern har et litt mer fornuftig syn på det hele).

Sesongen til Real Madrid:

Positivt:
- Overlegent ligagull
- En legendarisk ferd til CL-finalen

Negativt:
- Fikk ikke Mbappe

Dom: Katastrofe og tårer.

Hva er egentlig målet med denne klubben? Er transfers viktigere enn hva som foregår på matta? Det er jo totalt meltdown over hele linjen.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Forrige sesong var overraskende, med seriemesterskap og triumf i CL.

Men begynnelsen på slutten for Real Madrid som storhet har for lengst startet.

* De kan ikke konkurrere med klubbene eid av arabere og amerikanere økonomisk.
* Spillere som Haaland, Mbappe velger de store i EPL, PSG samt konkurranse fra Barca, Bayern.
* Barcelona igjen det beste laget i Spania, som jeg har advart om en stund. Allerede luke som jeg skrev for noen få måneder siden ville komme. Ungt lag med supertalenter som Gavi, Pedri, osv. Blir kanskje ikke det store laget i Europa, men de beste i Spania. Slipper ikke inn mål, og scorer masse.
* De gamle motorene i Real Madrid blir ikke erstattet med kvalitet. Modric, Kroos, Benzema f.eks. Inn kommer B,- og C-valg.
* Interessen daler. Hvilke RM-spiller skal ungene i skolegården snakke om? (Dette har Perez skjønt) derfor satser man blant annet på rockekonserter og tenniskamper på nye Bernabeu. Noen gode signeringer innimellom, men til en vanvittig pris. Endrick f.eks. 500 mill + for en 16-åring som kan bli god om tre-fire år.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Koffer skrev: fre feb 17, 2023 5:20 pm Forrige sesong var overraskende, med seriemesterskap og triumf i CL.

Men begynnelsen på slutten for Real Madrid som storhet har for lengst startet.

* De kan ikke konkurrere med klubbene eid av arabere og amerikanere økonomisk.
* Spillere som Haaland, Mbappe velger de store i EPL, PSG samt konkurranse fra Barca, Bayern.
* Barcelona igjen det beste laget i Spania, som jeg har advart om en stund. Allerede luke som jeg skrev for noen få måneder siden ville komme. Ungt lag med supertalenter som Gavi, Pedri, osv. Blir kanskje ikke det store laget i Europa, men de beste i Spania. Slipper ikke inn mål, og scorer masse.
* De gamle motorene i Real Madrid blir ikke erstattet med kvalitet. Modric, Kroos, Benzema f.eks. Inn kommer B,- og C-valg.
* Interessen daler. Hvilke RM-spiller skal ungene i skolegården snakke om? (Dette har Perez skjønt) derfor satser man blant annet på rockekonserter og tenniskamper på nye Bernabeu. Noen gode signeringer innimellom, men til en vanvittig pris. Endrick f.eks. 500 mill + for en 16-åring som kan bli god om tre-fire år.
Jeg syns du har mange gode poenger i din pessimisme. Ser man bort fra resultatene, var jeg mer positiv for fremtiden under Solari hvor man kjørte fullt generasjonsskifte, men oppnåde nada, enn nå hvor man har gjort det halvveis, men har to titler. Men det er langt fra bekmørt. Vinicius, Rodrygo, Camavinga, Tchouameni, Millitao vil gi mye glede i 5-10 år fremover.

Jeg er også oppgitt over konkurransekraften sammenlignet med PL, men jeg lever også godt med at man ikke prøver å konkurrere med klubber det ikke går an å konkurrere med.

Det du mister meg på er sammenligningen med Barcelona. Hadde du vært cule hadde du jamret deg over B-turneringen Europa League to siste år, enorm gjeld, en aldrende Lewa som redder stumpene, unggutter som umulig kan beholdes, håpløse kjøp år etter år og at Madrid hadde skaffet seg den potensielle storstjernen Endrick. Slik ting har vært de siste årene tror jeg det er godt for helsa di at du heier på Madrid fremfor Barcelona. De vinner sikkert i år, men den gleden hadde du lagt fra deg mandagen etter.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Grei kamp.
Valverde og Asensio med målene, Alvaro Rodriquez(18) gjorde en ganske grei figur de få minuttene han var på.
Vi har ikke sluppet inn mål i La Liga siden kampen mot Villarreal 7 Januar.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Jeg tar sterk avstand fra hetsen & rasismen Vinícius Júnior opplever i LL om dagen, både på og utenfor stadionene.

Men, han har lagt opp til dette selv. Kroppsspråket hans mot andre spillere/trenere og ikke minst FANSEN på tribunen er ikke bra, og han provoserer og lar seg provosere gang på gang.

At dette ikke er tatt tak i 'verdens største fotballklubb' med Ancelotti bak roret, er for meg noe snodig.

Gutten må jobbe med temperamentet sitt, for dette kommer han til å tape masse på i fremtiden. Temperatur, lidenskap og engasjement er bare bra i fotball og mange idretter generelt, men her må det justeres, hvis ikke kan RMCF i verste fall miste han.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Må ta ansvar for andre sin rasisme ja. Litt som om at damer må ta ansvar for egen bekledning for å unngå overgrep.

Rart man fortsatt sliter med dette i 2023.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: søn feb 19, 2023 4:47 pm Jeg tar sterk avstand fra hetsen & rasismen Vinícius Júnior opplever i LL om dagen, både på og utenfor stadionene.

Men, han har lagt opp til dette selv.
Rart ingen hang en dukke med Ramos-drakt under ei bro i Madrid …

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Vinícius må bare ignorere rasshølene. Ta en Ronaldo og la de pipe så mye de kan, det betyr at de frykter han.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Koffer skrev: søn feb 19, 2023 4:47 pm Jeg tar sterk avstand fra hetsen & rasismen Vinícius Júnior opplever i LL om dagen, både på og utenfor stadionene.

Men, han har lagt opp til dette selv.
Dette er en høydare. Alternativt det stikk motsatte.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Lezah skrev: man feb 20, 2023 10:03 am
Koffer skrev: søn feb 19, 2023 4:47 pm Jeg tar sterk avstand fra hetsen & rasismen Vinícius Júnior opplever i LL om dagen, både på og utenfor stadionene.

Men, han har lagt opp til dette selv.
Dette er en høydare. Alternativt det stikk motsatte.
Og en herlig belysning av hvor reelt dette problemet er.

Lezah

Legg inn av Lezah »

peraleks skrev: man feb 20, 2023 12:06 pm
Lezah skrev: man feb 20, 2023 10:03 am
Koffer skrev: søn feb 19, 2023 4:47 pm Jeg tar sterk avstand fra hetsen & rasismen Vinícius Júnior opplever i LL om dagen, både på og utenfor stadionene.

Men, han har lagt opp til dette selv.
Dette er en høydare. Alternativt det stikk motsatte.
Og en herlig belysning av hvor reelt dette problemet er.
Jeg er av typen som er anti-"mye" og blir sur når folk ser "rasisme" i hver bidige ting, som f.eks flere hundre år gamle malerier...men så får man sånne som dette, som viser jaggu fins det ekte bullshit der ute også. Trist.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Real Madrid trenger juling av Liverpool for å få opp øynene hos klubbledelsen. Det verste som kan skje er at gamlegutta på 36-37 år karrer oss videre, og etterlater inntrykket av at alt er i skjønneste orden.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Se der ja. 0-2.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Jeg mener Ancelotti må gå

Ghost

Legg inn av Ghost »

MadBum skrev: tir feb 21, 2023 9:18 pm Jeg mener Ancelotti må gå
Jeg er enig i at han ikke er den til å ta laget videre, men vi snakker maks flyt for Liverpool på de to scoringene. Vi får jo håpe Carlo ikke har instruert Courtois i dag.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Å rygge når du står 5meter inn i egen seksten er tåpelig. Men Vinicius er smart. Vinicius er allerede omtrent større enn liverpool.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ghost skrev: tir feb 21, 2023 9:20 pm
MadBum skrev: tir feb 21, 2023 9:18 pm Jeg mener Ancelotti må gå
Jeg er enig i at han ikke er den til å ta laget videre, men vi snakker maks flyt for Liverpool på de to scoringene. Vi får jo håpe Carlo ikke har instruert Courtois i dag.
Du kan ikke høre på MadBum.

Han er selvutnevnt talsperson for helsen til topptrenere. Han mener at samtlige trenere bør gå.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Jeg mener Ancelotti må bli

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ellers godt ingen har terget Vini i dag slik at han leverer.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Ancelotti må på sokkel!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Gud hvordan jeg elsker deg MadBum.

startelver

Legg inn av startelver »

Soldado skrev: tir feb 21, 2023 9:09 pm Real Madrid trenger juling av Liverpool for å få opp øynene hos klubbledelsen. Det verste som kan skje er at gamlegutta på 36-37 år karrer oss videre, og etterlater inntrykket av at alt er i skjønneste orden.
Den var du heldig med :D

For en vanvittig kamp!

MadBum

Legg inn av MadBum »

Jolla skrev: tir feb 21, 2023 10:42 pm Gud hvordan jeg elsker deg MadBum.
Takk, det var hyggelig å lese. 😘

Ghost

Legg inn av Ghost »

Helt rått. Den mentaliteten man viser på 0-2, og hvor behersket og fornuftig det er på 3-2. Noe av det bedre jeg har sett. Det har virkelig løsnet offensivt etter at man skjønte deg gikk an å score mer enn 2 mål i klubb-VM.

Selvsagt mye å ta tak i også. Igjen blir man tatt på senga over av at et lag som Liverpool går ut i hundre. Midtbanen og forsvaret sover første 20. Skal dog sies at Liverpool fikk enormt godt betalt.

Vanskelig å komme utenom Vinicius, og ser man bort fra den kollektive hjerneblødningen de første 20 må Millitao og Camavinga også trekkes frem. Var svært skeptisk til sistnevnte i denne kampen, men han leverer så til de grader, særlig andre omgang.

Nacho inn for Alaba var en blessing.Alaba skal spille stopper fremover.

Men jeg har Juventos og Chelsea friskt i minnet jeg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»