Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Koffer

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Koffer »

6-2 sammenlagt mot LFC over to kamper var imponerende av Los Merengues.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Jolla skrev: tir mar 14, 2023 7:41 pm
peraleks skrev: tir mar 14, 2023 6:18 pm
Tja, det tror ikke jeg.
Han er på samme alder nå som da CR tok turen til RM og CR på den tiden var rimelig uvirkelig som fotballsspiller, jeg ser ikke helt det samme nå fra Mbappe selv om jeg uansett ville satt han øverst hva angår de beste fotballspillerne pdd.
Jeg velger å være lat og kun poste stats her.

Når Cristiano Ronaldo var like gammel som Mbappé er idag (31.05.09) så var dette statistikken hans:

Totalt på klubblag:
323 kamper spilt.
23 735 minutter spilt.
123 mål.
65 assists.
188 målpoeng.
Et mål per 193. minutt spilt.
Et målpoeng per 126. minutt spilt.

Totalt i Champions League:
56 kamper spilt.
4 530 minutter spilt.
16 mål.
13 assists.
29 målpoeng.
Et mål per 283. minutt spilt.
Et målpoeng per 156. minutt spilt.

Totalt på landslaget:
64 kamper spilt.
4 640 minutter spilt.
22 mål.
16 assists.
38 målpoeng.
Et mål per 211. minutt spilt.
Et målpoeng per 122. minutt spilt.


Kylian Mbappé står med denne statistikken:

Totalt på klubblag:
313 kamper spilt.
23 474 minutter spilt.
234 mål.
114 assists.
348 målpoeng.
Et mål per 100. minutt spilt.
Et målpoeng per 67. minutt spilt.

Totalt i Champions League:
61 kamper spilt.
4 773 minutter spilt.
40 mål.
26 assists.
66 målpoeng.
Et mål per 119. minutt spilt.
Et målpoeng per 72. minutt spilt.

Totalt på landslaget:
66 kamper spilt.
4 945 minutter spilt.
36 mål.
23 assists.
59 målpoeng.
Et mål per 137. minutt spilt.
Et målpoeng per 84. minutt spilt.


For meg personlig så er Mbappé den tredje beste spilleren i verden, selv om det er veldig likt mellom Mbappé og Neymar om andreplassen bak Lionel Messi.
Drømmer du? Mbappe rekker ikke Ronaldo til støvlene. 08/09 var peridoen Ronaldo virkelig dominerte verdensfotballen. Du tar kun utgangspunkt i mål i en viss periode. Se bort ifra målene og Ronaldo var verdens farligste spiller.

startelver

Legg inn av startelver »

Imponert over gamlegutta, full kontroll i går, pasningsspillet var mere presis og gikk raskere enn Liverpool. Dette laget er så samspilt at uten skader kan det bli en sterk avslutning på sesongen,

peraleks

Legg inn av peraleks »

Vanvittig tak på Liverpool.

Av de 8 siste oppgjørene har vi vunnet 7 og en har endt uavgjort.
2 tapte CL-finaler inni der for Liverpools del noe som nok svir en del ekstra.

Håper ellers på noe litt mer spennende enn enda et engelsk lag i kvartfinalen, håper på noe italiensk etter at PL fantastisk nok kun har greid å få med 2 lag til årets kvartfinale.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

startelver skrev: tor mar 16, 2023 12:30 pm Imponert over gamlegutta, full kontroll i går, pasningsspillet var mere presis og gikk raskere enn Liverpool. Dette laget er så samspilt at uten skader kan det bli en sterk avslutning på sesongen,
Gammelgutta må vel likevel fases ut og en ny stamme må bygges.

Militao, Camavinga, Tchoumeini, Valverde og Vinicius er jo et bra utgangspunkt.

startelver

Legg inn av startelver »

Folk_flesk skrev: tor mar 16, 2023 1:08 pm
startelver skrev: tor mar 16, 2023 12:30 pm Imponert over gamlegutta, full kontroll i går, pasningsspillet var mere presis og gikk raskere enn Liverpool. Dette laget er så samspilt at uten skader kan det bli en sterk avslutning på sesongen,
Gammelgutta må vel likevel fases ut og en ny stamme må bygges.

Militao, Camavinga, Tchoumeini, Valverde og Vinicius er jo et bra utgangspunkt.
Det er mange å ta av ja, og Camavinga er en helt vanvittig spiller med full kontroll på midten, "Ødegaard-nivå".

Wellé

Legg inn av Wellé »

KimBlund skrev: ons mar 15, 2023 8:56 am Er i veldig stor grad enig med deg Jolla med tingenes tilstand pdd. Men de 3 tingene som gjør meg noe usikker på hvordan den fremtidige karrieren til Mbappe er:
1. Mentaliteten. Vi har sett flere toppspillere som mister litt gnisten etter 10 år+- på det høyeste nivå av forskjellige årsaker. Det kreves noe unikt mentalt for å holde fokus oppe så lenge og de aller fleste har ikke den motivasjonen.
2. Tilpasningensevnen. Både Messi og CR har vært ekstremt gode på å tilpasse seg og hele tiden spisse kompetansen som trengs. Her har selvfølgelig CRs og Messis reiser vært forskjellige, men begge har hatt en ekstrem evne til å videreutvikle seg, både i ferdigheter men også i tilpasningsdyktighet til sin rolle i laget. En av Mbappes fremste kvaliteter er tempoet, vil Mbappe videreutvikle seg på andre måter for å kompensere når eksplosiviteten blir dårligere ?
3. Inne på det allerede. Men knivingen mellom Messi og CR, Barca og Real har utvilsomt pushet grensene på de fotballspillerne Messi og CR ble. Kommer Mbappe til å bli utfordret på denne måten ? Kanskje, men ser egentlig ingen åpenbar kandidat pdd.

Forutsetningene er der, men ser man eksempelvis på Neymar som også hadde verden for sine føtter ved samme alder, så hadde han like gode forutsetninger. Neymar 24+ er selvfølgelig verdensklasse, men ikke hva det kunne blitt. Det er ikke gitt et Mbappe vil fortsette ferden slik som Messi og CR gjorde.
Haaland er da en ganske åpenbar kandidat. Blir jo litt det samme som med CR og Messi. Haaland (CR) er det fysiske monsteret som scorer enormt med mål, spesielt i store kamper, mens Mbappe (Messi) er spilleren alle egentlig ser er bedre. Dette er en ekstrem simplifisering, men vil tippe at de to kommer til å knive om Balon d'Or de neste 5+ årene, i tillegg til at det kan dukke opp andre selvfølgelig.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Haaland er for meg mer sammenlignbar med Lewandowski. Og han har sjeldent vært oppe og nikket i debatten. Han har forutsetningen for å bli bedre enn Lewa, da spesielt mtp at den fysiske grunnpakken til Haaland er helt uvirkelig. Men Mbappe har evnen til å være et helt angrep i likhet med Messi/CR som han viste senest i VM. Haaland må mer opp dit hvis den duellen skal opp i samme åndedrag. Ingenting ville gledet meg mer om det skjer.

peraleks

Legg inn av peraleks »

KimBlund skrev: tor mar 16, 2023 1:56 pm Haaland er for meg mer sammenlignbar med Lewandowski. Og han har sjeldent vært oppe og nikket i debatten. Han har forutsetningen for å bli bedre enn Lewa, da spesielt mtp at den fysiske grunnpakken til Haaland er helt uvirkelig. Men Mbappe har evnen til å være et helt angrep i likhet med Messi/CR som han viste senest i VM. Haaland må mer opp dit hvis den duellen skal opp i samme åndedrag. Ingenting ville gledet meg mer om det skjer.
This, helt enig i at det er klare forskjeller på Haaland/Mbappe og at jeg således har svært vanskelig for å se for meg at Haaland blir en mer aktuell Ballon D'or-kandidat enn Mbappe igjen. Han er en vanvittig målscorer, hadde helt klart sett han i RM osv. men han tilbyr ikke noe i nærheten av det spillere som CR/Messi/Neymar/Mbappe igjen tilbyr.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Ikke SÅ sikker på at Haaland hadde blitt en suksess i Real Madrid. Til det syns jeg det skapes for lite sjanser som ikke går via Benzema. Haaland er vant med rikelig mer service, mens en spiller som Mbappé tror jeg kunne fylt tomrommet etter Benz på en bedre måte.

Men igjen, ting endrer seg fort i fotball og vi har mye bra potensiale i stallen som kan ta steg opp i verdenseliten.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chelsea ja.. Antagelig det desidert kjedeligste vi kunne ha møtt.
Men en semifinale mot Bayern Munchen er sterke greier.

Chelsea i potten blant de svakeste lagene i mine øyne, holder oss således som greie favoritter.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Chelsea et lite samspilt og ustabilt lag. Bra trekning for RM.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Chelsea er greit mtp alternativene, men hadde vært deilig å bli trukket i øverste del av tablået. Men det har jo blitt en vane at man kun møter nylige CL-finalister og ikke får mer overkommelig motstand i utslagsrundene.

Alt i alt vil jeg si man igjen har fått en meget tøff vei til finalen.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Vinicius presterer godt om dagen. Fryktet i starten at han kunne bli en ny Robinho (min gamle favorittspiller inntil han gjorde seg uspiselig).

Madrid har vært heldige med driblefanter. Figo, Robinho, Ronaldo og nå Vinicius.


peraleks

Legg inn av peraleks »

Albania skrev: søn mar 19, 2023 3:13 pm Vinicius presterer godt om dagen. Fryktet i starten at han kunne bli en ny Robinho (min gamle favorittspiller inntil han gjorde seg uspiselig).

Madrid har vært heldige med driblefanter. Figo, Robinho, Ronaldo og nå Vinicius.

Går en del på holdninger dette her, har samtidig litt sympati for fyren.

Den jakten RM har hatt på Mbappe de siste årene, overgås kun av den intense jakten man hadde på CR under den tiden noe som i større grad ble intensivert etterhvert som klubben til dels mistet litt troen på Robinho under Capello. Ettersom at de begge spilte i samme posisjon så gjorde det jo igjen noe med Robinho og man fikk disse uttalsene om å dra til Chelsea noe som bortimot frøs han ut av klubben. En annen ting med Robinho er at til tross for at han var ekstremt talentfull så var han også samtidig et uferdig produkt med ujevne prestasjoner som et resultat av det igjen. Den fyren hadde hatt godt av å fokusere betydelig mye mer på fotball, trening og mindre på selvdyrkingen av han som fotballspiller.

Vinicius i forhold og da spesielt etter den 2020-2021 sesongen hvor han scoret 6 mål på 49 kamper og uttalesene til Benz kom om å ikke sende ballen i hans retning hørte man ingenting i fra, i stedenfor tilbrakte han hele sommeren inne på studio, trente og var i storslag når 21/22-sesongen startet. Og altså 22 og 19 mål pdd. på 52 og 40 kamper pdd., blant våre viktigste menn i fjor og i år igjen. Han kunne ha sutret, gjort seg vanskelig, bedt om en overgang men Vini tok kampen og konturene av dette ser man igjen i dag. Rett å slett en helt annen mentalitet enn det Robinho var i besittelse av og som igjen ødela karrieren til Robinho over tid.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Syns man har truffet bra på midtbanen med Tchouameni og Camavinga. Særlig sistnevnte har potensial til å bli enormt god.

Real Madrid kan kanskje ikke stille med de samme økonomiske musklene som andre klubber i kampen om Bellingham, men det må jo føles litt fristende å spille med de to franskmennene. Bellingham ville fått mye frihet med tanke på hvor gode de andre er på gjenvinning.

startelver

Legg inn av startelver »

Blir litt av et oppgjør i kveld, denne må sees selvsagt. Du får over 3 ganger pengene på RM-seier. Tar den.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Er ikke så mange månedene sine jeg skrev her inne at dere ikke måtte bli overrasket over at det kom til å bli en stor luke mellom disse lagene i LL ved disse tider.


Fire seriemesterskap til Real Madrid på snart 14 år ( To av disse kom da det stormet som verst i FCB) er for meg ikke imponerende, og jeg kan ikke fatte hvorfor folk har vært så sinte da jeg har forklart hvorfor.

RM blir sakte men sikkert en B-klubb. En gigantisk B-klubb dog. Ikke vinner av den svake spanske serien, og i Europa kommer det til å ble enda mer utfordrende når Modric, Benz, Kroos er borte og ikke blir erstattet skikkelig. De er allerede for gamle, spesielt franskmannen.

Dere husker CL mellom 2003-2013 ?

Håpet og interessen forsvant da Mbappe (eller hans team) lurte Perez for å presse lønnen opp i Paris. Da var det offisielt over.

Men, Madrid har en god stamme på flere av posisjonene, og er man heldig/dyktig og får inn en god erstatter til Modric samt spisser som SCORER mål jevnlig, kan vinden snu i deres retning.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Koffer skrev: man mar 20, 2023 10:32 am Er ikke så mange månedene sine jeg skrev her inne at dere ikke måtte bli overrasket over at det kom til å bli en stor luke mellom disse lagene i LL ved disse tider.
Har ikke du spådd RM sitt fall siden midten av 2000-tallet?

Kan vel ikke sies å ha truffet spesielt godt enn så lenge...

Wellé

Legg inn av Wellé »

Soldado skrev: søn mar 19, 2023 4:19 pm Syns man har truffet bra på midtbanen med Tchouameni og Camavinga. Særlig sistnevnte har potensial til å bli enormt god.

Real Madrid kan kanskje ikke stille med de samme økonomiske musklene som andre klubber i kampen om Bellingham, men det må jo føles litt fristende å spille med de to franskmennene. Bellingham ville fått mye frihet med tanke på hvor gode de andre er på gjenvinning.
Kan dere ikke det?

Hvem er lagene som er utpekt som potensielle destinasjoner? Dere, Liverpool og Man City? Man City er jo en egen historie og det blir spennende å se om regnskapsjukset fører til noen konsekvenser for dem snart, mens dere har jo betydelig mye større finansielle muskler enn Liverpool. Forskjellen er jo at dere har mye høyere lønnskostnader enn Liverpool, så da er jo heller spørsmålet om dere bør prioritere annerledes enn det dere gjør nå og ikke at dere ikke har de finansielle musklene.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Må huske at klubben for tiden pusser opp stadion for nesten 1 milliard euro - ikke kroner. Der har det gått med litt midler, for å si det mildt. Men bra blir det. Skal på kamp der i påsken.

I tillegg ser man at konkurransen fra klubber som City, PSG, Newcastle er økende om de beste spillerne, samt at de gamle traverne som United og Liverpool er interessert i å investere i nye spillere i større grad enn det man har vært villige til i Real Madrid.

Perez og klubben har nok penger, men de vil ikke gi astronomiske summer for noen spillere i verden. Det vil sette en økonomisk usunn presedens for fremtiden, i hvert fall for Real Madrid.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Wellé skrev: ons mar 22, 2023 2:00 pm
Koffer skrev: man mar 20, 2023 10:32 am Er ikke så mange månedene sine jeg skrev her inne at dere ikke måtte bli overrasket over at det kom til å bli en stor luke mellom disse lagene i LL ved disse tider.
Har ikke du spådd RM sitt fall siden midten av 2000-tallet?

Kan vel ikke sies å ha truffet spesielt godt enn så lenge...
Der dukket det opp en Arsenal supporter av alle ting. Sist gang var vel i 2004, kan det stemme?

Nei, har aldri spådd noe fall mtp RM. Klubben er gigantisk og vil alltid bestå på det høyeste nivå, i hvert fall i vår levetid.

Spørs hva du definerer som «spesielt godt»

Mye av mine spådommer blir brukt av eksperter på spansk fotball, som vist på TV/blogger og kommentatorer i kamper.

Sekssifrede beløp har jeg tjent bare på Barca/RM de siste årene.

Alt fra Mbappe, spanske lag i CL på sikt, Real som vinner sjeldent hjemlig serie og Perez som enda ikke har greid å forsvart et seriemesterskap, selv med gigantiske midler er nevnt for flere år siden. Begynte allerede i 2018 med å advare om LL sitt store dilemma. I 2004 advarte jeg om Perez og RM mtp prestasjoner i hjemlig serie.

Det jeg har spådd, er det som skjer nå. Man greier ikke forsvare seriemesterskap, man greier ikke signere de største fiskene lenger (Mbappe, Haaland) og må finne alternative løsninger til de rike amerikanerne/araberne som leker FM med ekte penger. Som å pusse opp stadionen som kan hoste tennis og basket.

De fleste argumentene mine blir besvart med aggresjon, og de greier ikke komme med svar og motargumenter på disse. Dette gjelder dog bare et fåtall.

Denne sesongen et klassisk eksempel. Se på El Clasico - se på tabellen i LL og se på spanske lag i CL så langt. ;)

Soldado

Legg inn av Soldado »

Rolig UEFA-etterforskning av Barca og dommerbetalingene, ja. Spent på om det fører til noe som helst.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Soldado skrev: tor mar 23, 2023 1:26 pm Rolig UEFA-etterforskning av Barca og dommerbetalingene, ja. Spent på om det fører til noe som helst.
Som med City, de slipper unna, eller billig unna. Samme med økonomien til FCB. De tar bare opp nye lån og finner veier som gjør at klubben kan drives på høyt nivå i 100 år til.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: tor mar 23, 2023 1:30 pm Som med City, de slipper unna, eller billig unna. Samme med økonomien til FCB. De tar bare opp nye lån og finner veier som gjør at klubben kan drives på høyt nivå i 100 år til.
Godt mulig de slipper billig unna i dommerskandalen. Men kreditorene kan bli et verre problem på sikt. Det er ikke bare å trykke opp penger og gjette på at "alt ordner seg".

Koffer

Legg inn av Koffer »

Håper på Bellingham og en god spiss til sommeren. I tillegg til et par gode rotasjonsspillere.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Koffer skrev: tor mar 23, 2023 10:10 pm Håper på Bellingham og en god spiss til sommeren. I tillegg til et par gode rotasjonsspillere.
Spiss er et must. Sier ikke nei takk til Bellingham heller, men kun under forutsetning at både Kroos og Modric forlater (noe de bør nå, til tross for at de leverer).

Ny venstreback og høyreback er egentlig helt essensielt, men tviler på at det skjer og alternativene er få...

Ellers blir vel spørsmålet om trenervalg like viktig. Ser ikke for meg at Ancelotti fortsetter et tredje år uansett hvordan det går. Vil nok trene et landslag før han gir seg, og ryktes jo ganske kraftig til Brasil nå. Hadde sikkert vært en god match.

Og hvem ønsker man da? Pep er utelukket, Mourinho er langt over middagshøyden, Tuchel gikk til Bayern, og skeptisk til Nagelsmann, er Klopp overhodet realistisk?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg håper dere enten fortsetter med Ancelotti, henter Zidane, eller henter en type som Didier Deschamps.

Navn som Nagelsmann, Klopp, RDZ og Iraola håper jeg dere holder dere langt unna. Conte og Mourinho kunne jeg greit akseptert, selv om dere nok ville blitt styrket på kort sikt før det begynner å brenne.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Håper på Nagelsmann, ny god spiss og Bellingham.

Hva angår backer så ser man ut til å hente tidligere RM-junior Ivan Fresneda tilbake til klubben, mens en annen unggutt som også har imponert for Real Valladolid, Ivan Fresneda har blitt hentet tilbake igjen på tilbakekjøpsklausul.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

peraleks skrev: fre mar 24, 2023 10:07 pm Håper på Nagelsmann, ny god spiss og Bellingham.

Hva angår backer så ser man ut til å hente tidligere RM-junior Ivan Fresneda tilbake til klubben, mens en annen unggutt som også har imponert for Real Valladolid, Ivan Fresneda har blitt hentet tilbake igjen på tilbakekjøpsklausul.
Skulle en av disse to være Miguel Gutiérrez fra Girona?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»