Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Koffer

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Koffer »

Trist og kjedelig. LL faller for hver uke. Se på VCF for eksempel. Det er kun innsats igjen. Alt av talent, sjel og lidenskap visner bort uke for uke. Kun ett lag igjen i CL åttendelsfinale fra Spania.

Se bare Emery fra Villarreal til Aston Villa.

Man står igjen med RM og FCB. Førstnevnte er mye 'heldig' og 'stang inn/flaks' selv om vi vet at flaks kommer med dyktighet. Til en viss grad.

Man taper poeng mot Osasuna og hjemme mot Girona. Getafe, Betis, Almeria går det 'så vidt' - og når man spiller mange slike kamper så vil man komme inn i daler hvor 1-måls seierne går over til uavgjort og/eller tap.

Det store problemet for de hvite denne sesongen er Lewandowski, som jeg fra første spark på ballen denne sesongen har advart kraftig om. Han kommer til å score, score og atter score. I tillegg er stallen til katalanerne bredere og sterkere offensivt enn Ancelotti sine menn.

Benzema og angrepssituasjonen denne sesongen er en VITS. Noe ALLE advarte om før sesongen. Nå er franskmannen skadet omtrent hele tiden, og når han spiller, er han dårlig. Alternativet er Mariano. En spiller som ikke hadde spilt seg inn på en toppklubb i Nederland.

Jeg skal være forsiktig med å kritisere en regjerende CL,- og LL-mester.. samt en klubb som leder pdd LL og kommer til å avansere fra gruppespillet i CL.. men IKKE bli overrasket om Barca har rykket i fra ila de neste 5-10 kampene i serien. CL? Tja, nja. Man hadde GRISKEFLAKS og enda litt til forrige sesong sammen med dyktighet vel og merke. Vi får se, men tror neppe det blir Tyrkiatur på oss i Mai.

peraleks

Legg inn av peraleks »

I følge Todo Fichajes har RM mistet all form for håp eller tro på Hazard og at det skal ha blitt kommunisert til belgieren at det hadde vært kjekt om belgieren forlot klubben etter VM. Virker som det utrolig nok er interesse fra både Newcastle og Chelsea her, krysser virkelig alle fingre for at dette stemmer.

Koffer

Legg inn av Koffer »

peraleks skrev: søn okt 30, 2022 10:06 pm I følge Todo Fichajes har RM mistet all form for håp eller tro på Hazard og at det skal ha blitt kommunisert til belgieren at det hadde vært kjekt om belgieren forlot klubben etter VM. Virker som det utrolig nok er interesse fra både Newcastle og Chelsea her, krysser virkelig alle fingre for at dette stemmer.
Under 10 % sjanse for at han forlater den spanske hovedstad.

1. Hazard vil aldri være i nærheten av å tjene så mye som han gjør pdd i Real Madrid. Da må han eventuelt melde overgang til en klubb i den arabiske halvøy, noe han neppe gjør.

2. Strategien til belgieren & hans team er å være positiv, jobbe hardt, feire ved seiere/trofeer og generelt vise interesse for Real Madrid samt si de riktige tingene. Kjærligheten til RM? Nei. Handler det om penger? Ja.

3. Han har heller ingen sportslige ambisjoner, og å spille fast hver uke er heller ikke så viktig. Dette er en spiller/person som ikke har samme lidenskap, sult og lyst som f.eks en spiller som C.Ronaldo. Han har reddet seg veldig mye på et slags medfødt talent. Nå er han snart 32 og vil helst gjøre andre ting. Man møter ikke opp med mage når en klubb har kjøpt deg for €100 mill,- og gir deg €20 mill i året i lønn.

Det kan være en ørliten sjanse for at han havner i N'castle upon Tyne da de arabiske eierne ser han som et slags PR-stunt, men tviler veldig på det. For at han skal forlate skuta må Los Merengues sende han gratis, og han må kraftig ned i lønn. Det tviler jeg neppe han går med på.

Ha Mbappe-sagaen i bakhodet, jenter & gutter!

peraleks

Legg inn av peraleks »

Koffer skrev: man okt 31, 2022 12:35 am
peraleks skrev: søn okt 30, 2022 10:06 pm I følge Todo Fichajes har RM mistet all form for håp eller tro på Hazard og at det skal ha blitt kommunisert til belgieren at det hadde vært kjekt om belgieren forlot klubben etter VM. Virker som det utrolig nok er interesse fra både Newcastle og Chelsea her, krysser virkelig alle fingre for at dette stemmer.
Under 10 % sjanse for at han forlater den spanske hovedstad.

1. Hazard vil aldri være i nærheten av å tjene så mye som han gjør pdd i Real Madrid. Da må han eventuelt melde overgang til en klubb i den arabiske halvøy, noe han neppe gjør.

2. Strategien til belgieren & hans team er å være positiv, jobbe hardt, feire ved seiere/trofeer og generelt vise interesse for Real Madrid samt si de riktige tingene. Kjærligheten til RM? Nei. Handler det om penger? Ja.

3. Han har heller ingen sportslige ambisjoner, og å spille fast hver uke er heller ikke så viktig. Dette er en spiller/person som ikke har samme lidenskap, sult og lyst som f.eks en spiller som C.Ronaldo. Han har reddet seg veldig mye på et slags medfødt talent. Nå er han snart 32 og vil helst gjøre andre ting. Man møter ikke opp med mage når en klubb har kjøpt deg for €100 mill,- og gir deg €20 mill i året i lønn.

Det kan være en ørliten sjanse for at han havner i N'castle upon Tyne da de arabiske eierne ser han som et slags PR-stunt, men tviler veldig på det. For at han skal forlate skuta må Los Merengues sende han gratis, og han må kraftig ned i lønn. Det tviler jeg neppe han går med på.

Ha Mbappe-sagaen i bakhodet, jenter & gutter!
Jeg holder Chelsea som lite sannsynlig, men nyrike Newcastle, altså why not.

Og jeg regner med at Hazard ser på de neste 1,5 årene nå som antagelig de siste årene hvor han kan tjene så vanvittig mye som han gjør nå og at det skal mye til for at han skal flytte på seg av egen vilje, men jeg håper på at det er noe inni der, om aldri så lite som vil vise at fotballen for hans del ikke var helt ferdig når han forlot Chelsea som 28-åring.

Koffer

Legg inn av Koffer »

peraleks skrev: man okt 31, 2022 12:39 am
Koffer skrev: man okt 31, 2022 12:35 am
peraleks skrev: søn okt 30, 2022 10:06 pm I følge Todo Fichajes har RM mistet all form for håp eller tro på Hazard og at det skal ha blitt kommunisert til belgieren at det hadde vært kjekt om belgieren forlot klubben etter VM. Virker som det utrolig nok er interesse fra både Newcastle og Chelsea her, krysser virkelig alle fingre for at dette stemmer.
Under 10 % sjanse for at han forlater den spanske hovedstad.

1. Hazard vil aldri være i nærheten av å tjene så mye som han gjør pdd i Real Madrid. Da må han eventuelt melde overgang til en klubb i den arabiske halvøy, noe han neppe gjør.

2. Strategien til belgieren & hans team er å være positiv, jobbe hardt, feire ved seiere/trofeer og generelt vise interesse for Real Madrid samt si de riktige tingene. Kjærligheten til RM? Nei. Handler det om penger? Ja.

3. Han har heller ingen sportslige ambisjoner, og å spille fast hver uke er heller ikke så viktig. Dette er en spiller/person som ikke har samme lidenskap, sult og lyst som f.eks en spiller som C.Ronaldo. Han har reddet seg veldig mye på et slags medfødt talent. Nå er han snart 32 og vil helst gjøre andre ting. Man møter ikke opp med mage når en klubb har kjøpt deg for €100 mill,- og gir deg €20 mill i året i lønn.

Det kan være en ørliten sjanse for at han havner i N'castle upon Tyne da de arabiske eierne ser han som et slags PR-stunt, men tviler veldig på det. For at han skal forlate skuta må Los Merengues sende han gratis, og han må kraftig ned i lønn. Det tviler jeg neppe han går med på.

Ha Mbappe-sagaen i bakhodet, jenter & gutter!
Jeg holder Chelsea som lite sannsynlig, men nyrike Newcastle, altså why not.

Og jeg regner med at Hazard ser på de neste 1,5 årene nå som antagelig de siste årene hvor han kan tjene så vanvittig mye som han gjør nå og at det skal mye til for at han skal flytte på seg av egen vilje, men jeg håper på at det er noe inni der, om aldri så lite som vil vise at fotballen for hans del ikke var helt ferdig når han forlot Chelsea som 28-åring.
Som du sier, nyrike Newcastle..

Hvorfor skal de hente en 32-år gammel spiller som har vært skadet i snart fire år, og hvor pila peker ganske så bratt nedover på? Hadde det vært under "Fat Fred" sin tid, så ja, men de har ambisjoner om å bli topp fire denne sesongen og kommer neppe til å hente inn denne uprofesjonelle belgieren.

Men, lov å håpe.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Har sett på straffesituasjonen igjen. Hvordan kan det dømmes hands på den der? Er ikke bare kvaliteten på Klubbene som går nedover om dagen.

I 50-50 avgjørelser og slike som den i dag er en gyllen mulighet til å dømme mot Real Madrid, og allikevel «komme unna med det»

Ganske mange av disse dommerne som er fotballinteresserte og vokst opp med å «ikke like de hvite»

Da skjer slikt som dette. Men det passer sammen med resten av denne forfallende ligaen om dagen.

Veland må snart på NAV! Zzzz ;)

peraleks

Legg inn av peraleks »

Koffer skrev: man okt 31, 2022 12:48 am
peraleks skrev: man okt 31, 2022 12:39 am
Koffer skrev: man okt 31, 2022 12:35 am

Under 10 % sjanse for at han forlater den spanske hovedstad.

1. Hazard vil aldri være i nærheten av å tjene så mye som han gjør pdd i Real Madrid. Da må han eventuelt melde overgang til en klubb i den arabiske halvøy, noe han neppe gjør.

2. Strategien til belgieren & hans team er å være positiv, jobbe hardt, feire ved seiere/trofeer og generelt vise interesse for Real Madrid samt si de riktige tingene. Kjærligheten til RM? Nei. Handler det om penger? Ja.

3. Han har heller ingen sportslige ambisjoner, og å spille fast hver uke er heller ikke så viktig. Dette er en spiller/person som ikke har samme lidenskap, sult og lyst som f.eks en spiller som C.Ronaldo. Han har reddet seg veldig mye på et slags medfødt talent. Nå er han snart 32 og vil helst gjøre andre ting. Man møter ikke opp med mage når en klubb har kjøpt deg for €100 mill,- og gir deg €20 mill i året i lønn.

Det kan være en ørliten sjanse for at han havner i N'castle upon Tyne da de arabiske eierne ser han som et slags PR-stunt, men tviler veldig på det. For at han skal forlate skuta må Los Merengues sende han gratis, og han må kraftig ned i lønn. Det tviler jeg neppe han går med på.

Ha Mbappe-sagaen i bakhodet, jenter & gutter!
Jeg holder Chelsea som lite sannsynlig, men nyrike Newcastle, altså why not.

Og jeg regner med at Hazard ser på de neste 1,5 årene nå som antagelig de siste årene hvor han kan tjene så vanvittig mye som han gjør nå og at det skal mye til for at han skal flytte på seg av egen vilje, men jeg håper på at det er noe inni der, om aldri så lite som vil vise at fotballen for hans del ikke var helt ferdig når han forlot Chelsea som 28-åring.
Som du sier, nyrike Newcastle..

Hvorfor skal de hente en 32-år gammel spiller som har vært skadet i snart fire år, og hvor pila peker ganske så bratt nedover på? Hadde det vært under "Fat Fred" sin tid, så ja, men de har ambisjoner om å bli topp fire denne sesongen og kommer neppe til å hente inn denne uprofesjonelle belgieren.

Men, lov å håpe.
Først og fremst fordi det ikke er utypisk en slik klubb, som du skriver over igjen, PR og selv om Hazard har vært ikke-eksisterende de siste 3 årene så er det en viss prestisje rundt belgieren i PL fremdeles.

I tillegg driter de i penger, så potensiell lønn vil ikke være avskrekkende.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Koffer skrev: man okt 31, 2022 1:03 am Har sett på straffesituasjonen igjen. Hvordan kan det dømmes hands på den der? Er ikke bare kvaliteten på Klubbene som går nedover om dagen.

I 50-50 avgjørelser og slike som den i dag er en gyllen mulighet til å dømme mot Real Madrid, og allikevel «komme unna med det»

Ganske mange av disse dommerne som er fotballinteresserte og vokst opp med å «ikke like de hvite»

Da skjer slikt som dette. Men det passer sammen med resten av denne forfallende ligaen om dagen.

Veland må snart på NAV! Zzzz ;)
Verdt å nevne her at om La Liga går nedover så gjør PL det samme.

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Neste års drakt blir med Valverde bak på. Hvor mange mål har han utenfor 16 metern? og hva er rekorden?

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ramos004 skrev: ons nov 02, 2022 9:46 pm Neste års drakt blir med Valverde bak på. Hvor mange mål har han utenfor 16 metern? og hva er rekorden?
Tror 6 av 8 så langt er utenfor 16-meteren?
Fantastisk kamp for øvrig, mye bra angrepsspill, kunne fint vært det dobbelte.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

5 av 8 melder Pedritonumeros. På 18 kamper. Ville tall.

Ancelotti traff virkelig på at Valverde kom til å score mange mål denne sesongen.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Valverde har for meg blitt den viktigste spilleren i dette laget. Han er langt bak mange i individuelle ferdigheter og stjernestatus, men han har et samlet register som få andre. Spillere som Benz og Vini er ekstremt vanskelige å erstatte nivåmessig, men det er mange med samme type ferdigheter. Valverde anno høsten 2022 kommer jeg ikke på noen som ligner.

Koffer

Legg inn av Koffer »

peraleks skrev: man okt 31, 2022 2:40 am
Koffer skrev: man okt 31, 2022 1:03 am Har sett på straffesituasjonen igjen. Hvordan kan det dømmes hands på den der? Er ikke bare kvaliteten på Klubbene som går nedover om dagen.

I 50-50 avgjørelser og slike som den i dag er en gyllen mulighet til å dømme mot Real Madrid, og allikevel «komme unna med det»

Ganske mange av disse dommerne som er fotballinteresserte og vokst opp med å «ikke like de hvite»

Da skjer slikt som dette. Men det passer sammen med resten av denne forfallende ligaen om dagen.

Veland må snart på NAV! Zzzz ;)
Verdt å nevne her at om La Liga går nedover så gjør PL det samme.

EPL er både sterk og spennende denne sesongen. Gode lag på topp seks, og flere utfordrere til City. Et lag som LFC ligger etter tolv runder på niende plass.

God stemning, fulle tribuner og masse individuelle gode spillere/stjerner i de store klubbene. lag som Arsenal, N'castle utfordrer de store etablerte kanonene, og blir spennende å følge fremover.

Fire lag har de videre fra gruppespillet i CL.

EPL er den største, beste & mest underholdene ligaen per dags dato. Man må være en subjektiv "Hispanophile" for å påstå noe annet.

I LL er det to lag, og det laget som (jeg tror) kommer til å vinne serien, blir pisset på i Europa sesong etter sesong.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Gratulerer med kvartfinale. Liverpool slår enkelt alle lag i Europa som ikke har postadresse i Madrid. Da er det jævlig typisk at det er nettopp det vi møter hver sesong.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Hadde kampen gått neste uke hadde RM vært 60-40 favoritter over to kamper mot "The Reds" - men umulig å si hvordan dette blir i februar/mars enda.

Jota og Diaz er tilbake innen den tid. VM vil slite på aldrende spillere som Modric / Benzema. Sistnevnte vil være en skygge av seg selv resten av sesongen.

RM kan også få skader. De er ikke så gode og mektige som mange tror. Flaksen/dyktigheten de hadde forrige sesong, vil ikke være med de denne sesongen.

De hvite har slått LFC i 2 * CL-finaler samt slått de ut et par ganger i CL de siste ti årene, men.. intet tre vokser i himmelen og plutselig så får engelskmennene et godt resultat i den spanske hovedstad, og vinner på Anfield.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Årets første La Liga-tap. Møkkakamp og dårlig periode nå. Bare rot defensivt. VM-pausen kommer overraskende beleilig.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Rayo Vallecano de Madrid - Real Madrid 3-2.

Noen som kan fortelle meg differansen på klubbenes budsjett?

Jalla-ligaen, eller den glemte ligaen, hvor baller blir kastet utpå banen og ingen tar action. Ligaen hvor de store stjernene vraker til fordel for andre store ligaer og klubber. Dog med noen få unntak enda. Blir verre om fem år.

Perez aldri forsvart et seriemesterskap, og grunnen til at de har tre nå på fem år er Barcas kollaps. Nå er Cule tilbake og forsterket, og da slår deres system, identitet og kultur Perez sine menn 9/10 ganger uavhengig seier i klassikeren eller ei.

Tidenes flaks i CL forrige sesong, det er vi alle enige om. Man beholder en gammel Benz og har Mariano som backup. Hva skjedde? Benz skadet og formsvikt. Erstattere? De beste og nest-beste velger PSG, EPL, Bayern 9/10 ganger fremfor RM.

LL er på full fart nedover. RM det samme. Barca blir pisset på i Europa år etter år, men kommer til å vinne serien denne sesongen. 10 000 kronestykker på det. Noen som vil vedde imot?

En varslet katastrofe. LL er så kjedelig og dårlig nivå om dagen at jeg velger EPL fremfor alle kamper nå utenom klassikeren.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Madridistas kan trøste seg med at de fleste aviser vil ikke nevne dette resultatet, for RM er ingen X-factor klubb lenger, ei serien LL.

Kjedelig, uinteressant. Dere skjønner hvorfor Perez og Laporta vil ha SL nå? De ser det jeg har advart om i flere år nå, pila som peker ned.

Kommer det snart arabere inn porten på Anfield og. Da blir det ENDA vanskeligere for LL å kjempe om de beste, og nest-beste.

Den dagen Valverde og noen få til ikke gidder å være i LL mer, blir man en annenrangs klubb på heltid.

Vent og se! Husk Mbappe! Husk LL sin skjebne! Se hva som skjer i UCL om dagen!

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: man nov 07, 2022 11:20 pm Madridistas kan trøste seg med at de fleste aviser vil ikke nevne dette resultatet, for RM er ingen X-factor klubb lenger, ei serien LL.
Ikke for å ødelegge den gode stemningen, som du høster hver gang Real taper, med litt fakta. Men jeg fant altså omtale av tapet på høyt oppe på både NRK, TV 2, VG og Dagbladet i kveld.

Det tør jeg påstå ikke hadde skjedd for 4-5 år siden, da et slik resultat ville blitt forbigått i stillhet. Så noe har skjedd. Dessuten er norsk media en litt rar målestokk på La Liga. Det skal bare en profilert nordmann til for å gi store oppslag på løpende bånd. Vi husker jo alle da rikspressen liveoppdaterte Castilla-kamper med Ødegaard på benken.

Ellers har du vel varslet klubbens (og ligaens - ja bortsett fra Barcelona så klart) undergang i en 10 års tid nå. Men det er altså et langt stykke igjen dit.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Soldado skrev: tir nov 08, 2022 12:36 am
Koffer skrev: man nov 07, 2022 11:20 pm Madridistas kan trøste seg med at de fleste aviser vil ikke nevne dette resultatet, for RM er ingen X-factor klubb lenger, ei serien LL.

Ellers har du vel varslet klubbens (og ligaens - ja bortsett fra Barcelona så klart) undergang i en 10 års tid nå. Men det er altså et langt stykke igjen dit.
Absolutt, men grunn til å være kritisk til nivået i CL i år. Skal sies at vi ikke må mange mnd tilbake for å finne en vinner fra La Liga og et øvre halvdel-lag som gjorde en meget god figur i Europa..

Dårlig periode nå, men solert sett uansett en meget god høst. Langt bedre enn nornalt for et lag som bruker å være trege ut av staerblokkene.

Egentlig ingen skam å tape mot et lag i vinden som holdt suverene Barcelona til U på Nou Camp heller. Slikt må man regne med i en lang sesong. Mye mer pinlig det som skjedde på Bernabeu mot Girona i helgen.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: tir nov 08, 2022 12:36 am
Koffer skrev: man nov 07, 2022 11:20 pm Madridistas kan trøste seg med at de fleste aviser vil ikke nevne dette resultatet, for RM er ingen X-factor klubb lenger, ei serien LL.
Ikke for å ødelegge den gode stemningen, som du høster hver gang Real taper, med litt fakta. Men jeg fant altså omtale av tapet på høyt oppe på både NRK, TV 2, VG og Dagbladet i kveld.

Det tør jeg påstå ikke hadde skjedd for 4-5 år siden, da et slik resultat ville blitt forbigått i stillhet. Så noe har skjedd. Dessuten er norsk media en litt rar målestokk på La Liga. Det skal bare en profilert nordmann til for å gi store oppslag på løpende bånd. Vi husker jo alle da rikspressen liveoppdaterte Castilla-kamper med Ødegaard på benken.

Ellers har du vel varslet klubbens (og ligaens - ja bortsett fra Barcelona så klart) undergang i en 10 års tid nå. Men det er altså et langt stykke igjen dit.
Men jaggu har man gått tilbake fra fornuftige innlegg og rett over på "Doom is near"-innlegg igjen.

Real Madrid må jo faktisk vinne samtlige 38 kamper i La Liga og 13 i CL for at man skal unngå dette her.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Soldado skrev: tir nov 08, 2022 12:36 am
Koffer skrev: man nov 07, 2022 11:20 pm Madridistas kan trøste seg med at de fleste aviser vil ikke nevne dette resultatet, for RM er ingen X-factor klubb lenger, ei serien LL.
Ikke for å ødelegge den gode stemningen, som du høster hver gang Real taper, med litt fakta. Men jeg fant altså omtale av tapet på høyt oppe på både NRK, TV 2, VG og Dagbladet i kveld.

Det tør jeg påstå ikke hadde skjedd for 4-5 år siden, da et slik resultat ville blitt forbigått i stillhet. Så noe har skjedd. Dessuten er norsk media en litt rar målestokk på La Liga. Det skal bare en profilert nordmann til for å gi store oppslag på løpende bånd. Vi husker jo alle da rikspressen liveoppdaterte Castilla-kamper med Ødegaard på benken.

Ellers har du vel varslet klubbens (og ligaens - ja bortsett fra Barcelona så klart) undergang i en 10 års tid nå. Men det er altså et langt stykke igjen dit.
Ja, du har faktisk rett, det ble nevnt i en times tid i nevnte medier på det berømte klokkeslettet 23:00 en grå (agurk) mandagskveld. Så du de andre sakene også? Den ene var vel "Pai med en spennende smak"

Så du tror dette hadde forbigått i stillhet om Ronaldo, Ramos, Bale og co hadde tapt for lillebror i byen? Ok.

Undergang har jeg ikke varslet. Eneste jeg har varslet er at LL kommer til å bli en B-liga på sikt. Det er vel ca fire år siden jeg begynte å skrive om det. I dag har man ett lag med videre i CL fra gruppespillet, og det beste LL-laget, som er FC Barcelona, blir pisset på gang på gang på gang i Europa.

Hvordan går det med EL-mesteren Sevilla og den gamle storheten VCF i Europa / Yallaligaen?

Yallaligaen er så kjedelig nå, at jeg foretrekker nesten samtlige kamper i EPL foran noen av oppgjørene der. Barca valser igjennom etter å ha ligget nede med brukket rygg. Nå er ryggen fikset, og RM får problemer med en gang.

Perez aldri forsvart et seriemesterskap på snart 18 år og all tenkelige ressurser før araberne inntok fotballen. Ei heller i nåtid. Er en grunn til det, forklart mang en gang.

I samme "spådom" forklarte jeg hvorfor de aller fleste store kanonene kommer til å signere for andre klubber utenom Real Madrid og de spanske (Haaland, Mbappe for å ta to eksempler) dog med noen få unntak ( Rudiger, Tchouaméni)

Skjer det ikke noe drastisk snart, vil også slike spillere bli vanskelig å få tak i. Vipps er også LFCs eiere fra araberland med ubegrenset budsjett, for å ta et nytt eksempel.

Tidenes flaks (selv om det var mye dyktighet) og en ny runde med magi fra Benz skjer ikke igjen. Det vet vi svaret på alle. Vi må være så ærlige å si at man hadde mange Guder med på laget en viss periode forrige sesong.

Koffer

Legg inn av Koffer »

peraleks skrev: tir nov 08, 2022 10:31 am
Soldado skrev: tir nov 08, 2022 12:36 am
Koffer skrev: man nov 07, 2022 11:20 pm Madridistas kan trøste seg med at de fleste aviser vil ikke nevne dette resultatet, for RM er ingen X-factor klubb lenger, ei serien LL.
Ikke for å ødelegge den gode stemningen, som du høster hver gang Real taper, med litt fakta. Men jeg fant altså omtale av tapet på høyt oppe på både NRK, TV 2, VG og Dagbladet i kveld.

Det tør jeg påstå ikke hadde skjedd for 4-5 år siden, da et slik resultat ville blitt forbigått i stillhet. Så noe har skjedd. Dessuten er norsk media en litt rar målestokk på La Liga. Det skal bare en profilert nordmann til for å gi store oppslag på løpende bånd. Vi husker jo alle da rikspressen liveoppdaterte Castilla-kamper med Ødegaard på benken.

Ellers har du vel varslet klubbens (og ligaens - ja bortsett fra Barcelona så klart) undergang i en 10 års tid nå. Men det er altså et langt stykke igjen dit.
Men jaggu har man gått tilbake fra fornuftige innlegg og rett over på "Doom is near"-innlegg igjen.

Real Madrid må jo faktisk vinne samtlige 38 kamper i La Liga og 13 i CL for at man skal unngå dette her.

Er kun realist, og jeg startet på slutten av forrige sesong med å advare om hva Laporta og Xavi kom til å gjøre i den hjemlige serien. Jeg gjentar LL, ikke CL. Der har ingen spanske lag noe å gjøre mot de store gutta om dagen, UTENOM Real Madrid.

Husk Mbappe. Husk hva jeg skrev om Sevilla, Valencia, A.Madrid og de andre lagenes fall. Se hva som skjer i Europa nå. Se helheten. Se hvor de spanske managerne havner nå (Villarreal --> A.Villa)

For å svare på ditt ironiske innlegg så må man nesten det om man skal slå Lewandowski og co denne sesongen. De har pdd +28 mot RMs +18 og knapt sluppet inn mål. Siden de har så mange gode, sterke offensive spillere og fått orden på midtbanen HOLDER det ved å vinne krigen i LL (selv om de kan tape noen få slag som f.eks mot RM)

Er ikke så veldig lenge til før det er luke mellom disse lagene, tror jeg.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Ghost skrev: tir nov 08, 2022 2:28 am
Soldado skrev: tir nov 08, 2022 12:36 am
Koffer skrev: man nov 07, 2022 11:20 pm Madridistas kan trøste seg med at de fleste aviser vil ikke nevne dette resultatet, for RM er ingen X-factor klubb lenger, ei serien LL.

Ellers har du vel varslet klubbens (og ligaens - ja bortsett fra Barcelona så klart) undergang i en 10 års tid nå. Men det er altså et langt stykke igjen dit.
Absolutt, men grunn til å være kritisk til nivået i CL i år. Skal sies at vi ikke må mange mnd tilbake for å finne en vinner fra La Liga og et øvre halvdel-lag som gjorde en meget god figur i Europa..

Dårlig periode nå, men solert sett uansett en meget god høst. Langt bedre enn nornalt for et lag som bruker å være trege ut av staerblokkene.

Egentlig ingen skam å tape mot et lag i vinden som holdt suverene Barcelona til U på Nou Camp heller. Slikt må man regne med i en lang sesong. Mye mer pinlig det som skjedde på Bernabeu mot Girona i helgen.
Det går bare nedover, Ghost, og nå begynner det virkelig å gå dårlig. Jeg hadde trodd det skulle skje mye før, men nå blir det vanskelig å komme opp igjen for den spanske ligaen og de spanske lagene. De store profilene velger penger fra araberland, og EPL er milevis foran LL. Både prestasjonsmessig & underholdningsmessig. Dette kommer til å kvele den spanske ligaen til slutt, men den vil IKKE slutte å eksistere. IKKE det jeg skriver/mener. Se på Sevilla, VCF, A.Madrid til dels. Det er kjedelig og dårlig. Hvor er profilene og stjernene ungene skal prate om ute i skolegården og kjøpe drakten til?

RM har ikke råd til "dårlige perioder" De har som regel alltid en god og en dårlig halvsesong. Hatt stort sett så lenge jeg har fulgt de. Barca er tilbake og gjør ting riktig, det gjør ikke Perez, derfor har han aldri forsvart et LL-trofe slik Calderon brukte tre år på å gjøre siden 2000.

Tenk å satse på Benzema på 35 og ha Mariano som backup. Det er Donald Duck & Co over dette. Tragikomisk. Ja, man har 4-5 jævla gode spillere i stallen nå, men det holder ikke i LL over 38 kamper. Maskineriet til de hvite er bygget opp for CL "best av to kamper" - men også her vil man bli for kort denne sesongen. Denne enorme prestasjonen, dyktigheten/flaksen VIL IKKE være der denne sesongen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

peraleks skrev: tir nov 08, 2022 10:31 am
fornuftige innlegg
Har aldri blitt skrevet fra den kanten.

Vi snakker om et rent troll som kun har hatt én agenda i fjorten år på rad nå. Hvis vedkommende sier at Real Madrid kommer til å tape en kamp, og så vinner Real Madrid den kampen så bør man ikke bruke noe tid på den feilaktige påstanden, den skal hverken slaktes eller hylles. Hvis vedkommende sier at Real Madrid kommer til å tape en kamp, og så taper Real Madrid den kampen så bør man ikke bruke noe tid på den korrekte påstanden, den skal hverken slaktes eller hylles.

For uansett hva som skjer, og uansett hva som har skjedd så er standpunktet alltid det samme. Det at det treffer fra tid til annen og bommer fra tid til annen er uvesentlig, ettersom at det er null utvikling å spore der.

peraleks

Legg inn av peraleks »

1-0 Militao på hodet.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Jolla skrev: tor nov 10, 2022 4:43 pm
peraleks skrev: tir nov 08, 2022 10:31 am
fornuftige innlegg
Har aldri blitt skrevet fra den kanten.

Vi snakker om et rent troll som kun har hatt én agenda i fjorten år på rad nå. Hvis vedkommende sier at Real Madrid kommer til å tape en kamp, og så vinner Real Madrid den kampen så bør man ikke bruke noe tid på den feilaktige påstanden, den skal hverken slaktes eller hylles. Hvis vedkommende sier at Real Madrid kommer til å tape en kamp, og så taper Real Madrid den kampen så bør man ikke bruke noe tid på den korrekte påstanden, den skal hverken slaktes eller hylles.

For uansett hva som skjer, og uansett hva som har skjedd så er standpunktet alltid det samme. Det at det treffer fra tid til annen og bommer fra tid til annen er uvesentlig, ettersom at det er null utvikling å spore der.
Flott innlegg av en moderator på debattforumet "Fridiskusjon"

En av reglene er "Hersketeknikker, det å sette andre i bås, stråmenn og grove avsporinger vil bli slettet."

Innleggene, poengene og aktuelle temaer jeg tar opp og skriver om angående Real Madrid/LL kan fint besvares med et motargument. At jeg aldri har kommet med noe relevant og fornuftig vet alle er tull. Har t.o.m. blitt lika og rost av mine argeste nemesis her inne på innlegg.

Feks:

Koffer: "Barca vinner denne sesongen grunnet Lewa og den offensive kraften de har" eller "LL vil få store problemer med å signere store profiler i fremtiden grunnet sportsvasking og araberklubber i f.eks EPL"

Jolla eller -Peraleks den feige-: "Uenig, fordi ......

Det er slik man gjør det. Jeg diskuterer og kommer med tips, råd og "spådommer" til både journalister, eksperter og ansvarlige i f.eks RM.no. Her om dagen pratet jeg med vår alles Veland. Han er enig i mye, mange gode poenger, men også ris og uenighet, selvfølgelig.

Så er det noen såre sjeler her inne som ikke skal ha ubehag. Som tar dette her personlig. Jolla, for å falle ned på ditt nivå så det blir 1-1:

Du har sittet i årevis og skrevet titusener av innlegg hvert eneste år om statistikk, historie og vært 'hyggelig' med alt og alle.

Dette forteller meg MYE. Du kaller meg "Troll". Jeg skal være mild mot deg denne gangen, men kan bruke stikkord som Internet addiction disorder, Asperger, NAV, mangel på damehistorier,- og sydentur med gutta.

Peraleks den feige er bare feig, og har aldri turt/greid å komme med motargument. Slik er han mest sannsynlig IRL også, det skal jeg vedde mye på. Typen som får et nervøst sammenbrudd om vaskedama prater litt hardt til han i gangen.

Skjerpings!

peraleks

Legg inn av peraleks »

Største problemet egentlig er vel at du bare harper på det samme og skriver rene søppel-innlegg gang på gang.
Et lite intellektuelt gjesp i lengden.

Tilbake på ignorer-listen nå tenker jeg der du så åpenbart hører hjemme.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: fre nov 11, 2022 10:58 am Jeg skal være mild mot deg denne gangen, men kan bruke stikkord som Internet addiction disorder, Asperger, NAV, mangel på damehistorier,- og sydentur med gutta.

Peraleks den feige er bare feig, og har aldri turt/greid å komme med motargument. Slik er han mest sannsynlig IRL også, det skal jeg vedde mye på. Typen som får et nervøst sammenbrudd om vaskedama prater litt hardt til han i gangen.

Skjerpings!
Wow. I det ene øyeblikket skolerer du folk i debattskikk, og i same innlegg lirer du av deg dette pisset der.

Dersom målet var å motbevise påstander om trolling, så feilet du spektakulært.

Dette er ikke slik voksne folk oppfører seg.

Skjerpings!

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Koffer har nok noen poenger selv om han er pessimist i sin natur. Anerkjent som en god debattant, og har fulgt han helt siden VGD tiden fra 2006.

Han har helt rett i at LaLiga ikke vil greie å holde blant de store dersom de ikke får inn store profiler. Siden 2000 har LaLiga hatt profiler som Ronaldo, Zidane, Figo, Raul, Puyol, Ramos, C.Ronaldo, Messi, Benzema, Ronaldinho osv. Dette er store navn der folk i skolegården ofte nevnte disse, og per nå begynner dette å bli en mangelvare.

Å kalle Koffer for et troll blir på grensen til respektløst.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»