Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
elMacca

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av elMacca »

Bølgenisse skrev: man jul 26, 2021 10:10 pm
Knaxern skrev: man jul 26, 2021 6:23 pm

Greit betalt det, 50mill€ + noen klausuler oppi der igjen. Perez rydder greit opp i laget nå, tviler på at Varane er sistemann ut.
Jeg har ikke fulgt helt med i timen her. Hva er egentlig grunnen til at Varane selges?
Med Ramos ut dørene, så trodde jeg Varane kom til å bli deres viktigste brikke i midtforsvaret.
Jeg tror hovedgrunnen er Militaos utvikling og gode prestasjoner i vår, samtidig som at man hentet Alaba. Legg til at Varane ikke har hatt en positiv utvikling de siste par årene. Ja, mynt er jo en siste årsak. Greit med litt mynt. Don Flo drømmer vel enda om Kylian.

elMacca

Legg inn av elMacca »

Jeg ser at Ødegaard linkes tilbake til Arsenal fra en ymse Twitter-konto med 40-50k følgere, noen som tror det kan ligge noe i det? Må jo være salg, kan ikke fantasere om et nytt utlån.

Regner med at klubben er åpen for bud, noe annet ville jo vært tullete.

startelver

Legg inn av startelver »

elMacca skrev: tir jul 27, 2021 10:19 am Jeg ser at Ødegaard linkes tilbake til Arsenal fra en ymse Twitter-konto med 40-50k følgere, noen som tror det kan ligge noe i det? Må jo være salg, kan ikke fantasere om et nytt utlån.

Regner med at klubben er åpen for bud, noe annet ville jo vært tullete.
Det er vel bare rykter som alt annet, selv om kontoen har 50k følgere. Tror Martin er innstilt på å kjempe seg til en plass i Madrid.

elMacca

Legg inn av elMacca »

Det er vel bare rykter som alt annet, selv om kontoen har 50k følgere. Tror Martin er innstilt på å kjempe seg til en plass i Madrid.
[/quote]

Det finnes passifister med mer kampvilje enn Martin.

Spørsmålet er om klubben stoler på han, eller om de frykter en reprise av Januar 2020.

startelver

Legg inn av startelver »

elMacca skrev: ons jul 28, 2021 11:09 am Det er vel bare rykter som alt annet, selv om kontoen har 50k følgere. Tror Martin er innstilt på å kjempe seg til en plass i Madrid.
Det finnes passifister med mer kampvilje enn Martin.

Spørsmålet er om klubben stoler på han, eller om de frykter en reprise av Januar 2020.
[/quote]

Siden Martin har fått spille begge treningskampene så langt og Ancelotti har uttalt seg at han ønsker å bygge opp en ny stamme med unge, etablerte spillere så får han vel bedømme Martin utifra det han presterer på banen før sesongstart, han har vel ikke spilt noe bedre/dårligere enn andre i de kampene.

Blir spennende å se om han er i startoppstillingen når det braker løs neste måned. Er han ikke det er det selvsagt kort vel mot et nytt utlån.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

lsklars skrev: man jul 26, 2021 8:20 pm
startelver skrev: søn jul 25, 2021 7:31 pm Leder 1-0 over Rangers etter mål av Rodrygo og fin assist fra Ødegaard!
Fin assist? Han fikk gp upressa i 50 meter før han sentra til Rodrygo. Selv du hadde greit assist der.
Marca melder "Tvil om Ødegaard-framtid igjen" skriver Marca og slår fast at nordmannen ikke har utmerket seg i treningskampene hittil denne sommeren.
Leste det på NRK.

startelver

Legg inn av startelver »

Ja Marca er seg selv lik. Hvor mange treningskamper er det igjen før sesongstart?

peraleks

Legg inn av peraleks »

startelver skrev: tor jul 29, 2021 12:20 pm Ja Marca er seg selv lik. Hvor mange treningskamper er det igjen før sesongstart?
Samtidig er det nok greit å anta at "this is it" for Ødegaard.
Enten spiller han seg inn på midtbanen i løpet av neste sesong eller så blir han solgt.

samsung22

Legg inn av samsung22 »

Hola Amigos! Da prøver vi ut dette forumet.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

startelver skrev: tor jul 29, 2021 12:20 pm Ja Marca er seg selv lik. Hvor mange treningskamper er det igjen før sesongstart?
Ingen aning. Følger ikke RM eller spansk fotball, særlig nøye. Men ønsker Ødegaard all mulig suksess.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

samsung22 skrev: tor jul 29, 2021 4:42 pm Hola Amigos! Da prøver vi ut dette forumet.
Velkommen samsung! Godt å se deg her på forumet.

Aktivleser

Legg inn av Aktivleser »

Hola. Har vært aktiv leser av VGD i rundt 10 år. Denne tråden og andre blir regelmessig sjekket flere ganger i løpet av dagen. Dessverre er ikke VGD til å kjenne igjen, og med det har jeg fått kraftige abstinenser. Heldigvis fant jeg fram hit slik at jeg kan finne ro igjen! Satser på at dette blir nye standaren eller at VGD tar til fornuft. Vi snakkes!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Aktivleser skrev: lør jul 31, 2021 4:19 pm Hola. Har vært aktiv leser av VGD i rundt 10 år. Denne tråden og andre blir regelmessig sjekket flere ganger i løpet av dagen. Dessverre er ikke VGD til å kjenne igjen, og med det har jeg fått kraftige abstinenser. Heldigvis fant jeg fram hit slik at jeg kan finne ro igjen! Satser på at dette blir nye standaren eller at VGD tar til fornuft. Vi snakkes!
Velkommen 😀

HalaMadrid

Legg inn av HalaMadrid »

Er det her det er party? :D

startelver

Legg inn av startelver »

Velkommen og Hala Madrid ! :D

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

HalaMadrid skrev: søn aug 01, 2021 3:08 pm Er det her det er party? :D
Velkommen! Ja vi satser på party her igjen litt etter litt:) Håper bare Milfern og co finner veien.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »



Krigsstemning i LL nå?

elMacca

Legg inn av elMacca »

Har folk ligget strødd i dagevis i en eller annen form for euforisk bakrus etter at Ramos004 erklærte party?

Nå har det jo skjedd en rekke interessante ting den siste tiden:

-Rapportene sier at Martin (15) er superveik mentalt og ikke ønsker å være en del av klubben, siden han ikke er garantert startplass. Om dette stemmer, så håper jeg at han går så snart som over hodet mulig til høystbydende.
-Messi bortevekk fra Barcelona og totalt kaos i mønsterbruket som er mer enn en klubb, er det derfor Koffer ikke er å spore på forumet enda?
-Det snakkes om Kylian Mbappe, er det lov å håpe at Messi til PSG gjør at han presser seg til oss? Regner med han er liten fysen på å spille tredje fiolin.
-Ny avtale for La Liga som ligger på bordet. Ikke satt meg veldig inn her, men har skjønt det gjelder en shitload med pesetas om den gjennomføres. Det er vel snakk om å selge 5-10% av overskuddet til La Liga de neste 40-50 årene, som igjen kan sette en stopper for noen ny superliga.

Ja, litt av hvert å ta tak i.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

elMacca skrev: tir aug 10, 2021 1:51 pm Litt av en bakrus etter partyet he; Har folk ligget strødd i dagevis etter at Ramos004 erklærte party?

Nå har det jo skjedd en rekke interessante ting den siste tiden:

-Rapportene sier at Martin (15) er superveik mentalt og ikke ønsker å være en del av klubben, siden han ikke er garantert startplass. Om dette stemmer, så håper jeg at han går så snart som over hodet mulig til høystbydende.
-Messi bortevekk fra Barcelona og totalt kaos i mønsterbruket som er mer enn en klubb, er det derfor Koffer ikke er å spore på forumet enda?
-Det snakkes om Kylian Mbappe, er det lov å håpe at Messi til PSG gjør at han presser seg til oss? Regner med han er liten fysen på å spille tredje fiolin.
-Ny avtale for La Liga som ligger på bordet. Ikke satt meg veldig inn her, men har skjønt det gjelder en shitload med pesetas om den gjennomføres. Det er vel snakk om å selge 5-10% av overskuddet til La Liga de neste 40-50 årene, som igjen kan sette en stopper for noen ny superliga.

Ja, litt av hvert å ta tak i.
Overraskende stille her inne, ja!

Savner Koffer uironisk her nå, for en gangs skyld.

Har ikke satt meg inn i den nye avtalen, men har inntrykket av at det er veldig som å pisse i buksa? Kortsiktig tenkt.

elMacca

Legg inn av elMacca »

Noe sier meg at det passet perfekt at VGD gikk ad undas samtidig som "mes que en un club". Nå har han jo gnålt i +10 år om hvor fantastisk drevet hele FCB er, og når det først går til helvete er han ingen sted å spore.

Om det enda er noe som ligner på intelligent liv her det neste året, så regner jeg med han dukker opp i en aller annen form for reinkarnasjon når FCB mot alle odds nok en gang har stått av stormen triumferende som soleklar seriemester. Innen da har nok Fati overtatt Messis tunge bør, mens Pedri har levd opp til hypen som kjærlighetsbarnet til Xavi og Iniesta. Jeg gleder meg allerede.

Koffer, kom tilbake. Ditt pessimistiske og traurige verdenssyn er dypt savnet. Vi trenger noen som kan oss en kraftig realitetsorientering på jevnlig basis, minimum to ganger i uka.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

elMacca skrev: tir aug 10, 2021 1:51 pm
-Messi bortevekk fra Barcelona og totalt kaos i mønsterbruket som er mer enn en klubb, er det derfor Koffer ikke er å spore på forumet enda?
Angående dette så hadde jeg faktisk tenkt til å satse penger på Barcelona som ligavinner før Lionel Messi endte i PSG. Til tross for alt kaoset ellers så mener jeg at Barcelona var det beste laget i La Liga i 2020/21, og at de fremdeles hadde det beste laget og beste forutsetningene nå i sommer.

Lionel Messi ut forandrer mye på dette ståstedet, men allikevel - hvis oddsen på Barcelona begynner å stige endel så er jeg interessert. Jeg tror egentlig ikke at det er mer sannsynlig at Real Madrid vinner ligaen enn Barcelona. Jeg tror egentlig ikke ikke at det er mer sannsynlig at Atlético vinner ligaen enn Barcelona. 3 eller 3,25 i odds er derimot alt for dårlig betalt. Jeg vil gjette på at du har større sjans til å tredoble pengene dine iløpet av et år hvis du setter dem i krypto enn hvis du setter dem på oddsen.

Men jeg tenker at Barcelona kommer til å overraske endel med å fortsatt være et fordømt godt fotballag.

Det er kanskje en brannfakkel, men jeg synes at midtstoppertrioen Mingueza, Araujo og Pique (hvis han får et godt år) er bedre enn trioen Savic, Giménez og Hermoso.
Vårsesongen viste at Frenkie de Jong, Pedri og Busquets er en midtbanetrio det lukter svidd av. På lengre sikt så har muligens Barcelona verdens beste midtbane med Ilaix Moriba (eller Gavi?) som tar over for Busquets.
Uten Cristiano Ronaldo og Lionel Messi i ligaen, og uten Lionel Messi i klubben, så bør jo egentlig Antoine Griezmann være ligaens beste spiller. I hvert fall hvis han spiller som han spilte for Atlético eller som han spiller for Frankrike. Mbappé og Benzema er sykt gode spisser. Griezmann - i hvert fall det året han var verdens tredje beste spiller - har det i seg å være enda bedre. Som spissmakker i 3-5-2 så får Griezmann enten Memphis Depay eller Sergio Agüero med seg.

-------------------- Ter Stegen -----------------------
---------- Mingueza - Pique - Arujo -----------------
Dest/Dembélé - Pedri - Busquets - De Jong - Alba
--------- Griezmann - Depay/Agüero ---------------


Er fortsatt i gruppen blant verdens 4.-7. beste lag sammen med Real Madrid, Chelsea og Liverpool. (Bak PSG, Manchester City og Bayern München).

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: tir aug 10, 2021 6:51 pm
Jeg vil gjette på at du har større sjans til å tredoble pengene dine iløpet av et år hvis du setter dem i krypto enn hvis du setter dem på oddsen.
Angående tips når det kommer til oddsmarkedet så ligger linjen på antall mål for Griezmann på 14,5. Linjen til Luis Suárez ligger på 20,5.

Jeg føler meg temmelig pokker sikker på at Griezmann scorer 15 eller fler, og at Luis Suárez IKKE scorer 21 mål eller mer. Så her er det god verdi.

samsung22

Legg inn av samsung22 »

Ting snur fort rundt Ødegaard. Han har vært godt likt av fansen helt siden han signerte for klubben, og de aller fleste har vært veldig optimistiske mtp fremtiden, men nå ser jeg at det begynner å snu. På sosiale medier, og da spesielt på innlegg der han ryktes bort, er det mye kommentarer om at han ikke har mentaliteten til å lykkes i RM. Dessverre virker det å være sant. Han er fortsatt ung og har nå en gyllen mulighet til å etablere seg i førstelagstroppen - dessverre ser det ut til at han ikke tør å ta sjansen.

Bare se på Valverde, som Ødegaard spilte med på Castilla og virker å være god kamerat med: Han kunne uten problemer dratt videre til en annen toppklubb og vært fast i lagoppstillingen. Likevel velger han å bli og fighte for plassen sin, for han vet at hans tid snart kommer.

Jeg har forsvart Ødegaard lenge, og vil selvsagt fortsatt at han lykkes, men for meg er manglende fighter-mentalitet den største svakheten hans pr.nå. Ødegaard med mentaliteten til Haaland hadde vært noe..

elMacca

Legg inn av elMacca »

Jolla skrev: tir aug 10, 2021 6:51 pm
elMacca skrev: tir aug 10, 2021 1:51 pm
-Messi bortevekk fra Barcelona og totalt kaos i mønsterbruket som er mer enn en klubb, er det derfor Koffer ikke er å spore på forumet enda?
Angående dette så hadde jeg faktisk tenkt til å satse penger på Barcelona som ligavinner før Lionel Messi endte i PSG. Til tross for alt kaoset ellers så mener jeg at Barcelona var det beste laget i La Liga i 2020/21, og at de fremdeles hadde det beste laget og beste forutsetningene nå i sommer.

Lionel Messi ut forandrer mye på dette ståstedet, men allikevel - hvis oddsen på Barcelona begynner å stige endel så er jeg interessert. Jeg tror egentlig ikke at det er mer sannsynlig at Real Madrid vinner ligaen enn Barcelona. Jeg tror egentlig ikke ikke at det er mer sannsynlig at Atlético vinner ligaen enn Barcelona. 3 eller 3,25 i odds er derimot alt for dårlig betalt. Jeg vil gjette på at du har større sjans til å tredoble pengene dine iløpet av et år hvis du setter dem i krypto enn hvis du setter dem på oddsen.

Men jeg tenker at Barcelona kommer til å overraske endel med å fortsatt være et fordømt godt fotballag.

Det er kanskje en brannfakkel, men jeg synes at midtstoppertrioen Mingueza, Araujo og Pique (hvis han får et godt år) er bedre enn trioen Savic, Giménez og Hermoso.
Vårsesongen viste at Frenkie de Jong, Pedri og Busquets er en midtbanetrio det lukter svidd av. På lengre sikt så har muligens Barcelona verdens beste midtbane med Ilaix Moriba (eller Gavi?) som tar over for Busquets.
Uten Cristiano Ronaldo og Lionel Messi i ligaen, og uten Lionel Messi i klubben, så bør jo egentlig Antoine Griezmann være ligaens beste spiller. I hvert fall hvis han spiller som han spilte for Atlético eller som han spiller for Frankrike. Mbappé og Benzema er sykt gode spisser. Griezmann - i hvert fall det året han var verdens tredje beste spiller - har det i seg å være enda bedre. Som spissmakker i 3-5-2 så får Griezmann enten Memphis Depay eller Sergio Agüero med seg.

-------------------- Ter Stegen -----------------------
---------- Mingueza - Pique - Arujo -----------------
Dest/Dembélé - Pedri - Busquets - De Jong - Alba
--------- Griezmann - Depay/Agüero ---------------


Er fortsatt i gruppen blant verdens 4.-7. beste lag sammen med Real Madrid, Chelsea og Liverpool. (Bak PSG, Manchester City og Bayern München).

Jeg er enig i resonnementet. Det er fortsatt kaos, og totalt sådan. Dog, kan en Messi-exit gjøre at andre spillere i større grad kan skinne. Deriblant Dembele, Coutinho, Depay og Griezmann. Alle de er fire er jo fordømt gode fotballspillere.

elMacca

Legg inn av elMacca »

samsung22 skrev: tir aug 10, 2021 8:03 pm Ting snur fort rundt Ødegaard. Han har vært godt likt av fansen helt siden han signerte for klubben, og de aller fleste har vært veldig optimistiske mtp fremtiden, men nå ser jeg at det begynner å snu. På sosiale medier, og da spesielt på innlegg der han ryktes bort, er det mye kommentarer om at han ikke har mentaliteten til å lykkes i RM. Dessverre virker det å være sant. Han er fortsatt ung og har nå en gyllen mulighet til å etablere seg i førstelagstroppen - dessverre ser det ut til at han ikke tør å ta sjansen.

Bare se på Valverde, som Ødegaard spilte med på Castilla og virker å være god kamerat med: Han kunne uten problemer dratt videre til en annen toppklubb og vært fast i lagoppstillingen. Likevel velger han å bli og fighte for plassen sin, for han vet at hans tid snart kommer.

Jeg har forsvart Ødegaard lenge, og vil selvsagt fortsatt at han lykkes, men for meg er manglende fighter-mentalitet den største svakheten hans pr.nå. Ødegaard med mentaliteten til Haaland hadde vært noe..
Jeg synes Ødegaard virker som litt av en pudding rent mentalt, samtidig synes jeg han har en del mangler i spillet sitt. Hva er egentlig ekstrem ferdighetene hans? Godt skolert akademi spiller uten x-faktor i mine øyne, mangler det lille ekstra.

Myhre

Legg inn av Myhre »

elMacca skrev: tir aug 10, 2021 8:32 pm
Jolla skrev: tir aug 10, 2021 6:51 pm
elMacca skrev: tir aug 10, 2021 1:51 pm
-Messi bortevekk fra Barcelona og totalt kaos i mønsterbruket som er mer enn en klubb, er det derfor Koffer ikke er å spore på forumet enda?
Angående dette så hadde jeg faktisk tenkt til å satse penger på Barcelona som ligavinner før Lionel Messi endte i PSG. Til tross for alt kaoset ellers så mener jeg at Barcelona var det beste laget i La Liga i 2020/21, og at de fremdeles hadde det beste laget og beste forutsetningene nå i sommer.

Lionel Messi ut forandrer mye på dette ståstedet, men allikevel - hvis oddsen på Barcelona begynner å stige endel så er jeg interessert. Jeg tror egentlig ikke at det er mer sannsynlig at Real Madrid vinner ligaen enn Barcelona. Jeg tror egentlig ikke ikke at det er mer sannsynlig at Atlético vinner ligaen enn Barcelona. 3 eller 3,25 i odds er derimot alt for dårlig betalt. Jeg vil gjette på at du har større sjans til å tredoble pengene dine iløpet av et år hvis du setter dem i krypto enn hvis du setter dem på oddsen.

Men jeg tenker at Barcelona kommer til å overraske endel med å fortsatt være et fordømt godt fotballag.

Det er kanskje en brannfakkel, men jeg synes at midtstoppertrioen Mingueza, Araujo og Pique (hvis han får et godt år) er bedre enn trioen Savic, Giménez og Hermoso.
Vårsesongen viste at Frenkie de Jong, Pedri og Busquets er en midtbanetrio det lukter svidd av. På lengre sikt så har muligens Barcelona verdens beste midtbane med Ilaix Moriba (eller Gavi?) som tar over for Busquets.
Uten Cristiano Ronaldo og Lionel Messi i ligaen, og uten Lionel Messi i klubben, så bør jo egentlig Antoine Griezmann være ligaens beste spiller. I hvert fall hvis han spiller som han spilte for Atlético eller som han spiller for Frankrike. Mbappé og Benzema er sykt gode spisser. Griezmann - i hvert fall det året han var verdens tredje beste spiller - har det i seg å være enda bedre. Som spissmakker i 3-5-2 så får Griezmann enten Memphis Depay eller Sergio Agüero med seg.

-------------------- Ter Stegen -----------------------
---------- Mingueza - Pique - Arujo -----------------
Dest/Dembélé - Pedri - Busquets - De Jong - Alba
--------- Griezmann - Depay/Agüero ---------------


Er fortsatt i gruppen blant verdens 4.-7. beste lag sammen med Real Madrid, Chelsea og Liverpool. (Bak PSG, Manchester City og Bayern München).

Jeg er enig i resonnementet. Det er fortsatt kaos, og totalt sådan. Dog, kan en Messi-exit gjøre at andre spillere i større grad kan skinne. Deriblant Dembele, Coutinho, Depay og Griezmann. Alle de er fire er jo fordømt gode fotballspillere.
Synes helt ærlig at "fordømt gode" var å ta i, slik som de har sett ut over årene vil jeg sagt god, og tidvis usynlig i Griezmann/Coutinho sitt tilfelle, klønete i Dembele sitt tilfelle, mens Depay er for meg mer ukjent, men bemerket meg hans veldig gode periode for 15-20 (?) måneder siden. Toppnivået til Dembele er skummelt bra, men bunnivået er like skummelt dårlig. Med mindre Griezmann har vært hos psykolog slik at han ikke ender opp i støttepasningsmodus i absolutt alt av en mot en situasjoner, har jeg ikke trua på at han er best i La Liga heller. Da må han ha et meget godt lag rundt seg, for bevegelsene, spilleforståelsen og lagspilleren Griezmann er veldig god, men han er ingen dominant individuell spiller og virker litt mentalt svak.
Sist redigert av Myhre den tir aug 10, 2021 10:17 pm, redigert 1 gang totalt.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Myhre skrev: tir aug 10, 2021 10:15 pm
elMacca skrev: tir aug 10, 2021 8:32 pm
Jolla skrev: tir aug 10, 2021 6:51 pm

Angående dette så hadde jeg faktisk tenkt til å satse penger på Barcelona som ligavinner før Lionel Messi endte i PSG. Til tross for alt kaoset ellers så mener jeg at Barcelona var det beste laget i La Liga i 2020/21, og at de fremdeles hadde det beste laget og beste forutsetningene nå i sommer.

Lionel Messi ut forandrer mye på dette ståstedet, men allikevel - hvis oddsen på Barcelona begynner å stige endel så er jeg interessert. Jeg tror egentlig ikke at det er mer sannsynlig at Real Madrid vinner ligaen enn Barcelona. Jeg tror egentlig ikke ikke at det er mer sannsynlig at Atlético vinner ligaen enn Barcelona. 3 eller 3,25 i odds er derimot alt for dårlig betalt. Jeg vil gjette på at du har større sjans til å tredoble pengene dine iløpet av et år hvis du setter dem i krypto enn hvis du setter dem på oddsen.

Men jeg tenker at Barcelona kommer til å overraske endel med å fortsatt være et fordømt godt fotballag.

Det er kanskje en brannfakkel, men jeg synes at midtstoppertrioen Mingueza, Araujo og Pique (hvis han får et godt år) er bedre enn trioen Savic, Giménez og Hermoso.
Vårsesongen viste at Frenkie de Jong, Pedri og Busquets er en midtbanetrio det lukter svidd av. På lengre sikt så har muligens Barcelona verdens beste midtbane med Ilaix Moriba (eller Gavi?) som tar over for Busquets.
Uten Cristiano Ronaldo og Lionel Messi i ligaen, og uten Lionel Messi i klubben, så bør jo egentlig Antoine Griezmann være ligaens beste spiller. I hvert fall hvis han spiller som han spilte for Atlético eller som han spiller for Frankrike. Mbappé og Benzema er sykt gode spisser. Griezmann - i hvert fall det året han var verdens tredje beste spiller - har det i seg å være enda bedre. Som spissmakker i 3-5-2 så får Griezmann enten Memphis Depay eller Sergio Agüero med seg.

-------------------- Ter Stegen -----------------------
---------- Mingueza - Pique - Arujo -----------------
Dest/Dembélé - Pedri - Busquets - De Jong - Alba
--------- Griezmann - Depay/Agüero ---------------


Er fortsatt i gruppen blant verdens 4.-7. beste lag sammen med Real Madrid, Chelsea og Liverpool. (Bak PSG, Manchester City og Bayern München).

Jeg er enig i resonnementet. Det er fortsatt kaos, og totalt sådan. Dog, kan en Messi-exit gjøre at andre spillere i større grad kan skinne. Deriblant Dembele, Coutinho, Depay og Griezmann. Alle de er fire er jo fordømt gode fotballspillere.
Doublepost
Doublepost

peraleks

Legg inn av peraleks »

samsung22 skrev: tir aug 10, 2021 8:03 pm Ting snur fort rundt Ødegaard. Han har vært godt likt av fansen helt siden han signerte for klubben, og de aller fleste har vært veldig optimistiske mtp fremtiden, men nå ser jeg at det begynner å snu. På sosiale medier, og da spesielt på innlegg der han ryktes bort, er det mye kommentarer om at han ikke har mentaliteten til å lykkes i RM. Dessverre virker det å være sant. Han er fortsatt ung og har nå en gyllen mulighet til å etablere seg i førstelagstroppen - dessverre ser det ut til at han ikke tør å ta sjansen.

Bare se på Valverde, som Ødegaard spilte med på Castilla og virker å være god kamerat med: Han kunne uten problemer dratt videre til en annen toppklubb og vært fast i lagoppstillingen. Likevel velger han å bli og fighte for plassen sin, for han vet at hans tid snart kommer.

Jeg har forsvart Ødegaard lenge, og vil selvsagt fortsatt at han lykkes, men for meg er manglende fighter-mentalitet den største svakheten hans pr.nå. Ødegaard med mentaliteten til Haaland hadde vært noe..
Enig i alt her.
Samt det elMacca skriver.

Myhre

Legg inn av Myhre »

elMacca skrev: tir aug 10, 2021 8:34 pm
samsung22 skrev: tir aug 10, 2021 8:03 pm Ting snur fort rundt Ødegaard. Han har vært godt likt av fansen helt siden han signerte for klubben, og de aller fleste har vært veldig optimistiske mtp fremtiden, men nå ser jeg at det begynner å snu. På sosiale medier, og da spesielt på innlegg der han ryktes bort, er det mye kommentarer om at han ikke har mentaliteten til å lykkes i RM. Dessverre virker det å være sant. Han er fortsatt ung og har nå en gyllen mulighet til å etablere seg i førstelagstroppen - dessverre ser det ut til at han ikke tør å ta sjansen.

Bare se på Valverde, som Ødegaard spilte med på Castilla og virker å være god kamerat med: Han kunne uten problemer dratt videre til en annen toppklubb og vært fast i lagoppstillingen. Likevel velger han å bli og fighte for plassen sin, for han vet at hans tid snart kommer.

Jeg har forsvart Ødegaard lenge, og vil selvsagt fortsatt at han lykkes, men for meg er manglende fighter-mentalitet den største svakheten hans pr.nå. Ødegaard med mentaliteten til Haaland hadde vært noe..
Jeg synes Ødegaard virker som litt av en pudding rent mentalt, samtidig synes jeg han har en del mangler i spillet sitt. Hva er egentlig ekstrem ferdighetene hans? Godt skolert akademi spiller uten x-faktor i mine øyne, mangler det lille ekstra.
Jeg er enig, men vil påstå at gjennombruddsballene hans er imponerende når han først går for dem. Mangler litt kraft i pasningsfoten og guts til å prøve på de oftere da...

startelver

Legg inn av startelver »

Når du får utbetalt titalls millioner kroner rett inn på konto allerede som 15-åring, og blir skrytt opp i skyene tidlig, så kan det fort sette seg mentalt når han i en alder av 22 faktisk ikke har lykkes med det som var utgangspunktet, en startplass for RM.

Kombinert med skader så er det dessverre lite som taler for så mye mer enn et salg videre til en klubb som vil fungere bedre for Martin.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»