Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Soldado

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Soldado »

Milfern skrev: ons mai 24, 2023 10:19 pm Etter Ancelotti stemmer jeg for Xabi Alonso. Rett og slett.
Ikke helt enig, men så lenge det ikke blir en ny runde med Zidane skal jeg være fornøyd.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: ons mai 24, 2023 10:19 pm Har alltid vært litt fan av Mendy. Han er bra trent, kvikk og rask. Dessverre har det gått litt skeis utover i hans karriere i den spanske hovedstad.
Enig. Liker Mendy, men han har blitt ekstremt plaget av skader, samtidig som han tilfører svært lite offensivt. Men jeg tror ikke jeg ville solgt franskmannen i sommer. Fin rotasjonsspiller når han er skadefri.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

I am once again asking for your aid.

Vi klarte å drite oss ut og slippe Espanyol til tre mål mot slutten på onsdag. Dermed så trenger jeg IGJEN at dere avgir poeng, denne gang mot Mendilibar sitt Sevilla.

Ikke bare hjelper dere da oss med å komme på andreplass, men dere hjelper også Sevilla med å potensielt sett ta en Europa-plass (hvis de taper EL-finalen).

Soldado

Legg inn av Soldado »

Asensio virker å forlate klubben i sommer. Da er det syltynt fremover i banen. Sjekkheftet må ut.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Jolla skrev: fre mai 26, 2023 12:32 am I am once again asking for your aid.

Vi klarte å drite oss ut og slippe Espanyol til tre mål mot slutten på onsdag. Dermed så trenger jeg IGJEN at dere avgir poeng, denne gang mot Mendilibar sitt Sevilla.

Ikke bare hjelper dere da oss med å komme på andreplass, men dere hjelper også Sevilla med å potensielt sett ta en Europa-plass (hvis de taper EL-finalen).
We're on it.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Rodrygo - sesongens spiller.

startelver

Legg inn av startelver »

Du bare vet at det vil skje noe med Rodrygo på banen, ingen tvil om det, fått en stjernestatus uten like nå. Bare å glede seg til fortsettelsen.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: lør mai 27, 2023 9:55 pm Rodrygo - sesongens spiller.
Fantastiske mål i dag, blir spennende nå om han holder dette opp til neste sesong.

Asensio ser faktisk ut til å være tapt ja, brudd på kontraktsforhandlinger.
Det er temmelig tragisk egentlig, han er pdd. den eneste backupen vi har i angrep som faktisk kan produsere mål.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Det er dette man har advart mot. Når man ikke handler på ørten sesonger, så blir ryddejobben stor når man først må igang. Jeg nekter å tro at man får løst alle problemene i sommer, og at man går inn i neste sesong med en for tynn tropp - nok en gang.

Ghost

Legg inn av Ghost »

peraleks skrev: søn mai 28, 2023 12:41 am
Soldado skrev: lør mai 27, 2023 9:55 pm Rodrygo - sesongens spiller.
Asensio ser faktisk ut til å være tapt ja, brudd på kontraktsforhandlinger.
Det er temmelig tragisk egentlig, han er pdd. den eneste backupen vi har i angrep som faktisk kan produsere mål.
Ja, veldig rart, men forstår jo at han vil prøve noe nytt slik ståa er. Lang vei til førsteelleveren (forståelig nok), men Carlo roterer for lite til å holde han fornøyd. Det samme gjelder nok Ceballas og Lucas V også, som har fortjent langt mer spilletid ut fra prestasjoner sammenlignet med de faste.

Kan se ut som det blir Asensio, Brahim og Ceballos ut i sommer. Asensio vil jeg beholde. Diaz er vel ikke noe man trenger og forstår Milan-valget. Ceballos er også logisk om man henter Bellingham, men allikevel kjipt å miste en spiller som kunne vært en meget god squad-spiller i fem år til fordi man nekter å gi slipp på Kroos og/eller Modric.

Så er spm hvem som skal inn. Har sett på Fran Garcia som done deal, men ingenting bekreftet. I så fall en bra signering. Samme med Bellingham selvsagt.

Ellers er det visst ryddesalg i Juventus. Selv om Vlahovic ikke har slått til hadde jeg likt å se klubben prøve seg der. Samme med Chiesa om Asensio drar (selv om det er langt mellom målene).

På backplass er det Davies-rykter, men fremstår helt usannsynlig. Samme med Robertson (som jeg også er usikker på om hadde blitt noen suksess). Usikker på Cancelo-status, men tror det hadde vært en bra signering.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Mbappe bekrefter at han blir i PSG neste sesong.

Kanskje venter man på han til neste sommer?

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: man mai 29, 2023 1:11 am
peraleks skrev: søn mai 28, 2023 12:41 am
Soldado skrev: lør mai 27, 2023 9:55 pm Rodrygo - sesongens spiller.
Asensio ser faktisk ut til å være tapt ja, brudd på kontraktsforhandlinger.
Det er temmelig tragisk egentlig, han er pdd. den eneste backupen vi har i angrep som faktisk kan produsere mål.
Ja, veldig rart, men forstår jo at han vil prøve noe nytt slik ståa er. Lang vei til førsteelleveren (forståelig nok), men Carlo roterer for lite til å holde han fornøyd. Det samme gjelder nok Ceballas og Lucas V også, som har fortjent langt mer spilletid ut fra prestasjoner sammenlignet med de faste.

Kan se ut som det blir Asensio, Brahim og Ceballos ut i sommer. Asensio vil jeg beholde. Diaz er vel ikke noe man trenger og forstår Milan-valget. Ceballos er også logisk om man henter Bellingham, men allikevel kjipt å miste en spiller som kunne vært en meget god squad-spiller i fem år til fordi man nekter å gi slipp på Kroos og/eller Modric.

Så er spm hvem som skal inn. Har sett på Fran Garcia som done deal, men ingenting bekreftet. I så fall en bra signering. Samme med Bellingham selvsagt.

Ellers er det visst ryddesalg i Juventus. Selv om Vlahovic ikke har slått til hadde jeg likt å se klubben prøve seg der. Samme med Chiesa om Asensio drar (selv om det er langt mellom målene).

På backplass er det Davies-rykter, men fremstår helt usannsynlig. Samme med Robertson (som jeg også er usikker på om hadde blitt noen suksess). Usikker på Cancelo-status, men tror det hadde vært en bra signering.
1972 minutter på Asensio i år, 1848 minutter på Ceballos og 1502 på Lucas Vasquez.
Det er ikke forferdelig ræva, men det er jo en ganske klar beskjed her til samtlige 3 at de er ikke en del av fremtiden til RM som førstelagsspillere, best case her er backup.

Sånn sett har jeg full forståelse for Asensio når han da ser ut til å kunne tjene mer ett annet sted og få seg en fast plass, han er for god til å kaste bort resten av karrieren sin på benken. I tillegg tvinger det klubben til å aktivt gjøre ned med angrepet og vi får jo faktisk bort en som tjener veldig greit(10 mill euro året). Lønnen til Jude Bellingham skal tilsynelatende komme til å ligge på 20 mill euro i året om man signerer han så er jo greit å få unna noen store lønningsposer.

For jeg er temmelig sikker på at Ancelotti og co. så det an som helt ok å gå inn i et nytt år med Benz/Rod/Vini og Asensio som backup til alle 3 eventuelt, spesielt sånn som Rodrygo har spilt det siste halvåret nå.

Så det må jo handles til angrepet til sommeren, jeg er således med på både Vlahovic og Chiesa, antagelig de to med størst potensiale hos Juve akkurat nå.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Ghost skrev: man mai 29, 2023 1:11 am Usikker på Cancelo-status, men tror det hadde vært en bra signering.
På transferlista hos Man City. Kommer til å bli solgt om det kommer et riktig bud.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Albania skrev: man mai 29, 2023 12:53 pm Mbappe bekrefter at han blir i PSG neste sesong.

Kanskje venter man på han til neste sommer?
Real vil ikke sende ei krone til eierne av PSG, så en overgang må i så fall skje ved kontraktsslutt.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Knax skrev: man mai 29, 2023 2:29 pm
Ghost skrev: man mai 29, 2023 1:11 am Usikker på Cancelo-status, men tror det hadde vært en bra signering.
På transferlista hos Man City. Kommer til å bli solgt om det kommer et riktig bud.
Barcelona ser ut til å være desidert nærmest spilleren med en pris på £ 40 mill.
Han er ikke mer enn 2 år yngre enn Carvajal igjen så spørs virkelig hvor lurt det er å skulle være med på dette.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Albania skrev: man mai 29, 2023 12:53 pm Mbappe bekrefter at han blir i PSG neste sesong.

Kanskje venter man på han til neste sommer?
Er jo sånn det virker som i det minste, å hente Mbappe på kontrakt i PSG er helt umulig.
Det avklares eventuelt før 1 Juli om Mbappe tar det siste året i PSG til 2025.
Også er det disse ryktene om klausulen i Haalands kontrakt som fremdeles virrer rundt.

Det er nok sommeren 2024 klubben ser mot i forhold til en ny førstelagsspiller i angrepet, Benzema har signert til 2024 som vi alle vet og det man ser ut til å sniffe på er strengt talt bare habile backups for det neste året. Firminho har blant annet blitt nevnt på ryktebørsen, ettersom at han nå er free agent til sommeren.

En annen ting er at Hazard er ferdig i 2024, i følge: https://www.capology.com/club/real-madrid/salaries/ ligger han på 600 000 euro uken, skal jeg tippe er også Modric, Benzema og Kroos ferdig på det tidspunktet, det er enormt mye i lønn som med andre ord frigjøres.

For denne sommeren tror jeg nok at det "kun" blir Jude Bellingham som den virkelig store signeringen, greit nok det ettersom at han nok kommer til å koste rundt £ 130 mill å hente, i tillegg til antagelig Fran og en løsning på høyreback, Asensio ut legger også frem noen muligheter i angrep.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Asensio blir synd å miste. Akkurat slike spillere RM trenger for å vinne LL/CL igjen. Da trenger man ikke bare en god første ellever, men tre-fire gode Jokere på benken ++

Det blir svært vanskelig å finne en god offensiv erstatter som aksepterer delvis benken. De fleste går da til klubber med rike eiere, og nærmest dobler lønnen sin.

RM er ikke lenger den største fisken, som advart. Man kan dra inn en eller annen stor fangst i ny & ne, men den gode sterke bredden i stallen vil de slite med å få til, siden de ikke har arabiske eiere som leker FM/CM.

Bare Bellingham og et par unggutter holder ikke.

For stor konkurranse nå. For mange klubber eies av styrtrike eiere/stater. Advarte om dette på VGD i 2017 for første gang.

Laporta har knekt koden. Som jeg sa, da hele verden lo av milliardgjeldsklubben FCB, de kommer tilbake og blir best igjen under Xavi.

Nå er vi her.

Skulle ønske vi kunne skru ett år frem i tid. Bort med Haz, Kroos, Benz og Modric. Og Ancelotti, som jeg har totalt mistet troen og respekten for. Håper han går til Brasil. En feig manager og en mann uten ryggrad. Jeg er ‘glad’ Xavi og Guardiola tok knekken på din udugelighet, Ancelotti!

Los Merengues har en god grunnmur. En stor fisk i Bellingham, et par friske spisser (gjerne to decent enn en dyr) en ny back og en frisk midtbanespiller, så kan dette bli bra. Helt oppriktig, da vil jeg få troen tilbake.

Ny manager inn. En som tør å skreddersy mer. Mer kynisk. RM er ikke så gode at de kan spille 4-3-3 mot alle lag og vinne lenger. Camavinga opp igjen på midtbanen.

Hva som skjer i sesongen 2023/2024 i LL - skal jeg fortelle mer om når det nærmer seg sesongstart.

Det jeg vet, er at de største stjernene velger andre ligaer/klubber, de spanske lagene får bank i CL, og med ett unntak, så ble alle utslettet nesten før turneringen hadde startet.

Barca tilbake med LL-trofe. Gode på overganger. Gode med talenter. Detroniserer Real Madrid. Dårlige stadioner, kjedelig/uinteressant for den ‘vanlige’ supporter av fotball, rasismen (selv om den foregår verden over, er den veldig utbredt i LL, osv osv..

Er så mye som oser B av den spanske serien. Bare dette med at det knapt er bortefans. Noe må gjøres, hvis ikke forsvinner de nest-beste etter hvert også.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Ser ut som Benzema også kan forlate Madrid i sommer.

Da står vi igjen med Vinicius, Rodrygo (og Hazard) som offensive spillere neste sesong.

Med tanke på hvordan markedet er, er det ikke utenkelig at troppen kommer svekket ut av overgangsvinduet i sommer. Det brenner et blått lys Perez nå. Blodtåka rundt Haaland/Mbappe straffer seg nå, som ventet.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Soldado skrev: tir mai 30, 2023 12:44 pm Ser ut som Benzema også kan forlate Madrid i sommer.

Da står vi igjen med Vinicius, Rodrygo (og Hazard) som offensive spillere neste sesong.

Med tanke på hvordan markedet er, er det ikke utenkelig at troppen kommer svekket ut av overgangsvinduet i sommer. Det brenner et blått lys Perez nå. Blodtåka rundt Haaland/Mbappe straffer seg nå, som ventet.
Slapp av, Soldado!

Joselu er sterk linket til klubben. Da får vi inn en ung, sterk, rask og målfarlig spiller med en imponerende historikk i alle klubben han har fe… hatt suksess i.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Joselu ja. Må i så fall være erstatter for Mariano / Hazard, altså evig på benken.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Soldado skrev: tir mai 30, 2023 12:44 pm Ser ut som Benzema også kan forlate Madrid i sommer.

Da står vi igjen med Vinicius, Rodrygo (og Hazard) som offensive spillere neste sesong.

Med tanke på hvordan markedet er, er det ikke utenkelig at troppen kommer svekket ut av overgangsvinduet i sommer. Det brenner et blått lys Perez nå. Blodtåka rundt Haaland/Mbappe straffer seg nå, som ventet.
Vet ikke om det hadde sett så annerledes ut uten tåka. Haaland hadde nok vært nærmere, men City hadde jo utvilsomt en enorm tiltrekningskraft. Der og da var det riktig å gå for Mbappe mellom de to. Ellers er jo spissmarkedet som det var før.

Er ikke krise at Benzema drar isolert sett. Fyller 36 og ser mett ut. Om han faktisk vurderer Saudi er det tegn nok på at han ikke har hodet på rett sted i slutten av karrieren (noe som er helt fair).

Benzema ut betyr i så fall at man MÅ kjøpe en klassespiss og ikke har tid til å vente ut noe som er høyst usikkert skjer eller ikke (Mbappe/Haaland) . Det er bare én klassespiss som utvilsomt ville levert fra dag én, og det er Kane. Men det gir ingen mening økonomisk.

Og da er vel navn som Vlahovic, David, Ramos og Oshimen mest aktuelle. Stor risiko knyttet til samtlige. Høy pris pga standing og alder, men uprøvd på det høyeste nivået.

En spiller som Højlund hadde jo også vært spennende, men det kommer for tidlig om Benzema drar allerede nå.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Ghost skrev: tir mai 30, 2023 3:23 pm Vet ikke om det hadde sett så annerledes ut uten tåka.
Poenget var mer at når man unnlater å styrke laget sesong etter sesong, så kan det fort bli en dyr ryddesjau når 3-4 spillere må erstattes i ett og samme vindu.

Hadde man kun trengt en spiss i sommer, hadde det vært mye enklere. Men nå skal man altså ha Bellingham, muligens ny toppspiss, backupspiss, i hvert fall et par nye backer (inkl. Fran) og muligens en midtbanespiller til.

Det kommer til å koste skjorta, og lar seg neppe gjennomføre i sommer.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Om ikke katantenen på Toney blir internasjonal, så kunne man prøvd seg der. Meget solid spiller.

startelver

Legg inn av startelver »

Får satse på at Haaland vinner the Treble og går lei og flytter til Madrid.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Benzema meldes klar for en exit til Saudi-Arabia. Samtidig vurder Nacho flere tilbud i utlandet. Det kan bli en tynn tropp neste sesong. Kanskje må vi til og med bruke Hazard.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Soldado skrev: ons mai 31, 2023 9:08 pm Benzema meldes klar for en exit til Saudi-Arabia. Samtidig vurder Nacho flere tilbud i utlandet. Det kan bli en tynn tropp neste sesong. Kanskje må vi til og med bruke Hazard.
Jeg leste et sted på twitter at det var Saudi-Arabia SOM NASJON som hadde gitt tilbudet, og at han kunne velge hvor han vil spille :D

Må jo være piss, men samtidig er det vel et sted i fremtiden ikke utenkelig at det blir sånn.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Benz skal visstnok annonsere i dag at han drar til Saudi.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Knax skrev: tor jun 01, 2023 3:39 pm Benz skal visstnok annonsere i dag at han drar til Saudi.
Næhh.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Jolla skrev: tor jun 01, 2023 3:41 pm
Knax skrev: tor jun 01, 2023 3:39 pm Benz skal visstnok annonsere i dag at han drar til Saudi.
Næhh.
Mye rykter om det hvertfall.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg har lyst til å leve i den verden hvor ingen av disse storspillerne drar til Saudi-Arabia i sommer. Benzema drar ikke fra Real Madrid, Messi kommer til Barcelona.

Alt er fryd og gammen.

Så får jeg heller akseptere at virkeligheten ikke er slik når/hvis det først inntreffer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»