Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Soldado

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Soldado »

Skal man tro skriveriene i disse tullete tider, så er man i pole i kampen om å signere Bellingham. En fantastisk signering i så fall. For en midtbane man kan mønstre i maaaange år fremover dersom så blir tilfelle. Tror ikke Valverde vil ha noen problemer med å spille ving heller, om det blir trangt på midten.

Men fortsatt mangler man en spiss de neste to årene som et alternativ til Benzema. Der sliter man mer. Modig og kanskje i overkant naivt dersom all byrden skal legges på en 18 år gammel brasse om to år.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Interessant hands-situasjon. Må vel vurderes ut fra regelen at ballen kom fra annen kroppsdel til spilleren og opp i armen, samt at Valladolid ikke dro en fordel.

Jeg er noe uenig i at de ikke dro fordel av det - det var i det minste ikke en ulempe - så for min del kunne det gjerne vært straffe, uten at det er en skandale. Det er et definisjonsspørsmål.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Jolla skrev: fre des 30, 2022 9:45 pm Interessant hands-situasjon. Må vel vurderes ut fra regelen at ballen kom fra annen kroppsdel til spilleren og opp i armen, samt at Valladolid ikke dro en fordel.

Jeg er noe uenig i at de ikke dro fordel av det - det var i det minste ikke en ulempe - så for min del kunne det gjerne vært straffe, uten at det er en skandale. Det er et definisjonsspørsmål.
Burde vært straffe syns jeg. VAR og La Liga er virkelig bingo.

Det mest skandaløse er uansett hvor tannløst dette er offensivt.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Fikk en VAR-hands og sliteseier til slutt. Gledelig at 2022 avsluttes med to Benzema-mål. De siste 20 var han virkelig på. Også gledelig å se at Camavinga fortsetter der han avsluttet VM-finalen. De to siste kampene hans har han sett mer ut som vår-Camavinga enn han har gjort i hele høst.

Men dette laget har fortsatt offensive mangler og skriker etter både en målscorer og topp offensive backer.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Dette var tamt og trivielt, spesielt offensivt.

Hypotetisk, men lurer på hvilke plass dette Madrid-laget hadde endt på i denne sesongen EPL.

Det kommer vel neppe en offensiv storfisk i januar, så man må krysse fingrene for at Benz blir skadefri og brukt riktig i den forstand at han må hvile i mindre viktige kamper som CdR & taes av i avgjorte kamper.

Aleksander Isak F.eks hadde vært en god signering som «supersub» - men han gikk jo til araberne som holder til i tyneside.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Koffer skrev: lør des 31, 2022 2:14 am Dette var tamt og trivielt, spesielt offensivt.

Hypotetisk, men lurer på hvilke plass dette Madrid-laget hadde endt på i denne sesongen EPL.

Det kommer vel neppe en offensiv storfisk i januar, så man må krysse fingrene for at Benz blir skadefri og brukt riktig i den forstand at han må hvile i mindre viktige kamper som CdR & taes av i avgjorte kamper.

Aleksander Isak F.eks hadde vært en god signering som «supersub» - men han gikk jo til araberne som holder til i tyneside.
Enig. Ikke noe spesiell match og jeg er ganske sikker på at vi ryker ut på åttedelsfinalen. En del av laget virker nesten mett.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Albania skrev: lør des 31, 2022 2:17 am
Koffer skrev: lør des 31, 2022 2:14 am Dette var tamt og trivielt, spesielt offensivt.

Hypotetisk, men lurer på hvilke plass dette Madrid-laget hadde endt på i denne sesongen EPL.

Det kommer vel neppe en offensiv storfisk i januar, så man må krysse fingrene for at Benz blir skadefri og brukt riktig i den forstand at han må hvile i mindre viktige kamper som CdR & taes av i avgjorte kamper.

Aleksander Isak F.eks hadde vært en god signering som «supersub» - men han gikk jo til araberne som holder til i tyneside.
Enig. Ikke noe spesiell match og jeg er ganske sikker på at vi ryker ut på åttedelsfinalen. En del av laget virker nesten mett.
Nja, si ikke det. Min kjepphest er som kjent at RM ikke vinner serien denne sesongen fordi Barca knapt slipper inn mål & scorer omtrent det samme som Madrid. Bedre offensiv kraft og bredde har de også, som vil vises utover vinter/vår.

Men RM og CL hvor det er fokus over to kamper som blir aller høyest prioritert, skal man ikke se bort fra de kan komme et godt stykke og nå en kvart/semi. Vi får se.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Fin avslutning på året når Barcelona går på en smell hjemme mot Espanyol. A poeng igjen!

Koffer

Legg inn av Koffer »

Hazard, som RM lønner ca 200 mill nok i året, med nok en stor aften i går.

Fra spøk til alvor. Han glemte seg bort på Stanford Bridge for et par sesonger siden hvor han viste sitt sanne jeg, men for meg slipper han altfor billig unna da han drar på seg det «fake smilet» og sier de «rette tingene» i media.

Han møter opp på trening og gir tilsynsetatene alt.

Han er drit lei. Der skrev jeg etter uke 12 i klubben. Han er den største fiaskoen i RM og fotballens historie mtp penger involvert. Han er et skrekkeksempel. Man møter ikke opp med stor mage etter at en klubb har kjøpt deg for 1 milliard,- og lønner deg 200 mill,-i året.

Se på f.eks David Alaba. Da snakker vi profesjonell.

Blir ikke overrasket om han står frem om 10-15 år og sier flere av skadene var selvpålagt for å slippe unna.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Koffer skrev: ons jan 04, 2023 2:31 pm Hazard, som RM lønner ca 200 mill nok i året, med nok en stor aften i går.

Fra spøk til alvor. Han glemte seg bort på Stanford Bridge for et par sesonger siden hvor han viste sitt sanne jeg, men for meg slipper han altfor billig unna da han drar på seg det «fake smilet» og sier de «rette tingene» i media.

Han møter opp på trening og gir tilsynsetatene alt.

Han er drit lei. Der skrev jeg etter uke 12 i klubben. Han er den største fiaskoen i RM og fotballens historie mtp penger involvert. Han er et skrekkeksempel. Man møter ikke opp med stor mage etter at en klubb har kjøpt deg for 1 milliard,- og lønner deg 200 mill,-i året.

Se på f.eks David Alaba. Da snakker vi profesjonell.

Blir ikke overrasket om han står frem om 10-15 år og sier flere av skadene var selvpålagt for å slippe unna.
Hvor mange av de dyreste spillerne er det egentlig som lykkes i ny klubb? Mistenker det er ganske få.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Eden har nok garantert ikke noen selvpålagte skader for å slippe unna.

Men han har aldri vært profesjonell når det kommer til arbeidet utenfor banen, han er typen som har svevd på talentet sitt maksimalt, og fått enormt mye ut av det.

At han dukket opp i pre-season første sesongen hos Real med mage var jo ikke noe som bare skjedde denne ene gangen, det har vel vært sånn mer enn mindre hver gang han har hatt ferie hos Chelsea også.

Når man ikke tar egentreningen eller off-season seriøst så er det ikke overraskende at kroppen takker for seg etter 10 år med toppfotball.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Chromeback skrev: ons jan 04, 2023 3:10 pm Eden har nok garantert ikke noen selvpålagte skader for å slippe unna.

Men han har aldri vært profesjonell når det kommer til arbeidet utenfor banen, han er typen som har svevd på talentet sitt maksimalt, og fått enormt mye ut av det.

At han dukket opp i pre-season første sesongen hos Real med mage var jo ikke noe som bare skjedde denne ene gangen, det har vel vært sånn mer enn mindre hver gang han har hatt ferie hos Chelsea også.

Når man ikke tar egentreningen eller off-season seriøst så er det ikke overraskende at kroppen takker for seg etter 10 år med toppfotball.
Nettopp, og det burde herrene med de høye hatter i den spanske hovedstad tatt i betraktning. Det var ikke slik at Haz var 23 år da han ankom.

Igjen, målt i penger er han tidenes flopp. At han (eller hans manager) velger å gå ut med at han vil bli værende å kjempe i den spanske hovedstad er i det ene og alene grunnet kontrakten og pengene som kommer inn hver måned. Da er det å spille fast så viktig lenger. Husk Mbappe og hans taktikk for å få ENDA mer. "Paris er min by og Frankrike er mitt land" :lol: Den franske serien er vel nummer seks i Europa eller no' sånt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Koffer skrev: ons jan 04, 2023 2:31 pm Hazard, som RM lønner ca 200 mill nok i året, med nok en stor aften i går.
Det er nesten ikke til å tro når man tenker på hvor god han var.



I Chelsea brukte medspillere å flire av han i intervjuer fordi han var så lat i treningsrommet. Ingen innsats på det som skjedde av trening uten ball.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Selv Kaka var et langt bedre kjøp enn Hazard og det sier en del.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Visste ikke at han var så lat.

Ekstremt fall på fyren..

peraleks

Legg inn av peraleks »

Hetfield skrev: tor jan 05, 2023 3:19 pm Visste ikke at han var så lat.

Ekstremt fall på fyren..
Akkurat den statistikken der skal godt la seg gjøre, akkurat som om man spilte med 10 mann i 67 minutter.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Hetfield skrev: tor jan 05, 2023 3:19 pm Visste ikke at han var så lat.

Ekstremt fall på fyren..
En varslet katastrofe.

RM har gjort utrolig mye dårlig kjøp siden 2000, og Hazard er tidenes flopp uansett klubb/spiller på dette nivået.

Han er heller ikke bare lat, men like sleip, grisk og hyklersk som veldig mange andre fotballspillere. Som f.eks C.Ronaldo, Øde, osv.

Penger, penger og atter penger. Hvor du spiller, om du spiller, osv har ikke så mye å si.

Husk Mbappe og hvordan jeg gikk imot 'en hel verden' da det kun var spørsmål om tid før han skulle signere for Real Madrid. Et taktisk og slu spill for å presse enda mer ut fra Qatar-gjengen.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Koffer skrev: tor jan 05, 2023 5:46 pm
Hetfield skrev: tor jan 05, 2023 3:19 pm Visste ikke at han var så lat.

Ekstremt fall på fyren..
En varslet katastrofe.

RM har gjort utrolig mye dårlig kjøp siden 2000, og Hazard er tidenes flopp uansett klubb/spiller på dette nivået.
Enig i at Hazard skiller seg ut. Hadde vært en flopp om hav kostet en tidel og kom fra en La Liga-klubb. Legg på pris og forventinger så er det helt krise.

Men helt uenig i at Real Madrid har gjort utrolig mye dårlig kjøp siden 2000. Langt fra verst i klassen. Mer dritt første halvdel av 2000-tallet, men det siste tiåret vil jeg påstå at man har gjort uvanlig mange gode kjøp sammenlignet med andre klubber. Man er vel et sted mellom nr 20 og 30 i net spend i Europa i perioden. Med fem CL-titler. Det er ekstremt.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Ghost skrev: fre jan 06, 2023 10:42 pm
Koffer skrev: tor jan 05, 2023 5:46 pm
Hetfield skrev: tor jan 05, 2023 3:19 pm Visste ikke at han var så lat.

Ekstremt fall på fyren..
En varslet katastrofe.

RM har gjort utrolig mye dårlig kjøp siden 2000, og Hazard er tidenes flopp uansett klubb/spiller på dette nivået.
Enig i at Hazard skiller seg ut. Hadde vært en flopp om hav kostet en tidel og kom fra en La Liga-klubb. Legg på pris og forventinger så er det helt krise.

Men helt uenig i at Real Madrid har gjort utrolig mye dårlig kjøp siden 2000. Langt fra verst i klassen. Mer dritt første halvdel av 2000-tallet, men det siste tiåret vil jeg påstå at man har gjort uvanlig mange gode kjøp sammenlignet med andre klubber. Man er vel et sted mellom nr 20 og 30 i net spend i Europa i perioden. Med fem CL-titler. Det er ekstremt.
Er enig i at vi kan fjerne ordet «utrolig»

Men du verden hvor mye dårlig kjøp det har blitt gjort sett med hvor mange kloke hoder som har styrt verdens største fotballklubb, og som i mange år var den største fisken økonomisk og på overgangsfronten før arabere, amerikanere og co gikk helt berserk.

Heldigvis har dette bedret seg drastisk.

Perioden 2003-2014 var katastrofalt målt i Europa og til dels i LL. Masse penger brukt og veldig lite store trofeer inn.

Vi kan sitte en hel kveld å prate om alt det rare som har blitt gjort i klubben det siste kvarte århundre. Fra Lucas Silva til Baljic. Fra Saviola til Pedro Leon. Var Woody det smarteste å hente inn mtp skader? Haz som var på vei ned og historikken med trening. Jovic sin nonchalante stil på og utenpå banen. Partygutten Drenthe, eller å bruke penger på en spiller som egentlig burde betalt for å ha vært i klubben (Faubert)

Osv osv. Når man kjøper i dag må man gjøre en analyse på og utenfor banen, selv om man aldri har noen garantier (Kaka, James, F.eks) her har dog de hvite blitt flinkere.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ingen spanjoler i startoppstillingen. Spesielt av Real Madrid.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Real har vel ingen spanjoler i den antatt beste 11eren, foruten Carvajal. At det er spesielt skal jeg være enig i. Men nivået på Spania er ikke allverden om dagen heller.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Det bor 16 000 flere mennesker i Drammen enn i Villarreal. Deres dyreste signering noensinne kostet mindre enn årslønnen til Eden Hazard.

LL er kjedelig og uinteressant utenom for noen spesielt interesserte utenfor Spania. I tillegg kommer Barca mest sannsynlig til å vinne den denne sesongen. Alt som forventet. Snart kommer Vini, Fede til å bli sure og frustrerte. De vil bort grunnet dobbel lønn hos araberne.

Skal dog ikke undervurdere RM i CL og enkeltkamper, men når de velger å bruke 500 mill på en 16-åring som kan bli god i 2027, og ikke finne et par alternativer til Benz på topp, fortjener udugeligheten og inkompetansen en passende konsekvens som feks tap i kveld.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Gjesp ...

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Koffer skrev: lør jan 07, 2023 7:58 pm LL er kjedelig og uinteressant utenom for noen spesielt interesserte utenfor Spania.
Jeg er veldig heldig som er spesielt interessert, slik at jeg får oppleve alt det gøyale og magien med La Liga.

startelver

Legg inn av startelver »

Legenden har lagt opp.


peraleks

Legg inn av peraleks »

Kan vel fint si at Bale bortimot la opp i RM allerede i 2019.
De siste årene der var nok først og fremst for å holde seg i form for landslaget i særpreg, samt sitte ut megakontrakten i RM.

Med det sagt, en av verdens beste spillere i perioden 2012-2016, mange store prestasjoner for klubben hvor spesielt løpeturen forbi Bartra i Copa del Rey-finalen, CL-finalen mot AM(Begge i 2014) og CL-finalen mot Liverpool i 2018 skinner mest.


peraleks

Legg inn av peraleks »

En annen spiller som nok har store planer om å sitte ut megakontrakten i RM før det legges opp:

Cacereño-spiller Carmelo Mereciano snakket med AS, og hevder han møtte en svært umotivert Hazard på banen.

– Eden Hazard? Det var som om han ikke brydde seg om spillet. Han ville ikke ta ballen, han løp ikke. Vi la knapt merke til ham, sa Mereciano.

https://www.tv2.no/sport/fotball/4-divi ... /15399205/

Wellé

Legg inn av Wellé »

Koffer skrev: tor jan 05, 2023 5:46 pm
Hetfield skrev: tor jan 05, 2023 3:19 pm Visste ikke at han var så lat.

Ekstremt fall på fyren..
En varslet katastrofe.

RM har gjort utrolig mye dårlig kjøp siden 2000, og Hazard er tidenes flopp uansett klubb/spiller på dette nivået.

Han er heller ikke bare lat, men like sleip, grisk og hyklersk som veldig mange andre fotballspillere. Som f.eks C.Ronaldo, Øde, osv.

Penger, penger og atter penger. Hvor du spiller, om du spiller, osv har ikke så mye å si.

Husk Mbappe og hvordan jeg gikk imot 'en hel verden' da det kun var spørsmål om tid før han skulle signere for Real Madrid. Et taktisk og slu spill for å presse enda mer ut fra Qatar-gjengen.
Antar at det er Ødegaard det er snakk om her? Hvordan er det Ødegaard har vist seg som lat, sleip, grisk og hyklersk?

Koffer

Legg inn av Koffer »

Wellé skrev: ons jan 11, 2023 1:44 pm
Koffer skrev: tor jan 05, 2023 5:46 pm
Hetfield skrev: tor jan 05, 2023 3:19 pm Visste ikke at han var så lat.

Ekstremt fall på fyren..
En varslet katastrofe.

RM har gjort utrolig mye dårlig kjøp siden 2000, og Hazard er tidenes flopp uansett klubb/spiller på dette nivået.

Han er heller ikke bare lat, men like sleip, grisk og hyklersk som veldig mange andre fotballspillere. Som f.eks C.Ronaldo, Øde, osv.

Penger, penger og atter penger. Hvor du spiller, om du spiller, osv har ikke så mye å si.

Husk Mbappe og hvordan jeg gikk imot 'en hel verden' da det kun var spørsmål om tid før han skulle signere for Real Madrid. Et taktisk og slu spill for å presse enda mer ut fra Qatar-gjengen.
Antar at det er Ødegaard det er snakk om her? Hvordan er det Ødegaard har vist seg som lat, sleip, grisk og hyklersk?
Han, og hans familie, er die hard LFC-fans. De hadde et godt tilbud fra Merseyside, men kulepenner, klokker, 30 mill i årslønn for å være assistent for en gjeng knøtter ++ da var det ikke lenger så viktig å oppfylle drømmen om å spille for selveste favorittklubben mer.

Kan lese og finne mer artikler om det her, selv om VG har dysset dette veldig ned etter leaks fra et hackerangrep. https://www.vg.no/sport/fotball/i/RRX97 ... il-30-mill

Ellers var han, eller hans team for å presisere, utålmodige og forventet masse spilletid da RM var på sitt /muligens/ aller sterkeste i klubbens historie. Han var veik og altfor feig i hodet. Har mye mer å komme med, men siden han er norsk, fra Drammen og jævla god for tiden, skal jeg la være.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jaja dro oss videre på straffekonk mot Valencia, men altså 120 nye minutter på spillerne og da igjen etter VM.
Skal bli en spennende vår i forhold til skader.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»