Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Chromeback

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: ons aug 25, 2021 12:21 am
Chromeback skrev: ons aug 25, 2021 12:18 am
Knaxern skrev: ons aug 25, 2021 12:10 am Lewa sin agent er i Paris, så ting kan skje i løpet av uka nå.
Bilde
Det kan jo nesten se ut til at Messi har blitt en slags katalysator for veldig mye forskjellig akkurat nå.

Plutselig fikk CR og Lewandowski veldig lyst til å flytte på seg.
Flere som ser siste muligheten til å danne seg Old Mans Dreamteam i Paris med enorme lønninger tydeligvis.
Hvis noen hadde sagt at PSG skulle gå helt FIFA: Career Mode før sommeren så hadde jeg ledd. Men hva i alle dager er det som skjer. Er vel sjeldent man har sett en såpass kraftig butterfly effect som det man fort kan være vitne til her nå.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: ons aug 25, 2021 12:36 am
peraleks skrev: ons aug 25, 2021 12:21 am
Chromeback skrev: ons aug 25, 2021 12:18 am

Bilde
Det kan jo nesten se ut til at Messi har blitt en slags katalysator for veldig mye forskjellig akkurat nå.

Plutselig fikk CR og Lewandowski veldig lyst til å flytte på seg.
Flere som ser siste muligheten til å danne seg Old Mans Dreamteam i Paris med enorme lønninger tydeligvis.
Hvis noen hadde sagt at PSG skulle gå helt FIFA: Career Mode før sommeren så hadde jeg ledd. Men hva i alle dager er det som skjer. Er vel sjeldent man har sett en såpass kraftig butterfly effect som det man fort kan være vitne til her nå.
Først og fremst er vel dette et greit eksempel på hva slags vits UEFA som organisasjon er.

Så er det slik at Messi er en gedigen fuck up rent økonomisk av Barcelona, teknisk sett skulle dette aldri skjedd om det ikke var for måten klubben ble drevet på de siste årene.

At CR og Lewan får lyst til å flytte på seg er nok en blanding av at begge to fremdeles er uvanlig gode spillere, begge to ønsker å fremdeles ha disse megalønningene og ser nok at karrieren snart går mot slutten. Spesielt CR her som nok har fått ganske klare signaler om at kontrakten neppe vil fornyes neste år med de samme lønnsbetingelsene, samtidig som fyren faktisk blir 37 år til vinteren.

Må samtidig nevnes med CR at han tilsynelatende har veldig lyst til å jobbe med Ancelotti igjen, så for alt det man vet kan det jo faktisk være noe på gang her mellom RM og CR.

Jeg tror uansett at denne uken her blir enormt spennende om det ikke allerede har tatt av med både Messi og Ramos.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Soldado

Legg inn av Soldado »

Herregud for en pillråtten klubb PSG er. Snakker om å være blottet for alt som heter sjel og tradisjoner. Rike oljesjeiker som tror de bokstavelig eier klubben (som de også dessverre gjør).

Skjønne godt at de var i mot Super League. Strengere økonomisk kontroll uten å kunne kjøpe seg fri gjennom UEFA fristet nok lite. Og penger har de nok av fra før.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Machine_Head skrev: tir aug 24, 2021 11:15 pm Kan si mye om Perez og hvor idiotisk det budet på Mbap er, men fytti helvete for noen jævla molboer de gutta som styrer PSG er. Tenk å ikke akseptere! Sier vel bare sitt om hvor mye fuck you-oljepenger som finnes i den klubben, blir ikke stort eklere.
Merkelig, de kunne jo snudd seg rundt og kjøpt Haaland og fått en yngre toppspiss på langtidskontrakt istedenfor dette Mbappe-dramaet.

Samtidig: Det er trolig Real-leieren som har lekket budet og de er interessert i å fremstå som rike igjen. Det kan være at det er såpass mange betingelser knyttet til de 160 mill at budet er et "luftslott". Real oppnår det de vil (lage støy i PSG, fremstå som rike og markere interesse i Mbappe) samtidig som de vet at budet vil bli avslått slik at nedsiden er null.

startelver

Legg inn av startelver »

For et press det blir på Pochettino etterhvert, han må levere nå , i alle ligaer og cuper.

Dreamteam PSG, håper virkelig det ikke skjer.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Orakelet skrev: ons aug 25, 2021 1:12 pm
Machine_Head skrev: tir aug 24, 2021 11:15 pm Kan si mye om Perez og hvor idiotisk det budet på Mbap er, men fytti helvete for noen jævla molboer de gutta som styrer PSG er. Tenk å ikke akseptere! Sier vel bare sitt om hvor mye fuck you-oljepenger som finnes i den klubben, blir ikke stort eklere.
Merkelig, de kunne jo snudd seg rundt og kjøpt Haaland og fått en yngre toppspiss på langtidskontrakt istedenfor dette Mbappe-dramaet.

Samtidig: Det er trolig Real-leieren som har lekket budet og de er interessert i å fremstå som rike igjen. Det kan være at det er såpass mange betingelser knyttet til de 160 mill at budet er et "luftslott". Real oppnår det de vil (lage støy i PSG, fremstå som rike og markere interesse i Mbappe) samtidig som de vet at budet vil bli avslått slik at nedsiden er null.
Haaland hadde da kostet nøyaktig det samme denne sommeren her, den pengedopede klubben du holder med fikk et bud pålydende 130 mill euro avslått.

Man har da solgt både Varane og Ødegaard, i tillegg til at megalønningen til Ramos er borte.
Det var og igjen penger fra før av som kommer med i Mbappe-potten.

Det "luftslottet" du snakker om er jo bare tull, det er ingen hemmelighet at RM har ønsket Mbappe lenge og at man ser sitt snitt til å hente spilleren nå.
Sist redigert av peraleks den ons aug 25, 2021 1:35 pm, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: ons aug 25, 2021 1:32 pm
Orakelet skrev: ons aug 25, 2021 1:12 pm
Machine_Head skrev: tir aug 24, 2021 11:15 pm Kan si mye om Perez og hvor idiotisk det budet på Mbap er, men fytti helvete for noen jævla molboer de gutta som styrer PSG er. Tenk å ikke akseptere! Sier vel bare sitt om hvor mye fuck you-oljepenger som finnes i den klubben, blir ikke stort eklere.
Merkelig, de kunne jo snudd seg rundt og kjøpt Haaland og fått en yngre toppspiss på langtidskontrakt istedenfor dette Mbappe-dramaet.

Samtidig: Det er trolig Real-leieren som har lekket budet og de er interessert i å fremstå som rike igjen. Det kan være at det er såpass mange betingelser knyttet til de 160 mill at budet er et "luftslott". Real oppnår det de vil (lage støy i PSG, fremstå som rike og markere interesse i Mbappe) samtidig som de vet at budet vil bli avslått slik at nedsiden er null.
Haaland hadde da kostet nøyaktig det samme denne sommeren her.

Man har da solgt både Varane og Ødegaard, i tillegg til at megalønningen til Ramos er borte.
Det var og igjen penger fra før av som kommer med i Mbappe-potten.

Det "luftslottet" du snakker om er jo bare tull, det er ingen hemmelighet at RM har ønsket Mbappe lenge og at man ser sitt snitt til å hente spilleren nå.
Selv om jeg er enig med deg, så har man jo tross alt byttet megalønnen til Ramos med Alaba (som jo er en solid investering uavhengig av lønn),

Soldado

Legg inn av Soldado »

Kjenner presset nå denne Leonardo i Paris. Ikke veldig imponerende uttalelser nå nettopp.

elMacca

Legg inn av elMacca »

I følge sportsdirektør Leonardo, så skal ikke PSG holde igjen Mbappe dersom budet er i riktig størrelsesorden. Så fremst prisforlangende ikke er utopisk bør jo klubbene komme til enighet innen deadline day, noe annet ville vært merkelig i mine øyne gitt signalene i media.

Kan dog være at PSG har satt prisforlangende utopisk høyt, selv om handlingen i seg selv ville vært utelukkende på trass med tanke på at de verken har behov for pengene eller for den saks skyld bryr seg om FFP.

Har forresten sett at Fjørtøft er ute å bruser med fjærene på Twitter i retning Real Madrids manglende økonomi. Hvor karikatur av seg selv er det overhodet mulig å bli?

Koffer

Legg inn av Koffer »

Viktigheten av å ha de aller største spillerne/navnene i Real Madrid. Da begynner media å skrive om spilleren(e) og klubben verden over. Tusenvis av barn og unge blir fan, som med Mbappe --> C.Ronaldo.

Det kommer flere folk på tribunen, prestasjonene blir selvfølgelig bedre.


Sitter med en følelse av at dette med Mbappe kommer til å skjære seg. De forlanger altfor mye, og RM vil ikke betale. Franskmannen har sagt, noe de teppebomber media med nå, at han ALDRI skal gå gratis fra PSG. Her blir det en konflikt.

€200 mill for en spiller som kan komme gratis om 1 år.. Uansett, det MÅ skje noe i klubben, ellers blir den sakte men sikkert kvelt helt ned til et nivå hvor f.eks norsk media ikke nevner med blekk om man taper 0-3 mot et bunnlag på Chamartin.

Real Madrid er et gamlehjem, samt bestående stort sett av mette spillere som har vunnet serie og CL mang en gang. ALLE disse må erstattes. Man har en god keeper, Valverde og Vin Jr på sikt. Alt annet er B-materiale. Dessverre.

Få inn Mbappe, og gjør ALT man kan for Haaland neste sesong. Skulle gjerne hatt en midtstopper også. Også hører jeg at Vallejo har fått nummer. Fy FAEN og dårlig han er. Hadde ikke vært den beste stopperen i Eliteserien her hjemme i Norge.

Man er 100 % avhengig av en kanon ala Kylian Mbappe nå, hvis ikke..

Koffer

Legg inn av Koffer »

Jeg forstår det økonomiske aspektet opp i dette, men for å sitere Floro for snart tjuve år siden "De dyreste overgangene er som regel de billigste"

Nå MÅ man hente inn, store lån eller ei, hvis ikke så blir man en grå mus sammenlignet med City, United, CFC, LFC, PSG, Bayern og CO. RM har heller ikke det samme systemet og identiteten i klubben som FCB har, mtp unge talenter og spillemåte, så de er ENDA mer avhengig enn katalanerne på å få inn STORE spillere.

CL må man legge litt på is, men RM SKAL/BØR/MÅ være med helt inn i årets LL, og fremover. En serie de har vunnet knappe ni ganger på over 30 år. :roll:

Milfern

Legg inn av Milfern »

Gidder ikke å legge for mye energi i dette. Husker hvordan forhandlingene dro ut med Tottenham i sin tid. Blir neppe noe annerledes med PSG slik siste døgns uttalelser har vært fra PSG-leiren. Dette kommer til å vare frem til siste time av overgangsvinduet.

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Kan ikke skjønne PSG sier nei til 160 mill... Men, jeg tror vi får han for 160 mill etterhvert.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Milfern skrev: ons aug 25, 2021 7:49 pm Gidder ikke å legge for mye energi i dette. Husker hvordan forhandlingene dro ut med Tottenham i sin tid. Blir neppe noe annerledes med PSG slik siste døgns uttalelser har vært fra PSG-leiren. Dette kommer til å vare frem til siste time av overgangsvinduet.
Altså valget til PSG er enten 0 eller 160 mill, selv om jeg tipper at man nok strekker seg til 180 mill.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Koffer skrev: ons aug 25, 2021 5:41 pm
Franskmannen har sagt, noe de teppebomber media med nå, at han ALDRI skal gå gratis fra PSG. Her blir det en konflikt.
Vel, da må de jo faktisk selge nå. PSG sitter ikke med vinnerkortene på hånden ved forhandlingsbordet. Hvis de ikke godtar ett bud på €160m nå, og Mbappe går gratis til neste sommer, så har dem bare seg selv å takke og det er særdeles lite franskmennene kan gjøre med den saken.

elMacca

Legg inn av elMacca »

Ved fare for å høres ut som en nachspiel glad Brann-spiller, men det er så mye rykter. Det seneste av sitt slag er vel at Florentino angivelig skal ha investert store penger i Qatar, som igjen skal ha betydning for om det blir overgang eller ei.

Jeg tror nok Milfern sin tankegang her blir riktig: Bare smøre seg med tålmodighet inn mot torsdag neste uke.

Det sagt, jeg kan se positive aspekter ved at Mbappe ikke kommer denne sommeren. Selv om jeg selvfølgelig håper vi får vår første Crack siden 2014.

Koffer

Legg inn av Koffer »

PSG og araberne er ikke avhengig av pengene, selv om de spiller på det. De kommer også til å spille på at Mbappe har sagt at han IKKE vil gå gratis. Ingen bud fra RM blir akseptert, og han må være der ett år til. MYE kan skje på 365 dager, og når han ser PSG blir sterkere (mest sannsynlig double i Frankrike, og komme veldig langt i CL) samt RM sliter i hjemlig serie (kan fort -ta en Barca- og bli nummer tre) samt ryke ut av CL med ENGANG de trekker et godt lag ala CFC, City, Bayern, PSG, osv.) Så kan ting endre seg.

Denne overgangen tror jeg neppe det blir noe av. 80-20 favør at han IKKE ikler seg hvitt.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Inter og Sjakhtar i CL. Noe kjent med det.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Bud på Mbappe godkjent sies det. Kan fort bli klar i løpet av morgendagen.


peraleks

Legg inn av peraleks »

Vi har økt budet på Mbappe fra 160 mill euro til 170 mill euro.

Mbappe med klar beskjed til PSG.


peraleks

Legg inn av peraleks »

Knaxern skrev: tor aug 26, 2021 10:11 pm Bud på Mbappe godkjent sies det. Kan fort bli klar i løpet av morgendagen.

JAAAAAAAAAAAAADDDDDDDDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: tor aug 26, 2021 10:12 pm Vi har økt budet på Mbappe fra 160 mill euro til 170 mill euro.

Mbappe med klar beskjed til PSG.

Sjukt.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: ons aug 25, 2021 1:34 pm
peraleks skrev: ons aug 25, 2021 1:32 pm
Orakelet skrev: ons aug 25, 2021 1:12 pm

Merkelig, de kunne jo snudd seg rundt og kjøpt Haaland og fått en yngre toppspiss på langtidskontrakt istedenfor dette Mbappe-dramaet.

Samtidig: Det er trolig Real-leieren som har lekket budet og de er interessert i å fremstå som rike igjen. Det kan være at det er såpass mange betingelser knyttet til de 160 mill at budet er et "luftslott". Real oppnår det de vil (lage støy i PSG, fremstå som rike og markere interesse i Mbappe) samtidig som de vet at budet vil bli avslått slik at nedsiden er null.
Haaland hadde da kostet nøyaktig det samme denne sommeren her.

Man har da solgt både Varane og Ødegaard, i tillegg til at megalønningen til Ramos er borte.
Det var og igjen penger fra før av som kommer med i Mbappe-potten.

Det "luftslottet" du snakker om er jo bare tull, det er ingen hemmelighet at RM har ønsket Mbappe lenge og at man ser sitt snitt til å hente spilleren nå.
Selv om jeg er enig med deg, så har man jo tross alt byttet megalønnen til Ramos med Alaba (som jo er en solid investering uavhengig av lønn),
Det stemmer, det glemte jeg helt.

Samtidig har det blitt signert en del nye kontrakter med forlengelser i det siste, de fleste av dem skal ha fulgt samme oppskrift som Modric. 10 % ned i lønn med andre ord.

Real Madrid har også stashet vekk litt både her og der i 2 år nå, med både utlån av Bale, Ødegaard og Jovic, også salgene igjen nå.
Så det er alle bekker små som nok har ledet til at man kan banke inn Mbappe på tampen av dette vinduet.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Orakelet skrev: ons aug 25, 2021 1:12 pm
Machine_Head skrev: tir aug 24, 2021 11:15 pm Kan si mye om Perez og hvor idiotisk det budet på Mbap er, men fytti helvete for noen jævla molboer de gutta som styrer PSG er. Tenk å ikke akseptere! Sier vel bare sitt om hvor mye fuck you-oljepenger som finnes i den klubben, blir ikke stort eklere.
Merkelig, de kunne jo snudd seg rundt og kjøpt Haaland og fått en yngre toppspiss på langtidskontrakt istedenfor dette Mbappe-dramaet.

Samtidig: Det er trolig Real-leieren som har lekket budet og de er interessert i å fremstå som rike igjen. Det kan være at det er såpass mange betingelser knyttet til de 160 mill at budet er et "luftslott". Real oppnår det de vil (lage støy i PSG, fremstå som rike og markere interesse i Mbappe) samtidig som de vet at budet vil bli avslått slik at nedsiden er null.
Merkelige greier. Først blir du snurt når folk påstår at Chelsea kan handle for så mye pga Roman, og hvor du så henviser til spillersalg. Men når det er snakk om RM, så er det et luftslott? Solgte for 103mill€ forrige sommer, og 78mill€ denne sommeren. Ingen spillere er blitt kjøpt i løpet av samme periode utenom en Alaba som kom gratis. Samtidig har man blitt kvitt flere spillere med høy lønn. Kilde: transfermarkt.

Real Madrid er den klubben i verden med best økonomi, og en klubb som kan finansierere en slik avtale ganske greit om viljen er der.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: tor aug 26, 2021 10:16 pm
Chromeback skrev: ons aug 25, 2021 1:34 pm
peraleks skrev: ons aug 25, 2021 1:32 pm

Haaland hadde da kostet nøyaktig det samme denne sommeren her.

Man har da solgt både Varane og Ødegaard, i tillegg til at megalønningen til Ramos er borte.
Det var og igjen penger fra før av som kommer med i Mbappe-potten.

Det "luftslottet" du snakker om er jo bare tull, det er ingen hemmelighet at RM har ønsket Mbappe lenge og at man ser sitt snitt til å hente spilleren nå.
Selv om jeg er enig med deg, så har man jo tross alt byttet megalønnen til Ramos med Alaba (som jo er en solid investering uavhengig av lønn),
Det stemmer, det glemte jeg helt.

Samtidig har det blitt signert en del nye kontrakter med forlengelser i det siste, de fleste av dem skal ha fulgt samme oppskrift som Modric. 10 % ned i lønn med andre ord.

Real Madrid har også stashet vekk litt både her og der i 2 år nå, med både utlån av Bale, Ødegaard og Jovic, også salgene igjen nå.
Så det er alle bekker små som nok har ledet til at man kan banke inn Mbappe på tampen av dette vinduet.
Absolutt, overraskende mange som tror at Real Madrid er i samme økonomiske situasjon som Barcelona, men de har jo ryddet greit på kontoret de siste årene.

Men måtte bare nevne Alaba, sånn mtp at han drar inn en solid slant, men er ganske sikker på at han vil være verdt pengene for deres del.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Vi kan vel ta CR i samme slengen og.

Nærmer seg overgang til Manchester City.



Det er altså med høy sannsynlighet nye klubber på Messi, CR og Mbappe i samme overgangsvindu.
Fytti helvete.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: tor aug 26, 2021 10:22 pm
peraleks skrev: tor aug 26, 2021 10:16 pm
Chromeback skrev: ons aug 25, 2021 1:34 pm

Selv om jeg er enig med deg, så har man jo tross alt byttet megalønnen til Ramos med Alaba (som jo er en solid investering uavhengig av lønn),
Det stemmer, det glemte jeg helt.

Samtidig har det blitt signert en del nye kontrakter med forlengelser i det siste, de fleste av dem skal ha fulgt samme oppskrift som Modric. 10 % ned i lønn med andre ord.

Real Madrid har også stashet vekk litt både her og der i 2 år nå, med både utlån av Bale, Ødegaard og Jovic, også salgene igjen nå.
Så det er alle bekker små som nok har ledet til at man kan banke inn Mbappe på tampen av dette vinduet.
Absolutt, overraskende mange som tror at Real Madrid er i samme økonomiske situasjon som Barcelona, men de har jo ryddet greit på kontoret de siste årene.

Men måtte bare nevne Alaba, sånn mtp at han drar inn en solid slant, men er ganske sikker på at han vil være verdt pengene for deres del.
Jeg vil gi artiklene her minst like stor skyld som ikke greier å skille mellom langsiktige og kortsiktige lån.
Det er altså en stadionoppgradering med en ramme på 25/30 år(glemt det litt i farten).

Man kan si mye om Perez, men akkurat økonomien til klubben har han alltid vært en gud på.

Han har sett ut som ren gull så langt, rett å slett et knallkjøp.
Men ja du har helt rett, det går en del bort på han og.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Er det virkelig mulig å juble over at en klubb svir av så mye penger på en spiller? Verden er syk, og jeg kjenner jeg blir kvalm

peraleks

Legg inn av peraleks »

seriemester2013 skrev: tor aug 26, 2021 10:29 pm Er det virkelig mulig å juble over at en klubb svir av så mye penger på en spiller? Verden er syk, og jeg kjenner jeg blir kvalm
Jeg jubler ikke over pengene, jeg jubler over spilleren man får.
Pengene er bare et middel for å få tak i en spiller og som du burde vite så er det igjen noe helt latterlig med penger i fotballen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»