Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
elMacca

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av elMacca »

Tja, Koffer. Jeg vet vel ikke helt om Barcelona i skrivende stund er en klubb å trekke frem som "mye mer spennende på sikt", kanskje om de får økonomisk nødhjelp sendt fra oven.

Er ikke lønnstaket deres satt til 91 millioner euro, samtidig som de ikke har råd til å sparke Koeman, kan riktignok trekke paralleller til 02/03-sesongen og den gang gikk det jo veldig bra i ettertid, men nå er kanskje situasjonen enda mer prekær?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

elMacca skrev: tor sep 30, 2021 10:46 am
Er ikke lønnstaket deres satt til 91 millioner euro, samtidig som de ikke har råd til å sparke Koeman, kan riktignok trekke paralleller til 02/03-sesongen og den gang gikk det jo veldig bra i ettertid, men nå er kanskje situasjonen enda mer prekær?
Nå virker det jo som Rakuten trekker seg også, så skuta seiler habilt fremover nå.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Barcelona må innom NAV de. Inkassoregningene kommer på løpende bånd der.

Ellers er La liga langt unna nivået. Atletico og RM er de to eneste lagene med en seier i løpet av de to gruppespillkampene, Atletico meget heldige denne runden mot 10 mann nesten hele kampen.

Med det spillet som vises, så er det nok bare RM som går videre fra gruppespillet.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Chromeback skrev: tor sep 30, 2021 10:51 am
elMacca skrev: tor sep 30, 2021 10:46 am
Er ikke lønnstaket deres satt til 91 millioner euro, samtidig som de ikke har råd til å sparke Koeman, kan riktignok trekke paralleller til 02/03-sesongen og den gang gikk det jo veldig bra i ettertid, men nå er kanskje situasjonen enda mer prekær?
Nå virker det jo som Rakuten trekker seg også, så skuta seiler habilt fremover nå.
Hvorfor trekker Rakuten seg? Fordi man ikke lenger kan smykke navnet sitt på Messi, eller fordi det man betaler for navnet sitt på drakten ikke lenger står i stil med det sportslige?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Milfern skrev: tor sep 30, 2021 4:18 pm
eller fordi det man betaler for navnet sitt på drakten ikke lenger står i stil med det sportslige?
Blant annet dette, ja (eller at de ikke får det de betaler for). De er visst i følge ryktene ikke særlig begeistret for samarbeidet etter videoen med Griezman og Dembele i sommer heller. Og så er de misfornøyd med den sportslige styring også, så ganske mange faktorer her inne.

Koffer

Legg inn av Koffer »

elMacca skrev: tor sep 30, 2021 10:46 am Tja, Koffer. Jeg vet vel ikke helt om Barcelona i skrivende stund er en klubb å trekke frem som "mye mer spennende på sikt", kanskje om de får økonomisk nødhjelp sendt fra oven.

Er ikke lønnstaket deres satt til 91 millioner euro, samtidig som de ikke har råd til å sparke Koeman, kan riktignok trekke paralleller til 02/03-sesongen og den gang gikk det jo veldig bra i ettertid, men nå er kanskje situasjonen enda mer prekær?

Klubben har fått flere kraftige riper, ja. Jeg har jo skrevet i flere år og advart om nettopp det som skjer nå, at EPL og de klubbene med rike eiere som er villig til å bruke veldig mye penger (City, PSG feks) vil gå forbi og bli mye sterkere. Både sportslig og økonomisk, selv om det vil finnes unntak, som alltids.

Men den store ripen var jo da Messi forlot klubben i sommer. DEN så jeg ikke komme. Messi er en spiller som hever treningene, som gjør at de andre blir mer -skjerpet- og jobber hardere, samtidig som han bøtter inn mål i LL. Og når "Barten" sendte Suarez til RojiBlanco i tillegg... disse to hadde jeg faktisk trodd og forventet ville være med en stund til, og da hadde FCB vært favoritt til serien. Jeg vil heller ikke avskrive de helt enda, i seriesammenheng altså, for jeg vet de er et godt LL-lag som tar mye poeng mot middelmådighetene og bunnlagene. Er ikke akkurat slik at RM er noe fyrverkeri om dagen, og A.Madrid... tja.

Angående Rakuten så kommer det bare inn en ny sponsor. RM har flere fans enn Barca i Spania og WW, men Barca har ENORMT med supportere i Europa. Flere enn Real Madrid, så det vil alltid være en ny sponsor som blar ut store summer for draktreklame.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Koffer skrev: tor sep 30, 2021 5:59 pm
elMacca skrev: tor sep 30, 2021 10:46 am Tja, Koffer. Jeg vet vel ikke helt om Barcelona i skrivende stund er en klubb å trekke frem som "mye mer spennende på sikt", kanskje om de får økonomisk nødhjelp sendt fra oven.

Er ikke lønnstaket deres satt til 91 millioner euro, samtidig som de ikke har råd til å sparke Koeman, kan riktignok trekke paralleller til 02/03-sesongen og den gang gikk det jo veldig bra i ettertid, men nå er kanskje situasjonen enda mer prekær?

Klubben har fått flere kraftige riper, ja. Jeg har jo skrevet i flere år og advart om nettopp det som skjer nå, at EPL og de klubbene med rike eiere som er villig til å bruke veldig mye penger (City, PSG feks) vil gå forbi og bli mye sterkere. Både sportslig og økonomisk, selv om det vil finnes unntak, som alltids.

Men den store ripen var jo da Messi forlot klubben i sommer. DEN så jeg ikke komme. Messi er en spiller som hever treningene, som gjør at de andre blir mer -skjerpet- og jobber hardere, samtidig som han bøtter inn mål i LL. Og når "Barten" sendte Suarez til RojiBlanco i tillegg... disse to hadde jeg faktisk trodd og forventet ville være med en stund til, og da hadde FCB vært favoritt til serien. Jeg vil heller ikke avskrive de helt enda, i seriesammenheng altså, for jeg vet de er et godt LL-lag som tar mye poeng mot middelmådighetene og bunnlagene. Er ikke akkurat slik at RM er noe fyrverkeri om dagen, og A.Madrid... tja.

Angående Rakuten så kommer det bare inn en ny sponsor. RM har flere fans enn Barca i Spania og WW, men Barca har ENORMT med supportere i Europa. Flere enn Real Madrid, så det vil alltid være en ny sponsor som blar ut store summer for draktreklame.
De hadde flere enn Real Madrid men er forbigått nå og er med det på 2. plass.
Til gjengjeld er både RM og Barcelona et stykke foran resten igjen.

peraleks

Legg inn av peraleks »

elMacca skrev: tor sep 30, 2021 10:46 am Tja, Koffer. Jeg vet vel ikke helt om Barcelona i skrivende stund er en klubb å trekke frem som "mye mer spennende på sikt", kanskje om de får økonomisk nødhjelp sendt fra oven.

Er ikke lønnstaket deres satt til 91 millioner euro, samtidig som de ikke har råd til å sparke Koeman, kan riktignok trekke paralleller til 02/03-sesongen og den gang gikk det jo veldig bra i ettertid, men nå er kanskje situasjonen enda mer prekær?
Det viktigste blir å holde på De Jong, Pedri og Ansu Fati for deres del.
Men dette kan igjen bli hardt over tid om klubben sakker akterut rent sportslig.

Det er nesten en nøyaktig reprise fra 02/03.
De måtte gi fra seg Rivaldo, klubbens da største stjerne, for å spare inn på lønn.
Signeringene slik som Saviola, Riquelme og et hav av andre innfridde aldri og forverret bare klubbens økonomiske situasjon.
Pengene de fikk fra Figo ble kastet bort, akkurat som pengene de fikk for Neymar.

Så kommer Laporte inn nå slik som han gjorde i 03 og skal redde stumpene.

Jeg tror dog at det blir tøft nå, de gjorde noen solide signeringer i Ronaldinho, Eto'o, Giuly og Deco på dette tidspunktet, samtidig som Iniesta, Xavi, Puyol var i full gang og baki der igjen lurte Messi i kulissene.
Det blir neppe sølvtøy av betydning de neste 4-5 årene.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Real Madrid derimot, denne klubben drives godt rent økonomisk.


Soldado

Legg inn av Soldado »

Knaxern skrev: tor sep 30, 2021 11:30 am Ellers er La liga langt unna nivået. Atletico og RM er de to eneste lagene med en seier i løpet av de to gruppespillkampene.
Villarreal, på nedre halvdel i hjemlig liga, rundspilte United i over en omgang og det var egentlig kun uflaks at de ikke vant. Og der kan man snakke om forskjell i budsjett og ressurser.

Så akkurat der tror jeg man kan lese både for mye og for lite, men kan være lurt å avvente til man er kommet litt lengre.

startelver

Legg inn av startelver »

Villarreal har jo fremstått som et friskt pust etter at Emery overtok laget. Ingen tilfeldighet de vant EL. Synes La Liga ligger på et høyt nivå med noen få unntak. Ihvertfall topp 8 presterer bra.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Så er det også verdt å minne om at Perez' plan A om å hente Mbappé i sommer gikk i vasken. I så måte er vi inne i (nok) en mellomsesong. Til det har sesongstarten vært absolutt godkjent, selv med en megaflause mot Sheriffen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Soldado skrev: fre okt 01, 2021 3:36 pm Så er det også verdt å minne om at Perez' plan A om å hente Mbappé i sommer gikk i vasken. I så måte er vi inne i (nok) en mellomsesong. Til det har sesongstarten vært absolutt godkjent, selv med en megaflause mot Sheriffen.
Men så førte nok dette til at dere gikk for å signere Camavinga i sommer, heller enn å vente til neste sommer når planen var at han skulle velge mellom Bayern, PSG eller Real Madrid (PSG virket å være litt ute av dansen mot slutten av vinduet, og det gikk mot at han enten ville signere for Bayern eller Real Madrid.)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Har Jolla også blitt MOD nå????

Hva skjer med forumet, a.

Milfern

Legg inn av Milfern »

peraleks skrev: tor sep 30, 2021 10:18 pm
elMacca skrev: tor sep 30, 2021 10:46 am Tja, Koffer. Jeg vet vel ikke helt om Barcelona i skrivende stund er en klubb å trekke frem som "mye mer spennende på sikt", kanskje om de får økonomisk nødhjelp sendt fra oven.

Er ikke lønnstaket deres satt til 91 millioner euro, samtidig som de ikke har råd til å sparke Koeman, kan riktignok trekke paralleller til 02/03-sesongen og den gang gikk det jo veldig bra i ettertid, men nå er kanskje situasjonen enda mer prekær?
Jeg tror dog at det blir tøft nå, de gjorde noen solide signeringer i Ronaldinho, Eto'o, Giuly og Deco på dette tidspunktet, samtidig som Iniesta, Xavi, Puyol var i full gang og baki der igjen lurte Messi i kulissene.
Det blir neppe sølvtøy av betydning de neste 4-5 årene.
Om det skulle dukke opp spillere som Eto`o, Ronaldinho, Deco osv nå, så eksisterer det enda flere pengesterke og ikke minst klubber av sportslig tyngde enn hva som var tilfellet i 2003. Barcelona må være veldig dyktige på speider-fronten og snappe opp disse spillerne før det slår gjennom om de skal greie å snu flisa som i 2003.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Chromeback skrev: fre okt 01, 2021 4:01 pm Har Jolla også blitt MOD nå????

Hva skjer med forumet, a.
Nå forfaller det hele. Bare til å redde stumpene og kommentere så rask du kan før forumet går under!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jolla skrev: fre okt 01, 2021 5:05 pm
Chromeback skrev: fre okt 01, 2021 4:01 pm Har Jolla også blitt MOD nå????

Hva skjer med forumet, a.
Nå forfaller det hele. Bare til å redde stumpene og kommentere så rask du kan før forumet går under!
Ja, nå står jammen meg ikke verda til påske!!

Men fra spøk til revolver, glad for at du har fått rollen, selv om forumet sikkert går under nå :D

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: tir sep 28, 2021 10:02 pm Slektning av Geers?
Dette er GMartino. Ganske åpenbart.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: søn okt 03, 2021 10:39 am
Lezah skrev: tir sep 28, 2021 10:02 pm Slektning av Geers?
Dette er GMartino. Ganske åpenbart.
Konge!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Savner de fem tilfeldige tomlene fra GMartino en gang i blant, må innrømme såpass.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Bortekamp mot Espanyol om en halvtime. To endringer fra Sheriff. Lucas inn for Gutierrez og Nacho på VB. Modric inn for Hazard.

Lucas og Nacho på backene altså. Selv om Lucas hadde en god sesong i fjor må man vel si at Madrid har et alvorlig backproblem. Carvajal kan man ikke regne med lengre dessverre.

Ghost

Legg inn av Ghost »

1-0 Espanyol. Kommer enkelt til på kanten selvsagt. Råtten form.

Ghost

Legg inn av Ghost »

For et klovneforsvar. Sklir gjennom. Nacho blir eid.

Jovic og Casemiro inn. Da skal det vel slås innlegg.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Nesten 3. Hjelper ikke med Haaland og Mbappe med mindre planen er å vinne 6-3 hver match.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Stilig forsvarsspill i dag, plutselig er man helt elendig offensivt også.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Utrolig synd den offsiden. Hadde blitt lit av en gol.

Ghost

Legg inn av Ghost »

2-1, pent. Syns faktisk Jovic har tilført mye. Benz ble jo helt pakket inn alene.

peraleks

Legg inn av peraleks »

FOR ET MÅL AV BENZ! EN TIL KOM IGJEN

Ghost

Legg inn av Ghost »

For noen mål som annulleres da

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Får satse på at man snart finner ut at man trenger å kjøpe en ny HB, Er så ufattelig lei denne middelmådige Vasquez som bortimot blir fast pga skader.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»