Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Knaxern

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Knaxern »

peraleks skrev: søn okt 24, 2021 7:48 pm
Knaxern skrev: søn okt 24, 2021 7:33 pm Deilig seier, Barca tror jeg ender utenfor topp 3 denne sesongen. De skal fortsatt kunne havne blant topp 4 med tanke på den svake konkurransen rundt.
Svake konkurransen rundt?
De andre lagene har jo ikke tapt seg i kvalitet, det er Barcelona derimot som har falt kraftig med årene.
Ja, svak i at de hverken har falt eller gått opp i kvalitet. Barca var milevis bedre tidligere, men de er fortsatt foran tross det enorme fallet i kvalitet.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Knaxern skrev: søn okt 24, 2021 8:02 pm
peraleks skrev: søn okt 24, 2021 7:48 pm
Knaxern skrev: søn okt 24, 2021 7:33 pm Deilig seier, Barca tror jeg ender utenfor topp 3 denne sesongen. De skal fortsatt kunne havne blant topp 4 med tanke på den svake konkurransen rundt.
Svake konkurransen rundt?
De andre lagene har jo ikke tapt seg i kvalitet, det er Barcelona derimot som har falt kraftig med årene.
Ja, svak i at de hverken har falt eller gått opp i kvalitet. Barca var milevis bedre tidligere, men de er fortsatt foran tross det enorme fallet i kvalitet.
De er jo på en 9 plass noe som tyder på at de definitivt har hatt et kvalitetsfall i forhold til resten av lagene.
Det er overhodet ingenting som tyder på at Sevilla, AM og resten av lagene bak har falt i kvalitet.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

peraleks skrev: søn okt 24, 2021 8:06 pm
De er jo på en 9 plass noe som tyder på at de definitivt har hatt et kvalitetsfall i forhold til resten av lagene.
Det er overhodet ingenting som tyder på at Sevilla, AM og resten av lagene bak har falt i kvalitet.
De har vel spilt mindre kamper enn noen av lagene foran, men jeg er sikker på at de gjør det bedre når de nå får spillere tilbake fra skade.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Knaxern skrev: søn okt 24, 2021 8:11 pm
peraleks skrev: søn okt 24, 2021 8:06 pm
De er jo på en 9 plass noe som tyder på at de definitivt har hatt et kvalitetsfall i forhold til resten av lagene.
Det er overhodet ingenting som tyder på at Sevilla, AM og resten av lagene bak har falt i kvalitet.
De har vel spilt mindre kamper enn noen av lagene foran, men jeg er sikker på at de gjør det bedre når de nå får spillere tilbake fra skade.
Er bare 3 av lagene foran dem som har spilt en kamp mer, resten har spilt like mange(9 kamper) hvorpå RM/Sevilla/Real Sociedad er 5 poeng foran dem igjen. Kan antagelig plusse på AM og som kun har spilt 8 kamper men er allerede 2 poeng foran Barcelona.

Slik det ser ut akkurat nå og hvordan jeg har sett dem spille så langt, tror jeg Barcelona skal være tålelig fornøyd om de greier CL-plass i år.
Jeg er dog enig i at man burde få en oppsving på dem mens Ansu Fati finner igjen storformen, samt Aguero tilbake for de ser tidvis ganske så hjelpesløse ut foran mål.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Har ikke Koffer vært her inne å skrevet at gårsdagens kamp kunne endt annerledes om ikke Dest hadde bommet på sin gigantiske sjanse på stilingen 0-0 ennå?

Ghost

Legg inn av Ghost »

0-0 mot Osasuna på SB er greit ræva. Veldig bekymret over spill mot etablert forsvar og lag som parkerer bussen. Blir en orgie av dype innlegg uten giftige spillere i boks. 4 poeng tatt på Barca de to siste er over forventing, men det burde vært 6.

elMacca

Legg inn av elMacca »

Enig med deg Ghost. Dette har jo vært et kjent problem allerede i en årrekke og er på ingen måte et nytt fenomen, heldigvis er dette et problem mange andre topplag også har problemer med slik jeg oppfatter det.

Min personlige oppfatning er at de mindre klubbene på mange måter har tettet gapet, samtidig som de på et generelt grunnlag er blitt langt bedre organisert. Samtidig har ikke klubben hatt noe som ligner et innarbeidet angrepsmønster, ei heller noe nytt. Igjen er jeg også kritisk til laguttaket til Ancelotti, som igjen velger å spille med både Casemiro og Camavinga i en kamp mot et lag som kommer til å parkere bussen. Synes ikke midtbanen har fungert optimalt med både Casemiro og Camavinga fra start mot akkurat denne typen motstand. Videre prioriteres Mendy fra start i en sånn kamp, og han har på ingen måte noe som helst å bidra med fremover i banen mot et godt etablert forsvar.

Lurer på om Isco, Marcelo og Jovic bør spilles i form til akkurat denne typen kamper.

startelver

Legg inn av startelver »

Endelig fikk han fyken Koeman. Uansett tar nok tid før Barca har funnet tilbake til seg selv.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Igjen, og som jeg har nevnt til det kjedsommelige. Real Madrid har siden 2018 hatt et lag som vinner enkelte store slag, men som taper krigen til slutt. Vi så det i El Clasico, og noen dager senere hjemme mot Osasuna.

Minner om at FCB, som etter snart to tiår med dominans og latterliggjøring av pengemaskinen til Perez (dog med unntak) endelig ligger nede med skadd rygg. MEN, de er kun seks poeng bak, og jeg frykter Xavi vil bli en ny Guardiola, selv om jeg neppe tror katalanerne blir noen stor trussel i CL fremover i tid. I LL derimot.

Real Madrid, med det budsjettet og den stallen, bør vinne årets LL. Det tror jeg IKKE de gjør.

Ellers gleder jeg meg over at man har fire strake mot Cule i klassikeren. Leeenge siden sist. Jeg har vokst opp med stygge tap mot FCB, og de sitter fortsatt i kroppen. Alt fra 2-6 til 5-0 tap og ydmykelse. Seierne er preget av hardt arbeid, noe jeg liker, men ingen plankekjøring. Litt flaks og marginer, men alt-i-alt godkjent.

Man må ha inn Mbappe og et par gode forsterkninger til i forsvar/midtbaneledd. Da kan man matche de andre store fiskene i Europa, og gjenvinne god kontroll i serien.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Vini sender laget i ledelsen. Spilt 33 min nå.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Tynn suppe. Skal være fornøyd med 3p i dag.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Slutt, 1-2. Begredelig match, men i det minste 3 poeng. Hadde neppe blitt det uten det røde.

Positivt: Et stopperpar som leverer bedre enn Ramos og Varane har gjort siste par sesomgene. Bunnsolid. Og Vini. For en spiller.

Negativt: Backer som etterlater enorme rom. Vazquez er ok, Marcelo forferdelig. Ber om at Carvajal og Mendy blir kvitt problemene, men lite sannsynlig. Og midtbanen altfor statisk. Én av Valverde og Camavinga bør spille. Det pisset Casemiro driver med på 2-0 er utilgivelig.

Ellers syns jeg faktisk Mariano gjør en god figur. Rusten og ingen toppspiller, men har en energi i boksen og på kontra som laget trenger mot lag som ligger dypt.

startelver

Legg inn av startelver »

Hvem hadde trodd vi skulle ligge likt i poeng med Sociedad og Sevilla så langt ut i sesongen.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Le Parisien skriver at PSG vurderer å kjøpe Ramos ut av kontrakten og terminere den på grunn av "fitness issues".

Selv i etterpåklokskapens lys var det helt riktig å gi slipp på Ramos, samt la Varane gå til United. Alaba og Militao er allerede noen hakk over begge etter mitt syn.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Soldado skrev: man nov 01, 2021 9:48 am Le Parisien skriver at PSG vurderer å kjøpe Ramos ut av kontrakten og terminere den på grunn av "fitness issues".

Selv i etterpåklokskapens lys var det helt riktig å gi slipp på Ramos, samt la Varane gå til United. Alaba og Militao er allerede noen hakk over begge etter mitt syn.
Disiplinære årsaker er det som kommer frem hos beIN-sports.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Knaxern skrev: man nov 01, 2021 10:38 am Disiplinære årsaker er det som kommer frem hos beIN-sports.
Sikkert for tjukk til seriestart eller noe sånt. I tillegg begynner gamlefar å dra på seg en grei rekke skader også.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Soldado skrev: man nov 01, 2021 11:23 am Sikkert for tjukk til seriestart eller noe sånt. I tillegg begynner gamlefar å dra på seg en grei rekke skader også.
Ramos legger fortsatt ut skrytevideoer på instagram over hvor fit han er.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Riktig å kvitte seg med Ramos-Varane. Spesielt førstnevnte.

Ramos er i veldig god form, men er vel et eller annet i kroppen som gjør at han ikke får spilt fotball.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Milfern skrev: man nov 01, 2021 2:56 pm
Soldado skrev: man nov 01, 2021 11:23 am Sikkert for tjukk til seriestart eller noe sånt. I tillegg begynner gamlefar å dra på seg en grei rekke skader også.
Ramos legger fortsatt ut skrytevideoer på instagram over hvor fit han er.
Største problemet her er vel at det ruller opp skader i ett sett, så fort han ser ut til å kunne trene litt mer så er det ny skade.

Nå må vi gjøre noe med backene vår, samt Modric/Kroos som synger på siste verset.
Benzema frem til 2023, grei nok tid for å finne en erstatter all den tid franskmannen er helproff i forhold til kosthold og trening.

Lezah

Legg inn av Lezah »

peraleks skrev: man nov 01, 2021 9:02 pm Nå må vi gjøre noe med backene vår, samt Modric/Kroos som synger på siste verset.
Camavinga er vel fort tenkt å ta over for en av dem?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: tir nov 02, 2021 10:03 am
peraleks skrev: man nov 01, 2021 9:02 pm Nå må vi gjøre noe med backene vår, samt Modric/Kroos som synger på siste verset.
Camavinga er vel fort tenkt å ta over for en av dem?
Samt at de har Marcos Llorente, Mateo Kovacic og Martin Ødegaard som alle står klar til å ta over!

Nei vent.

Men alvorlig talt så ser det ganske greit ut med Valverde, Camavinga og Pogba (som kommer gratis neste sommer) sammen med Casemiro på midtbanen. Selv om ingen av de nevnte har pasningsfoten til Kroos eller hodet og klassen til Modric.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Ouff, er ikke særlig lysten på Pogba. Ser allerede for meg franskmannen dasse rundt på midten med regnbuefarget hår.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Lezah skrev: tir nov 02, 2021 10:03 am
peraleks skrev: man nov 01, 2021 9:02 pm Nå må vi gjøre noe med backene vår, samt Modric/Kroos som synger på siste verset.
Camavinga er vel fort tenkt å ta over for en av dem?
Valverde inn for Modric ettersom at han har kun frem til neste sommer(med mindre klubben og Modric blir enig om enda et år).
Jeg ser vel for meg Camawinga som en mer naturlig erstatter til Casemiro over tid.

Så Kroos blir vel et større spørsmålstegn, selv om at jeg ser at klubben virker litt interessert i Tielemans hos Leicester for tiden.
Har ingen oversikt over spilleren annet enn at han kan bekle mange roller visstnok.

EDIT: Sjekket ikke alderen på Kroos, trodde han var eldre. Men 31 år er ikke så verst for en spiller som aldri har hatt fart som sin store styrke, da ser det ikke like prekært ut.
Sist redigert av peraleks den tir nov 02, 2021 1:46 pm, redigert 1 gang totalt.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: tir nov 02, 2021 1:35 pm Ouff, er ikke særlig lysten på Pogba. Ser allerede for meg franskmannen dasse rundt på midten med regnbuefarget hår.
Er fremdeles super 50/50, han har jo vist for Frankrike at han kan holde seg motivert.
Vet ikke helt hva jeg skal si om det å skulle spille under Mourinho i nedadgående spiral, samt OGS.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Real Madrid spiller fotball som noen små retards. Jeg endte selv opp i ingenting som fotballspiller, forskjellen er at de opplever privilegiene å spille på strålende gress og er set for life hva gjelder penger.

elMacca

Legg inn av elMacca »

Føler med deg og kan relatere Feelsocl.

Spennende kamp i kveld mot Shaktar, kanskje er dette en fin mulighet for Hazard å vise at det enda bor en fotballspiller i han. Kanskje.

Jovic virker ferdig, lurer virkelig på hvordan han har sett ut på feltet. Må ha prestert forferdelig kombinert med dårlige holdninger, selv om Mariano, på tross alle sine mangler har visse x-faktorer.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Perez gjorde hvertfall det rette med å få ut Ramos og Varane.

Mye lønn som ble kvitt og man fikk en bra sum for Varane.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Shakthar scorer. Helt fortjent 1-1. Midtstopperne har vært helt på tur siden Benzemas scoring og midtbanen jobber ikke hjem som vanlig.

Nesten 1-2 etter en forferdelig ballmist av Benz. Ballmist nr. 100 fra Madrid. Millitao er ikke på jobb i dag heller.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Benzema med scoring nummer 1000 for Real Madrid i Europa, for øvrig.

Ghost

Legg inn av Ghost »

2-1, Benz. For et angrep.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»