Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Chromeback

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Chromeback »

Mbappe fremstår bare mer og mer som en komplett klovn.

La nå han råtne i Paris, så kan han sitte der i skyggen av Neymar og Messi.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Heslig fyr, både han og hans team/familie.

Brukte RM og Perez i en nøye planlagt strategi for å få enda mer makt og penger fra det ‘fantastiske’ landet Qatar.

Men, er et dilemma her. Han er god, veldig god. Jeg var en av veldig få som kjempet hardt med å overbevise at han ble i Paris, og nå kaster jeg ut en ny fakkel.

Laporta og Barca har midler til å hente inn Mbappe. Han må IKKE havne i Katalonia pga det sportslige og PRen. Ikke se bort fra at han havner der i fremtiden!!

peraleks

Legg inn av peraleks »

Koffer skrev: tir okt 11, 2022 8:59 pm Heslig fyr, både han og hans team/familie.

Brukte RM og Perez i en nøye planlagt strategi for å få enda mer makt og penger fra det ‘fantastiske’ landet Qatar.

Men, er et dilemma her. Han er god, veldig god. Jeg var en av veldig få som kjempet hardt med å overbevise at han ble i Paris, og nå kaster jeg ut en ny fakkel.

Laporta og Barca har midler til å hente inn Mbappe. Han må IKKE havne i Katalonia pga det sportslige og PRen. Ikke se bort fra at han havner der i fremtiden!!
Forsåvidtvis enig, men jeg er samtidig rimelig sikker på at Haaland ender opp i RM.
Og slik ståa er pdd. så tror jeg Haaland står seg vesentlig mye sterkere rent PR-messig enn Mbappe.
Skulle bare sett hva folk skriver om Mbappe på reddit f.eks., slenges mye dritt om franskmannen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ser for meg Mbappe uten det enorme rykket om et par år. Halvfet med en paraplydrink ved bassenget Ronaldinho-style. Hadde nesten vært artig om han endte opp i Liverpool innen da. Men da må det isåfall bli et innendørsbasseng med plastpalmer.

Ghost

Legg inn av Ghost »

1-0 Shakthar. Helt ræva av Mendy.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Tror faktisk ikke jeg har sett Vini dårligere enn i dette innhoppet.

Han er ikke alene om å være dårlig i dag. Lunin og stopperne eneste som får godkjent hittil.

Men regner med det kommer et mål snart. Shakthar er kjørt.

... Og Mudryk er det bare å kjøpe. Blir neppe avskrekkende dyr og har en x-faktor samtlige på benken mangler. Får håpe Flo/Ancelotti ser dette og at Lunin tar en prat.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Rudiger! Den er viktig. Gir alt der og blir knocka ut.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Sykt at keeper får fullføre kampen

peraleks

Legg inn av peraleks »

ElGuaje skrev: tir okt 11, 2022 10:54 pm Sykt at keeper får fullføre kampen
Aner ikke hva reglene er på det der men fader for en mengde med juling Rudi tar der.
Herlig type, oppofrende som faen.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Slike kamper kommer. Typisk borte mot en relativt svak CL-motstander (fra Øst). Forrige sesong tapte man mot Sheriff hjemme, men vant CL og LL.

Uansett. Jeg er bekymret offensivt. Kun Benz på topp var/er vi alle enige om var for tynn suppe. Når i tillegg franskmannen har gått tilbake flere hakk, og blitt tre år eldre på en sommer, så er dette dårlig nytt.

Haaland? Like sikre som dere var med Mbappe? Skjer uansett ikke no’ før om to-tre år.

Rudiger er en kriger. Minner meg om Ramos på flere områder.

Jeg gir meg ikke på kjepphesten min. Perez har aldri forsvart et LL-mesterskap.

Det verste som skjedde var at Barca fikk kloa i Lewa. Han er like farlig som Haaland, og kommer til å banke inn mål etter mål etter mål i to-tre sesonger til. Pedri, Gavi, De Jong, Raphinhia, Torres, Kounde og co er like spennende som Madrids unge & lovende menn.

Det har vært slik de siste 15-20 årene. Både i klassikeren og serien totalt sett: Har Barca en god dag på jobb, vinner de. Har begge lagene en god dag/sesong, vinner Barca. Barca må ha en midt-på-tre dag, eller dårlig dag, og RM en god dag om de hvite skal vinne.

Derfor har vi de siste 20 årene stort sett opplevd stygge sifre i klassikeren. 5-0, 2,6, 3-0 osv. Vi har sjelden opplevd to seiere til RM i klassikeren ila en sesong.

Fullstendig klar over at det er unntak her. Husk at Calderon vant to år på rad for 15 år siden. Det hører også med at RM har vært gode og stabile mot Barca de siste to-tre sesongene, dog med unntak her også, men nå begynner katalanerne å reise seg igjen under Laporta/Xavi. Jeg har sagt det hele tiden: De vil finne en løsning og bygge opp et lag som tar tilbake tronen i Spania.

De vinner serien grunnet offensiv overlegen kraft. Ikke bli overrasket om de vinner serien med 7-8 poeng ++

peraleks

Legg inn av peraleks »

Tja, Celta Vigo hadde en del enorme sjanser mot Barcelona, av typen "vanvittig at det ikke ble mål", annullert mål til begge lag i tillegg.
Jeg er ikke videre overbevist angående Barcelona egentlig, syns de etter en god start har ganske enkelt begynt å slite.

Syns Xavi er litt vel hypet i tillegg.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Ikke at vi var gode i går, men ditto tungt for Barca mot Inter i kveld. Vi tar de lyspunktene vi får.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Eh nei ...

Ghost

Legg inn av Ghost »

Soldado skrev: ons okt 12, 2022 10:39 pm Ikke at vi var gode i går, men ditto tungt for Barca mot Inter i kveld. Vi tar de lyspunktene vi får.
Ja, jeg er ikke veldig bekymret for Barcelona.. Lewandowski er fantastisk, men de kan ikke sette sin fremtid til en 34 år gammel nyinnkjøpt spiss. Torres er ræva, Rapinha helt middels, Dembele er seg selv lik og jeg begynner å tvile på om Fati overhodet vil nærme seg det potensialet man snakket om for noen år siden. Tar Vini-Benz-Rodrygo foran Barcelonas tre beste 10 av 10 ganger , men skulle heller hatt bredden til Barcelona selvsagt. Madrid-benken er triste saker offensivt.

Pedri er udiskutabelt det største midtbanetalentet av dem alle, men både Gavi og De Jong står på stedet hvil. Summen av Madrids midtbane er mye bedre.

Førstevalgende på stopperplass (Kounde og Araujo er veldig bra), og i sum mer lovende enn Madrid. Alaba, Rudiger og Nacho drar jo litt på årene. Backene er enda verre enn Madrid sine.

Keeper er klasseforskjell.

Carlo er klasseforskjell.

Økonomi er klasseforskjell.

Og så sitter de med klubblegender som burde vært kastet for lenge siden. Busquets, Pique og dels Alba.

Det som bekymrer meg mer enn Barcelona er nivået på La Liga. Det Barca, Atletico og Sevilla leverer i CL er under enhver kritikk.

Kan elvsagt uansett tape på søndag og miste ligagullet i år, men det må skje store grep om Barcelona skal være dominante på sikt.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: tor okt 13, 2022 1:39 am
Soldado skrev: ons okt 12, 2022 10:39 pm Ikke at vi var gode i går, men ditto tungt for Barca mot Inter i kveld. Vi tar de lyspunktene vi får.
Ja, jeg er ikke veldig bekymret for Barcelona.. Lewandowski er fantastisk, men de kan ikke sette sin fremtid til en 34 år gammel nyinnkjøpt spiss. Torres er ræva, Rapinha helt middels, Dembele er seg selv lik og jeg begynner å tvile på om Fati overhodet vil nærme seg det potensialet man snakket om for noen år siden. Tar Vini-Benz-Rodrygo foran Barcelonas tre beste 10 av 10 ganger , men skulle heller hatt bredden til Barcelona selvsagt. Madrid-benken er triste saker offensivt.

Pedri er udiskutabelt det største midtbanetalentet av dem alle, men både Gavi og De Jong står på stedet hvil. Summen av Madrids midtbane er mye bedre.

Førstevalgende på stopperplass (Kounde og Araujo er veldig bra), og i sum mer lovende enn Madrid. Alaba, Rudiger og Nacho drar jo litt på årene. Backene er enda verre enn Madrid sine.

Keeper er klasseforskjell.

Carlo er klasseforskjell.

Økonomi er klasseforskjell.

Og så sitter de med klubblegender som burde vært kastet for lenge siden. Busquets, Pique og dels Alba.

Det som bekymrer meg mer enn Barcelona er nivået på La Liga. Det Barca, Atletico og Sevilla leverer i CL er under enhver kritikk.

Kan elvsagt uansett tape på søndag og miste ligagullet i år, men det må skje store grep om Barcelona skal være dominante på sikt.
I tillegg ser det ordentlig mørkt ut for dem nå i årets CL, et år de viiiiirkelig hadde godt av de ekstra inntektene ved å ta seg til en kvartfinale minst.
Ellers helt enig med deg, begynner genuint virkelig å lure på hvor stor Ansu Fati faktisk blir og før eller senere vil alderen innhente Lewandowski i like stor grad som Benzema, CR, Messi og resten av forrige generasjons beste spillere.

Koffer

Legg inn av Koffer »

1. FC Barcelona er ikke avhengig av å komme videre fra gruppespillet i CL rent økonomisk. Klubben er for stor til å gå konkurs, og når alle aviser verden rundt begynte på nekrologen, så vipps hadde de en like sterk stall som RM, om ikke bedre (spesielt offensivt) Laporta har ordnet en avtale, som jeg på ingen måte hadde byttet med RM sin modell, men den gjør at de kan hente spillere på øverste hold i mange sesonger fremover, som de har gjort.

2. FC Barcelona har 7-1-0 på de siste åtte kampene i LL. De har scoret 20 mål (mer enn RM) og sluppet inn 1 mål (seks færre enn RM)

3. For noen år siden, på VGD, ble jeg kastet både stein og planker etter når jeg forklarte på sikt at EPL kom til å vokse seg større, sterkere og gå forbi LL, og at de store navene ville havne -stort sett- i EPL (Haaland) eller i andre statseide klubber (Mbappe) Dog med noen unntak. At LL går tilbake og presterer dårlig, er intet overraskelse.

3. Lewandowski er 34 år. I La Liga, som er et par-tre hakk under EPL, kan han herje og score 20+ i MINST to sesonger til. Kanskje så mye som opp mot fire sesonger. Han er den beste spissen i Europa sammen med et par-tre andre.

4. FC Barcelona er et LL-lag. Mens Real Madrid vinner de store biffene ute i Europa, er det FCB som er det store laget i LL i det 21.århundre. De har i tillegg et helt spesielt -tak- på Real Madrid i El Clasico, selv om dette har bedret seg noe de siste årene, heldigvis. Hele ti seriemesterskap har endt til FCB siden vår tid på VGD/FD, og utallige mange smertelige tap i klassikeren. Da RM vant LL og CL forrige sesong, ble man ydmyket av katalanerne på Bernabeu.

RM må ha en god dag på jobb, og Barca må ha en dårlig dag på jobb for at de hvite skal vinne. Har begge lagene -en god dag- så vinner Barcelona 9/10 ganger.

Perez har aldri forsvart et seriemesterskap, og fra 2019 til CL-tittelen i Mai var det ganske trøtte saker også, som forventet. Heldigvis lå Blaugrana nede med brudd i ryggen så man kunne innkassere et par seriemesterskap før de reiste seg igjen.

Jeg er dog enige i flere av punktene til blant annet Ghost, men ikke/aldri avskriv FC Barcelona. Aldri. Verken sportslig eller økonomisk. Vipps så har de signert Mbappe.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Det opplegget Barcelona har skapt sørger for at de er avhengig av å øke inntektene betraktelig, ellers må de igjen selge unna mer av rettighetene igjen.
Dette oppnår de gjennom sportslige prestasjoner, å ryke ut i gruppespillet i CL er selvfølgelig en enorm strek i regningen her og sørger igjen for at de må selge unna enda mer fremtidige inntekter om de skal fortsette med spillerkjøpene sine.

De har scoret 1 mål mer og sluppet inn 6 mål mindre, strengt talt lite å henge seg opp i.

Jeg tror og at Lewandowski kan score mye de to neste sesongene, men han kan og finne på å knekke fullstendig sammen pga. alderen.
Det blir en viss form for usikkerhet rundt spillere når de begynner å nå disse type alderne.

Tja, de hadde Messi.
Messi er ikke der lenger.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Enorm strek er å ta i mtp avtalen de signerte, men ja, heldig er det selvfølgelig ikke. Store favoritter og inntekter blir det også i EL, og jeg har de 55-45 favoritter i årets LL.

Barcelona har sluppet inn ett mål på de første åtte kampene, og scoret flere enn Vin Jr, Benzema og co som er regjerende CL,- og LL-mestere. Det er verdt å nevne. Hvilke lag i de fire store ligaene har egentlig åpnet bedre enn FCB denne sesongen? Jeg tror de ligger på topp på form tabellen nemlig!

Stor kontrast på gruppene i CL. Inter, Bayern, Barca. Små marginer, og FCB er mer et «serielag» enn «CL-lag»

Jupp, vi ser jo det gode eksempelet i RM i Benzema. Han virker tung / ferdig, mens Lewa kan fort score 20+ i to-tre år til. Barca finner alltid løsninger. I RM blir det for tynn suppe med kun Mariano og Vin/Rod på kantene.

startelver

Legg inn av startelver »

Blir spennende med El Classico i helgen, Barca virker ikke veldig solide bakover for tiden.

Men vi husker alle hva som skjedde i mars. På tide å revansjere seg.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Benzegåll! 1-0

Soldado

Legg inn av Soldado »

Hehehe kjør da Real! Valverde med ei kanonkule. 2-0.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Benz gjør som han vil, men dessverre offside.

peraleks

Legg inn av peraleks »

3-1, Rodrygo på straffe.
Nyyyydelig.

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Deilig seier. Har troa på Ligagull og CL i år også.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ramos004 skrev: søn okt 16, 2022 6:13 pm Deilig seier. Har troa på Ligagull og CL i år også.
Skal aldri si aldri med CL.
Men det er en fantastisk stabilitet over laget, hadde større tro på oss inn mot denne kampen og det er herlig å se laget innfri.
Valverde har vel virkelig åpnet opp øyene på Europa nå, for et mål av han i dag.
Modric også vital når Barcelona var i god flyt i andre omgang.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Midtbanen begynner å se skummelt bra ut. Både med den gamle garde og den yngre. Og vi har faktisk bra dekning i forsvar også.

Bra fremover også, men der mangler vi bredde i kamper hvor stjernene Vini og Benz kan ha en off day.

Men alt i alt ser dette bra ut!

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Soldado skrev: søn okt 16, 2022 6:24 pm
Bra fremover også, men der mangler vi bredde i kamper hvor stjernene Vini og Benz kan ha en off day.
Bra vi har Valverde, begynner nesten å bli 1 år siden han hadde en off day 8-)

edit: Forøvrig, Tchouaméni... herlig spiller, herlig salg av Casemiro. Måtte han fortsette sitt gode spill.

startelver

Legg inn av startelver »

Dette gikk lettere enn ventet, når kommer motgangen? Bare å nyte fotballen.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Hehehehe, geniet Laporta oppsøkte dommerne i garderoben etter kampen for å klage, men ble vist på dør.

Brenner litt på dass der i gården nå.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Soldado skrev: man okt 17, 2022 2:05 am Hehehehe, geniet Laporta oppsøkte dommerne i garderoben etter kampen for å klage, men ble vist på dør.

Brenner litt på dass der i gården nå.
Ja, lite å klage på dommerne for i dag.

Meget solid forestilling, men ikke dominerende. Med Araujo ute er Barcelona meget shaky defensivt, og det visste arsenalet offensivt å utnytte i dag. Får takke Xavi for at Busquets langt over middagshøyden har klippekort også. Henger overhodet ikke med.

Defensivt har Millitao stort sett stålkontroll på Lewandowski, og da har ikke Barcelona mye å stille opp med offensivt.

Ellers er det bare å ta av seg hatten for Valverde. Tchouameni er langt bedre enn Casemiro. Kroos kan irritere meg grønn uten ball mot antatt dårligere lag i CL, men han har virkelig stått frem i vanskeligere matcher. Beste sesongstart fra han på lenge.

Viktig å ikke hvile på laurbærene. 8-1-0 og El Clasico-seier, men fortsatt bare 3 p foran.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»