Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
peraleks

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av peraleks »

Veldig bob bob med Mbappe gitt.
Var et langt mer prekært behov for spilleren i fjor og året før det igjen når Hazard satt konstant hos legen og Vinicius Jr aldri scoret.

Mye som har skjedd siden den tid, VR har 41 målpoeng i år liksom.. Rodrygo igjen 19 målpoeng på litt over 2000 spilte minutter.
Vi får gjort litt med laget for den sign on feen på 130 mill euro, nye backer, Touchamendi fra Monaco samtidig som man intensiverer jakten på en erstatter for Benzema som nok fort spiller et par år til i denne klubben.

Det er på mange måter veldig mye med denne klubben som er ganske bra nå, fin balanse mellom spillerne og har man ikke røket på noen lengre kontrakter i det siste til eldre spillere som ikke bør være i klubben lenger. Vi kommer fremdeles til å vinne titler og tiltrekke oss verdens beste spillere og det vil komme flere CR/Messi, for ikke å snakke om hva man allerede har i klubben.

Ghost

Legg inn av Ghost »

peraleks skrev: fre mai 20, 2022 10:47 pm Veldig bob bob med Mbappe gitt.
Var et langt mer prekært behov for spilleren i fjor og året før det igjen når Hazard satt konstant hos legen og Vinicius Jr aldri scoret.

Mye som har skjedd siden den tid, VR har 41 målpoeng i år liksom.. Rodrygo igjen 19 målpoeng på litt over 2000 spilte minutter.
Vi får gjort litt med laget for den sign on feen på 130 mill euro, nye backer, Touchamendi fra Monaco samtidig som man intensiverer jakten på en erstatter for Benzema som nok fort spiller et par år til i denne klubben.

Det er på mange måter veldig mye med denne klubben som er ganske bra nå, fin balanse mellom spillerne og har man ikke røket på noen lengre kontrakter i det siste til eldre spillere som ikke bør være i klubben lenger. Vi kommer fremdeles til å vinne titler og tiltrekke oss verdens beste spillere og det vil komme flere CR/Messi, for ikke å snakke om hva man allerede har i klubben.
Enig i det, men ville ikke tatt det for gitt at Vini opprettholder nivået og at Rodrygo skal levere de siste månedene over en sesong. Benz vet vi alle har et par sesonger igjen, og nekter å tro at Hazard plutselig skal bli spilleren han var.

Mbappe på utgående kontrakt er en enorm mulighet jeg vil erge meg enormt over om går tapt. Etter min mening den sikreste investeringen i en angrepsspiller som vil levere over lang tid man kan gjøre. Her bør man strekke seg så langt man kan. Jeg ser ingen alternativer som vil kunne tlby det samme i nær fremtid. Hadde det vært snakk om Lewa eller Salah hadde jeg vært helt enig. Til dels også Haaland.

Touchimani og en høyreback bør klubben klare fint i tilegg.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: fre mai 20, 2022 11:30 pm
peraleks skrev: fre mai 20, 2022 10:47 pm Veldig bob bob med Mbappe gitt.
Var et langt mer prekært behov for spilleren i fjor og året før det igjen når Hazard satt konstant hos legen og Vinicius Jr aldri scoret.

Mye som har skjedd siden den tid, VR har 41 målpoeng i år liksom.. Rodrygo igjen 19 målpoeng på litt over 2000 spilte minutter.
Vi får gjort litt med laget for den sign on feen på 130 mill euro, nye backer, Touchamendi fra Monaco samtidig som man intensiverer jakten på en erstatter for Benzema som nok fort spiller et par år til i denne klubben.

Det er på mange måter veldig mye med denne klubben som er ganske bra nå, fin balanse mellom spillerne og har man ikke røket på noen lengre kontrakter i det siste til eldre spillere som ikke bør være i klubben lenger. Vi kommer fremdeles til å vinne titler og tiltrekke oss verdens beste spillere og det vil komme flere CR/Messi, for ikke å snakke om hva man allerede har i klubben.
Enig i det, men ville ikke tatt det for gitt at Vini opprettholder nivået og at Rodrygo skal levere de siste månedene over en sesong. Benz vet vi alle har et par sesonger igjen, og nekter å tro at Hazard plutselig skal bli spilleren han var.

Mbappe på utgående kontrakt er en enorm mulighet jeg vil erge meg enormt over om går tapt. Etter min mening den sikreste investeringen i en angrepsspiller som vil levere over lang tid man kan gjøre. Her bør man strekke seg så langt man kan. Jeg ser ingen alternativer som vil kunne tlby det samme i nær fremtid.

Touchimani og en høyreback bør klubben klare fint i tilegg.
Skulle nok fint selv sett en sesong til med Vini og Rodrygo i nåværende form ja for å roe nervene ned litt.

Men man står samtidig litt der nå og at klubben har gjort sitt for å få tak i Mbappe, om de ekstra euroene frister såpass mye for Mbappe at han blir værende i PSG så tenker jeg litt i retning av so be it, da er det ærlig talt ikke så mye mer vi kan gjøre.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Perez skal ha opplyst resten av klubben om at Mbappe ikke blir RM-spiller i følge Balague.


Mbappe skal tilsynelatende ha en slags presentasjon alla Griezmann i forhold til hva han gjør neste sesong, merker jeg er drittlei hele fyren.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Like greit. Han må aldri få komme hit i fremtiden.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Ghost

Legg inn av Ghost »

peraleks skrev: lør mai 21, 2022 1:54 pm Perez skal ha opplyst resten av klubben om at Mbappe ikke blir RM-spiller i følge Balague.


Mbappe skal tilsynelatende ha en slags presentasjon alla Griezmann i forhold til hva han gjør neste sesong, merker jeg er drittlei hele fyren.
Ja, dette sirkuset kunne jeg godt vært foruten. Ikke akkurat en veldig heldig inngang til CL-finalen, selv om oppmerksomheten vel er større på han enn Real Madrid.

Som tidligere nevnt enormt dritt om dette ikke blir noe av. Da håper jeg i så fall at man ikke forsøker seg på noen andre offensive spillere. Forsvar og midtbane er den store svakheten, og dette måtte man forsterket selv med Mbappe.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Temmelig spesielt om Mbappe velger å bli i PSG. Da fremstår han som ambisjonsløs og har med all tydelighet valgt pengene. Jeg er ikke personlig en spesielt stor tilhenger av Real M heller, men de er jo en mye større klubb enn PSG, har to store rivaler i Barca og Atletico, og ville gitt Mbappe større mulighet til å vinne CL enn PSG de kommende årene. Sistnevnte har flere aldrende spillere og en Neymar som ikke spiller mer enn 50 % av tiden. Det holder ikke med Donnarumma, Marqinhos, Hakimi og Verratti i tillegg til Mbappe.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Er lang kø for å få lov til å spille for diktaturene.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Håper virkelig Rodrygo slår til sånn at vi kun trenger å se oss etter en erstatter for Benzema med tiden som kommer.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Dette er et stort nederlag vil jeg tro. Ikke nødvendigvis for Real Madrid, men for Florentino Pérez. Ikke fikk han tak i Haaland, ikke fikk han tak i Mbappe.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Digg å være ferdig med Mbappe sagaen!

Elgordo

Legg inn av Elgordo »

Milfern skrev: lør mai 21, 2022 4:47 pm Digg å være ferdig med Mbappe sagaen!
Helt enig,
Det snakkes om en sign on fee på Euro 300 millioner og lønn på Euro 150 mill. net , 3 års kontrakt med PSG
Ufattelige beløp, spør du meg, sjøl har jeg tatt til takke med omtrent halvparten :) :)

Regner med at Real Madrid slår dem ut også i neste år Champions League- turnering

Er denne karen aktuell : Richarlison de Andrade , spiller på Everton , 25 år ? Litt billigere....

https://en.wikipedia.org/wiki/Richarlison

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Helt off hva angår ambisjoner isåfall på Mbappe, selv om vi får vente til er offisielt. Den italienske ligaen er langt fra så gedigen som før, den er likevel 10x større enn Ligue 1. Mbappe var også veldig ung i tiden før calciopoli - så jeg kan se hvorfor han dropper Serie A. PL er liga som amøber drar på stadion for å overvære, de som har noe i toppen her i verden velger seg et par PL-kamper i året. Jeg synes uansett England burde være mer fristende og appellerende (muligens samme ord disse to,men vi sankker England her, så et lavere nivå er derfor umulig å være på) for Mbappe når han attpåtil har vunnet VM med Frankrike.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Da er Haaland i City og Mbappe blir i PSG. Emiratene og Qatar.

Hvis vi går noen uker/måneder tilbake så var Mbappe 99,9 % klar blant 95% av alle verdens Madridistas inkludert de fleste eksperter og aviser. Franske som spanske.

Men, Koffer sto på sitt. Strategien er egentlig lett å lese. Teamet til Mbappe har bevist valgt å la kontrakten gå ut, slippe inn Madrid, for så å kontre med en gigantisk kontrakt som sikrere hele teamet enorme verdier. Qatar og Leonardo ville jo ikke tape mot gamle Perez.

Blir noen tusen euro rikere selv når han signerer, men finner ingen glede i det nå. Mbappe var den viktigste signeringen i min levetid som RM supporter. Man trengte en stor superstjerne som barn/unge ser opp til og vil være i skolegården - som igjen skaper interesse rundt RM og ikke minst La Liga. Dette endte i vrede.

Den feige franskmannen, som i tillegg stammer fra Kamerun, veldig dårlig kombo rent historisk når det kommer til feighet btw, velger da å bli i en liga utenfor topp 4 KUN grunnet penger, som jeg har skrevet om til det kjedsommelige.

Jeg har vært i kontakt med flere eksperter i dag som tar opp begge henda og legger seg flate. Dette her var ikke overraskende.

Morsomt blir det når Lewa kommer til Barca og scorer 20+ neste sesong.

Newcastle er på vei, City, PSG… Araberne vil bare fortsette, og da kveles alt det andre sakte men sikkert.

Snart er Kroos, Modric, Benz, Casemiro, Alaba og co ferdige. Blir vanskelig å erstatte disse når A-spillerne velger oljepenger.
Sist redigert av Koffer den lør mai 21, 2022 7:04 pm, redigert 2 ganger totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Haha, Mbappe er fransk så kanskje ikke så overraskende han blir i Paris, men er altså blottet for ambisjoner annet enn å tjene seg søkkrik på araberpenger. Latterlig fyr.

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

startelver skrev: lør mai 21, 2022 7:03 pm Haha, Mbappe er fransk så kanskje ikke så overraskende han blir i Paris, men er altså blottet for ambisjoner annet enn å tjene seg søkkrik på araberpenger. Latterlig fyr.
Mens når Haaland valgte araberpenger mener jeg å huske du sa at det var kjempestas.

Tror det er helt greit for Madrid. En fornuftig bruk av de pengene kan styrke laget mer enn denne overbetalte sneglespiseren. Mbappe er en spiller jeg kun får sett annethvert år (EM og VM). Uten tvil en ekstremt bra spiller, men mener likevel han er noe overvurdert. Innser dog at grunnlaget er tynt for å mene noe veldig sterkt.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

startelver skrev: lør mai 21, 2022 7:03 pm Haha, Mbappe er fransk så kanskje ikke så overraskende han blir i Paris, men er altså blottet for ambisjoner annet enn å tjene seg søkkrik på araberpenger. Latterlig fyr.
Hvis han var styrt av ambisjoner burde han dratt til Premier League. Det virket aldri å være aktuelt og det stod tydeligvis mellom "det nye Galacticos" og "det gamle Galacticos". Blant disse valgte han selvsagt rett når han gikk til klubben som har fremtiden foran seg fremfor klubben med historien bak seg.

Perez skal ha kudos for at han klarte å gjøre dette til en jevn konkurranse for sett utenifra er det rart at det var det. PSG har klart bedre spillere enn Real, mer penger og det gjelder en spiller som er født i Paris. Han har alle muligheter til å vinne CL for Paris og sikre evig legendestatus i den klubben, samtidig som han får rekordlønn. Som regel må man velge mellom penger eller "hjertet", men han kan få både pose og sekk. Den eneste grunnen til å skulle forlate det må være hvis han ønsker å bevise seg i verdens beste liga og det er som kjent ikke La Liga.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »



Dette var mer enn et kjøp for det sportslige, det var også for merkevaren og stjernefaktoren. La liga mistet mye med Messi og Cristiano, mens jukseklubbene spiser opp mer av fotballstjernene. Jeg skjønner Perez sin trang til å få i gang en superliga, for dette vil bare bli verre fremover. Newcastle er på full fart fremover, og de vil snart kaste enorme lønninger etter spillere kombinert med sportslig ambisjoner.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

startelver skrev: lør mai 21, 2022 7:03 pm Haha, Mbappe er fransk så kanskje ikke så overraskende han blir i Paris, men er altså blottet for ambisjoner annet enn å tjene seg søkkrik på araberpenger. Latterlig fyr.
Du sier dette samtidig som at du støttet Haaland?

Soldado

Legg inn av Soldado »

Ja, du fikk rett til slutt Koffer. Litt sånn som de som også spådde Brexit og Trump, for dette har visstnok snudd i 12. time.

Hadde faktisk ikke forestilt meg at Mbappé kom til å skusle bort denne muligheten da han tydelig ønsket seg bort fra klubben i fjor sommer. Og siden den gang har røreklubben PSG bare blitt enda mer rørete.

Man kan jo håpe at noen setter ned foten for denne pengebruken, men FFP ser svakere ut enn noen gang og UEFA vil ikke kaste ut sine store trekkplaster.

Men det verste her virker å være hvordan Team Kylian har forledet Real til å tro at overgangen skulle skje. Dermed sitter man også uten Haaland, som trolig hadde blitt billigere enn Mbappé. Det er svært dårlig stil av hovedpersonen og hans medhjelpere, og kan ikke fungere som en advarsel til fremtidige klubber som skulle bli "enige" om en overgang.

Så, hva gjør Perez nå? Mbappé og Haaland er neste generasjons Messi og Ronaldo (dog ganske mange hakk ned). I spillertroppen har man spart seg til fant for å finansiere en gigaovergang for Mbappé, og senere kom Haaland på ønskelista. Nå er man uten noen av spillerne, og resten av troppen har store svakheter.

Man bør i alle fall få inn Tchouaméni på midten, som en drivkraft sammen med Cama og Fede. Og kanskje tar man seg råd til en verdensklasseback alá James fra Chelsea. Det finnes mange lovende stoppertalenter der ute, men også der må man ut med mange millioner.

Likevel er jeg bekymret for det offensive. I utslagsrundene i CL har vi i store deler av kampene kun hatt Vini og Benz som offensive spillere. Man var noen sinnssyke redninger og misbrukte sjanser unna en bomstopp, og spillemessig var man underlegne i soleklart flest minutter i samtlige kamper.

Her skulle Mbappé tilføre et halvt angrep alene, og gjort at de tøffeste motstanderne måtte ha holdt igjen vesentlig mer.

Nei, skal man satse på ett kort, så bør man pinadø være sikker på at det er trumf. Nå sitter man igjen med svarteper.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Orakelet skrev: lør mai 21, 2022 8:36 pm
startelver skrev: lør mai 21, 2022 7:03 pm Haha, Mbappe er fransk så kanskje ikke så overraskende han blir i Paris, men er altså blottet for ambisjoner annet enn å tjene seg søkkrik på araberpenger. Latterlig fyr.
Hvis han var styrt av ambisjoner burde han dratt til Premier League. Det virket aldri å være aktuelt og det stod tydeligvis mellom "det nye Galacticos" og "det gamle Galacticos". Blant disse valgte han selvsagt rett når han gikk til klubben som har fremtiden foran seg fremfor klubben med historien bak seg.

Perez skal ha kudos for at han klarte å gjøre dette til en jevn konkurranse for sett utenifra er det rart at det var det. PSG har klart bedre spillere enn Real, mer penger og det gjelder en spiller som er født i Paris. Han har alle muligheter til å vinne CL for Paris og sikre evig legendestatus i den klubben, samtidig som han får rekordlønn. Som regel må man velge mellom penger eller "hjertet", men han kan få både pose og sekk. Den eneste grunnen til å skulle forlate det må være hvis han ønsker å bevise seg i verdens beste liga og det er som kjent ikke La Liga.
Denne PL-runkingen kan du ta et annet sted. 2 spanske lag var i semifinalen. Real Madrid gjorde kort prosess med PSG og at PSG har bedre individuelle spillere sier svært lite når det kollektive ikke er i nærheten av å være på plass. Vil også gå så langt i å fastslå av den trioen på topp ikke er så veldig mye bedre hvis man ser bort ifra Mbappe. Neymar og Messi spiller ikke for klubben men for lønnsslippen.

Real Madrid trekker seg verdens beste spillere gang på gang. Noe PL lagene ikke er i nærheten av å gjøre. Håland spiller i City pga at faren hans tidligere har spilt der.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Albania skrev: lør mai 21, 2022 10:55 pm Real Madrid trekker seg verdens beste spillere gang på gang. Noe PL lagene ikke er i nærheten av å gjøre.
Nåja. Når plukket Real sist fra øverste hylle? Hazard kanskje, men det kunne man egentlig spart seg for.

Ellers har man vært langt frempå når det gjelder talenter, og det har betalt seg brukbart. Men det begynner å bli lenge siden det kom en klassespiller inne dørene på Bernabéu.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Utrolig kjipt. Mbappe hadde løftet denne klubben voldsomt.

Jeg er ikke lettet og glad som mange andre, men er selvsagt helt enig i at Madrid ikke må finne på å matche de vilkårene PSG tilbyr. Min skuffelse går mest på at spillere i sin prime velger araber-klubber fremfor Madrid (og andre klubber). FFP er en eneste stor vits, og mødre/fedre og agenter har jo fått en helt latterlig stor innflytelse på spilleres valg.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Karim Benzema on Instagram: A photo of Tupac and his friend who betrayed him

Benzema virker å være svært skuffet. Jeg kommer til å savne personligheter som Benzema og Ronaldo, disse ga alt for Madrid. Faen så trist.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Blir dette en reality check for Real? Her trodde man man kunne velge og vrake?

Perez måtte fortelle spillerne faktisk at Mbappe ikke kommer. Noen som har tatt seg vann over hodet?

Å måtte fortelle spillerne at en spiller som spiller for en annen klubb ikke kommer. Må være en RM-thing

Ghost

Legg inn av Ghost »

Hodor skrev: søn mai 22, 2022 1:02 am Blir dette en reality check for Real? Her trodde man man kunne velge og vrake?

Perez måtte fortelle spillerne faktisk at Mbappe ikke kommer. Noen som har tatt seg vann over hodet?

Å måtte fortelle spillerne at en spiller som spiller for en annen klubb ikke kommer. Må være en RM-thing
Tja, regner med at man må innse at man ikke kan konkurrere med sjekkheftene til araberklubbene hvert fall.

Dersom pengene til PSG og City tenkes borte hadde vel Mbappe eller Haaland vært en nobrainer (Haaland noe mer forståelig pga liga og farens historie).

Real Madrid har ikke svekket seg veldig på sportslig tilbud og fame, men økonomisk kan man ikke konkurrere med disse to lengre.

Dette gjelder vel også andre toppklubber som Barcelona, Bayern, Liverpool, United etc. Tror fortsatt Madrid vinner konkurransen med disse, så er det vel bare å melde seg ut om targets seriøst vurderer City og PSG.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Hodor skrev: søn mai 22, 2022 1:02 am Blir dette en reality check for Real? Her trodde man man kunne velge og vrake?

Nei, de har opplevd dette en bra stund nå. Lewandowski, Pogba, Neymar har takket nei til Real Madrid ved flere anledninger i tillegg til Mbappe. Og dette er bare de jeg kom på nå blant de dagens aktive.

Noen som minnes bedre enn meg om de hadde veldig lyst på De Bruyne i 2015?
Sist redigert av Feelsocl den søn mai 22, 2022 1:25 am, redigert 1 gang totalt.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Ghost skrev: søn mai 22, 2022 1:16 am
Hodor skrev: søn mai 22, 2022 1:02 am Blir dette en reality check for Real? Her trodde man man kunne velge og vrake?

Perez måtte fortelle spillerne faktisk at Mbappe ikke kommer. Noen som har tatt seg vann over hodet?

Å måtte fortelle spillerne at en spiller som spiller for en annen klubb ikke kommer. Må være en RM-thing
Tja, regner med at man må innse at man ikke kan konkurrere med sjekkheftene til araberklubbene hvert fall.

Dersom pengene til PSG og City tenkes borte hadde vel Mbappe eller Haaland vært en nobrainer (Haaland noe mer forståelig pga liga og farens historie).

Real Madrid har ikke svekket seg veldig på sportslig tilbud og fame, men økonomisk kan man ikke konkurrere med disse to lengre.

Dette gjelder vel også andre toppklubber som Barcelona, Bayern, Liverpool, United etc. Tror fortsatt Madrid vinner konkurransen med disse, så er det vel bare å melde seg ut om targets seriøst vurderer City og PSG.
Ok takk for svar. Synes bare det var litt spesielt at Perez måtte fortelle spillerne at det var en annen spiller i en annen klubb som ikke kom til å signere for denne klubben. Kan ikke huske å ha lest lignende før'

Oppfattet det nesten som en falitterklæring

Soldado

Legg inn av Soldado »

Hodor skrev: søn mai 22, 2022 1:02 am Blir dette en reality check for Real? Her trodde man man kunne velge og vrake?
Real har ikke kunnet velge og vrake på mange år. Men man har i ganske stor grad utnyttet at mange spillere har sett opp til klubben som barn, og drømmer om å ikle seg i hvitt. Slik var også tilfellet med Mbappé, men denne gangen virker det som at andre ting veide mer (€€€€).

Ellers har man stort sett lent seg på spillere som har vært i klubben i snart ti år, mens man har fylt på med stallspillere og talenter rundt.

Heldigvis for klubben har man i det minste har fått gjennomført en tung investering på stadion, noe som trolig vil gi matchday-inntektene et løft. Men en grand opening i august uten hverken Haaland eller Mbappé var vel ikke helt det Perez hadde sett for seg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»