Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Faquarl

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Faquarl »

Ghost skrev: søn mai 22, 2022 1:51 am Salah er noe av det siste jeg håper Madrid bruker penger på. Han og Lewa hadde vært desperate trekk for å dra navn og skikke sår.
Lewa er jo ikke vits, dere har jo Benz.

Men Salah hadde jeg ikke undervurdert som et alternativ her. Han er uten tvil det beste kjøpet akkurat nå, og har 4-5 år igjen på topp, med en helt psyk fysikk og arbeidsmoral, som også hadde passet veldig bra med Benzema sin spillestil.

Oppfattes sikkert som litt rart siden jeg driver og selger han her, men det er fordi vi ikke kan betale 400k i uka uansett og det er påtide at vi beveger oss videre fra minst en av afrikanerne våre.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Faquarl skrev: søn mai 22, 2022 12:49 pm
Ghost skrev: søn mai 22, 2022 1:51 am Salah er noe av det siste jeg håper Madrid bruker penger på. Han og Lewa hadde vært desperate trekk for å dra navn og skikke sår.
Lewa er jo ikke vits, dere har jo Benz.

Men Salah hadde jeg ikke undervurdert som et alternativ her. Han er uten tvil det beste kjøpet akkurat nå, og har 4-5 år igjen på topp, med en helt psyk fysikk og arbeidsmoral, som også hadde passet veldig bra med Benzema sin spillestil.

Oppfattes sikkert som litt rart siden jeg driver og selger han her, men det er fordi vi ikke kan betale 400k i uka uansett og det er påtide at vi beveger oss videre fra minst en av afrikanerne våre.
For all del, fantastisk spiller som spiller på riktig side av angrepet. Men 30 år, 400k i uka og en overganssum på 70-80 mill euro er ikke veien jeg ønsker at Madrid går. Man må vel gi en fireårskontrakt for å forsvare kjøpet, og da sitter man med skjegget i postkassa om det viser seg å funke dårlig etter to år. Klok av skade osv.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Faquarl skrev: søn mai 22, 2022 12:49 pm
Ghost skrev: søn mai 22, 2022 1:51 am Salah er noe av det siste jeg håper Madrid bruker penger på. Han og Lewa hadde vært desperate trekk for å dra navn og skikke sår.
Lewa er jo ikke vits, dere har jo Benz.

Men Salah hadde jeg ikke undervurdert som et alternativ her. Han er uten tvil det beste kjøpet akkurat nå, og har 4-5 år igjen på topp, med en helt psyk fysikk og arbeidsmoral, som også hadde passet veldig bra med Benzema sin spillestil.

Oppfattes sikkert som litt rart siden jeg driver og selger han her, men det er fordi vi ikke kan betale 400k i uka uansett og det er påtide at vi beveger oss videre fra minst en av afrikanerne våre.
Den der hadde nok vært vesentlig mye mer fristende om man ikke hadde Hazard friskt i minne, for en overgang det har vært..
Hadde Salah vært 26 år så hadde det vært en no-brainer.

Men slik som det er nå ender det opp med at man binder opp veldig mye penger både i overgangssum og lønningskostnader for en spiller som er på vei inn i hans siste periode.

Jeg er mer fan av hvordan klubben har søkt mer mot å hente unge talenter de siste årene med stort potensiale(Militao, Rodrygo, Vinicius, Valverde, Camavinga) samtidig som man kompenserer med verdensklasse-spillere som hentes "gratis"(Alaba, Rudiger). Jeg håper virkelig at man fortsetter denne trenden også denne sommeren med Touchamendi inn(Som skal visst være klubbens høyeste prio nå).

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Ghost skrev: søn mai 22, 2022 12:57 pm For all del, fantastisk spiller som spiller på riktig side av angrepet. Men 30 år, 400k i uka og en overganssum på 70-80 mill euro er ikke veien jeg ønsker at Madrid går. Man må vel gi en fireårskontrakt for å forsvare kjøpet, og da sitter man med skjegget i postkassa om det viser seg å funke dårlig etter to år. Klok av skade osv.
Vel, Salah har denne samme greia som Ronaldo, Benz og Lewa har - ekstremproff. Han kommer ikke til å bli noen ny Bale eller Hazard. Er en langt mer naturlig hardtarbeidende spiller enn noen av de nevnte og kan både være servitør og målscorer.

Skjønner skepsisen men en suksess hadde det blitt. Så er det kanskje ikke det mest spennende valget mtp. alder, men så er spørsmålet om Real Madrid vil være best mulig de neste to-tre årene med ny stadion eller om man er villige til å vente på at Rodrygo eller noen andre tar steget opp.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

peraleks skrev: søn mai 22, 2022 1:05 pm Jeg håper virkelig at man fortsetter denne trenden også denne sommeren med Touchamendi inn(Som skal visst være klubbens høyeste prio nå).
Svarte på det meste over her, si gjerne ditt om det hvis du vil, men tror du ikke Real Madrid henter en angriper til høyrevingen nå i sommer?

Edit: Gnabry er vel kanskje et yngre alternativ som hadde passet inn. Mener han også vil ha mer betalt enn Bayern er villige til å gi. Sterling? Salah er bedre enn disse.
Sist redigert av Faquarl den søn mai 22, 2022 1:23 pm, redigert 1 gang totalt.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Faquarl skrev: søn mai 22, 2022 1:09 pm
peraleks skrev: søn mai 22, 2022 1:05 pm Jeg håper virkelig at man fortsetter denne trenden også denne sommeren med Touchamendi inn(Som skal visst være klubbens høyeste prio nå).
Svarte på det meste over her, si gjerne ditt om det hvis du vil, men tror du ikke Real Madrid henter en angriper til høyrevingen nå i sommer?
Vanskelig å si egentlig, Rodrygo har 7 mål og 2 assist på hans 10 siste kamper for klubben, jeg tror den der hadde vært mer åpenbar om ikke Rodrygo dro frem noen ordentlig matchvinnende skills i flere av klubbens viktigste kamper dette året.

Jeg tror og at Haaland og Mbappe var de to man hadde sett for seg at det var forsvarlig å splashe ut mye penger på, har jo vært en viss holdningsendring i klubben.

Ser man på våre siste skikkelig store overganger.

CR(2009)
Kaka(2009)
Bale(2013)
James(2014)
Hazard(2019)

Så har 3 vært bortimot fallitterklæringer(James, Hazard, Kaka), en har vært 50/50 (Bale) og kun en har virkelig vært en enorm innertier(CR).

Gnabry syns jeg er spennende og kan fint være en grei overgang, usikker på Sterling selv om han scorer en imponerende mengde med mål, men igjen snart 28.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

peraleks skrev: søn mai 22, 2022 1:22 pm Vanskelig å si egentlig, Rodrygo har 7 mål og 2 assist på hans 10 siste kamper for klubben, jeg tror den der hadde vært mer åpenbar om ikke Rodrygo dro frem noen ordentlig matchvinnende skills i flere av klubbens viktigste kamper dette året.

Jeg tror og at Haaland og Mbappe var de to man hadde sett for seg at det var forsvarlig å splashe ut mye penger på, har jo vært en viss holdningsendring i klubben.

Ser man på våre siste skikkelig store overganger.

CR(2009)
Kaka(2009)
Bale(2013)
James(2014)
Hazard(2019)

Så har 3 vært bortimot fallitterklæringer(James, Hazard, Kaka), en har vært 50/50 (Bale) og kun en har virkelig vært en enorm innertier(CR).
Virkelig store overganger lykkes relativt sjelden.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ ... transfers
Se f.eks ned til rundt topp 30 på denne listen. Kun rundt halvdusinet udiskutable suksesser (+ noen som det er for tidlig å si ennå). Resten er direkte flopper eller høyst middelmådige kjøp.

peraleks

Legg inn av peraleks »

KongOlav2 skrev: søn mai 22, 2022 1:24 pm
peraleks skrev: søn mai 22, 2022 1:22 pm Vanskelig å si egentlig, Rodrygo har 7 mål og 2 assist på hans 10 siste kamper for klubben, jeg tror den der hadde vært mer åpenbar om ikke Rodrygo dro frem noen ordentlig matchvinnende skills i flere av klubbens viktigste kamper dette året.

Jeg tror og at Haaland og Mbappe var de to man hadde sett for seg at det var forsvarlig å splashe ut mye penger på, har jo vært en viss holdningsendring i klubben.

Ser man på våre siste skikkelig store overganger.

CR(2009)
Kaka(2009)
Bale(2013)
James(2014)
Hazard(2019)

Så har 3 vært bortimot fallitterklæringer(James, Hazard, Kaka), en har vært 50/50 (Bale) og kun en har virkelig vært en enorm innertier(CR).
Virkelig store overganger lykkes relativt sjelden.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ ... transfers
Se f.eks ned til rundt topp 30 på denne listen. Kun rundt halvdusinet udiskutable suksesser (+ noen som det er for tidlig å si ennå). Resten er direkte flopper eller høyst middelmådige kjøp.
Ja det går som regel rett til helvete egentlig.
CR har jo sminket over mye av disse bedritne overgangene ved å være så vanvittig god i løpet av de 9 årene for klubben, samtidig som Bale og var enorm i hans 3-4 første år for klubben.

Vi betalte jo knapt nok penger for Modric f.eks. se hvor instrumental den mannen har vært for klubben siden 2012.

startelver

Legg inn av startelver »

At Haaland til slutt kommer seg til Madrid er ihvertfall store muligheter for. Disse klausulene åpner opp for det meste.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Orakelet skrev: søn mai 22, 2022 7:57 am
Albania skrev: lør mai 21, 2022 10:55 pm Denne PL-runkingen kan du ta et annet sted. 2 spanske lag var i semifinalen. Real Madrid gjorde kort prosess med PSG og at PSG har bedre individuelle spillere sier svært lite når det kollektive ikke er i nærheten av å være på plass. Vil også gå så langt i å fastslå av den trioen på topp ikke er så veldig mye bedre hvis man ser bort ifra Mbappe. Neymar og Messi spiller ikke for klubben men for lønnsslippen.

Real Madrid trekker seg verdens beste spillere gang på gang. Noe PL lagene ikke er i nærheten av å gjøre. Håland spiller i City pga at faren hans tidligere har spilt der.

Den eneste grunnen til at Real er videre i CL er helt ville prestasjoner fra snart 35 år gamle Benzema. "Kollektivet" som du snakker om finnes ikke. Real er et (på dette nivået) svakt lag som burde vært slått ut av PSG, deretter Chelsea, og deretter City, men tydeligvis kan snart 37 år gamle Modric fortsatt slå en umulig pasning og Benzema kan score 3 mål på en sjanse.

Denne generasjonens tid går imidlertid mot slutten. Ronaldo og Ramos er alt borte. Marcelo er på raskt nedadgående. En midtbaneduo med Modric og Kroos så helt ferdig ut i fjorårets CL og selv om de klarte å "snuble seg videre" i år er også den duoen på raskt nedadgående.

Spillere som i dag vil spille i verdens beste liga går til PL. Spillere som ikke vil til PL av ulike grunner og heller vil spille for laget med mest glamour og penger går til PSG. Dette er den plassen Real tidligere hadde i "fotballhierarkiet" så jeg skjønner bekymringen deres. Dette handlet ikke bare om spilleren Mbappe, men signaleffekten overfor alle andre nåværende og fremtidige stjernespillere. Som flere her har påpekt er det lenge siden Real har hentet spillere på øverste hylle. Jeg tenkte at den tiden var over og ble derfor overasket over a Mbappe ville ta turen dit. Nå som han ikke gjør det gir alt mer mening og Real har fått seg en skikkelig smell.
Dette tror du ikke på selv engang og er således ikke verdt å kommentere.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Mbappé sier at han vil heie på Real Madrid mot Liverpool. For en generøs type a gitt!

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

KongOlav2 skrev: søn mai 22, 2022 12:23 pm Ja, det var nettopp derfor Rüdiger takket nei til Real og signerte ny kontrakt med Chelsea. Eller, vent litt.......

Rudiger har jo nettopp vært i verdens beste liga i sine beste år. Han "tar en Hazard", dvs. at han signerer sin siste fete langtidskontrakten med Real mens hans status er på topp og rett før nedgangen.

Chelsea kommer trolig til å bruke pengene som frigjøres ifb med Rudiger på Kounde. Den årlige kostnaden på Kounde kan bli lavere enn den årlige kostnaden knyttet til Rudiger-forlengelse (kostnadene fordeles på kontraktslengde) og Kounde er 6 år yngre. La oss se om et par år hvem som kom best ut av denne handelen. Jeg tipper det vil være Chelsea.

Men for all del: Selv om dere ikke er en PL-klubb eller PSG vil dere nok fortsatt kunne hente stoppere som nærmer seg 30 år så lenge dere tilbyr spillerenes halvbror 35 mill euro i SOF, fire årskontrakt og verdensledende lønn for en stopper. Det minner om slik PSG opptrer og dermed smått ironisk at dere trekker frem denne overgangen midt i surmuling over Mbappe sin forlengelse med PSG.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Kommer rapporter fra Liverpool om at klubben har gitt opp kampen med Real Madrid om Tchouameni. Strålende hvis så er tilfellet.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Soldado skrev: søn mai 22, 2022 9:50 pm Kommer rapporter fra Liverpool om at klubben har gitt opp kampen med Real Madrid om Tchouameni. Strålende hvis så er tilfellet.
Reprise fra fjoråret dette. Planen var å kjøpe Mbappe, men når PSG ikke godtok budet, så brukte man pengene på Camavinga. Denne sommeren var planen en enorm sum for Mbappe og teamet hans, det ble ikke tilfelle, og da ser det ut som om man bruker pengene på Tchouameni.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Knaxern skrev: søn mai 22, 2022 9:55 pm
Soldado skrev: søn mai 22, 2022 9:50 pm Kommer rapporter fra Liverpool om at klubben har gitt opp kampen med Real Madrid om Tchouameni. Strålende hvis så er tilfellet.
Reprise fra fjoråret dette. Planen var å kjøpe Mbappe, men når PSG ikke godtok budet, så brukte man pengene på Camavinga. Denne sommeren var planen en enorm sum for Mbappe og teamet hans, det ble ikke tilfelle, og da ser det ut som om man bruker pengene på Tchouameni.
Ja, dersom man ender opp med Tchouameni i stedet for Mbappe er det en bedre deal. Men jeg både håper og tror at planen var å gå for begge. Rudiger, Tchouameni og en god høyreback (et must) vil være et godt vindu.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Det må inn et alternativ til Benz. Ny høyreback. Rudiger går inn i forsvaret med Militao. Alaba kan gå inn både på back, midtbane eller for en av stopperne også. Nacho som Joker.

Tchouameni må inn.

Ellers er det festlig å lese fra Mbappe nå nettopp. Han gjør Akkurat det jeg har advart om de siste fire-fem måneder. Drøyer lengst mulig med signering så Qatar blir desperate. De kan ikke miste han, og VM i Qatar er også en del av dette slue, griske spillet.

Han bruker også de samme sitatene jeg spøkte med. «Paris er min by, Frankrike er mitt lag» «Jeg har troen på prosjektet» osv. Merkelig han ikke signerte for lenge siden og skape så mye uro..

Heldigvis får han hard medfart rundt om på profilene sine, og i forum verden over. Vi må bare fortsette å lære neste generasjon om hvor griske, grådige og lite imponerende Mbappe og hans familie er i QPSG.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: man mai 23, 2022 1:31 am
Knaxern skrev: søn mai 22, 2022 9:55 pm
Soldado skrev: søn mai 22, 2022 9:50 pm Kommer rapporter fra Liverpool om at klubben har gitt opp kampen med Real Madrid om Tchouameni. Strålende hvis så er tilfellet.
Reprise fra fjoråret dette. Planen var å kjøpe Mbappe, men når PSG ikke godtok budet, så brukte man pengene på Camavinga. Denne sommeren var planen en enorm sum for Mbappe og teamet hans, det ble ikke tilfelle, og da ser det ut som om man bruker pengene på Tchouameni.
Ja, dersom man ender opp med Tchouameni i stedet for Mbappe er det en bedre deal. Men jeg både håper og tror at planen var å gå for begge. Rudiger, Tchouameni og en god høyreback (et must) vil være et godt vindu.
Kunne muligens ha blitt vanskelig med både Tchouameni og Mbappe, Monaco skal ha nærmere 80 mill euro for han.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Hvorfor snakke om de store navnene og spillerne?
Se på Vinicius, Valverde, Rodrygo og Camavinga. Dette er fremtiden til Real Madrid og kommer til å være blant de beste fotballspilerne i Europa de neste 10-årene og kostet tilsammen ikke det samme som Hazard engang.

Det er slike spillere vi må hente med jevne mellomrom. Real Madrid har økonomien og nettverket til å gjøre dette.

Se på lørdagens finalemotstander med Salah, Mane og Firminho som alle nå er blant de heteste spillerne i Europa. Var dette store tunge navn som alle viste kom til å selge masse drakter og heve Liverpool fra dag en? Nei.

Folk må slutte å få det til å høre ut som om man ikke kan kjøpe en spiller til 1.5mrd i konkkuranse med PSG/City så er det slutten for Real Madrid i toppen av Europeisk fotball.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Milfern skrev: man mai 23, 2022 7:22 pm Hvorfor snakke om de store navnene og spillerne?
Se på Vinicius, Valverde, Rodrygo og Camavinga. Dette er fremtiden til Real Madrid og kommer til å være blant de beste fotballspilerne i Europa de neste 10-årene og kostet tilsammen ikke det samme som Hazard engang.

Det er slike spillere vi må hente med jevne mellomrom. Real Madrid har økonomien og nettverket til å gjøre dette.
Ja, når man først har stilt seg i denne posisjonen, er det bare å støvsuge mellomklubbene for stortalenter med midlene som er frigitt. Det vil være en gambling, men med overganger som Hazard i mente så kanskje en gambling med mindre risiko.

Camavinga, Tchouameni og Valverde på midten vil sikre fremtiden og de vil hjelpe med å utligne styrkeforholdet til den elleville midtbanen som Barca fort kan utvikle de neste årene med FdJ, Pedri og Gavi.

Ellers har jeg lest Rafael Leão (snart 23) fra Milan nevnt et par ganger. Omtalt som "Den portugisiske Mbappé", passende nok. Har blitt brukt som spiss eller ving på begge sider i Italia, og virker som en spiller som liker å sette fart mot forsvaret på samme måte som Vinicius. Et spennende alternativ. Tipper minst 65 mill euro.

Uruguayanske Darwin Nunez (snart 23) i Benfica er også interessant. Sterkt linket til United etter 26 mål på 28 kamper i portugisisk serie, og 6 mål på 10 CL-kamper denne sesongen. Ligner på Leão i fysikken; tynn, lang og rask, men virker å være mer rendyrket som spiss. Koster nok fort 80 millioner euro.

Men så skulle man helst hatt en høyreback også …

Koffer

Legg inn av Koffer »

Milfern skrev: man mai 23, 2022 7:22 pm Hvorfor snakke om de store navnene og spillerne?
Se på Vinicius, Valverde, Rodrygo og Camavinga. Dette er fremtiden til Real Madrid og kommer til å være blant de beste fotballspilerne i Europa de neste 10-årene og kostet tilsammen ikke det samme som Hazard engang.

Det er slike spillere vi må hente med jevne mellomrom. Real Madrid har økonomien og nettverket til å gjøre dette.

Se på lørdagens finalemotstander med Salah, Mane og Firminho som alle nå er blant de heteste spillerne i Europa. Var dette store tunge navn som alle viste kom til å selge masse drakter og heve Liverpool fra dag en? Nei.

Folk må slutte å få det til å høre ut som om man ikke kan kjøpe en spiller til 1.5mrd i konkkuranse med PSG/City så er det slutten for Real Madrid i toppen av Europeisk fotball.

Gode poeng.

Men Mbappe var så viktig grunnet den megastjernen han er. Han som følges av snart 80 mill på Instagram, er den beste fotballspilleren rent sportslig og som ville ha generert tusenvis av nye fans hvert eneste år. Flere & større sponsoravtaler og mer oppmerksomhet rundt klubben på verdensbasis generelt.

Det er en slik spiller RM skrek etter, inkludert meg selv.

Der er ingen av de gutta du nevnte over enda. Det er ikke bilde av Vin Jr. i Aftonbladet etter en seier mot Getafe en sein lørdagskveld. Det hadde det vært med Mbappe. Men for all del, det KAN jo skje.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Soldado skrev: man mai 23, 2022 8:01 pm
Milfern skrev: man mai 23, 2022 7:22 pm Hvorfor snakke om de store navnene og spillerne?
Se på Vinicius, Valverde, Rodrygo og Camavinga. Dette er fremtiden til Real Madrid og kommer til å være blant de beste fotballspilerne i Europa de neste 10-årene og kostet tilsammen ikke det samme som Hazard engang.

Det er slike spillere vi må hente med jevne mellomrom. Real Madrid har økonomien og nettverket til å gjøre dette.
Ja, når man først har stilt seg i denne posisjonen, er det bare å støvsuge mellomklubbene for stortalenter med midlene som er frigitt. Det vil være en gambling, men med overganger som Hazard i mente så kanskje en gambling med mindre risiko.

Camavinga, Tchouameni og Valverde på midten vil sikre fremtiden og de vil hjelpe med å utligne styrkeforholdet til den elleville midtbanen som Barca fort kan utvikle de neste årene med FdJ, Pedri og Gavi.

Ellers har jeg lest Rafael Leão (snart 23) fra Milan nevnt et par ganger. Omtalt som "Den portugisiske Mbappé", passende nok. Har blitt brukt som spiss eller ving på begge sider i Italia, og virker som en spiller som liker å sette fart mot forsvaret på samme måte som Vinicius. Et spennende alternativ. Tipper minst 65 mill euro.

Uruguayanske Darwin Nunez (snart 23) i Benfica er også interessant. Sterkt linket til United etter 26 mål på 28 kamper i portugisisk serie, og 6 mål på 10 CL-kamper denne sesongen. Ligner på Leão i fysikken; tynn, lang og rask, men virker å være mer rendyrket som spiss. Koster nok fort 80 millioner euro.

Men så skulle man helst hatt en høyreback også …
Ingen automatikk at Tchouameni kommer til RM. Her blir det konkurranse, og det siste er at han faktisk foretrekker LFC. Men dette er rykter, og egentlig burde man oversett alt til det kommer en offisiell erklæring fra klubbene, eller godeste Fabrizio på Twitter. Alt annet er stort sett piss, og de fleste har blitt latterliggjort med Mbappe-sagaen.

Frykter Kroos og Carvajal skal ha klippekort også neste sesong under italieneren. Han er ikke så god på det. En god sjef skal tørre å vrake de som ikke er gode nok, ikke fordi de ikke har samvittighet til det.

Real Madrid trenger et godt spissalternativ til Benzema. Det er faktisk en av de viktigste brikkene foran neste sesong.

De trenger en ny høyreback, selv om ikke det vil skje. Carvajal og Lucas blir det, og Alaba kan vikariere om Militao-Rudiger blir stoppere. Mendy på venstre.

Det må inn 1-2 nye midtbanespillere, men det kommer nok ikke til å skje heller. Ceballos bør også bort. Han har de fint greid å ødelagt, og han har fått ufortjent mye ros i de siste månedene. SÅ god har han ikke vært.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Koffer skrev: man mai 23, 2022 1:45 am Det må inn et alternativ til Benz. Ny høyreback. Rudiger går inn i forsvaret med Militao. Alaba kan gå inn både på back, midtbane eller for en av stopperne også. Nacho som Joker.

Tchouameni må inn.

Ellers er det festlig å lese fra Mbappe nå nettopp. Han gjør Akkurat det jeg har advart om de siste fire-fem måneder. Drøyer lengst mulig med signering så Qatar blir desperate. De kan ikke miste han, og VM i Qatar er også en del av dette slue, griske spillet.

Han bruker også de samme sitatene jeg spøkte med. «Paris er min by, Frankrike er mitt lag» «Jeg har troen på prosjektet» osv. Merkelig han ikke signerte for lenge siden og skape så mye uro..

Heldigvis får han hard medfart rundt om på profilene sine, og i forum verden over. Vi må bare fortsette å lære neste generasjon om hvor griske, grådige og lite imponerende Mbappe og hans familie er i QPSG.
Han får slakt på Instagram ihvertfall, mistet flere hundre tusen følgere her.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Albania skrev: man mai 23, 2022 9:12 pm
Koffer skrev: man mai 23, 2022 1:45 am Det må inn et alternativ til Benz. Ny høyreback. Rudiger går inn i forsvaret med Militao. Alaba kan gå inn både på back, midtbane eller for en av stopperne også. Nacho som Joker.

Tchouameni må inn.

Ellers er det festlig å lese fra Mbappe nå nettopp. Han gjør Akkurat det jeg har advart om de siste fire-fem måneder. Drøyer lengst mulig med signering så Qatar blir desperate. De kan ikke miste han, og VM i Qatar er også en del av dette slue, griske spillet.

Han bruker også de samme sitatene jeg spøkte med. «Paris er min by, Frankrike er mitt lag» «Jeg har troen på prosjektet» osv. Merkelig han ikke signerte for lenge siden og skape så mye uro..

Heldigvis får han hard medfart rundt om på profilene sine, og i forum verden over. Vi må bare fortsette å lære neste generasjon om hvor griske, grådige og lite imponerende Mbappe og hans familie er i QPSG.
Han får slakt på Instagram ihvertfall, mistet flere hundre tusen følgere her.
Kan være verdt å nevne at Vinicius Junior nærmer seg 20 mill følgere om man først skal fokusere på dette, gutten har alt tilstede for å bli en stor posterboy ikke minst som fanebæreren for Brasil etter Neymar.

Er ellers enig med milfern, det er veldig mye bra ungt i laget men vi må bare jobbe på videre.
Ingen Mbappe inn betyr gode muligheter for å ta en litt større renovering på plasser som skriker etter hjelp.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Korriger meg gjerne om jeg har misforstått (og unnskyld til alle de det ikke gjelder, ser peraleks og milfern har et litt mer fornuftig syn på det hele).

Sesongen til Real Madrid:

Positivt:
- Overlegent ligagull
- En legendarisk ferd til CL-finalen

Negativt:

- Fikk ikke Mbappe

Dom: Katastrofe og tårer.

Hva er egentlig målet med denne klubben? Er transfers viktigere enn hva som foregår på matta? Det er jo totalt meltdown over hele linjen.

Soldado

Legg inn av Soldado »

k9b skrev: tir mai 24, 2022 10:07 am Hva er egentlig målet med denne klubben? Er transfers viktigere enn hva som foregår på matta? Det er jo totalt meltdown over hele linjen.
Fort gjort å lese seg blind på resultater alene.

Real Madrid har vaklet spillemessig i flere år. Men særlig denne sesongen har man gang på gang blitt reddet i 12. time av vinen Benzema og kenguruen Vinicius.

I mellomtiden har klubben spinket og spart i 2-3 sesonger, utelukkende for å finansiere Mbappé - den nye Galacticoen som både skulle ta over for Benz, eller tilføre en ekstra dimensjon i angrepet. Så ETTER at Haaland er klar for City, så snur Mbappé plutselig. Dermed sitter Madrid igjen med en stall som ikke er god nok, og uten sitt overgangsobjekt numero uno. Noen plan B virker heller ikke å ha vært på plass.

For all del, jeg er storfornøyd med sesongen, for ligagull og CL-finale hadde INGEN trodd i august i fjor. Jeg tåler også godt at vi blir knust i finalen mot Liverpool, som pdd. er et ganske mye bedre lag.

Det er en seier nok i seg selv å ha slått ut Chelsea, PSG og City. Men ser man bak disse resultatene, var man spillemessig og sjansemessig underlegne i samtlige av disse kampene. Det er verdt å merke seg.

Det jeg er mest bekymret for er veien videre, og at klubben må legge en helt ny overgangsplan for sommeren nå i slutten av mai. Men hvis Real Madrid gjør tingene sine riktig i sommer, kan dette bli svært bra på sikt, selv om det innebærer at man må ta en del sjanser på yngre talenter og håpe at de tar steget helt opp.

Å kjøpe de beste ferdigproduktene i konkurranse med statseide lag, som har helt andre økonomiske spilleregler, begynner å fremstå som mer og mer umulig. Mbappés kontraktslutt skulle være unntaket fra den regelen.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Det siste fra Madrid er at Hazard (!) herjer på trening etter at han opererte bort en metallskinne i ankelen. Jeg skal se det før jeg tror det, men det hadde ikke gjort noe om han hadde funnet tilbake til gammel storhet. Da kan han fort bli en nyttig spiller kommende sesong.

Koffer

Legg inn av Koffer »

k9b skrev: tir mai 24, 2022 10:07 am Korriger meg gjerne om jeg har misforstått (og unnskyld til alle de det ikke gjelder, ser peraleks og milfern har et litt mer fornuftig syn på det hele).

Sesongen til Real Madrid:

Positivt:
- Overlegent ligagull
- En legendarisk ferd til CL-finalen

Negativt:

- Fikk ikke Mbappe

Dom: Katastrofe og tårer.

Hva er egentlig målet med denne klubben? Er transfers viktigere enn hva som foregår på matta? Det er jo totalt meltdown over hele linjen.
Skjønner hva du mener.

Man må se helheten, både i fortid, nåtid og fremtid. Real Madrid er på mange måter verdens største klubb. I 2000 ble de kåret av FIFA til "Club of the 20th Century" Slår man sammen de ti nederste lagene bak vinneren, fikk de til sammen ikke nok poeng til å passere RM. Siden den gang har vi fått "Galactico perioden" og seks CL trofeer ++.

Det er diverse steder hvor man kan måle fans på nettet, men tar man f.eks Instagram som et utgangspunkt, kan man slå sammen Liverpool & Manchester United sine følgere/fans, allikevel er det 20 millioner opp til Real Madrid.

Men. Ting er i skremmende utvikling, noe jeg har advart om i mange år. LL faller i nivå år for år. Se på årets sesong. Se på FC Barcelona, og A.Madrid. Ligaen er på full fart vei ned, både økonomisk og resultatmessig, selv om de har enkelte positive resultater i Europa.

De store stjernene kommer ikke til RM, Barca og LL lenger. De går til PSG, og EPL-klubbene. Den engelske serien blir sterkere og sterkere, samtidig som PSG, Bayern, Juve og de italienske storlagene ligger og lurer etter de beste talentene.

Dette skjønner Perez. Real Madrid har i vår levetid ALLTID hatt en stor superstjerne i stallen. Alt fra Raul til Ronaldo de Lima, fra Zidane til C.Ronaldo. Det er disse spillerne som tiltrekker seg oppmerksomhet fra egne fans, bortefans, media og ikke minst sponsorer. Det kom 5-10 000 ekstra å så på RM når de skulle møte Cadiz på Bernabeu når C.Ronaldo var i klubben. Etter kampen var det et lite bilde av Ronaldo i f.eks VG med overskrift "Real Madrid slo Cadiz" - over hele verden var det slik. Sånn er det ikke lenger.

Det er dette som blir RMs fall. De få superstjernene velger de nevnte klubber, og de som allerede er godt etablert og har fremtiden foran seg ( Kevin De Bruyne ) er ikke til salgs / tilnærmet umulig å få. Dermed kveles de hvite mer og mer, og å vinne den spanske serien blir så vidt nevnt i den store verden. Jeg sier ikke at klubben slutter å eksistere, for den vil alltid være STOR, men den vil falle mange hakk tilbake som er uakseptabelt for fans og klubb.

Derfor var Mbappe så viktig. Gutten som satt å gråt (offisiell og verifisert info) for ti måneder siden da ikke PSG godtok budet. Hadde han hatt "Frankrike og PSG i sitt hjerte" hadde han vel kanskje signert kontrakten med <host> "drømmeklubben" litt før og? Men neida. I siste sekund fikk han tilbudet jeg advarte alle her inne, og diverse eksperter om. Det gikk akkurat etter boka slik Qatar ønsket, og selv Veland måtte ta opp hendene når jeg minnet han på hva som ville skje for lenge, lenge siden.

Derfor blir det en del surving. Det var bittert, for Mbappe var den ridderen som ville tent håp og gnist for klubben og fremtiden. Nå blir ALT så mye mer mørkere og uvisst.

Ila kort tid skal Modric, Benzema (to av de tre beste) fases ut, sammen med Kroos, Casemiro, Carvajal, Hazard osv. Klubben har veldig tørr suppe på benken i spillere som Ceballos, Mariano m/flere.

Man har 2-3 skikkelig spennende talenter, en god keeper og et par-tre gode spillere som holder koken litt til, men ellers er det bekymringsverdig.

Angående CL-finalen er det et lite under at de er der. De var klart dårligst i 90 % fordelt på de seks kampene, men mirakler skjer innimellom. Leicester, Porto, Hellas, osv..

I finalen er det 60-40 favør LFC. De røde skal gjøre mye feil hvis de ikke greier å dominere Modric-Kroos-Casemiro på midtbanen.

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Koffer skrev: man mai 23, 2022 8:25 pm
Milfern skrev: man mai 23, 2022 7:22 pm Hvorfor snakke om de store navnene og spillerne?
Se på Vinicius, Valverde, Rodrygo og Camavinga. Dette er fremtiden til Real Madrid og kommer til å være blant de beste fotballspilerne i Europa de neste 10-årene og kostet tilsammen ikke det samme som Hazard engang.

Det er slike spillere vi må hente med jevne mellomrom. Real Madrid har økonomien og nettverket til å gjøre dette.

Se på lørdagens finalemotstander med Salah, Mane og Firminho som alle nå er blant de heteste spillerne i Europa. Var dette store tunge navn som alle viste kom til å selge masse drakter og heve Liverpool fra dag en? Nei.

Folk må slutte å få det til å høre ut som om man ikke kan kjøpe en spiller til 1.5mrd i konkkuranse med PSG/City så er det slutten for Real Madrid i toppen av Europeisk fotball.

Der er ingen av de gutta du nevnte over enda. Det er ikke bilde av Vin Jr. i Aftonbladet etter en seier mot Getafe en sein lørdagskveld. Det hadde det vært med Mbappe. Men for all del, det KAN jo skje.
Ikke akkurat AftOnbladet, men Aftenbladet kjører da bilde av en annen franskmann, Ferland Mendy etter seier mot Getafe😄

https://www.aftenbladet.no/sport/i/rAkB ... ligagullet

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Koffer skrev: tir mai 24, 2022 12:28 pm Dette skjønner Perez. Real Madrid har i vår levetid ALLTID hatt en stor superstjerne i stallen. Alt fra Raul til Ronaldo de Lima, fra Zidane til C.Ronaldo. Det er disse spillerne som tiltrekker seg oppmerksomhet fra egne fans, bortefans, media og ikke minst sponsorer. Det kom 5-10 000 ekstra å så på RM når de skulle møte Cadiz på Bernabeu når C.Ronaldo var i klubben. Etter kampen var det et lite bilde av Ronaldo i f.eks VG med overskrift "Real Madrid slo Cadiz" - over hele verden var det slik. Sånn er det ikke lenger.

Det er dette som blir RMs fall. De få superstjernene velger de nevnte klubber, og de som allerede er godt etablert og har fremtiden foran seg ( Kevin De Bruyne ) er ikke til salgs / tilnærmet umulig å få. Dermed kveles de hvite mer og mer, og å vinne den spanske serien blir så vidt nevnt i den store verden. Jeg sier ikke at klubben slutter å eksistere, for den vil alltid være STOR, men den vil falle mange hakk tilbake som er uakseptabelt for fans og klubb.

Derfor var Mbappe så viktig. Gutten som satt å gråt (offisiell og verifisert info) for ti måneder siden da ikke PSG godtok budet. Hadde han hatt "Frankrike og PSG i sitt hjerte" hadde han vel kanskje signert kontrakten med <host> "drømmeklubben" litt før og? Men neida. I siste sekund fikk han tilbudet jeg advarte alle her inne, og diverse eksperter om. Det gikk akkurat etter boka slik Qatar ønsket, og selv Veland måtte ta opp hendene når jeg minnet han på hva som ville skje for lenge, lenge siden.

Derfor blir det en del surving. Det var bittert, for Mbappe var den ridderen som ville tent håp og gnist for klubben og fremtiden. Nå blir ALT så mye mer mørkere og uvisst.
Bortsett fra Cristiano Ronaldo har ikke akkurat gigakjøpene av etablerte stjerner vært en udiskutabel sportslig suksess for Real M de siste 20-25 årene. Dere vant jo 2 CL-gull før Perez startet med galacticoskjøpene sine. Kjøpene av Figo, Zidane, Ronaldo og Beckham gav i realiteten kun to LL-seire og ett CL-gull. Og kun Figo var med på alle disse. Dere vant jo f.eks kun ett LL-gull og ingen CL etter kjøpene av Ronaldo, Beckham (og Owen). Sportslig er dette rimelig middels uttelling for mange veldig navngjetne kjøp. Og senere var det jo kun Ronaldo som gav veldig god uttelling av de virkelig superkjøpene. Kaka og Hazard var digre flopper. Bale fungerte bra i noe sånt som 3 år, men bidro ikke mye i de siste 4-5 årene av sin Real-karriere. Slik sett synes jeg det er fullstendig feil å hevde at det var så fryktelig galt at Mbappe ikke kom. Erfaringen viser at slike kjøp på ingen måte er et must.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»