Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Feelsocl

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Feelsocl »

Så Madrids Juvenil A på RMTV på hotellet. En del veldig imponerenede pasninger for meg. Hvordan noen av Madrid sine unggutter presterte å legge pasningen i det og det området. Vi får håpe de etterhvert vurderer dit hen at fotball er mye mer enn pasninger. Er også derfor Spania har få Ballon d'Or-vinnere opp gjennom... fordi spanjolene er nødt å visualisere med seg selv med at pasninger er viktigst i denne sporten.

Real Madrid er 170 x mer vellykket enn liverpool. Og distansen øker noe hvis de vinner nå lørdag. Skulle liverpool ende opp med gull vil distansen være sånn 150 x fordel Madrid.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

k9b skrev: tir mai 24, 2022 10:07 am Korriger meg gjerne om jeg har misforstått (og unnskyld til alle de det ikke gjelder, ser peraleks og milfern har et litt mer fornuftig syn på det hele).

Sesongen til Real Madrid:

Positivt:
- Overlegent ligagull
- En legendarisk ferd til CL-finalen

Negativt:

- Fikk ikke Mbappe

Dom: Katastrofe og tårer.

Hva er egentlig målet med denne klubben? Er transfers viktigere enn hva som foregår på matta? Det er jo totalt meltdown over hele linjen.
REAL MADRID SUGER BALLE!!11!1!

Så jeg skjønner godt hvordan folk blir miserable av å følge klubben.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Milfern skrev: tir mai 24, 2022 11:44 pm
Soldado skrev: tir mai 24, 2022 11:16 am Det siste fra Madrid er at Hazard (!) herjer på trening etter at han opererte bort en metallskinne i ankelen. Jeg skal se det før jeg tror det, men det hadde ikke gjort noe om han hadde funnet tilbake til gammel storhet. Da kan han fort bli en nyttig spiller kommende sesong.
Kanskje.
Men i finalen bør han holde seg på benken. Kan ikke eksperimentere med en slik spiller i en CL-finale.
Spørs veldig. Han bør opplagt starte på benken, men hvis Rodrygo starter bør vel Hazard få komme inn. Gambler heller med en spiller som har det i seg, men er helt ute av form enn med spillere som ikke holder toppnivået selv i form. Asensio vil ikke få rom til det ene han kan (langskudd), og Mariano og Jovic skaper ikke noe selv. De to sistnevnte foran Hazard om planen er å pumpe i boks selvsagt, men håper ikke det går den veien.

Det sagt har jeg mer tro på midtbanespillerne enn de offensive på benken om Vini, Benz og Rodrygo alle skulle svikte.

startelver

Legg inn av startelver »

Snart er det lørdag. Har en god følelse, tror Liverpool skal få slite mer enn mange såkalte eksperter tror. .

Soldado

Legg inn av Soldado »

k9b skrev: ons mai 25, 2022 2:24 pm I mellomtiden blir det bare Vini, Benz og Rodrygo på topp. Det funket jo greit denne sesongen det.

Ville du foretrukket å ryke ut mot PSG om det betød at Mbappe kom til sommeren?
Nja, i realiteten har ikke Rogrygo vært bankers på høyrevingen. Den har han i stor grad delt med Asensio, og til dels Hazard.

Og mot tøffere motstand - som mot Liverpool på lørdag - starter nok Carlo med Valverde som en slags invertert vingback for å støtte Carvajal i en slags 4-4-2. Benz som ensom spiss og Vinicius som støttespiller på venstrevingen. Det skapes særdeles lite på høyre i den oppstillingen, men fordelen er at Modric kan trekke høyere og hjelpe til med energi og en nydelig pasningsfot.

Så er også Ancelotti klok nok til å vite at kampbildet ofte endrer seg fra 70 min. og inn, og da har Rodrygo virkelig kommet til sin rett.

Og ja, jeg tror jeg ville foretrukket å ryke for PSG om i alle fall Mbappé kunne bestemt seg litt tidligere. Da hadde man trolig kunne fulgt City til døren i kampen om Haaland, som etter ryktene hadde vanskelig for å si nei til en overgang til Spania. Men igjen, veldig hypotetisk problemstilling.

Og med fare for å høres bortskjemt ut; Mbappé inn ville åpenbart tilført laget, både sportslig og merkantilt, mye mer de neste 5-10 årene enn det premiepenger og ENDA et CL-trofé i skapet vil kunne.

Men Real Madrid er og blir Real Madrid. De må egentlig aldri avskrives i store oppgjør, og det har nok Liverpool fått med seg.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: tor mai 26, 2022 1:47 am
k9b skrev: ons mai 25, 2022 2:24 pm I mellomtiden blir det bare Vini, Benz og Rodrygo på topp. Det funket jo greit denne sesongen det.

Ville du foretrukket å ryke ut mot PSG om det betød at Mbappe kom til sommeren?
Nja, i realiteten har ikke Rogrygo vært bankers på høyrevingen. Den har han i stor grad delt med Asensio, og til dels Hazard.

Og mot tøffere motstand - som mot Liverpool på lørdag - starter nok Carlo med Valverde som en slags invertert vingback for å støtte Carvajal i en slags 4-4-2. Benz som ensom spiss og Vinicius som støttespiller på venstrevingen. Det skapes særdeles lite på høyre i den oppstillingen, men fordelen er at Modric kan trekke høyere og hjelpe til med energi og en nydelig pasningsfot.

Så er også Ancelotti klok nok til å vite at kampbildet ofte endrer seg fra 70 min. og inn, og da har Rodrygo virkelig kommet til sin rett.

Og ja, jeg tror jeg ville foretrukket å ryke for PSG om i alle fall Mbappé kunne bestemt seg litt tidligere. Da hadde man trolig kunne fulgt City til døren i kampen om Haaland, som etter ryktene hadde vanskelig for å si nei til en overgang til Spania. Men igjen, veldig hypotetisk problemstilling.

Og med fare for å høres bortskjemt ut; Mbappé inn ville åpenbart tilført laget, både sportslig og merkantilt, mye mer de neste 5-10 årene enn det premiepenger og ENDA et CL-trofé i skapet vil kunne.

Men Real Madrid er og blir Real Madrid. De må egentlig aldri avskrives i store oppgjør, og det har nok Liverpool fått med seg.
Tror vi hadde røket på Haaland uansett, den klausulen som det ryktes mye rundt hadde neppe klubben akseptert selv med Mbappe-avgjørelse i Januar.

A report by BILD in Germany has claimed that Haaland's negotiators have done the same this time by successfully demanding that his City contract included a buy-out clause. The report claims that Haaland's five-year contract at City can be bought out after two years for a fee of £128m.

But in two years, in the summer of 2024, Benzema will be 36 years old and Haaland could be the perfect replacement at £128m.

For min del tar jeg nok CL-tittelen, 5 CL-titler på 8 år hadde ikke vært noe annet enn vanvittig og jeg kunne fint levd med et par traurigere år mens man bytter ut gjenstående deler av laget.

Med det sagt så tror jeg det ikke blir så ille, vi er som nevnt tidligere godt i gang, talentene ser faktisk ganske positive ut, det er fullt mulig at vi kanskje kan få noe fotball ut av Hazard neste sesong(lov å håpe) også er det bare å krysse fingrene for Tchouameni, noen backer inn og kanskje vi skal prøve oss på en av de to spennende gutta i henholdsvis Milan/Benfica?

Milfern

Legg inn av Milfern »

Soldado skrev: tor mai 26, 2022 1:47 am Men Real Madrid er og blir Real Madrid. De må egentlig aldri avskrives i store oppgjør, og det har nok Liverpool fått med seg.
Har sett Real Madrid i mange nok oppgjør som underdog hvor man minst er på høyde med motstanderen til å vite bedre ja.

Og på den andre siden sett kjempemange kamper hvor vi er storfavoritter og underpresterer.

startelver

Legg inn av startelver »

2.30 i odds på at pokalen havner i Madrid.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Milfern skrev: tor mai 26, 2022 11:17 pm Og på den andre siden sett kjempemange kamper hvor vi er storfavoritter og underpresterer.
Vet ikke om vi var storfavoritter, men husker med grøss 0-4 hjemme mot Barca tidligere i sesongen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Faquarl

Legg inn av Faquarl »


startelver

Legg inn av startelver »

Real Madrid sender direkte nå, for oss som kan litt spansk.


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gratulerer til b-klubben med seier i verdens største turnering!

peraleks

Legg inn av peraleks »

JADDDAAAAAAAAAAAA NR14!!!! 5 CL-TITLER PÅ 8 ÅR DA DERE!!

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Koffer skrev: ons feb 23, 2022 5:43 pm Gamle Raul07 tilbake. Jeg er interessert i å høre hvilke tanker du har rundt noen spørsmål jeg har angående Real Madrid, både i fortid, nåtid & fremtid.


Real Madrid har drøye ni seriemesterskap på over 30 år. Florentino Perez har styrt Real Madrid i ca 18 år, og helt til for noen få år siden, hadde han nærmest "fantasibudsjett" på å hente de beste spillerne, trenerne, managere, osv. Sommeren 2009 for å ta et eksempel. Synes du fem seriemesterskap i nevnte tidsperiode er imponerende? Calderon styrte som kjent i tre år og greide noe Floro aldri greide, å forsvare et seriemesterskap, som du sikkert vet.

Fra 2003 til 2014, tross de gigantiske ressursene, greide man en lang periode knapt å komme til åttendelsfinalen før man ble kicka ut av CL. Florentino brukte ni år på å komme til CL-finalen igjen, når vi trekker fra RC sin tid. Jeg trenger ikke engang nevne alle de store kanonene han hentet i denne epoken. Er det kontroversielt å si at dette er for svakt?
Hvis du sammenligner da med nå, får du alltid feil svar. Han har totalforandret seg og er tidenes klubb-president. Håndtverket er i topp, topp klasse.

Gratulerer med dobbelen, lol.

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Carlo😎🤙🏻

Ghost

Legg inn av Ghost »

DEILIG! Dette er the Last Dance-vibber. Don Carlo har gjort det!!

Forsvaret og Valverde 10/10

Courtois 100/10

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Velfortjent, og en perfekt send-off for en rekke spillere før man nå kan skifte ut en del av stallen.

startelver

Legg inn av startelver »

Nå begynner det å bli en uslåelig rekke med titler her, men disse veteranene tar altså ansvar igjen og igjen, kombinasjonen rutine og sultne unggutter og en av de dyktigste treneren i verden gir resultater.

Heldig seier? Langt ifra, taktisk perfekt og Liverpool fikk ikke like mange sjanser som de pleier å ha.

I tillegg til verdens beste keeper.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Tusen takk ❤️

Ghost

Legg inn av Ghost »

startelver skrev: lør mai 28, 2022 11:50 pm Nå begynner det å bli en uslåelig rekke med titler her, men disse veteranene tar altså ansvar igjen og igjen, kombinasjonen rutine og sultne unggutter og en av de dyktigste treneren i verden gir resultater.

Heldig seier? Langt ifra, taktisk perfekt og Liverpool fikk ikke like mange sjanser som de pleier å ha.

I tillegg til verdens beste keeper.
Ja, med unntak av en veldig shaky periode fra 15-30 og upresise kontringer var dette veldig bra. Føler VAR driter seg ut også.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Saliph skrev: lør mai 28, 2022 11:56 pm Tusen takk ❤️
Syns du skylder oss litt nå for både 2018 og i år :D

Saliph

Legg inn av Saliph »

peraleks skrev: søn mai 29, 2022 12:29 am
Saliph skrev: lør mai 28, 2022 11:56 pm Tusen takk ❤️
Syns du skylder oss litt nå for både 2018 og i år :D
Ikke bli for freidig, jeg er fortsatt bitter etter 2013, 2003 og 2000.

Men kan ikke annet enn å la meg imponere av evnen til RM til å vinne CL-finaler. Dere har vel vunnet de siste 8 finalene? Ganske ekstreme tall!

Koffer

Legg inn av Koffer »

Herlig, herlig, HERLIG!!!!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

«Real Madrid spiller ikke finaler, de vinner finaler»

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

startelver skrev: lør mai 28, 2022 11:50 pm Nå begynner det å bli en uslåelig rekke med titler her, men disse veteranene tar altså ansvar igjen og igjen, kombinasjonen rutine og sultne unggutter og en av de dyktigste treneren i verden gir resultater.

Heldig seier? Langt ifra, taktisk perfekt og Liverpool fikk ikke like mange sjanser som de pleier å ha.


I tillegg til verdens beste keeper.
God oppsummering, støttes og gratulerer med en fortjent seier og CL-tittel!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ElGuaje skrev: søn mai 29, 2022 12:36 am «Real Madrid spiller ikke finaler, de vinner finaler»
Selv uten Ramos.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Vanvittig sesong av Vinicius forøvrig, passende at det er han som setter inn 1-0 i årets siste kamp som attpåtil er en CL-finale.
For en enorm fotballspiller han har utviklet seg til.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Saliph skrev: søn mai 29, 2022 12:32 am
peraleks skrev: søn mai 29, 2022 12:29 am
Saliph skrev: lør mai 28, 2022 11:56 pm Tusen takk ❤️
Syns du skylder oss litt nå for både 2018 og i år :D
Ikke bli for freidig, jeg er fortsatt bitter etter 2013, 2003 og 2000.

Men kan ikke annet enn å la meg imponere av evnen til RM til å vinne CL-finaler. Dere har vel vunnet de siste 8 finalene? Ganske ekstreme tall!
8 på rad, finner ganske enkelt ikke ord for det.
Camavinga på 19 år står der plutselig med både La Liga-gull og CL.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»