Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Albania »

Soldado skrev: tor jun 15, 2023 9:43 pm
Albania skrev: tor jun 15, 2023 9:32 pm Husk at han er en Paris-gutt. Han kan ikke bli hata og overgangen derfra må bli så smooth som overhode mulig.
Blir man så godt likt av å gå gratis fra klubben som har tømt pungen for at Mbappe skal bli værende? "Ett siste år med dere suckers, så stikker jeg".

Sikkert kjempepopulært!
Tror dette kun er et spill for å la han gå allerede nå i sommer.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Bild melder at klubben snuser på Adeyemi i Dortmund. Den optimale løsningen dersom Mbappe blir i Paris?

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: fre jun 16, 2023 3:11 pm Bild melder at klubben snuser på Adeyemi i Dortmund. Den optimale løsningen dersom Mbappe blir i Paris?
Håper egentlig litt på Vlahovic, liker typen. Veldig oppofrende, jobber mye, god tempo, tror han raskt har potensialet til å score 25-30 mål i serien med optimale alternativer rundt seg.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg har aldri blitt 100% overbevist av Vlahovic. Jeg vet at det er mange som liker ham, men jeg har ikke helt sett det. Bedre enn Jovic? Ja. Bedre enn Giroud/Immobile? Ikke merkbart synes jeg.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jolla skrev: fre jun 16, 2023 7:12 pm Jeg har aldri blitt 100% overbevist av Vlahovic. Jeg vet at det er mange som liker ham, men jeg har ikke helt sett det. Bedre enn Jovic? Ja. Bedre enn Giroud/Immobile? Ikke merkbart synes jeg.
Ser den, jeg er litt spent på hva han kan få til i et bedre lag enn hva Juventus er pdd.

Ghost

Legg inn av Ghost »



Fint det. Han har vist at han kan score mål på et høyt nivå, og tar tilnærmet null risiko. Rom for en spiss til i sommer (noe som sikkert ikke skjer), og kan slippe han neste sommer om det ikke funker eller han blir overflødig. Har også kvaliteter som passer cross-pumpingen man driver med når man trenger mål de siste 30 av kamper.

Dårlig deal for Espanyol da, men de så vel at de ikke kan stå i veien for en overgang som Joselu aldri i verden kunne sett for seg da han signerte.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Mbappe står på sitt og skal bli i Paris en sesong til. Alle spissplaner til Real virker å være satt på vent. Med andre ord nok en sommer hvor Kylian holder oss som "gissel", og vi skal kun lene oss på Joselu neste sesong.

Da snakker vi faktisk om et B-lag.

Nei, drit i hele Mbappe nå. Kjøp en solid spiss. Så får Kylian komme gratis neste sesong hvis han har så fryktelig lyst. Denne katt og mus-leken er det kun Real Madrid som taper på.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: søn jun 18, 2023 1:11 pm Mbappe står på sitt og skal bli i Paris en sesong til. Alle spissplaner til Real virker å være satt på vent. Med andre ord nok en sommer hvor Kylian holder oss som "gissel", og vi skal kun lene oss på Joselu neste sesong.

Da snakker vi faktisk om et B-lag.

Nei, drit i hele Mbappe nå. Kjøp en solid spiss. Så får Kylian komme gratis neste sesong hvis han har så fryktelig lyst. Denne katt og mus-leken er det kun Real Madrid som taper på.
Merker jeg lener mer og mer over på at klubben burde bare styre unna Mbappe.
Kjør Harry Kane eller noe annet istedenfor.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Enig med dere. Får man til en toppspiss (Merk: Kane) er det bare å kjøre på. Samme om man får til en grei deal på en spiller med videresalgspotensiale som feks Havertz. Mer skeptisk om man sprenger banken for å få til en hypet spiller som feks Oshimen.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: søn jun 18, 2023 2:43 pm Enig med dere. Får man til en toppspiss (Merk: Kane) er det bare å kjøre på. Samme om man får til en grei deal på en spiller med videresalgspotensiale som feks Havertz. Mer skeptisk om man sprenger banken for å få til en hypet spiller som feks Oshimen.
Litt spent på Vini og Rodrygo, hvor mye mål de to har i seg uten Benzema på banen.
Ser blant annet at Rodrygo har fått draktnr. 11 nå.

Med Bellingham, Tchouameni, Valverde, Camawinga, Modric og Kroos så har man en helspekket midtbane, godt mulig at Rodrygo vil bli kjørt frem som en langt klarere spiss nå fremover.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Soldado skrev: søn jun 18, 2023 1:11 pm Mbappe står på sitt og skal bli i Paris en sesong til. Alle spissplaner til Real virker å være satt på vent. Med andre ord nok en sommer hvor Kylian holder oss som "gissel", og vi skal kun lene oss på Joselu neste sesong.

Da snakker vi faktisk om et B-lag.

Nei, drit i hele Mbappe nå. Kjøp en solid spiss. Så får Kylian komme gratis neste sesong hvis han har så fryktelig lyst. Denne katt og mus-leken er det kun Real Madrid som taper på.
Rodrygo og Vin Jr. scorer ikke mange mål. De er inne på topp 25 lista i LL med henholdsvis 9 og 10 mål. Asensio er borte, det er også Benzema som scoret 19.

Jeg er klar over at Joselu scoret 16 mål forrige sesong, men dette er en veldig one-hit wonder sesong slik Dani Guiza hadde for en del år siden. Joselu er snart 34 år, veldig primitiv, stiv & B-spiller av beste sort.

Jeg er sjokkert over at de henter han inn, og enda mer sjokkert blir jeg om han skal spille mye. En ting er å hente han på lån og bruke han som backup en sesong til Mbappe kommer, men som fast?

B!
B!
B!

Koffer

Legg inn av Koffer »

Mbappe & hans team vet vi alle hvor står. Dette er av verste sort i denne bransjen. Penger, makt & atter penger.

Men, Mbappe er også ekstremt god. Han har X-faktor.

Det er en slik spiller RM trenger, nå som araberne kjøper opp klubb etter klubb og leker CM/FM.

Man trenger en GALACTICO som igjen er med å skaper snakk, blest og overskrifter verden over rundt RMCF. Dette er i ferd med å -dø ut- sammen med spansk fotball generelt. Pilen peker nedover. Regresjon. Derfor.

Jose Angel Sanchez spesielt, og Perez, skal ha ros for klubbens kjøp av Bellingham, Alaba, Rudiger, Rodrygo, Vin Jr, Camavinga, Valverde* og Tchouameni de siste årene. Dette er gode og spennende spillere for fremtiden.

Det som blir utfordringen er at den feige italieneren, som for øvrig burde blitt fjernet for lenge siden, bruker spillere som Kroos/Modric og klippekort-gjengen FORAN disse store talentene som er fremtiden.

Rudiger BB mot City. Ble vraket. Det er en ting. Men Tchouameni.. han er den feige italieneren i ferd med å ødelegge/stagnere fordi han velger spillere med de som har fremtiden bak seg, og som egentlig ikke er gode nok fast lenger, kun fordi de er høyere oppe i popularitetspyramiden.

Soldado

Legg inn av Soldado »

✅ Signings:
🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Jude Bellingham
🇪🇸 Fran Garcia
🇪🇸 Brahim Diaz
🇪🇸 Joselu

👋 Exits:
🇫🇷 Karim Benzema
🇪🇸 Marco Asensio
🇩🇴 Mariano Diaz
🇧🇪 Eden Hazard

Hvis dette blir den endelige fasiten i sommer, vil jeg nesten påstå at vi er svekket.

Jude og Fran er gode kjøp, men Brahim og Joselu er kun stallfyll. At Joselu skal være den eneste spissen i troppen gjennom en hel sesong, stinker nok en fadese av en sesong.

Så fornyer Mbappe i Paris neste år, og Real sitter med skjegget i postkassen - igjen. Hvor lenge er det siden man styrket angrepet egentlig? Hazard og Jovic var vel sist inn dørene, men svekket mer enn de styrket. Så egentlig har man ikke gjort stort siden Ronaldo dro. Det er FEM år siden.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: søn jun 18, 2023 8:45 pm ✅ Signings:
🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Jude Bellingham
🇪🇸 Fran Garcia
🇪🇸 Brahim Diaz
🇪🇸 Joselu

👋 Exits:
🇫🇷 Karim Benzema
🇪🇸 Marco Asensio
🇩🇴 Mariano Diaz
🇧🇪 Eden Hazard

Hvis dette blir den endelige fasiten i sommer, vil jeg nesten påstå at vi er svekket.

Jude og Fran er gode kjøp, men Brahim og Joselu er kun stallfyll. At Joselu skal være den eneste spissen i troppen gjennom en hel sesong, stinker nok en fadese av en sesong.

Så fornyer Mbappe i Paris neste år, og Real sitter med skjegget i postkassen - igjen. Hvor lenge er det siden man styrket angrepet egentlig? Hazard og Jovic var vel sist inn dørene, men svekket mer enn de styrket. Så egentlig har man ikke gjort stort siden Ronaldo dro. Det er FEM år siden.
Egentlig ikke siden 2016 når man hentet tilbake Morata og kunne skilte med Morata, Bale, Benz, CR, Asensio foran der i tillegg til at Lucas Vasquez ble brukt som kantspiller på den tiden.

Siden den tid har man hentet Mariano, Jovic og Hazard som alle har floppet brutalt.

Så jevnt over, vi styrker venstreback og sentral midtbane men sitter igjen uten en fungerende spiss slik som det står seg nå.

Men, det er en lang sommer foran oss og det kommer nok flere overraskelser her.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Soldado skrev: søn jun 18, 2023 8:45 pm ✅ Signings:
🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Jude Bellingham
🇪🇸 Fran Garcia
🇪🇸 Brahim Diaz
🇪🇸 Joselu

👋 Exits:
🇫🇷 Karim Benzema
🇪🇸 Marco Asensio
🇩🇴 Mariano Diaz
🇧🇪 Eden Hazard

Hvis dette blir den endelige fasiten i sommer, vil jeg nesten påstå at vi er svekket.
Selvfølgelig er dere svekket hvis Benzema ikke blir erstattet.

Manchester City vil også være svekket hvis de selger Ederson og ikke henter inn en ny keeper. Det sagt så klarer jeg ikke å se det som sannsynlig at Manchester City mister førstekeeperen sin og ikke kjøper inn et nytt førstevalg, og jeg klarer ikke å se det som sannsynlig at Real Madrid mister hovedspissen sin og ikke kjøper inn et nytt førstevalg (eventuelt en ny høyrekant hvis Rodrygo skal være spiss).

De færreste toppklubber vil si at de er fornøyde med dette sommervinduet hvis vi regner med at de kjøpene/salgene de har gjort frem til 18. juni er fasit etter at overgangsvinduet stenger, men det er ikke særlig realistisk.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jolla skrev: man jun 19, 2023 10:21 am
Soldado skrev: søn jun 18, 2023 8:45 pm ✅ Signings:
🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Jude Bellingham
🇪🇸 Fran Garcia
🇪🇸 Brahim Diaz
🇪🇸 Joselu

👋 Exits:
🇫🇷 Karim Benzema
🇪🇸 Marco Asensio
🇩🇴 Mariano Diaz
🇧🇪 Eden Hazard

Hvis dette blir den endelige fasiten i sommer, vil jeg nesten påstå at vi er svekket.
Selvfølgelig er dere svekket hvis Benzema ikke blir erstattet.

Manchester City vil også være svekket hvis de selger Ederson og ikke henter inn en ny keeper. Det sagt så klarer jeg ikke å se det som sannsynlig at Manchester City mister førstekeeperen sin og ikke kjøper inn et nytt førstevalg, og jeg klarer ikke å se det som sannsynlig at Real Madrid mister hovedspissen sin og ikke kjøper inn et nytt førstevalg (eventuelt en ny høyrekant hvis Rodrygo skal være spiss).

De færreste toppklubber vil si at de er fornøyde med dette sommervinduet hvis vi regner med at de kjøpene/salgene de har gjort frem til 18. juni er fasit etter at overgangsvinduet stenger, men det er ikke særlig realistisk.
Kan umulig se for meg at RM faktisk velger å kun sitte igjen med Vini Jr., Rodrygo, Joselu og Alvaro Rodriguez når sesongen starter opp.
En langtidsskade på Vini eller Rodrygo og man kan skrive av sesongen med en eneste gang.

Tipper man sonderer litt rundt Mbappe nå, ser hvor sannsynlig det er at PSG kan komme til å selge før man eventuelt snur fokuset over på Harry Kane og/eller Kai Havertz senere i sommer.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Jeg nekter å tro at Perez gambler 100% med Mbappe igjen. Her er det mest sannsynlig en avtale bak lukkede dører (litt som den man hadde med CR7 i 2008/2009).

Perez er ikke dum nok til å gjøre samme feil to ganger.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Albania skrev: man jun 19, 2023 8:21 pm Jeg nekter å tro at Perez gambler 100% med Mbappe igjen. Her er det mest sannsynlig en avtale bak lukkede dører (litt som den man hadde med CR7 i 2008/2009).

Perez er ikke dum nok til å gjøre samme feil to ganger.
Joa, men i 2009 sto vi der med den heftigste lønnssjekken.
CR tjente £ 100 K uken på kontrakten han signerte i 2007, når han signerte for RM gikk lønnen opp til £ 183 K uken med en 25 % økning for hvert år på den opprinnelige 6-års kontrakten.

Så her er det mer eller mindre ekstremt usikkert og jeg håper virkelig ikke at man går på limpinnen her og unngår en 9'er signering i år for å vente på Mbappe.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Joselu er presentert og får nummer 14. Det betyr at 9ern fortsatt er ledig …

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: tir jun 20, 2023 12:41 pm Joselu er presentert og får nummer 14. Det betyr at 9ern fortsatt er ledig …
Skulle likt å se reaksjonene om man ga Joselu nr. 9, Mariano som nr. 7 all over again.
Da jobbes det i klubben for å hente en faktisk 9'er.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Offisielt: Kroos forlenger til 30.juni 2024.

One last dance på han og Modric. Hadde trodd Benzema og skulle være med på denne dansen, men den gang ei.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Milfern skrev: ons jun 21, 2023 1:06 pm Offisielt: Kroos forlenger til 30.juni 2024.

One last dance på han og Modric. Hadde trodd Benzema og skulle være med på denne dansen, men den gang ei.
Verste som kunne skje. Dette ødelegger utviklingen til de dyre spillerne klubben har hentet inn på midtbanen. Italieneren, som jeg håper reiser til Brasil, kommer til å bruke tyskeren masse grunnet rangen han har i klubben/garderoben.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: ons jun 21, 2023 3:10 pm Verste som kunne skje. Dette ødelegger utviklingen til de dyre spillerne klubben har hentet inn på midtbanen. Italieneren, som jeg håper reiser til Brasil, kommer til å bruke tyskeren masse grunnet rangen han har i klubben/garderoben.
Dette lar seg løse helt fint ved at ungdommen spiller de fleste kampene, og at Modric og Kroos avlaster. Det tror jeg de to eldste har innfunnet seg med, både for laget og sin egen fysikks del.

Ser man på troppen, så er det også behov for i hvert fall én av dem. I tillegg skal man heller ikke kimse av muligheten for eksempelvis Bellingham og Camavinga å lære av de gamle mesterne.

Én sesong med litt rotasjon skal de nok tåle.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Soldado skrev: ons jun 21, 2023 6:12 pm
Koffer skrev: ons jun 21, 2023 3:10 pm Verste som kunne skje. Dette ødelegger utviklingen til de dyre spillerne klubben har hentet inn på midtbanen. Italieneren, som jeg håper reiser til Brasil, kommer til å bruke tyskeren masse grunnet rangen han har i klubben/garderoben.
Dette lar seg løse helt fint ved at ungdommen spiller de fleste kampene, og at Modric og Kroos avlaster. Det tror jeg de to eldste har innfunnet seg med, både for laget og sin egen fysikks del.

Ser man på troppen, så er det også behov for i hvert fall én av dem. I tillegg skal man heller ikke kimse av muligheten for eksempelvis Bellingham og Camavinga å lære av de gamle mesterne.

Én sesong med litt rotasjon skal de nok tåle.
Ja, i teorien bør det være veldig enkelt og det er ingen tvil om at det burde være som du skisserer. Men det har vært ståa lenge, og Ancelotti har dessverre vist seg lite villig til å gi unggutta sjansen med mindre han må. Camavinga har blomstret med spilletid, men det skyldes jo at han måtte spille VB i en krisesituasjon...

Tchouameni kostet 100 mill og så bra ut før jul. Etter jul var han ute i kulden, også i kamper hvor hans kvaliteter var sårt tiltrengt. Og nå går vi inn i en sesong med ytterligere en midtbanespiller med et større navn. Modric og Kroos drar nok neste sommer, men da er det to år hvor Tchouameni har gått glipp av en optimal utvikling.

Kroos eller Modric burde åpenbart dratt i sommer.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Nye rykter om Mbappe nå. Virker som PSG med stor sannsynlighet selger han denne sommeren.

To be continued

Ghost

Legg inn av Ghost »

Nacho har forlenget til 24 og Ceballos til 27. Veldig bra, men blir en lang vei frem for Ceballos :P

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Hva er problemet med Tchouameni egentlig? Bedre som en terrier/indreløper enn en som sitter foran forsvaret i en litt dyp rolle?

peraleks

Legg inn av peraleks »

tbb skrev: lør jun 24, 2023 9:27 am Hva er problemet med Tchouameni egentlig? Bedre som en terrier/indreløper enn en som sitter foran forsvaret i en litt dyp rolle?
Problemet er nok mer den at Ancelotti foretrekker Kroos/Modric.
Han var god i den dype rollen før VM, men etterhvert som Kroos blant annet ble bedre utover vinteren ble det dessverre mer benk.

Kan fint si at det er pdd. er et stort hinder at man i praksis skal tviholde på de to, hadde fungert greit om det kun var en 5-10 kamper de skulle spille i løpet av sesongen, men man kan ganske enkelt ikke ta seg råd til at Kroos/Modric skal ligge på 3-4000 minutter hver slik som i fjor.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

peraleks skrev: lør jun 24, 2023 2:49 pm
tbb skrev: lør jun 24, 2023 9:27 am Hva er problemet med Tchouameni egentlig? Bedre som en terrier/indreløper enn en som sitter foran forsvaret i en litt dyp rolle?
Problemet er nok mer den at Ancelotti foretrekker Kroos/Modric.
Kroos og Modric er topp 10-15 midtbanespillere i verden. Skjønner ikke hvorfor de på død og liv skal ut av startoppstillingen.

Jeg har endel jeg kritiserer Ancelotti for. Men det at han har stått ved at Benzema, Modric og Kroos skal være startere de siste årene - til tross for alderen - har jeg støttet.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Jolla skrev: lør jun 24, 2023 7:01 pm
peraleks skrev: lør jun 24, 2023 2:49 pm
tbb skrev: lør jun 24, 2023 9:27 am Hva er problemet med Tchouameni egentlig? Bedre som en terrier/indreløper enn en som sitter foran forsvaret i en litt dyp rolle?
Problemet er nok mer den at Ancelotti foretrekker Kroos/Modric.
Kroos og Modric er topp 10-15 midtbanespillere i verden. Skjønner ikke hvorfor de på død og liv skal ut av startoppstillingen.

Jeg har endel jeg kritiserer Ancelotti for. Men det at han har stått ved at Benzema, Modric og Kroos skal være startere de siste årene - til tross for alderen - har jeg støttet.
En av grunnene til at Barca, som jeg skrev før sesongen startet, rævkjørte Perez sitt mannskap.

Kroos, Modric og Benz er gode, men for ustabile i det lange løp. I tillegg ødelegger de for fremtidens menn, som klubben har investert i.

De må gjerne fortsette i en 4-3-3 neste sesong med Kroos, Mod og Joselu på topp, men da må dere ikke sette deler av trygden på RM som seriemestere 23/24.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»