Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
peraleks

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av peraleks »

Herlig å se på publikum i dag, Benz får stående ovasjoner bare han er borti ballen.
Ellers Courtois reddet på straffe.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Big Benz, 1-1 på straffe.
354 mål for klubben nå.

Og der byttes han ut, takk for alt Benzema.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Snakkes Benzema. Frosken. Legende.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Asensio også ut.
For noen mål han hadde for Real Madrid. Var sikker på han kom til å ta over for CR7 som klubbens fremste angriper. Må sies å være en liten skuffelse.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Og der fikk Asensio også sin avskjed.
Ingenting på Hazard altså, harde kår.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Hyggelig avskjed, men gikk i førstegir.

Blir sølvfeiring nå!

Koffer

Legg inn av Koffer »

Benzema legende, selv om det tok noen år før jeg aksepterte han.

CL-finalen mot Juve i 2017 blir mitt høydepunkt. Her var det MANGE gode, men Benz sin prestasjon var ENORM.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Koffer skrev: søn jun 04, 2023 8:57 pm Benzema legende, selv om det tok noen år før jeg aksepterte han.

CL-finalen mot Juve i 2017 blir mitt høydepunkt. Her var det MANGE gode, men Benz sin prestasjon var ENORM.
Ja, der var han stor. Er jo vanskelig å komme utenom fjorårets CL-run også, men av andre ting jeg husker best må det være hvordan han linket opp kontringene borte mot Bayern i semien i 14. Eller hvordan han reddet et lag som hang i tauene med å drible tre mann ved cornerflagget mot Atletico i semien i 17.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er til å bli kvalm av faktisk! Benzema til Saudi, han har solgt seg til araberne!

https://www.espn.com/soccer/story/_/id/ ... draws-near

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Modric ble også linket vekk i en spansk artikkel idag.

Saudiene vil skape sin egen kineske superliga..

peraleks

Legg inn av peraleks »

Hetfield skrev: man jun 05, 2023 1:08 am Modric ble også linket vekk i en spansk artikkel idag.

Saudiene vil skape sin egen kineske superliga..
Akkurat Modric ut er ikke akkurat et spesielt vanskelig valg, vi har fryktelig mye ungt og bra på midtbanen som trenger spilletid.

Soldado

Legg inn av Soldado »

200m euro per sesong for Benzema. Spinnvill sum. Går nesten ikke an å takke nei til når man er 35 år gammel og på vei ned.

Takk for alt, Karim!

Koffer

Legg inn av Koffer »

Håper Kai Havertz kommer. Perfekt erstatter for Asensio.

Kane kommer til å bli kraftig linket. Han er velkommen. God og sterk spiss.

Det som gnager meg nå, er Toni Kroos. At han skal spille på bekostning av den fremtidige generasjonen. Kan være med på å skape misnøye blant de andre midtbanespillerne som har fremtiden foran seg, slik Ancelotti gjorde borte mot City (Tchouameni & Rudiger blant annet)

Cama bør opp igjen på midtbanen aswell.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »


Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Benzema med pressekonferanse - tar farvel nå.

startelver

Legg inn av startelver »

Tragisk.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Herlig at man får med Nacho 1 år til, en av de få eldre gutta på laget jeg ønsket med videre.
Sikrer både bredden i forsvaret samt at han er god og rutinert og koster oss lite.

Fin avslutning på Benzema i tillegg.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Skal man være litt djevelens advokat her så er det generelt sett en fin ting at Benzema forlater klubben nå.

Vi har fått 14 år ut av fyren noe som toppet seg i fjor og ga han en høyst fortjent Ballon D'Or.
Det har vært merkbare tegn hele veien til at han begynner å bli eldre, ikke er det akkurat spesielt spennende med enda ett år hvor man i stor grad gjør seg totalt avhengig av Benzema og en eldre Joselu som en slags nødløsning før Mbappe kan være tilgjengelig igjen.

Syntes det og ble temmelig tydelig mot City hvor kritisk det kan være i forhold til tempo når man skal starte med last generation Benz, Modric og Kroos. Våre to beste i førstekampen mot City igjen var f.eks. Camavinga og Vini Jr. er fryktelig viktig at det legges til rette for at disse enorme talentene våre får spilletid.

En annen ting er at disse guttene er på ingen måte billige i drift, Benz lå på £ 400 K uken igjen, flere av disse ut åpner for at man kan ekspandere laget i langt større grad. Timingen er også grei, mange unge gode spisser rundt om i Europa nå, samt Kane. Fordel også at flere av dem spiller i klubber vi generelt sett har greie forhandlinger med, så får man se hva som skjer i forhold til Mbappe neste sommer.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Faen å rik og dum Benzema er. Han er fullkommen når det gjelder mangel på hjerne. Ikke at er overraskende - han har vært det en evighet nå.


Over til fotballen.




Nei forresten... spilles ikke fotball på Bernabeu. Synd på disse Real Madrid-spillerne. Er født uten håp. Hatt foreldre som ikke har brydd seg om dem.

Elgordo

Legg inn av Elgordo »

Nei dette er direkte flaut Karim Benzema, kunne du ikke pensjonere deg og spille "old-boys fotball" i et annet land ? , du må gjerne tjene 1 milliard pr år, det unner jeg deg. Ifølge Amnesty Norge :

Saudi-Arabia bruker milliardbeløp på PR-tjenester fra Vesten for å bedre imaget sitt. Samtidig fortsetter forfølgelsene, torturen og halshuggingene.

Den saudiske kronprinsen, Mohammed bin Salman, forsøker å sjarmere omverdenen for å få utenlandske investorer til landet. Samtidig står han bak en mer omfattende bølge av arrestasjoner og forfølgelse enn noen gang før. Kronprinsen står også bak en krigføring i Jemen som er en katastrofe for sivilbefolkningen.

Farlig å ytre seg
Det er bokstavelig talt livsfarlig å kritisere myndighetene i Saudi-Arabia. En rekke kritikere og menneskerettighetsaktivister og andre er arrestert og mange er tiltalt og dømt som terrorister til mange års fengsel. Flere har blitt dømt til døden.

Saudiske kritikere i og utenfor landet har også blitt overvåket og utsatt for digitale angrep. Drapet på den saudiske journalisten Jamal Khashoggi i Istanbul i 2018 er et grelt eksempel på hva saudiske myndigheter er villig til å gjøre for bringe kritikk til taushet.

Kongens domstol
De saudiske terrordomstolene – the Specialized Criminal Court – er i dag redskaper for å bringe kritiske stemmer til taushet.

Domstolene opererer ikke etter klart definerte prosedyrer. Folk blir straffeforfulgt på vagt grunnlag. De vanligste anklagene er:

«Å vise ulydighet mot herskeren»
«Skape utrygghet og uorden ved å oppfordre til demonstrasjoner»
«Spre falsk informasjon til utenlandske aktører»
Flere av anklagene er i seg selv i strid med menneskerettighetene fordi de kriminaliserer fredelig utøvelse av menneskerettigheter.

Du har alltid for meg virket som en fotballspiller som hadde mer opp i pappen enn den gjengse fotballspiller, sjakk var du også interessert i og håndhilse på vår egen stjerne Magnus Karlsen, men nå tapte du deg totalt i mine øyne.

Jeg kan heller ikke kunne kritisere Manchester City og deres linking til Abu Dhabi United Group, hvitvasking i fotballen samtidig mens jeg innehar et Madridista Premium Card.

Nei dette er bare pinlig , Benzema. Trøsten er at jentene får visst lov og kunne se fotball i Saudi-Arabia, men jeg er ikke helt sikkert på det , de må nok dekke seg under en hijab

peraleks

Legg inn av peraleks »

I følge Romano er vi i gang med å forlenge kontrakten til Diaz frem til 2027 og at han vil være en viktig brikke i neste års lag.
Må si jeg er temmelig lunken til akkurat det der.

Samme Romano melder også at Kai Havertz er svært positiv til en overgang til oss, ser ut til at dette blir en realitet.
Pris: £ 75 mill.

Lucas Vasquez er ønsket av Juventus og stiller seg og positiv til en overgang, fair enough den, har blitt få minutter på han denne sesongen og virker mer og mer åpenbart at han generelt sett ikke er ønsket med videre av klubben.

Marca melder også at man er i gang med å klargjøre et bud på Harry Kane på 80 mill euro.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Der var Bellingham klar. For en midtbane vi kan mønstre de neste 10 årene!

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: ons jun 07, 2023 4:20 pm Der var Bellingham klar. For en midtbane vi kan mønstre de neste 10 årene!
Jadda!
Fantastiske nyheter, overgangssum på 100 mill euro + add ons.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Soldado skrev: ons jun 07, 2023 4:20 pm Der var Bellingham klar. For en midtbane vi kan mønstre de neste 10 årene!
Veldig bra signering. Men vil vente noen år før man tar av med denne midtbanen. Tchouameni har så langt sett mer ut som en ny Mamadou Diarra, mens jeg frykter for knærne til Bellingham.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Knax skrev: ons jun 07, 2023 5:04 pm
Soldado skrev: ons jun 07, 2023 4:20 pm Der var Bellingham klar. For en midtbane vi kan mønstre de neste 10 årene!
Veldig bra signering. Men vil vente noen år før man tar av med denne midtbanen. Tchouameni har så langt sett mer ut som en ny Mamadou Diarra, mens jeg frykter for knærne til Bellingham.
Fordelen med å kjøpe ungt, det er forholdsvis enkelt å selge spillere videre om de ikke skulle lykkes.
Tchouameni er ganske enkelt avhengig av at klubben i større grad ser bort i fra Kroos/Modric nå så han kan få stabil spilletid.

Jeg frykter mest for det medisinske apparatet i Dortmund, akkurat som med Haaland så ser det virkelig ikke ut til at de gjør jobben sin.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

peraleks skrev: ons jun 07, 2023 5:13 pm Fordelen med å kjøpe ungt, det er forholdsvis enkelt å selge spillere videre om de ikke skulle lykkes.
Tchouameni er ganske enkelt avhengig av at klubben i større grad ser bort i fra Kroos/Modric nå så han kan få stabil spilletid.

Jeg frykter mest for det medisinske apparatet i Dortmund, akkurat som med Haaland så ser det virkelig ikke ut til at de gjør jobben sin.
Jepp, det blir nok noe tap, men vel verdt det med tanke på oppsiden man kan få.

Håper han får et skikkelig run neste sesong, men får nå se hvordan det blir. Valverde, Camavinga, Bellingham, Modric, Kroos og Tchouameni. 6 spillere på tre plasser, men Valverde og Camavinga blir nok fort brukt i flere posisjoner.

Ja, det kan godt være. Ser de har slitt med mye skader på andre spillere i laget også.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Knax skrev: ons jun 07, 2023 6:00 pm
peraleks skrev: ons jun 07, 2023 5:13 pm Fordelen med å kjøpe ungt, det er forholdsvis enkelt å selge spillere videre om de ikke skulle lykkes.
Tchouameni er ganske enkelt avhengig av at klubben i større grad ser bort i fra Kroos/Modric nå så han kan få stabil spilletid.

Jeg frykter mest for det medisinske apparatet i Dortmund, akkurat som med Haaland så ser det virkelig ikke ut til at de gjør jobben sin.
Jepp, det blir nok noe tap, men vel verdt det med tanke på oppsiden man kan få.

Håper han får et skikkelig run neste sesong, men får nå se hvordan det blir. Valverde, Camavinga, Bellingham, Modric, Kroos og Tchouameni. 6 spillere på tre plasser, men Valverde og Camavinga blir nok fort brukt i flere posisjoner.

Ja, det kan godt være. Ser de har slitt med mye skader på andre spillere i laget også.
Utvilsomt, så vil en type som Bellingham verdsettes generelt sett høyere fordi han er engelsk og får med det automatisk alle engelske lag etter seg og han spiller i Dortmund som bortimot enhver toppklubb i Europa følger nøye med på hver sesong. Mens en type som Camavinga går relativt usett og signeres igjen til en tredjedel av prisen.
Fokuset Madrid har hatt på spesielt det brasilianske og franske markedet siden 2014 har virkelig gitt resultater.
Er også litt viktig for RM sitt image at man fremdeles er der oppe å signerer de mest verdsatte spillere.

Håpet er jo at Kroos og Modric ganske enkelt fases ut neste sesong, så får resten av ungguttene lære fra to av tidenes beste midtbanespillere mens de er i klubben. Samtidig, rett å slett vill dekning på midten, jeg blir sjokkert om Ceballos blir værende i klubben nå.

Ja jeg tror mye av disse skadeproblemene ganske enkelt skyldes Dortmund, husker jo at Haaland ble rushet tilbake til 90 minutter i hver kamp så fort han var tilbake fra skade, mens i City byttes han ut etter 60-70 min, resultatet er at han knapt nok er skadet over tid lenger. Vi har såpass mange gode spillere på midten nå at Bellingham neppe vil spille veldig mange 90 minuttere og i hvertfall ikke hastes tilbake fra skade.

Nei fader for en overgang allerede nå i startfasen, blir veldig spennende å se hva man gjør med angrepet nå.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Bellingham er spennende, men for en pris for en 19-årig som sliter med knærne allerede. RM har hatt et noe dårlig apparat før på den fronten, en skadeklubb med andre ord, men dette har blitt bedre de siste årene.

Han har dog ikke signert enda. Regner med de gjør nøye og grundige undersøkelser.

Det aller viktigste blir å hente inn 1-2 spisser foran neste sesong. Derfor, som jeg sa for ett år siden, Barca vant. Lewa. Scorer og scorer. Ikke bare han, men en viktig brikke.

Man må ha en goalgetter og en god supersub på spissplassen sentralt.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

peraleks skrev: tir jun 06, 2023 4:48 pm Skal man være litt djevelens advokat her så er det generelt sett en fin ting at Benzema forlater klubben nå.

Vi har fått 14 år ut av fyren noe som toppet seg i fjor og ga han en høyst fortjent Ballon D'Or.
Det har vært merkbare tegn hele veien til at han begynner å bli eldre, ikke er det akkurat spesielt spennende med enda ett år hvor man i stor grad gjør seg totalt avhengig av Benzema og en eldre Joselu som en slags nødløsning før Mbappe kan være tilgjengelig igjen.

Syntes det og ble temmelig tydelig mot City hvor kritisk det kan være i forhold til tempo når man skal starte med last generation Benz, Modric og Kroos. Våre to beste i førstekampen mot City igjen var f.eks. Camavinga og Vini Jr. er fryktelig viktig at det legges til rette for at disse enorme talentene våre får spilletid.

En annen ting er at disse guttene er på ingen måte billige i drift, Benz lå på £ 400 K uken igjen, flere av disse ut åpner for at man kan ekspandere laget i langt større grad. Timingen er også grei, mange unge gode spisser rundt om i Europa nå, samt Kane. Fordel også at flere av dem spiller i klubber vi generelt sett har greie forhandlinger med, så får man se hva som skjer i forhold til Mbappe neste sommer.
Det ble klart mot City at Benzema, Modric og Kroos er alt for gamle. Spesielt ved det ene tilfellet der farten til Benz ble avgjørende når han ikke rakk ballen i det som potensielt kunne vært en stor sjanse.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lets litt forskjellig om Tchouameni. var snakk om slappe holdninger på et tidspunkt, eller noe slikt..? Hva er konsensus om ham? Da han var i Monaco syntes jeg han virket helt fantastisk lovende. Så har det vært litt snakk som sag, klokket inn over 2k minutter i ligaen alene men så nylig nye rykter om overgang bort. Bellingham inn er jo ikke en nødvendigvis konkurrent/erstatter og det går jo helt fint å ha 4 midtbanespillere i alderen 19-24 som er jævlig gode...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»