Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Knaxern

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Knaxern »

Atletico ligger under mot Getafe. 20 min igjen av kampen ca.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Jævla Alena ødelegger alt. Selvsagt Suarez som berger Atletico, ingen andre.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Har Atletico snudd 3 av de 5 siste på overtid nå?

peraleks

Legg inn av peraleks »

Fantastisk omgang, eneste minuset er vel at man slipper inn igjen.
Men spiller liten rolle all den tid det bøttes inn med mål foran.
Benzema med 1 og Ascensio 2 så langt.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Asensio goool! Hattrick!

peraleks

Legg inn av peraleks »

4-1 :D
Asensio fy faen.

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Herlig å se Madrid spille. Ancelotti er ett frisk pust fra Zidane.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Ramos004 skrev: ons sep 22, 2021 11:17 pm Ancelotti er ett frisk pust fra Zidane.
Som forventet. I tillegg blomstrer unggutta.

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Benzema er latterlig god i år, var ikke hannes største fan for 5-6-7 år siden, men fytti grisen for en legende.

Ghost

Legg inn av Ghost »

6-1 Isco. Mål nr 11 på to hjemmekamper. Slipper inn for mye mål, men det er vel ikke så rart mtp tapet av Varane og Ramos. Offensivt er det over all forventning.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det er vel bare å slenge seg på hyllesten av sesongstarten til Benz.

Alltid vært en ekstremt god lagspiller, men det er jo helt vanvittig det han holder på med nå som han får skinne på «egenhånd».

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: tor sep 23, 2021 11:39 am Det er vel bare å slenge seg på hyllesten av sesongstarten til Benz.

Alltid vært en ekstremt god lagspiller, men det er jo helt vanvittig det han holder på med nå som han får skinne på «egenhånd».
Gjennomgående bare blitt bedre og bedre for hver sesong som har gått.
Etter 12 år i Spania er det vel på høy tid at han får med seg en toppscorertittel.

Stor hyllest til Asensio og, blitt mye benk på han i det siste også starter han endelig og leverer 3 mål.
Helt vilt.

Rett å slett utrolig gøy å se på Real Madrid akkurat nå, leverer stort sett en fest rent offensivt.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Kan ikke huske sist jeg gledet meg mer til å se Real Madrid spille fotball. Underholdende flyt for tiden.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Årets El Clasico blir jo interessant.

En liten måned unna ser jeg. Barca må jobbe hardt for å snu formen innen den tid.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: tor sep 23, 2021 11:58 pm Årets El Clasico blir jo interessant.

En liten måned unna ser jeg. Barca må jobbe hardt for å snu formen innen den tid.
Nøyaktig en måned til.
Skulle ikke forundre meg om man taper, men selve kampen om serietittelen er Barcelona et lite hav unna i år, de kommer til å gå på mange poengtap mot antatt svakere motstand.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Chromeback skrev: tor sep 23, 2021 11:58 pm Årets El Clasico blir jo interessant.
Pdd ser det ut som den mest åpenbare slakten på lange tider.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lezah skrev: fre sep 24, 2021 12:06 pm
Chromeback skrev: tor sep 23, 2021 11:58 pm Årets El Clasico blir jo interessant.
Pdd ser det ut som den mest åpenbare slakten på lange tider.
Er så vant til at det forventes den andre veien :lol:

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: fre sep 24, 2021 12:19 pm
Lezah skrev: fre sep 24, 2021 12:06 pm
Chromeback skrev: tor sep 23, 2021 11:58 pm Årets El Clasico blir jo interessant.
Pdd ser det ut som den mest åpenbare slakten på lange tider.
Er så vant til at det forventes den andre veien :lol:
Begynner jo faktisk å bli noen år siden Barcelona slo oss, selv med Messi på banen.
De tapte begge i fjorårets sesong blant annet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: fre sep 24, 2021 12:32 pm
Chromeback skrev: fre sep 24, 2021 12:19 pm
Lezah skrev: fre sep 24, 2021 12:06 pm

Pdd ser det ut som den mest åpenbare slakten på lange tider.
Er så vant til at det forventes den andre veien :lol:
Begynner jo faktisk å bli noen år siden Barcelona slo oss, selv med Messi på banen.
De tapte begge i fjorårets sesong blant annet.
Ja, nå tenkte jeg mest på sånne totale blowouts, som fort dette oppgjøret kan bli.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Eller, for å omformulere meg litt.

Det føles ut som en halv evighet siden Real har vært store favoritter foran ett El Clasico som de er pdd.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: fre sep 24, 2021 1:01 pm Eller, for å omformulere meg litt.

Det føles ut som en halv evighet siden Real har vært store favoritter foran ett El Clasico som de er pdd.
Må muligens tilbake til 07/08-sesongen hvor begge klubbene var i en slags mellomfase.

Vet ikke helt hva jeg skal si om Barcelona for tiden egentlig.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Atletico med tap borte mot Alaves i dag.

Sitter med en følelse om at den tøffeste konkurrenten i år blir Sevilla.

startelver

Legg inn av startelver »

Blir ikke overrasket om vi går på en smell i dag, Villarreal er i stand til det.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Villarreal er gode her. Jevn omgang til nå.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Slutt, 0-0. Frustrende match mot et meget godt organisert lag. Som vanlig er tilleggstiden helt bingo.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Slutt, 0-0. Frustrende match mot et meget godt organisert lag. Som vanlig er tilleggstiden helt bingo. Er vel få ligaer hvor drøying belønnes mer enn i La Liga.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Sett utenom Inter borte, var dette den virkelige store testen. Kampen gikk litt slik jeg hadde trodd. Takk og Herre for at den gule ubåten ikke har en Suarez på topp. Suarez forresten som fortsetter å stikke kjepper i hjulene for RM. Herjet for Barca i mange år. Vant LL "alene" for A.Madrid forrige sesong. Avgjør viktige kamper nå. Igjen er jeg glad sett med Madrid-øyne at Messi gikk til PSG, og Luis til nabo Rojiblanco. Med disse to og de Jong, Pedri, Fati, Depay og CO hadde Barca vært det beste laget tross alt rotet.

Nei, Real Madrid vinner ikke CL i år. De har for svak stall og for dårlig lag. Ja, registrerer at de har åpnet BRA denne sesongen, men de virkelig store prøvene har man ikke hatt enda sett utenom VCF borte (hvor man ble kjørt ganske så lenge og fikk to sene scoringer) samt kampen i går.

Hvorfor sende Odri på utlån? Han er en decent reserve for Carvajal. Skadene fortsetter, og vi må huske på at den obligatoriske dårlige halv-delen også kommer denne sesongen.

Forrige sesong tok man fire poeng mot A.Madrid og seks mot Barcelona. Vant ikke LL. Jeg tror ikke dette vil skje denne sesongen. Jeg tror vi blir underholdt mer (som 6-1 mot Mallorca) for så å slite mer mot de gode lagene. Det vil bli jevnt.

Og jeg VISSTE etter 6-1 kampen at Asensio og Vin ikke ville levere mot Villarreal. Hvorfor? Fordi de er ikke stabile stjerner. De skinner INNIMELLOM. Spesielt Asensio. ALT kommer på en kamp.. så går det tre-fire kamper til neste gode kamp. Laget er altfor svakt rent midtbanemessig (motoren i et lag som vinner kampene) og backene er SVAKE.

Skryt til Keeper, Alba-Militao og bittelitt Haz - som egentlig funker bra som en supersub. Blir han ikke så nervøs heller.


Utrolig imponerende av en klubb som Villarreal. På størrelse med Fredrikstad. Har vel budsjett det samme som Bale, Haz og Benz tjener i året.

elMacca

Legg inn av elMacca »

Sesongstarten har vist at det er veldig mye spennende på gang i klubben. Likevel noe enig med Koffer, hadde Villarreal hatt Moreno på topp hadde nok de trukket det lengste strået. Tidvis er vi også heldige mot Inter, som fort kunne plukket med seg samtlige poeng. Men, det er lov og ha god keeper, samtidig som det er lov med maringer.

Alt i alt en svært oppløftende sesongstart. Ekstremt gledelig å se Vinicius skinne over tid, selv om han riktignok sleit veldig mot Villarreal, mye på grunn av gressmatten. Videre må jeg skryte litt av Alaba som virkelig gir en ekstra dimensjon i spillet. Iøynefallende er det også at laget ser ut til å være betydelig bedre med Camavinga på banen, enn uten. Casemiro med en regelrett destruktiv opptreden på lørdag..

Heldigvis er det et overkommelig kampprogram inn mot El Clasico. Greit å få spilt laget inn ytterligere.

Ghost

Legg inn av Ghost »

elMacca skrev: man sep 27, 2021 1:51 pm Iøynefallende er det også at laget ser ut til å være betydelig bedre med Camavinga på banen, enn uten. Casemiro med en regelrett destruktiv opptreden på lørdag..
Ingen overraskelse det. Ancelotti-ball fungerer klart mye bedre med midtbanespillere med innsats begge veier. Omskoleringen av Di María var jo en stor suksessfaktor sist, og til og med Isco ble en meget god toveisspiller under Ancelotti. Casemiro er en av verdens beste i det han gjør, men han er en Zidane-spiller, og ikke en spiller et moderne Real Madrid bør være avhengig av. Så spørs det om Modric og Kroos anno 2021 blir for statisk også. Man har heldigvis Valverde da.

elMacca

Legg inn av elMacca »

[/quote]
Ingen overraskelse det. Ancelotti-ball fungerer klart mye bedre med midtbanespillere med innsats begge veier. Omskoleringen av Di María var jo en stor suksessfaktor sist, og til og med Isco ble en meget god toveisspiller under Ancelotti. Casemiro er en av verdens beste i det han gjør, men han er en Zidane-spiller, og ikke en spiller et moderne Real Madrid bør være avhengig av. Så spørs det om Modric og Kroos anno 2021 blir for statisk også. Man har heldigvis Valverde da.
[/quote]

Det er selvsagt gode poenger, som jeg ikke er uenig i. Overraskelsen for min del går i større grad på hvor raskt Camavinga har akklimatisert seg. Er jo en lang rekke med spillere som har brukt litt tid før de har blitt varme i trøya, blant annet Odriozola og Ødegaard. De ble kanskje aldri helt varme i trøya for den saks skyld.

Med tanke på hvordan sesongstarten har vært, så lurer jeg i likhet med deg om den spesialiserte midtbanen til Zidane kanskje allerede bør fases forsiktig ut. Casemiro bør vel kanskje omskoleres til midtstopper?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»