Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
peraleks

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: tir mai 09, 2023 1:44 pm
Trappoppned skrev: tir mai 09, 2023 11:37 am Hvordan er nervene før kvelden? Har selv en naiv godfølelse og holder Madrid knappe favoritter 55-45.
Mest spent på Kroos hvis han starter som anker.
Høye som alltid, og jeg er naturlig pessimist. Kvalitetsforskjellen er nok klart i favør City og Millitao ute er et stort tap (forutsatt at han ikke hadde spilt som I La Liga siste tiden). Storfornøyd med ettmålsseier her.

Men Madrids CL-gudommeloghet og Citys bottling gir selvsagt et visst håp. I motsetning til mange andre tror jeg heller ikke det er så dumt å begynne hjemme først.
Tja er den, påskrudd mener jeg at vi er verdens beste lag.
Er jo bare det at det unektelig er så få ganger man ser dette i løpet av en sesong, men CL(og cupfinaler) bringer jo frem det absolutt ypperste i dette laget.

Ghost

Legg inn av Ghost »

peraleks skrev: tir mai 09, 2023 2:56 pm
Ghost skrev: tir mai 09, 2023 1:44 pm
Trappoppned skrev: tir mai 09, 2023 11:37 am Hvordan er nervene før kvelden? Har selv en naiv godfølelse og holder Madrid knappe favoritter 55-45.
Mest spent på Kroos hvis han starter som anker.
Høye som alltid, og jeg er naturlig pessimist. Kvalitetsforskjellen er nok klart i favør City og Millitao ute er et stort tap (forutsatt at han ikke hadde spilt som I La Liga siste tiden). Storfornøyd med ettmålsseier her.

Men Madrids CL-gudommeloghet og Citys bottling gir selvsagt et visst håp. I motsetning til mange andre tror jeg heller ikke det er så dumt å begynne hjemme først.
Tja er den, påskrudd mener jeg at vi er verdens beste lag.
Er jo bare det at det unektelig er så få ganger man ser dette i løpet av en sesong, men CL(og cupfinaler) bringer jo frem det absolutt ypperste i dette laget.
Sliter litt med å komme på noen slike kamper i år. Barcelona i Copaen er vel det nærmeste man kommer. Mot både Liverpool og Chelsea var det godt betalt, og Osasuna-kampen var overraskende svak. Men det er jo en evne det også. Med samme effektivitet i ligaen hadde man vært seriemester.

Samtidig kanskje historieløst av meg å fortsette å være pessimist etter det som har skjedd i CL siden februar 2022!

Trappoppned

Legg inn av Trappoppned »

Ghost skrev: tir mai 09, 2023 3:00 pm
peraleks skrev: tir mai 09, 2023 2:56 pm
Ghost skrev: tir mai 09, 2023 1:44 pm

Høye som alltid, og jeg er naturlig pessimist. Kvalitetsforskjellen er nok klart i favør City og Millitao ute er et stort tap (forutsatt at han ikke hadde spilt som I La Liga siste tiden). Storfornøyd med ettmålsseier her.

Men Madrids CL-gudommeloghet og Citys bottling gir selvsagt et visst håp. I motsetning til mange andre tror jeg heller ikke det er så dumt å begynne hjemme først.
Tja er den, påskrudd mener jeg at vi er verdens beste lag.
Er jo bare det at det unektelig er så få ganger man ser dette i løpet av en sesong, men CL(og cupfinaler) bringer jo frem det absolutt ypperste i dette laget.
Sliter litt med å komme på noen slike kamper i år. Barcelona i Copaen er vel det nærmeste man kommer. Mot både Liverpool og Chelsea var det godt betalt, og Osasuna-kampen var overraskende svak. Men det er jo en evne det også. Med samme effektivitet i ligaen hadde man vært seriemester.

Samtidig kanskje historieløst av meg å fortsette å være pessimist etter det som har skjedd i CL siden februar 2022!
Det som er vanskelig og vite føler jeg, hva er nivået til Madrid?
De har vært dårlig i liga, kommer det av lite motivasjon da gullet er tapt?
De var "dårlige" mot Chelsea, men føler samtidig de spillte på 30-40% innsats for og ikke slite seg ut.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Som nøytral fotballelsker hadde det vært velkomment om det ble opprettet en kamptråd for kveldens CL- kamp mot City!

Siden RM har hjemmekamp føles det naturlig iflg. tradisjon at debattanter og fans her på tråden oppretter denne.
På forhånd takk! 😊

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: tir mai 09, 2023 3:00 pm
peraleks skrev: tir mai 09, 2023 2:56 pm
Ghost skrev: tir mai 09, 2023 1:44 pm

Høye som alltid, og jeg er naturlig pessimist. Kvalitetsforskjellen er nok klart i favør City og Millitao ute er et stort tap (forutsatt at han ikke hadde spilt som I La Liga siste tiden). Storfornøyd med ettmålsseier her.

Men Madrids CL-gudommeloghet og Citys bottling gir selvsagt et visst håp. I motsetning til mange andre tror jeg heller ikke det er så dumt å begynne hjemme først.
Tja er den, påskrudd mener jeg at vi er verdens beste lag.
Er jo bare det at det unektelig er så få ganger man ser dette i løpet av en sesong, men CL(og cupfinaler) bringer jo frem det absolutt ypperste i dette laget.
Sliter litt med å komme på noen slike kamper i år. Barcelona i Copaen er vel det nærmeste man kommer. Mot både Liverpool og Chelsea var det godt betalt, og Osasuna-kampen var overraskende svak. Men det er jo en evne det også. Med samme effektivitet i ligaen hadde man vært seriemester.

Samtidig kanskje historieløst av meg å fortsette å være pessimist etter det som har skjedd i CL siden februar 2022!
Av 90 min, 4-0 kampen mot Barcelona i semifinalen i CdR.
Helt på det jevne mot AM i kvartfinalen og.
Finalen mot Osasuna var generelt sett også godt gjennomført, spesielt etter at de satte inn 1-1.

Mot Chelsea hjemme, etter de første 20-25 min så var det i mine øyne kun ett lag på banen, kunne glatt scoret langt flere mot Chelsea.
Mot Chelsea borte så spiller vi egentlig en temmelig ræva kamp, langt fra der man kan være men fremdeles ender man opp med å score 2 kjappe og avgjør kampen greit.

Mot Liverpool borte, ikke med de første 30 min, men etter dette igjen nærmest kun ett lag på banen, men enig i at vi hadde veldig godt betalt foran mål.
Mye av det samme hjemme, så fort Liverpool hadde løpt fra seg tok vi totalt kontroll på kampen.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Trappoppned skrev: tir mai 09, 2023 4:11 pm
Ghost skrev: tir mai 09, 2023 3:00 pm
peraleks skrev: tir mai 09, 2023 2:56 pm

Tja er den, påskrudd mener jeg at vi er verdens beste lag.
Er jo bare det at det unektelig er så få ganger man ser dette i løpet av en sesong, men CL(og cupfinaler) bringer jo frem det absolutt ypperste i dette laget.
Sliter litt med å komme på noen slike kamper i år. Barcelona i Copaen er vel det nærmeste man kommer. Mot både Liverpool og Chelsea var det godt betalt, og Osasuna-kampen var overraskende svak. Men det er jo en evne det også. Med samme effektivitet i ligaen hadde man vært seriemester.

Samtidig kanskje historieløst av meg å fortsette å være pessimist etter det som har skjedd i CL siden februar 2022!
Det som er vanskelig og vite føler jeg, hva er nivået til Madrid?
De har vært dårlig i liga, kommer det av lite motivasjon da gullet er tapt?
De var "dårlige" mot Chelsea, men føler samtidig de spillte på 30-40% innsats for og ikke slite seg ut.
Sjeldent at man er særlig god i ligaen, de beste kampene hvert eneste år kommer som regel i CL.
Var veldig gode hjemme mot Chelsea, ræva borte.

peraleks

Legg inn av peraleks »

InsVerderben skrev: tir mai 09, 2023 4:26 pm Som nøytral fotballelsker hadde det vært velkomment om det ble opprettet en kamptråd for kveldens CL- kamp mot City!

Siden RM har hjemmekamp føles det naturlig iflg. tradisjon at debattanter og fans her på tråden oppretter denne.
På forhånd takk! 😊
Opprettet kamptråd.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Irriterende at en feilpasning førte til mål. På dette nivået kan det ikke være rom for den type feil, spesielt mot de aller beste i CL.

startelver

Legg inn av startelver »

Det var så nærme flere mål, skapte enormt mye i 2. omg, Vini og Rodrygo i en egen klasse. Og Rudiger passet godt på Haaland. To langskudd avgjorde kampen til slutt. Helt åpent i Manchester.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Albania skrev: tir mai 09, 2023 11:17 pm Irriterende at en feilpasning førte til mål. På dette nivået kan det ikke være rom for den type feil, spesielt mot de aller beste i CL.
Unødvendig ja, men vanskelig å unngå under press i en kamp hvor Madrid prøvde på å spille seg til brudd fra egen halvdel. Var i utgangspunktet ikke en kjempesjanse.
startelver skrev: tir mai 09, 2023 11:20 pm Det var så nærme flere mål, skapte enormt mye i 2. omg, Vini og Rodrygo i en egen klasse. Og Rudiger passet godt på Haaland. To langskudd avgjorde kampen til slutt. Helt åpent i Manchester.
Enormt mye vil jeg ikke si, men var det beste laget alt i alt og var for mange svake pasninger og dårlige valg på siste tredel. Tror man hadde vært tjent på å fyre av like ofte som City.

Men absolutt en bra kamp. Var skeptisk til Camavinga, Rudiger, Kroos og alltid litt usikker på Carvajal. Bak Vini syns jeg disse var de beste, så ingen grunn til bekymring.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: ons mai 10, 2023 12:34 am
Albania skrev: tir mai 09, 2023 11:17 pm Irriterende at en feilpasning førte til mål. På dette nivået kan det ikke være rom for den type feil, spesielt mot de aller beste i CL.
Unødvendig ja, men vanskelig å unngå under press i en kamp hvor Madrid prøvde på å spille seg til brudd fra egen halvdel. Var i utgangspunktet ikke en kjempesjanse.
startelver skrev: tir mai 09, 2023 11:20 pm Det var så nærme flere mål, skapte enormt mye i 2. omg, Vini og Rodrygo i en egen klasse. Og Rudiger passet godt på Haaland. To langskudd avgjorde kampen til slutt. Helt åpent i Manchester.
Enormt mye vil jeg ikke si, men var det beste laget alt i alt og var for mange svake pasninger og dårlige valg på siste tredel. Tror man hadde vært tjent på å fyre av like ofte som City.

Men absolutt en bra kamp. Var skeptisk til Camavinga, Rudiger, Kroos og alltid litt usikker på Carvajal. Bak Vini syns jeg disse var de beste, så ingen grunn til bekymring.
Enig, er samtidig himmel og hav i forskjell mellom denne kampen og de to oppgjørene i fjor.

Først og fremst en bedre kampplan men samtidig har flere av spillerne fått 1 år ekstra på baken og blitt betydelig mye bedre(Camavinga, Rodrygo), samtidig som Kroos og Carvajal har skjerpet seg fra tidligere sesonger. Benzema er ikke like giftig som i fjor men er fremdeles et fantastisk oppspillspunkt, rå til å kombinere og fungerer utmerket ved siden av Vini.

Samtidig ble denne kampen en bekreftelse for min del hvorfor det er bedre å satse pengene på Mbappe kontra Haaland(Hvis dette noen gang skulle skje). Man får ganske enkelt veldig mye mer fotball ut av franskmannen, når Haaland ikke har dagen så skjer det absolutt ingenting foran der.

Blir veldig spennende i Manchester, jeg ser på dette som helt åpent, 50/50.

Ghost

Legg inn av Ghost »

peraleks skrev: ons mai 10, 2023 1:47 am
Samtidig ble denne kampen en bekreftelse for min del hvorfor det er bedre å satse pengene på Mbappe kontra Haaland(Hvis dette noen gang skulle skje). Man får ganske enkelt veldig mye mer fotball ut av franskmannen, når Haaland ikke har dagen så skjer det absolutt ingenting foran der.
Enig i det. Mbappe er en bedre fotballspiller, men har fått han oppi halsen etter i fjor. Så vil ikke si jeg er veldig gira...

Men tror Haaland hadde gjort en langt bedre match for Madrid enn City i dag. Mange spillvendinger hvor Benzema kunne vært gjennom om han hadde hatt gjennombruddshissigheten til Haaland. Samtidig hadde nok Benzema løst Rudiger-grepet bedre enn Haaland. Og Madrid møter langt otere Rudiger-grep enn backlinja til City.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

@peraleks og @Ghost, hvorfor er dere våkne?

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

For Real Madrid er det ingen tvil om at Mbappe ville vært å foretrekke foran Håland. Håland er kanskje verdens beste målscorer, men for Real Madrid er det ekstremt viktig med en som faktisk også kan skape farlige situasjoner, litt som CR7. Ble stressa hver gang Mbappe hadde ballen i fjor da lagene møttes. Farten, smidigheten, dribling og ikke minst målteft gjør Mbappe til en komplett spiller.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Albania skrev: ons mai 10, 2023 11:07 am For Real Madrid er det ingen tvil om at Mbappe ville vært å foretrekke foran Håland. Håland er kanskje verdens beste målscorer, men for Real Madrid er det ekstremt viktig med en som faktisk også kan skape farlige situasjoner, litt som CR7. Ble stressa hver gang Mbappe hadde ballen i fjor da lagene møttes. Farten, smidigheten, dribling og ikke minst målteft gjør Mbappe til en komplett spiller.
Problemet er bare at Mbappé fremstår som en sytpung, mens Haaland virker å være svært godt likt av lagkameratene. Og med Vini, Rodrygo, Bellingham, Valverde, Camavinga så bør det være nok kvalitet til å skape sjanser. Men disse må omsettes av en spydspiss på topp. Der mener jeg Haaland er et par hakk over Mbappé.

Kylian hadde nok fort blitt en slags ny Vinicius, som liker å trekke ut på kanten og angripe innover. Men da må noen andre holde boksen og binde opp forsvarere.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Tror kanskje fansen her inne bør skru ned forventningene og tro at dere faktisk kan velge mellom Mbappe og Braut, eller innbille dere at RM er deres foretrukne valg...! 😉

peraleks

Legg inn av peraleks »

InsVerderben skrev: ons mai 10, 2023 4:14 pm Tror kanskje fansen her inne bør skru ned forventningene og tro at dere faktisk kan velge mellom Mbappe og Braut, eller innbille dere at RM er deres foretrukne valg...! 😉
Mbappe sto bokstavelig talt på dørterskelen inn klubben i fjor med allerede muntlig avtale.
Og klubbvalget til Haaland sto i siste rekke mellom City og RM.

Altså.. Jeg er 100 % sikker på at ingen her innbiller seg noe men at det er eksepsjonelt sannsynlig at en av disse to vil på et eller annet tidspunkt spille for klubben.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Begge kara hadde valgt Real Madrid hadde det ikke vært for arabiske oljepenger. Haaland var griseheldig at faren hadde spilt for City (det gode, gamle og ekte City) og kunne spille på det. Mbappe ville plutselig fortsette i PSG da Paris var hans by og Frankrike hans land. At det går an. Apropos penger og hva det kan gjøre med i utgangspunktet vanlige, ordentlige folk. Far Haaland hadde en flott seanse i går kveld. Pinlig.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

I såfall Mbappé.
Ikke for å være stygg, men RM har en kultur med "dog eat dog", intet samhold eller kameratskap i spillergruppa og det passer ikke en type som Braut!

Så det med Ødis, beklemt og utilpass i RM, blomstret i R.Soceidad, på utlån i Arsenal og ikke minst nå ..!

Braut har vært så bevisst med sine valg så langt og tror aldri han vil velge RM som de framstår pr.d.d!
De har verken "dybden", miljøet eller noen tilhørighet som Braut kan identifisere seg med, og tror han blir lenge i City.

Ghost

Legg inn av Ghost »

InsVerderben skrev: ons mai 10, 2023 4:56 pm I såfall Mbappé.
Ikke for å være stygg, men RM har en kultur med "dog eat dog", intet samhold eller kameratskap i spillergruppa og det passer ikke en type som Braut!

Så det med Ødis, beklemt og utilpass i RM, blomstret i R.Soceidad, på utlån i Arsenal og ikke minst nå ..!

Braut har vært så bevisst med sine valg så langt og tror aldri han vil velge RM som de framstår pr.d.d!
De har verken "dybden", miljøet eller noen tilhørighet som Braut kan identifisere seg med, og tror han blir lenge i City.
Historisk har dette absolutt vært riktig, men i dag virker samholdet å være svært godt. En god miks av unge spillere som går godt sammen og ikoner som ikke ser på seg selv som guds gave til fotballen. Man kvitter seg med de største egoene når prestasjonene ikke lengre kan forsvare å ha dem i klubben.

Men dette er en utvikling som har skjedd gradvis de siste årene og særlig under Ancelotti. Da Ødegaard først kom var det nok delvis riktig, men tror ikke samholdet hadde noe å si for at han ikke lyktes etter Sociedad. Han trengte spilletid for å blomstre, og det fikk han ikke pga konkurransen.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ghost skrev: ons mai 10, 2023 5:07 pm
InsVerderben skrev: ons mai 10, 2023 4:56 pm I såfall Mbappé.
Ikke for å være stygg, men RM har en kultur med "dog eat dog", intet samhold eller kameratskap i spillergruppa og det passer ikke en type som Braut!

Så det med Ødis, beklemt og utilpass i RM, blomstret i R.Soceidad, på utlån i Arsenal og ikke minst nå ..!

Braut har vært så bevisst med sine valg så langt og tror aldri han vil velge RM som de framstår pr.d.d!
De har verken "dybden", miljøet eller noen tilhørighet som Braut kan identifisere seg med, og tror han blir lenge i City.
Historisk har dette absolutt vært riktig, men i dag virker samholdet å være svært godt. En god miks av unge spillere som går godt sammen og ikoner som ikke ser på seg selv som guds gave til fotballen. Man kvitter seg med de største egoene når prestasjonene ikke lengre kan forsvare å ha dem i klubben.

Men dette er en utvikling som har skjedd gradvis de siste årene og særlig under Ancelotti. Da Ødegaard først kom var det nok delvis riktig, men tror ikke samholdet hadde noe å si for at han ikke lyktes etter Sociedad. Han trengte spilletid for å blomstre, og det fikk han ikke pga konkurransen.
Ancelotti var ingen fan av Ødis og lot ham gå men vi lar det ligge.
Nåværende situasjon kjenner du mye bedre enn meg og ut ifra din beskrivelse er det nok et annet miljø enn for noen år tilbake.
Takk for info og det åpner selvfølgelig muligheter....! ;)

startelver

Legg inn av startelver »

RM kan ikke prestere på toppnivå i kamp etter kamp hvis ikke samholdet i laget er bra, så at Haaland ikke skal trives i Madrid pga dårlig samhold kjøper jeg ikke.

Men du har en annen mentalitet der enn i England, og han bør lære seg spansk og ikke ende opp som Gareth Bale.

Elgordo

Legg inn av Elgordo »


peraleks

Legg inn av peraleks »

InsVerderben skrev: ons mai 10, 2023 5:27 pm
Ghost skrev: ons mai 10, 2023 5:07 pm
InsVerderben skrev: ons mai 10, 2023 4:56 pm I såfall Mbappé.
Ikke for å være stygg, men RM har en kultur med "dog eat dog", intet samhold eller kameratskap i spillergruppa og det passer ikke en type som Braut!

Så det med Ødis, beklemt og utilpass i RM, blomstret i R.Soceidad, på utlån i Arsenal og ikke minst nå ..!

Braut har vært så bevisst med sine valg så langt og tror aldri han vil velge RM som de framstår pr.d.d!
De har verken "dybden", miljøet eller noen tilhørighet som Braut kan identifisere seg med, og tror han blir lenge i City.
Historisk har dette absolutt vært riktig, men i dag virker samholdet å være svært godt. En god miks av unge spillere som går godt sammen og ikoner som ikke ser på seg selv som guds gave til fotballen. Man kvitter seg med de største egoene når prestasjonene ikke lengre kan forsvare å ha dem i klubben.

Men dette er en utvikling som har skjedd gradvis de siste årene og særlig under Ancelotti. Da Ødegaard først kom var det nok delvis riktig, men tror ikke samholdet hadde noe å si for at han ikke lyktes etter Sociedad. Han trengte spilletid for å blomstre, og det fikk han ikke pga konkurransen.
Ancelotti var ingen fan av Ødis og lot ham gå men vi lar det ligge.
Nåværende situasjon kjenner du mye bedre enn meg og ut ifra din beskrivelse er det nok et annet miljø enn for noen år tilbake.
Takk for info og det åpner selvfølgelig muligheter....! ;)
Med all respekt, men dette er strengt talt tull, det er og kommentaren om manglende samhold(Den kommentaren er nok bedre myntet på laget før 2009). Ett lag går ikke å vinner CL 5 ganger på de siste 9 årene uten at det er et temmelig greit samhold i laget.

Det ligger et enormt press på de trenerne som er i klubben om å prestere, da blir det fort vanskelig å velge yngre uferdige spillere alla Ødegaard, kontra en Modric som man kan regne med leverer i 80-90 % av kampene gjennom et år. Ikke gikk det så langt heller at Ødegaard faktisk ble en tilgjengelig spiller under Ancelotti(Han forlot klubben rett etter at Ancelotti ble ansatt).

Ødegaard er temmelig enkelt, han ønsket spilletid, men pga. konkurranse som Ghost nevner så var det vanskelig å gi han såpass med spilletid. Han ønsket seg til slutt bort og exit ble det.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Manchester City sine kamper denne sesongen i PL og CL, rangert fra høyest xG til lavest xG:



RB Leipzig H - 5,1xG

Leeds B - 4,16xG
Sevilla B - 4,0xG

FC København H - 3,9xG
Nottingham Forest H - 3,84xG
Newcastle B - 3,67xG
Aston Villa H - 3,61xG
Wolves H - 3,33xG
Southampton B - 3,06xG
Manchester United H - 3,01xG
Liverpool H - 3,01xG
West Ham H - 3,00xG

Bournemouth B - 2,98xG
Leeds H - 2,83xG
Nottingham Forest B - 2,81xG
Southamton H - 2,74xG
West Ham B - 2,59xG

Bayern München H - 2,4xG
Crystal Palace H - 2,39xG
Fulham H - 2,39xG
Everton H - 2,36xG
Tottenham H - 2,34xG
Fulham B - 2,32xG
Sevilla H - 2,3xG
Crystal Palace B - 2,19xG
Arsenal H - 2,01xG
Arsenal B - 2,01xG

Aston Villa B - 1,92xG
Brighton H - 1,86xG
Chelsea B - 1,72xG
Bayern München B - 1,7xG
Bournemouth H - 1,69xG
Leicester H - 1,61xG
Brentford H - 1,61xG
FC København B - 1,5xG

Wolves B - 1,42xG
Newcastle H - 1,34xG
Borussia Dortmund H - 1,1xG
Borussia Dortmund B - 1,1xG
RB Leipzig B - 1,1xG

Liverpool B - 0,91xG
Tottenham B - 0,77xG
Manchester United B - 0,74xG
Leicester B - 0,70xG
Real Madrid B - 0,6xG

Kilde: understat for PL og Project538 for CL (shot-based xG).

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

peraleks skrev: tor mai 11, 2023 1:47 am
InsVerderben skrev: ons mai 10, 2023 5:27 pm
Ghost skrev: ons mai 10, 2023 5:07 pm

Historisk har dette absolutt vært riktig, men i dag virker samholdet å være svært godt. En god miks av unge spillere som går godt sammen og ikoner som ikke ser på seg selv som guds gave til fotballen. Man kvitter seg med de største egoene når prestasjonene ikke lengre kan forsvare å ha dem i klubben.

Men dette er en utvikling som har skjedd gradvis de siste årene og særlig under Ancelotti. Da Ødegaard først kom var det nok delvis riktig, men tror ikke samholdet hadde noe å si for at han ikke lyktes etter Sociedad. Han trengte spilletid for å blomstre, og det fikk han ikke pga konkurransen.
Ancelotti var ingen fan av Ødis og lot ham gå men vi lar det ligge.
Nåværende situasjon kjenner du mye bedre enn meg og ut ifra din beskrivelse er det nok et annet miljø enn for noen år tilbake.
Takk for info og det åpner selvfølgelig muligheter....! ;)
Med all respekt, men dette er strengt talt tull, det er og kommentaren om manglende samhold(Den kommentaren er nok bedre myntet på laget før 2009). Ett lag går ikke å vinner CL 5 ganger på de siste 9 årene uten at det er et temmelig greit samhold i laget.

Det ligger et enormt press på de trenerne som er i klubben om å prestere, da blir det fort vanskelig å velge yngre uferdige spillere alla Ødegaard, kontra en Modric som man kan regne med leverer i 80-90 % av kampene gjennom et år. Ikke gikk det så langt heller at Ødegaard faktisk ble en tilgjengelig spiller under Ancelotti(Han forlot klubben rett etter at Ancelotti ble ansatt).

Ødegaard er temmelig enkelt, han ønsket spilletid, men pga. konkurranse som Ghost nevner så var det vanskelig å gi han såpass med spilletid. Han ønsket seg til slutt bort og exit ble det.
Helt greit, tar det til etterretning og mulig jeg uttrykte meg upresist og er forutinntatt vedr. R.M.

Prøver igjen og tror Ødis var for ung og kanskje ikke hadde 'det' som kreves i en så stor klubb og der press&krav er på et skyhøyt nivå!
Å bli plukket opp i en alder av 15 år fordrer at mye blir gjort riktig, og kan bare forestille meg kulturkræsjen, kravene og trøkket han ble utsatt for.

Å gå fra Godset til Real Madrid er nærmest hinsides og til sammenligning gikk Braut et helt annet løp og med ca-tall ang. alder:
Fra Bryne til Molde som 17-åring, til Salzburg som 19-åring, til Dortmund som 20- åring og så til City som 22-åring ..!

"Alle veier fører til Rom", enhver må finne sin og godt å se at de nevnte foreløpig har lykkes!

peraleks

Legg inn av peraleks »

InsVerderben skrev: tor mai 11, 2023 2:19 pm
peraleks skrev: tor mai 11, 2023 1:47 am
InsVerderben skrev: ons mai 10, 2023 5:27 pm

Ancelotti var ingen fan av Ødis og lot ham gå men vi lar det ligge.
Nåværende situasjon kjenner du mye bedre enn meg og ut ifra din beskrivelse er det nok et annet miljø enn for noen år tilbake.
Takk for info og det åpner selvfølgelig muligheter....! ;)
Med all respekt, men dette er strengt talt tull, det er og kommentaren om manglende samhold(Den kommentaren er nok bedre myntet på laget før 2009). Ett lag går ikke å vinner CL 5 ganger på de siste 9 årene uten at det er et temmelig greit samhold i laget.

Det ligger et enormt press på de trenerne som er i klubben om å prestere, da blir det fort vanskelig å velge yngre uferdige spillere alla Ødegaard, kontra en Modric som man kan regne med leverer i 80-90 % av kampene gjennom et år. Ikke gikk det så langt heller at Ødegaard faktisk ble en tilgjengelig spiller under Ancelotti(Han forlot klubben rett etter at Ancelotti ble ansatt).

Ødegaard er temmelig enkelt, han ønsket spilletid, men pga. konkurranse som Ghost nevner så var det vanskelig å gi han såpass med spilletid. Han ønsket seg til slutt bort og exit ble det.
Helt greit, tar det til etterretning og mulig jeg uttrykte meg upresist og er forutinntatt vedr. R.M.

Prøver igjen og tror Ødis var for ung og kanskje ikke hadde 'det' som kreves i en så stor klubb og der press&krav er på et skyhøyt nivå!
Å bli plukket opp i en alder av 15 år fordrer at mye blir gjort riktig, og kan bare forestille meg kulturkræsjen, kravene og trøkket han ble utsatt for.

Å gå fra Godset til Real Madrid er nærmest hinsides og til sammenligning gikk Braut et helt annet løp og med ca-tall ang. alder:
Fra Bryne til Molde som 17-åring, til Salzburg som 19-åring, til Dortmund som 20- åring og så til City som 22-åring ..!

"Alle veier fører til Rom", enhver må finne sin og godt å se at de nevnte foreløpig har lykkes!
Hehe null stress det altså, jeg er f.eks. virkelig ikke uenig i at samholdet fra spesielt 2003-2009 der virkelig ikke var det beste.
Mange aldrende superstjerner som man i stor grad sjeldent fikk til å stemme sammen, samtidig at de hadde et sterkt fotfeste i klubben. Dette ble jo røsket ordentlig opp i gradvis utover 2007 med inntoget til spesielt Marcelo og Higuain før man satte spikeren i kista for veldig mange i 2009 med inntog av et helt nytt brett med unge stjerner.

Hva angår Ødegaard, mega-uflaks at det først og fremst var Modric som sto foran han der, er sammen med Benzema temmelig udiskutable på laget når man skal stille toppet. Ser jo fremdeles igjen at Modric holder et veldig høyt nivå pdd. og skal jo faktisk, selv i den alderen, spille i klubben fram til 2024.

Betydelig mye enklere for f.eks. Militao som kom bak en aldrende Ramos og Varane som gradvis mistet noe av gnisten i klubben. Rodrygo som kom bak en Bale som gradvis var på full fart ut inn på innbytterbenken og ikke minst Vini Jr. som har fått mye tid på banen til å bygge seg opp ettersom at Hazard-overgangen nærmest har vært en katastrofe fra dag 1.

Milfern

Legg inn av Milfern »

InsVerderben skrev: ons mai 10, 2023 4:56 pm I såfall Mbappé.
Ikke for å være stygg, men RM har en kultur med "dog eat dog", intet samhold eller kameratskap i spillergruppa og det passer ikke en type som Braut!
Lever du fortsatt i 2005?

peraleks

Legg inn av peraleks »

Det er forresten stor sannsynlighet for at Neymar forlater PSG til sommeren og det er voldsomt deilig å ikke se noe som helst som linker oss i nærheten av brasilianeren.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

peraleks skrev: fre mai 12, 2023 11:35 pm Det er forresten stor sannsynlighet for at Neymar forlater PSG til sommeren og det er voldsomt deilig å ikke se noe som helst som linker oss i nærheten av brasilianeren.
Håper han går til Atlético!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»