Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
elMacca

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av elMacca »

Av de "beste" lagene tror jeg PSG er den greieste trekningen, her bør det bli mye rom for Vinicius å utnytte.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Perez kan jo bare trekke laget ut og stille i Superligaen? Skal se han truer med det.

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Frykter ikke psg så mye, de mangler struktur i laget. (For mange kokker, mere søl) skal bli masse sjangser mot dem for Benz og Vini

Koffer

Legg inn av Koffer »

Selvfølgelig greide idiotene i UEFA å skurre det til. 60-40 favør RM om man hadde trukket Benfica, og da kunne man kjempet som F og nådd en semi-finale som hadde generert mer penger inn i klubbkassa.

Så synes jeg PSG har fått et ufortjent 'dårlig' rykte siden City-kampen. Alle kan ha en dårlig dag på jobben, og 2-1 tap borte mot kanskje den aller beste fotballklubben i verden er ikke helt krise, selv om jeg forstår kritikken mtp formasjon og balanse.

PSG er suverene ledere i fransk ligue 1. Skulle dog bare mangle, samt de havnet ett poeng bak City i gruppespillet.

De slo også RM 3-0 for ikke så lenge siden heller, og CL OG mot Real Madrid kommer de til å gi 100 %, og litt til.

Real Madrid er heller ikke noe spesielt bra balansert lag. Det går greit i rekordsvake LL, men de vil få problemer mot de store kanonene * 2 - tro meg - selv om de skal få skryt av at jeg har ikke sett de så friske, raske og med flyt på lang tid. Mye er bra i RM om dagen, men man skal ha den svake spanske serien samt en 'grei' gruppe i CL så langt i bakhodet.

55-45 favør PSG.

elMacca

Legg inn av elMacca »

Jeg vet ikke jeg Koffer, men jeg synes ikke PSG valset lett gjennom sin gruppe alt tatt i betraktning. Det var ikke veldig overbevisende det de leverte mot Leipzig og Brugge, det var vel bare med nød og neppe de tok tyskerne i hjemme i Paris.

startelver

Legg inn av startelver »

Forferdelig trekning, I en sesong som ellers går på skinner for Ancelotti.
Hadde vært stas med både ligagull og CL-finale.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Koffer

Legg inn av Koffer »

elMacca skrev: man des 13, 2021 9:37 pm Jeg vet ikke jeg Koffer, men jeg synes ikke PSG valset lett gjennom sin gruppe alt tatt i betraktning. Det var ikke veldig overbevisende det de leverte mot Leipzig og Brugge, det var vel bare med nød og neppe de tok tyskerne i hjemme i Paris.
Det er sant. PSG er ikke et maskineri som valser over alt & alle, men jeg har de allikevel som 55-45 favoritt mot Real Madrid.

Vi må huske på at LL er "rekordsvak" om dagen. FCB ligger nede med brukket rygg, og A.Madrid sliter også. Samtidig har Perez og Real Madrid gjort et par-tre gode/smarte trekk. Spillerne virker bedre trent, er lettere i beina og det flyter bedre. Ancelotti er i tillegg en god fagmann. Samtidig må vi ikke glemme at man tapte for Sheriff hjemme, og gruppa de var i skulle man uansett komme seg videre fra. Det skulle bare mangle, og Real Madrid er ikke så gode som man kanskje blir blendet litt av mtp resultatene i LL og seierne så langt i CL. Slik Ancelotti driver nå, hadde aldri gått for noen sesonger tilbake. Down-perioden vil også komme for Los Merengues.

PSG havnet i finalen i UCL for to år siden. De slo RM 3-0 hjemme. De kom til semi-finalen forrige sesong. Slått ut av City (som er topp to) med rødt kort i begge kampene.

De har en sterk stall. Serien kan de nedprioritere (Det kan ikke RM) og fokuset og bonusene vil være helt og fullt rettet mot å slå RM og vinne CL. Messi, Mbappe, Neymar, Di Maria... det er så mange enkeltspillere som kan avgjøre en kamp, selv på dårlige dager.

Og en viktig ting til. RM er heller ikke spesielt bra balansert mot de aller beste lagene. Det er derfor de har feilet i Europa de siste tre år. 4-3-3 med en aldrende midtbane og dårlig balanse. De redder seg i rekordsvake LL, og i enkeltkamper, men mot Chelsea, City, Bayern og CO vil de få store problemer. Derfor lykkes man ikke i CL lenger. For dårlig rotasjon. For gamle/mette spillere på midtbane. For svake jokere. For dårlig balanse, taktikk opp mot de beste. Skal dog sies at årets RM-utgave er den beste og mest spennende siden forrige CL-trofe.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Og en annen ting. Jeg er villig til å vedde ganske mye på at Mbappe IKKE blir Real Madrid spiller, ei heller Haaland.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Hvor mange innlegg fra høyrekanten må til før man forstår at det er dødfødt?

Koffer

Legg inn av Koffer »

Blir det poengtap både her og til uka i Bilbao?

startelver

Legg inn av startelver »

Har vi tenkt å vinne denne kampen eller er det tidlig juleferie.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Hvorfor i all verden skal Mbappe gå til denne klubben og ligaen? Samme med Haaland.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ender 0-0. Helt utrolig ut fra dominansen. Benz snublet vel bort tre 100 prosent-sjanser. Sheriff-kampen all over again. Menmen, har hatt marginer med i en del matcher også.

Fortsetter å slite når lag parkerer bussen. Savner noen boksåpnere til de situasjonene. Jovic burde nok kommet inn før og kriget i boks også.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: fre des 17, 2021 12:30 pm Og en annen ting. Jeg er villig til å vedde ganske mye på at Mbappe IKKE blir Real Madrid spiller, ei heller Haaland.
Bare kom med summen, så vedder jeg i mot.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: tor des 16, 2021 1:59 pm De har en sterk stall. Serien kan de nedprioritere (Det kan ikke RM)
Såklart kan man det, all den tid La Liga i år er rekordsvak (som du sier).

Koffer

Legg inn av Koffer »

Soldado skrev: man des 20, 2021 3:08 pm
Koffer skrev: tor des 16, 2021 1:59 pm De har en sterk stall. Serien kan de nedprioritere (Det kan ikke RM)
Såklart kan man det, all den tid La Liga i år er rekordsvak (som du sier).
LL er veldig svak (og uinteressant) om dagen, og jeg tror Sevilla blir -best av de dårlige- denne sesongen. De kan sammenlignes noe med Sociedad i 2003, og Villarreal fire-fem år senere, bare at jeg tror de greier å gå hele veien.

Perez og RM har gjort noen gode trekk foran denne sesongen, det skal de ha, men vi kommer til å merke den svake midtbanen, aldrende/mette stallen og svake backupen på enkelte posisjoner utover vinteren/våren.

Som jeg skrev, mest sannsynlig poengtap både mot Cadiz og i Bilbao. Skade på Vin, Benz og Covid-utbrudd knekker korthuset til Perez fremfor Castro Carmona sin solide grunnmur.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Soldado skrev: man des 20, 2021 3:06 pm
Koffer skrev: fre des 17, 2021 12:30 pm Og en annen ting. Jeg er villig til å vedde ganske mye på at Mbappe IKKE blir Real Madrid spiller, ei heller Haaland.
Bare kom med summen, så vedder jeg i mot.
Greit. Da fortsetter vi på PM!

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Koffer skrev: søn des 19, 2021 10:47 pm Hvorfor i all verden skal Mbappe gå til denne klubben og ligaen? Samme med Haaland.
Sliter også med å forstå. Men skal aldri avskrive Madrid.
Haaland gidder nok ikke og jeg holder en ørliten knapp på at Bappen blir i PSG

peraleks

Legg inn av peraleks »

MatsEn89 skrev: tir des 21, 2021 11:51 pm
Koffer skrev: søn des 19, 2021 10:47 pm Hvorfor i all verden skal Mbappe gå til denne klubben og ligaen? Samme med Haaland.
Sliter også med å forstå. Men skal aldri avskrive Madrid.
Haaland gidder nok ikke og jeg holder en ørliten knapp på at Bappen blir i PSG
Ja mon tro hvorfor spillere gidder å komme til en av tidenes største klubber.
Tenk på Alaba som byttet ut Bayern til fordel for RM da, gud bedre for et elendig valg.

Det er da altså 10 seiere også plutselig en uavgjort så flyr enkelte her inne totalt i flint.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Alaba gikk til den klubben som betalte han mest i lønn, samtidig som han ville ha en ny utfordring. Hadde City bladd opp mer, hadde han gått til de lyseblå og sagt akkurat det samme på pressekonferansen, som han gjorde da han ble presentert av Perez.

Det samme kommer til å skje med Mbappe. Araberne la en plan i sommer, og nå ser vi sitater som "man kan endre mening" florerer i ny og ne med hint om at ingenting er avklart. Mbappe, og hans team, er kun ute etter å få mest mulig penger, derfor venter de til Januar med å høre hva de andre klubbene har å tilby.

At han ønsker å ikle seg den hvite drakt , og at han en dag vil gjøre det, ja det tror jeg absolutt på.. men til syvende og sist handler dette om Penger. Penger, penger og atter penger. Ser det er veldig vanskelig for enkelte her inne å forstå, men slik fungerer det faktisk der ute i den store, virkelige verden. Jeg tror han signerer ny kontrakt med PSG, eller med araberne vel & merke.

Dessuten er ikke RM i nærheten av å vinne noe som helst i UCL. Hverken present eller future. I Seriesammenheng hvor de kun har vunnet ni ganger på over 30 år? Tja.. Barca ligger nede med brukket rygg, men som vil komme kraftig tilbake grunnet ekstremt bra akademi, er ikke med i år. Selv om RM vinner og overpresterer om dagen, så vil poengtapene komme. Tro meg, og det er kun snakk om to tap til, og to seire til Sevilla, så er man vippet ned fra øverste plassering.

De greide ikke vinne LL med Barca som fiasko forrige sesong heller. FCB som for øvrig har vunnet serien hele ti (10) ganger de siste 16 år.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Koffer skrev: ons des 22, 2021 2:41 pm Selv om RM vinner og overpresterer om dagen, så vil poengtapene komme. Tro meg, og det er kun snakk om to tap til, og to seire til Sevilla, så er man vippet ned fra øverste plassering.
Jeg er helt enig at Real Madrid overpresterer kraftig denne sesongen, men det gjør jaggu meg Sevilla også.

De skulle ha tapt kampen mot Barcelona. De skulle ha tapt kampen mot Atlético. De skulle ha tapt kampen mot Athletic Club. De skulle ha tapt kampen mot Villarreal. I kampen mot Real Madrid så var 1-1 et rettferdig resultat kampen sett over ett, men så kom Vinícius opp med et kremmerhus som går inn 1 av 100 ganger. Dårlig press fra Sevilla, samt at Vinícius er i fabelaktig form gjør kanskje at han scorer på 1 av 10 ganger i den situasjonen, men allikevel et heldig resultat for Real Madrid der.

Real Madrid kommer sannsynligvis til å gå på endel poengtap (hadde faktisk en drøm for et par netter siden hvor jeg snakket med en kompis om at Real Madrid hadde spilt 0-0 mot Cadiz og deretter tapt 2-1 mot Athletic, så får vi se om den drømmen holder vann), men tviler sterkt på at Sevilla vil være en reell trussel / den største trusselen for Real Madrid i tittelkampen.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Jolla skrev: ons des 22, 2021 2:54 pm
Koffer skrev: ons des 22, 2021 2:41 pm Selv om RM vinner og overpresterer om dagen, så vil poengtapene komme. Tro meg, og det er kun snakk om to tap til, og to seire til Sevilla, så er man vippet ned fra øverste plassering.
Jeg er helt enig at Real Madrid overpresterer kraftig denne sesongen, men det gjør jaggu meg Sevilla også.

De skulle ha tapt kampen mot Barcelona. De skulle ha tapt kampen mot Atlético. De skulle ha tapt kampen mot Athletic Club. De skulle ha tapt kampen mot Villarreal. I kampen mot Real Madrid så var 1-1 et rettferdig resultat kampen sett over ett, men så kom Vinícius opp med et kremmerhus som går inn 1 av 100 ganger. Dårlig press fra Sevilla, samt at Vinícius er i fabelaktig form gjør kanskje at han scorer på 1 av 10 ganger i den situasjonen, men allikevel et heldig resultat for Real Madrid der.

Real Madrid kommer sannsynligvis til å gå på endel poengtap (hadde faktisk en drøm for et par netter siden hvor jeg snakket med en kompis om at Real Madrid hadde spilt 0-0 mot Cadiz og deretter tapt 2-1 mot Athletic, så får vi se om den drømmen holder vann), men tviler sterkt på at Sevilla vil være en reell trussel / den største trusselen for Real Madrid i tittelkampen.
Ja, jeg har også kalkulert med poengtap mot Cadiz og løvene fra spanias 5. største by. Spennende om den går inn. Jeg setter en slant på 2-1, så får jeg heller skylde på deg.

Mange RM-fans som flyr høyt om dagen, og som nevnt flere ganger så har RM gjort en del bra grep foran denne sesongen. Bra midtstoppere, keeper. Camavinga spennende. Vin Jr og Benz.

Men LL har endt slik jeg har advart om i mange år. Takk herre for at FCB er nede for øyeblikket, ellers hadde det ikke vært mye håp/glimt for oss som holder med Los Merengues.

Igjen, jeg tror ikke Mbappe kommer, ei heller Haaland.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Hvilke lag har så mange ute med skader/Covid som Real Madrid i LL? Noen som har vært i nærheten, eller kommer til å være i nærheten?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Er vel ikke utenkelig at Mbappe har signert en klausul som straffer han økonomisk ved en bosman-transfer. Om det er lovlig da.

Det forklarer hvorfor Perez bød høyt på Mbappe med kort igjen av kontrakten, som han visstnok har avtale med.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MatsEn89 skrev: ons des 22, 2021 4:16 pm Er vel ikke utenkelig at Mbappe har signert en klausul som straffer han økonomisk ved en bosman-transfer. Om det er lovlig da.
Kan aldri i verden være lovlig, ville jo trosset Bosman-dommen totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Chromeback skrev: ons des 22, 2021 4:17 pm
MatsEn89 skrev: ons des 22, 2021 4:16 pm Er vel ikke utenkelig at Mbappe har signert en klausul som straffer han økonomisk ved en bosman-transfer. Om det er lovlig da.
Kan aldri i verden være lovlig, ville jo trosset Bosman-dommen totalt.
Det spørs helt hvordan klausulen er formulert. Hvis det er slik at Mbappé er blitt låst og ikke har mulighet til å signere for en annen klubb uten økonomisk støtte og PSG sitter med alle kortene på hånd og kan dermed gi Mbappé en kontrakt med luselønn som han må akseptere så er det jo helt klart et brudd. Hvis det derimot er slik at Mbappé og PSG har forhandlet frem en avtale hvor PSG er bundet til å gi Mbappé en kontrakt på - la oss si - €30 mill i året ved kontraktslutt, mens Mbappé på sin side er bundet til å betale €80 mill for å kjøpe seg ut av denne avtalen så vil jeg si at det ikke er innenfor regelverket/problemstillingene som Bosman-dommen gjelder. Da er det mer lignende det spanske UKK-systemet.

I en slik situasjon så kan da altså Real Madrid lage en avtale med Mbappé om å gi ham €80 mill for at han skal gå til dem "gratis".

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jolla skrev: ons des 22, 2021 5:06 pm
Chromeback skrev: ons des 22, 2021 4:17 pm
MatsEn89 skrev: ons des 22, 2021 4:16 pm Er vel ikke utenkelig at Mbappe har signert en klausul som straffer han økonomisk ved en bosman-transfer. Om det er lovlig da.
Kan aldri i verden være lovlig, ville jo trosset Bosman-dommen totalt.
Det spørs helt hvordan klausulen er formulert. Hvis det er slik at Mbappé er blitt låst og ikke har mulighet til å signere for en annen klubb uten økonomisk støtte og PSG sitter med alle kortene på hånd og kan dermed gi Mbappé en kontrakt med luselønn som han må akseptere så er det jo helt klart et brudd. Hvis det derimot er slik at Mbappé og PSG har forhandlet frem en avtale hvor PSG er bundet til å gi Mbappé en kontrakt på - la oss si - €30 mill i året ved kontraktslutt, mens Mbappé på sin side er bundet til å betale €80 mill for å kjøpe seg ut av denne avtalen så vil jeg si at det ikke er innenfor regelverket/problemstillingene som Bosman-dommen gjelder. Da er det mer lignende det spanske UKK-systemet.

I en slik situasjon så kan da altså Real Madrid lage en avtale med Mbappé om å gi ham €80 mill for at han skal gå til dem "gratis".
Men kontrakten går jo ut?

Hvordan kan det være lovlig å skrive en kontrakt, hvor man sier at denne skal vare x antall år, men hvis du skal videre etter at avtalen er over så må du betale oss x antall €?

Det gir jo virkelig ingen mening, i hvert fall ikke i hodet mitt.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Det er et poeng, da holder jeg en knapp på R Madrid.

startelver

Legg inn av startelver »

Bilbao borte i kveld, har en følelse av et nytt poengtap her, må vel komme et par smeller snart.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»