Annis - Oslobukta

Svar
DoktorS

Annis - Oslobukta

Legg inn av DoktorS »

Annis Pølsemakeri - den gode slakteren i Mathallen har i dag åpnet i Barcode/Oslobukta, rett nedenfor DNB-hovedkvarteret. I tillegg til slakteriutslag har de også fiskedisk (visstnok med bare vilfanget fisk). Dessuten en rekke delikatesser, som ost. Jeg har også merket meg sjokolade fra Jared, som jeg har sett etter ellers...

Dette er lovende. Og kan fort bli dyrt for meg. Men også veldig praktisk - nå kan jeg handle fredagens fisk/skalldyr (som jeg ofte spiser fredag kveld) og kjøtt til lørdagen i samme handel. Med en drøy 10 minutter spasertur, passer det utmerket inn i lørdagshandelen, men enda bedre på vei hjem fra jobb på fredag...

Rapport kommer. Første planlagt besøk er fredag !

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: ons sep 01, 2021 9:06 pm Annis Pølsemakeri - den gode slakteren i Mathallen har i dag åpnet i Barcode/Oslobukta, rett nedenfor DNB-hovedkvarteret. I tillegg til slakteriutslag har de også fiskedisk (visstnok med bare vilfanget fisk). Dessuten en rekke delikatesser, som ost. Jeg har også merket meg sjokolade fra Jared, som jeg har sett etter ellers...

Dette er lovende. Og kan fort bli dyrt for meg. Men også veldig praktisk - nå kan jeg handle fredagens fisk/skalldyr (som jeg ofte spiser fredag kveld) og kjøtt til lørdagen i samme handel. Med en drøy 10 minutter spasertur, passer det utmerket inn i lørdagshandelen, men enda bedre på vei hjem fra jobb på fredag...

Rapport kommer. Første planlagt besøk er fredag !
Høres absolutt spennende ut, og skal avlegges et besøk. Men beliggenheten for min del er langt fra like god som din. Blir nok Mathallen fremover uansett. Har en større bestilling der på fredag, du vet ikke om et postkontor som kan ranes pr veien?😅

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Kan se ut til at jeg må rane to postkontor ut fra det jeg har sett i sosiale medier.

Her er søtsakene de kan friste med:
https://www.amoi.no/s/butikker/oslo/swe ... 7536/21348

De har også smør fra Valmsnes Gård, som skal være fantastisk....

Og så har de altså fisk/skalldyr og alt av kjøtt.

Og det beste - selv om det ligger rett nedenfor DNB-hovedkvarteret, slipper man i alle fall å treffe på Silje Sandmæl, for hun handler jo alle varene på Rema en gang i uka. :lol:

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Da var føste besøk avlagt. Ojojojoj. Har aldri vært mer glad over en butikketablering som dette, selv om det nok blir dyrt.... Fantastisk opplegg. Liker at de har noen selvbetjeningsdisker rundt om også - blant annet er vakuumpakkede pølser, litt meieriprodukter og sånt satt ut i disker, slik at man kan studere i ro og mak uten å stå overfor en ekspeditør.

Sjekket ikke så mye utvalget av fisk og skalldyr i dag, men det så bra ut. Ikke minst ostedisken var overaskende stor. I kjøtt finner man vel så stort utvalg som Mathallen, vil jeg mene. Store mengder svært dyrt og ekslusivt kjøtt til flere tusen kroner kiloen... Men også et rikt utvalg av mange andre varer. Alle typer kjøtt, og f.eks. burgere i mange varianter og prisklasser. Jeg var ute etter nyretapp i dag og det hadde de plenty av.

La også merke til at de hadde plenty med ekspeditører - må jo være et tosifret antall folk bak disken der. Relativt bra med kunder også en lørdag ved 12-tiden.

I tilleg til kjøtt ble de konfekt og smør. Heldigivs er nyretapp veldig billig, så det var penger på kontoen til å sveipe innom Åpent Bakeri rett over gata, og over broa så finner jeg mitt lokale pol. Slo meg i dag - artig kontrast å gå over fra Oslobukta over til Grønland, tar fem minutter og man er i en helt annen verden.

Pernille

Legg inn av Pernille »

DoktorS skrev: lør sep 04, 2021 1:13 pm Da var føste besøk avlagt. Ojojojoj. Har aldri vært mer glad over en butikketablering som dette, selv om det nok blir dyrt.... Fantastisk opplegg. Liker at de har noen selvbetjeningsdisker rundt om også - blant annet er vakuumpakkede pølser, litt meieriprodukter og sånt satt ut i disker, slik at man kan studere i ro og mak uten å stå overfor en ekspeditør.
Var innom der i dag jeg også. For et utvalg! Som Tjuvholmen-beboer må jeg si jeg begynner å bli litt misunnelig på alt som foregår på gastronomifronten i Bjørvika.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: ons sep 01, 2021 9:06 pm Annis Pølsemakeri - den gode slakteren i Mathallen har i dag åpnet i Barcode/Oslobukta, rett nedenfor DNB-hovedkvarteret. I tillegg til slakteriutslag har de også fiskedisk (visstnok med bare vilfanget fisk). Dessuten en rekke delikatesser, som ost. Jeg har også merket meg sjokolade fra Jared, som jeg har sett etter ellers...

Dette er lovende. Og kan fort bli dyrt for meg. Men også veldig praktisk - nå kan jeg handle fredagens fisk/skalldyr (som jeg ofte spiser fredag kveld) og kjøtt til lørdagen i samme handel. Med en drøy 10 minutter spasertur, passer det utmerket inn i lørdagshandelen, men enda bedre på vei hjem fra jobb på fredag...

Rapport kommer. Første planlagt besøk er fredag !
Så ved siden av hovedbutikken på Ringebu så har de nå også to filialer i Oslo? Det må nå gå så det griner der om dagen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Pernille skrev: lør sep 04, 2021 6:16 pm
DoktorS skrev: lør sep 04, 2021 1:13 pm Da var føste besøk avlagt. Ojojojoj. Har aldri vært mer glad over en butikketablering som dette, selv om det nok blir dyrt.... Fantastisk opplegg. Liker at de har noen selvbetjeningsdisker rundt om også - blant annet er vakuumpakkede pølser, litt meieriprodukter og sånt satt ut i disker, slik at man kan studere i ro og mak uten å stå overfor en ekspeditør.
Var innom der i dag jeg også. For et utvalg! Som Tjuvholmen-beboer må jeg si jeg begynner å bli litt misunnelig på alt som foregår på gastronomifronten i Bjørvika.
'
Ja, der borte er det vel ikke så veldig mye spennende... Hyggelig at det skjer så mye i det som da er bydel Gamle Oslo, som er en veldig "delt bydel" i den "delte byen", som det snakkes så mye om, men som jeg som innflytter ikke har et så sterkt forhold til. Det som er ekstra-ekstra bra med den nye Annies er, som nenvt, at de også har fisk på samme sted, det er jo helt fenomentalt genialt. Spesielt for oss single er dette helt perfekt, man kan kjøpe et bra stykke fisk til middags, og så kan man kjøpe en enslig burger samme dagen til dagen etter.....Jeg har, av en eller annen grunn, alltid vegret meg litt for å gå inn på en betjent kjøtt- eller fiskedisk for å kjøpe eksempelvis 1 burger, 1 250 grams biff eller et stykke seifilet til en person... Mye styr for en liten ting. Nå kan jeg plukke med meg små fristelser, som sjokolade, noen vakuumpakkede pølser med lang holdbarhet, kanskje en litt artig brus eller noe, og samtidig kjøpe 1-2 ting fra ferskvaredisken uten å føle meg som en ubetydelighet. :-)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

GiPazzini_85 skrev: lør sep 04, 2021 7:01 pm
DoktorS skrev: ons sep 01, 2021 9:06 pm Annis Pølsemakeri - den gode slakteren i Mathallen har i dag åpnet i Barcode/Oslobukta, rett nedenfor DNB-hovedkvarteret. I tillegg til slakteriutslag har de også fiskedisk (visstnok med bare vilfanget fisk). Dessuten en rekke delikatesser, som ost. Jeg har også merket meg sjokolade fra Jared, som jeg har sett etter ellers...

Dette er lovende. Og kan fort bli dyrt for meg. Men også veldig praktisk - nå kan jeg handle fredagens fisk/skalldyr (som jeg ofte spiser fredag kveld) og kjøtt til lørdagen i samme handel. Med en drøy 10 minutter spasertur, passer det utmerket inn i lørdagshandelen, men enda bedre på vei hjem fra jobb på fredag...

Rapport kommer. Første planlagt besøk er fredag !
Så ved siden av hovedbutikken på Ringebu så har de nå også to filialer i Oslo? Det må nå gå så det griner der om dagen.
Ja, de har jo vært i Mathallen veldig lenge og det er vel en av de beste "slakterne" i byen. I alle fall her han Daniel Slakter veldig profilert, og jeg har veldig sansen for måten de driver på og markedsfører seg på. Mye er jo veldig dyrt, men samtidig er jo det slik at jeg nesten kan forestille meg at 10-20 prosent av Oslos befolkning antakelig gir komplett blaffen i pris (og kan gjøre det) når de handler mat, så markedet er nok bra, og inntjeningen kan fort være der etter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»