Megane E-Tech
Megane E-Tech
Renault har vært å testet sin elektriske Megane E-Tech. Megane var jo på et tidspunkt en storselger i Norge, så får man se hvordan demme blir tatt i mot.
Modellen skal vel presenteres nå i starten av september, så får man se om de dropper den sære ladingen til søsteren Zöe
https://www.tv2.no/broom/14195570/
Modellen skal vel presenteres nå i starten av september, så får man se om de dropper den sære ladingen til søsteren Zöe
https://www.tv2.no/broom/14195570/
Bilen til venstre på det første bildet ser jo mye større ut i alle retninger enn den til høyre.
Da er den offisiell:
Opptil 470 km rekkevidde med største batteripakke, og kan lade ca.300 km i løpet av en halvtimes tid.
Opptil 470 km rekkevidde med største batteripakke, og kan lade ca.300 km i løpet av en halvtimes tid.
Og 2 batteristørrelser, henholdsvis 40 og 60 KW, men er vel ikke sikkert begge kommer til Norge. Ellers har jeg blitt lurt litt av størrelsen, jeg trodde dette skulle være en konkurrent til ID.4, men den er faktisk mindre enn ID.3. 5 com kortere, og lavere.
Jeg også synes den så veldig stor ut, selv om ingen har forklart meg hva det første bildet forestilte. Var et et bilde av "gammel" Megane til høyre og elektrisk Megane til venstre?
At den ikke er så stor rimer jo godt med navnet, Megane var en bil i "Golf-klassen". Men selvsagt skal alle nye biler være høye, spesielt elektrisk biler.
Da har det begynt å komme tester av denne, bl.a har dinside.no en liten test ute, samt endel av de engelske sidene testet. Stort sett positive tilbakemeldinger, kjører bra, bedre interiør enn ID.3 og relativt god plass.
Hvor godt den kommer til å selge i Norge er ikke lett å si, siden det virker som at biler i denne størrelsen ikke selger all verden godt. Jeg lar meg fortsatt forbause over hvor dårlig ID.3 selger.
Hvor godt den kommer til å selge i Norge er ikke lett å si, siden det virker som at biler i denne størrelsen ikke selger all verden godt. Jeg lar meg fortsatt forbause over hvor dårlig ID.3 selger.
Liker designet på denne. Også specs som er innafor i største utgave. Mangler bare en versjon med 4wd. Id 3 er vel fremdeles for kjip og dyr?
Da er prisene klare
Starter på 360.000 for basic-versjonen. 40.000 ekstra for den litt sprekere versjonen
https://www.tu.no/artikler/na-er-prisene-klare/517286
Starter på 360.000 for basic-versjonen. 40.000 ekstra for den litt sprekere versjonen
https://www.tu.no/artikler/na-er-prisene-klare/517286
Ser at ID. 3 nå tilbys i en versjon hos VW.no. Eneste man får velge er farge og felger.
Den kom vel i flere varianter tidligere?
Men det er kanskje enda et tegn på at den selger svært dårlig.
Javisst, ser det - litt overraskende.
Pro Limited 58 kWh 204 hk til 368.700,-
Det var ihvertfall 4 utgaver tidligere.
Renault håper å selge/levere 2500 av denne i år, de fleste etter sommerferien
https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=56183
https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=56183
Er vel snakk om demobiler, men ser de første har fått norske skilter. Selv om det vel ennå er noen måneder unna når de starter levere disse til kunder
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute