Megane E-Tech

Svar
Someone

Megane E-Tech

Legg inn av Someone »

Renault har vært å testet sin elektriske Megane E-Tech. Megane var jo på et tidspunkt en storselger i Norge, så får man se hvordan demme blir tatt i mot.

Modellen skal vel presenteres nå i starten av september, så får man se om de dropper den sære ladingen til søsteren Zöe

https://www.tv2.no/broom/14195570/

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Bilen til venstre på det første bildet ser jo mye større ut i alle retninger enn den til høyre.

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Da er den offisiell:
Bilde
Bilde
Opptil 470 km rekkevidde med største batteripakke, og kan lade ca.300 km i løpet av en halvtimes tid.

Someone

Legg inn av Someone »

Ser ut som den initielt kommer med 2 motorvarianten, med henholdvis 130 og 220hk

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Someone skrev: man sep 06, 2021 12:55 pm Ser ut som den initielt kommer med 2 motorvarianten, med henholdvis 130 og 220hk
Altså en med motor og en uten ;) Det var stor forskjell, blir spennende å se prisforskjellen.

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Someone skrev: man sep 06, 2021 12:55 pm Ser ut som den initielt kommer med 2 motorvarianten, med henholdvis 130 og 220hk
Og 2 batteristørrelser, henholdsvis 40 og 60 KW, men er vel ikke sikkert begge kommer til Norge. Ellers har jeg blitt lurt litt av størrelsen, jeg trodde dette skulle være en konkurrent til ID.4, men den er faktisk mindre enn ID.3. 5 com kortere, og lavere.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Shagalott skrev: man sep 06, 2021 3:37 pm Ellers har jeg blitt lurt litt av størrelsen, jeg trodde dette skulle være en konkurrent til ID.4, men den er faktisk mindre enn ID.3. 5 com kortere, og lavere.
Jeg også synes den så veldig stor ut, selv om ingen har forklart meg hva det første bildet forestilte. Var et et bilde av "gammel" Megane til høyre og elektrisk Megane til venstre?

At den ikke er så stor rimer jo godt med navnet, Megane var en bil i "Golf-klassen". Men selvsagt skal alle nye biler være høye, spesielt elektrisk biler.

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Da har det begynt å komme tester av denne, bl.a har dinside.no en liten test ute, samt endel av de engelske sidene testet. Stort sett positive tilbakemeldinger, kjører bra, bedre interiør enn ID.3 og relativt god plass.
Hvor godt den kommer til å selge i Norge er ikke lett å si, siden det virker som at biler i denne størrelsen ikke selger all verden godt. Jeg lar meg fortsatt forbause over hvor dårlig ID.3 selger.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Liker designet på denne. Også specs som er innafor i største utgave. Mangler bare en versjon med 4wd. Id 3 er vel fremdeles for kjip og dyr?

Someone

Legg inn av Someone »

Da er prisene klare

Starter på 360.000 for basic-versjonen. 40.000 ekstra for den litt sprekere versjonen

https://www.tu.no/artikler/na-er-prisene-klare/517286

burkar

Legg inn av burkar »

440 liter bagasjerom, det er da ganske bra? Første generasjon V60 har 430 liter.

Someone

Legg inn av Someone »

burkar skrev: man feb 14, 2022 5:45 pm Første generasjon V60 har 430 liter.
Den var vel minst i klassen i sin tid?

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Fernandovonarb skrev: ons nov 10, 2021 3:21 pm Id 3 er vel fremdeles for kjip og dyr?
Ser at ID. 3 nå tilbys i en versjon hos VW.no. Eneste man får velge er farge og felger.
Den kom vel i flere varianter tidligere?
Men det er kanskje enda et tegn på at den selger svært dårlig.

burkar

Legg inn av burkar »

Shagalott skrev: man feb 14, 2022 5:57 pm
Fernandovonarb skrev: ons nov 10, 2021 3:21 pm Id 3 er vel fremdeles for kjip og dyr?
Ser at ID. 3 nå tilbys i en versjon hos VW.no. Eneste man får velge er farge og felger.
Den kom vel i flere varianter tidligere?
Men det er kanskje enda et tegn på at den selger svært dårlig.
Javisst, ser det - litt overraskende.
Pro Limited 58 kWh 204 hk til 368.700,-

Det var ihvertfall 4 utgaver tidligere.

Someone

Legg inn av Someone »

Renault håper å selge/levere 2500 av denne i år, de fleste etter sommerferien

https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=56183

Someone

Legg inn av Someone »

Er vel snakk om demobiler, men ser de første har fått norske skilter. Selv om det vel ennå er noen måneder unna når de starter levere disse til kunder

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»