Atlético de Madrid - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Atlético de Madrid - Klubbtråd

Legg inn av Jolla »

Lolzalot skrev: lør aug 21, 2021 11:46 am Ser at Chelsea linkes smått til Saul. Usikker på sannheten i ryktene, men det hadde vært en spennende signering for noen år siden i hvert fall. Så derimot kjapt at han hadde 1000 mindre spilleminutter i sesongen i fjor kontra året før. Kan noen(Jolla) utdype litt her? Er det skader, eller har han rett og slett bare mistet formen? Noe sier meg at beløpet ikke hadde vært 40m euro om han fortsatt var en viktig brikke for Atletico?
Kjør control+f og søk etter Saúl i denne tråden og kanskje i Manchester United sin overgangstråd. Jeg har skrevet mye om Saúl, også angående interessen fra Chelsea helt tilbake i juni. Kommer til å skrive nye ting hvis det kommer noe mer håndfast, akkurat nå går det mot at Saúl blir værende i Atlético.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ifølge Fabrizio Romano så skal Atlético ha lagt inn et bud på €60+10 millioner for Dusan Vlahovic og fått avslag.
Interessen var altså ganske så håndfast. Hvis Atlético har €70 millioner å bruke på en spiller så vil jeg gjerne heller bruke dem på andre deler av banen.

Nå er fokuset derimot rettet mot Matheus Cunha med en prislapp på €30 millioner. Her er jeg hakket mer negativt anlagt enn til et kjøp av Vlahovic. Det er likheter å spore mellom Marcos Paulo og Cunha når han var på samme alder. Cunha faller også inn under samme kategori som Ángel Correa og João Félix, og jeg vil si at det vil være et kvalitetsfall å bruke Matheus Cunha over Luis Suárez både denne sesongen og neste sesong. €15-17 mill for Rafa Mir hadde vært greit, om ikke spennende. Et nytt lån av Dembélé er greit. Et lån av Cunha med kjøpsklausul på €30 mill neste sommer er greit.

Men jeg tenker at vi kan vente med spisskjøpet til 2022. Eventuelt så kan vi kjøpe et av navnene jeg tidligere har nevnt, som Adeyami, Sesko, Matías Arezo eller Agustin Álvarez. Kanskje slått enda litt mer på stortrommen og kommet opp med et navn som Youssoufa Moukoko eller Adam Hlozek. Kacper Kozlowski kunne kanskje vært et interessant navn, selv om han ikke spiller spiss (selv om jeg mener han kan utvikle seg i den retningen hvis han ønsker). Nå som såpass mange unge interessante midtstoppere har beveget på seg så stiger jo Ilya Zabarnyi fra Dynamo Kyiv opp som en liten drømmesignering blant stoppere som fortsatt spiller for "små" klubber.

Atlético Madrid sesongen 21/22 er slett ikke verste plassen å være for et ungt spisstalent. Null press til å prestere fra dag én, men blir det kun én skade på ett av de tre førstevalgene så er du plutselig første backup.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: lør aug 21, 2021 6:11 pm Oblak
Llorente - Savic - Giménez - Saúl
Carrasco - De Paul - Koke - Lemar
Correa - Suárez
Kondogbia sentralt sammen med Koke og De Paul ute til høyre virker nå som en mer sannsynlig oppstilling. Usikker på om det er Lemar eller Suárez som blir ofret fra startelleveren. Simeone sa tidligere i uken at han mente at hverken Trippier eller Suárez er klare til å starte kampen, så lener vel mot at Carrasco kanskje blir spiss sammen med Correa. Mulig at det ender opp med å se mer ut som en 4-5-1 med Carrasco og De Paul på flankene og Koke, Kondogbia og Lemar sentralt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg driver på og ser på en aldri så liten round-up av gårsdagens kamper i Argentina...

Vi skulle ikke bare legge disse pengene i Thiago Almada da, og bare blitt ferdig med det? €25 mill i UKK.

Han var i fyr og flammer igår. Men får vel vente til mandagens kamp mellom Gimnasia og River Plate. Jeg holder kanskje Julián Álvarez hakket over Almada i 2021.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: søn aug 22, 2021 7:07 am
Jolla skrev: lør aug 21, 2021 6:11 pm Oblak
Llorente - Savic - Giménez - Saúl
Carrasco - De Paul - Koke - Lemar
Correa - Suárez
Kondogbia sentralt sammen med Koke og De Paul ute til høyre virker nå som en mer sannsynlig oppstilling. Usikker på om det er Lemar eller Suárez som blir ofret fra startelleveren. Simeone sa tidligere i uken at han mente at hverken Trippier eller Suárez er klare til å starte kampen, så lener vel mot at Carrasco kanskje blir spiss sammen med Correa. Mulig at det ender opp med å se mer ut som en 4-5-1 med Carrasco og De Paul på flankene og Koke, Kondogbia og Lemar sentralt.
Oblak
Savic - Kondogbia - Giménez
Llorente - De Paul - Koke - Lemar - Saúl
Correa - Carrasco

virker å være oppstillingen.

Vi hadde nettopp et innlegg fra back (Llorente) til back (Saúl) som kan sies å være den beste sjansen sålangt i kampen. Saúl treffer ikke headingen helt som han vil.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: tor aug 19, 2021 9:21 am
Den beste løsningen ville nok vært hvis Kondogbia kunne spilt i en av midtstopperposisjonene, eller i steden for en av dem. Det som skjer da er derimot at man har endt tilbake til 4-4-2, hvor man kanskje mister den offensive styrken vi får fra å ha vingbacker eller mister den defensive styrken vi får av å ha tre midtstoppere. Jeg ville allikevel vært interessert i å se om det fungerer. Altså at Kondogbia droppet ned i en bakre femmer i perioder av kampen, og fungerte som en sentral midtbanemann i andre perioder
Avsnittet kommer fra et innlegg fra VGD hvor jeg snakker om hvordan 3-5-2 er nær den perfekte formasjon, men at noe mangler.

Men her ser man altså Kondogbia som en av midtstopperne, som også hjelper Koke med småspillet sentralt slik at De Paul og Lemar kan dytte litt høyere.

Forøvrig....:


CORREA PICHICHI!

Kiko Casilla bommer noe vilt i utrusingen, og Correa tar seg tid, stiller inn siktet og banker ballen i nettaket med utsiden av høyrefoten.
Rodrigo de Paul er mannen som kom med stikkeren til Correa i bakrom. Kjekt å ha en annen spiller enn Koke som er mester på disse gjennombruddspasningene. I hvert fall siden de nye direktivene til Koke som dyptliggende playmaker gjør at han ikke lenger bruker dette våpenet sitt i samme grad som tidligere.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Spilte tilnærmet slik i andreomgang:

Oblak
Savic - Giménez - Kondogbia
Llorente - De Paul - Koke - Saúl
Lemar
Correa - Carrasco

Nå går De Paul og Lemar ut for Trippier og Luis Suárez, og vi ender opp med denne relativt klassiske elleveren:

Oblak
Savic - Giménez - Kondogbia
Trippier - Llorente - Koke - Saúl - Carrasco
Correa - Suárez

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

6 poeng av 6 mulige.

Kun 3 mål på de to første kampene, men det betyr ikke så mye.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Hvis det er slik at det ikke blir kjøpt en midtstopper, og Saúl ikke blir solgt, så må jeg berømme Simeone for løsningen hans med å regne Kondogbia som en stopper. Plutselig så blir jo lagbalansen en god del bedre.

Igår så spilte vi jo med 2 stoppere, 1 spiss og 7 midtbanespillere. Det var langt ifra noe som kan kalles en imponerende oppvisning fra Atlético, men det ble jo 3 poeng, og kan vise at det ikke nødvendigvis er krise at blant Atlético sine 18 beste spillere så er det:

1 keeper
4 midtstoppere
2 backer
7 sentrale midtbanespillere
1 kantspiller
3 spisser

For blant disse 7 sentrale midtbanespillerne så kan Saúl spille overalt langs venstresiden, Llorente kan spille overalt langs høyresiden, Kondogbia kan muligens iløpet av sesongen regnes som 5. midtstopper og Lemar kan spille i de fleste offensive roller (selv om jeg står på at han har vist seg best som indreløper.)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: søn aug 22, 2021 9:32 pm 6 poeng av 6 mulige.

Kun 3 mål på de to første kampene, men det betyr ikke så mye.
Dere vinner ligaen lett hvis dette fortsetter.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Spørsmålet er vel kanskje hvordan troppen tåler at CL sparkes igang, samtidig som spille ut av posisjon får bryne seg på enda tøffere motstand. Men det er ingen tvil om at det er Atletico som virker mest solide. Og det er som regel soliditet som vinner fram i ligaspill. Holder Atletico som favoritter inntil Barca/Real viser en forbedret side av seg selv.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: man aug 23, 2021 10:04 am
Jolla skrev: søn aug 22, 2021 9:32 pm 6 poeng av 6 mulige.

Kun 3 mål på de to første kampene, men det betyr ikke så mye.
Dere vinner ligaen lett hvis dette fortsetter.
Hvis dette fortsetter så ender man med 114 poeng av 114 mulige, men kun 57 scorede mål. Ville vært en historisk prestasjon, og noe underlig.

Fra spøk til alvor så tror jeg ikke Atlético vinner ligaen. Jeg tenker vi absolutt har en sjanse. Jeg har troen, slik jeg hadde troen før 19/20-sesongen, og slik jeg hadde troen før 20/21-sesongen. Men nå som da så erkjenner jeg at det er mer sannsynlig at Barcelona vinner enn at vi vinner. Tenker derimot gjerne at det er like sannsynlig at vi vinner som at Real Madrid vinner, i hvert fall hvis de ender opp uten Mbappé denne sommeren. Med Mbappé i hvit drakt så ender Atlético sannsynligvis på tredjeplass.

Hadde vært ufattelig deilig å forsvare seriegullet skal sies. Real Madrid klarte det tilbake i 2007/08, men annet enn den ene gangen så er det kun Barcelona som har klart det siden 80-tallet.
Får jeg velge mellom seriegull og CL-gull så velger jeg CL-gull skal sies. Det er det som mangler i Simeone sin suksesshistorie med Atlético.
Trippelen tror jeg aldri jeg kommer til å oppleve.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: man aug 23, 2021 2:16 pm Fra spøk til alvor så tror jeg ikke Atlético vinner ligaen. Jeg tenker vi absolutt har en sjanse. Jeg har troen, slik jeg hadde troen før 19/20-sesongen, og slik jeg hadde troen før 20/21-sesongen. Men nå som da så erkjenner jeg at det er mer sannsynlig at Barcelona vinner enn at vi vinner. Tenker derimot gjerne at det er like sannsynlig at vi vinner som at Real Madrid vinner, i hvert fall hvis de ender opp uten Mbappé denne sommeren. Med Mbappé i hvit drakt så ender Atlético sannsynligvis på tredjeplass.
Dere har en god sjanse, men jeg vil se litt mer av "nye" Barca før jeg prøver å bli bombastisk. Det jeg så av RM i går var jo...jævlig fett, men det forsvarsspillet der tror jeg Simeone hadde straffet med firing squad eller noe.

Uansett for en som følger med litt utenfra, så er det enormt gøy at det i år på papiret er jevnere enn noen gang. Jeg håper seff på AM, psykopat som jeg er. Kan enn så lenge ikke se annet enn at dere tre pdd har 33% sjanse til å vinne være, og så har...andrelaget til Elche den siste prosenten.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: søn aug 22, 2021 6:03 am
Nå er fokuset derimot rettet mot Matheus Cunha med en prislapp på €30 millioner. Her er jeg hakket mer negativt anlagt enn til et kjøp av Vlahovic. Det er likheter å spore mellom Marcos Paulo og Cunha når han var på samme alder. Cunha faller også inn under samme kategori som Ángel Correa og João Félix, og jeg vil si at det vil være et kvalitetsfall å bruke Matheus Cunha over Luis Suárez både denne sesongen og neste sesong. €15-17 mill for Rafa Mir hadde vært greit, om ikke spennende. Et nytt lån av Dembélé er greit. Et lån av Cunha med kjøpsklausul på €30 mill neste sommer er greit.
Da er Matheus Cunha signert.

Er ikke noe å gjøre med det nå, så jeg får vel være optimistisk på hans vegne.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jolla skrev: tir aug 24, 2021 12:32 pm
Jolla skrev: søn aug 22, 2021 6:03 am
Nå er fokuset derimot rettet mot Matheus Cunha med en prislapp på €30 millioner. Her er jeg hakket mer negativt anlagt enn til et kjøp av Vlahovic. Det er likheter å spore mellom Marcos Paulo og Cunha når han var på samme alder. Cunha faller også inn under samme kategori som Ángel Correa og João Félix, og jeg vil si at det vil være et kvalitetsfall å bruke Matheus Cunha over Luis Suárez både denne sesongen og neste sesong. €15-17 mill for Rafa Mir hadde vært greit, om ikke spennende. Et nytt lån av Dembélé er greit. Et lån av Cunha med kjøpsklausul på €30 mill neste sommer er greit.
Da er Matheus Cunha signert.

Er ikke noe å gjøre med det nå, så jeg får vel være optimistisk på hans vegne.
Så dere ligger unna Vlahovic enn så lenge?

Flott for Serie A, i så fall.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: tor aug 19, 2021 9:23 am
Både Salvio og Correa kan kategoriseres som gode kjøp. Eneste spørsmålet er om noen av dem ville fått spilletid i dagens Atlético hvis de hadde kommet som 20-åringer nå. Det å låne Marcos Paulo ut til en portugisisk klubb er kanskje det beste for utviklingen hans.
Marcos Paulo lånes ut til Famalicão i Portugal. Virker som et perfekt valg. Han tar vel plassen til Anderson Silva, og kommer til å få rikelig med spilletid.

Matheus Cunha har ikke visum fra et EU-land, så han, Renan Lodi og Felipe blir våre tre Ikke-EU spillere den kommende sesongen.

Det betyr at Nehuén Pérez (som heller ikke har et slikt visum) må ut. Han blir sannsynligvis lånt ut til Udinese.

Da går vi fra å ha 5 stoppere på 3 plasser til å ha 4 stoppere på 3 plasser. Kanskje er Francisco Montero tiltenkt en plass i troppen (selv om han ikke er registrert enda) og så blir det vel til at Kondogbia opererer som stopper den kommende sesongen slik at vi kan si at vi har 6 stykk.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Gratulerer med Cunha. Kan bli veldig bra,

Lezah

Legg inn av Lezah »

Zeki Çelik ryktes inn nuh, av selveste Fab-Rom. Litt for god til å ære back-up?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: fre aug 27, 2021 9:09 am Zeki Çelik ryktes inn nuh, av selveste Fab-Rom. Litt for god til å ære back-up?
Nja, njei. Vil vel ikke si det. Men hovedsaklig så bør vi se etter å få solgt enten Arias eller Vrsaljko heller enn å få inn en ny høyreback. Alle tre er jo i utgangspunktet landslagsbacker for sine respektive landslag, men Vrsaljko var skadet hele 2019 og 2020, mens Arias har vært skadet nesten hele 2019, 2020 og 2021.

Både Arias og Vrsaljko skal jo være gode nok til å være backups for Trippier den kommende sesongen, men samtidig så er det jo Trippier en spiller som vi nok må erstatte om to eller tre år. Jeg ville lent meg mot at man ikke trenger å kjøpe en høyreback denne sommeren. Ricard Sánchez kan komme inn hvis både førstevalget og andrevalget (og kanskje tredjevalget) er skadet/suspendert.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: ons aug 25, 2021 5:09 am Det betyr at Nehuén Pérez (som heller ikke har et slikt visum) må ut. Han blir sannsynligvis lånt ut til Udinese.
Da er N Pérez lånt ut. Det samme er tidligere nevnte Marcos Paulo, Ivo Grbic og Manu Sánchez.
Fra B-laget så er JM Sanabria, M Gómez, Borja Garcés, Germán Valera, Cedric og Ismael Gutiérrez lånt ut.
Kaptein Toni Moya har gått gratis til Alavés.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Thomas Lemar har vært kampens store spiller i førsteomgang.

Utrolig nok så står det 0-0 etter det som etter min mening har vært Atleti sin beste omgang sålangt denne sesongen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Vi stiller ikveld med det som var fjorårssesongens sterkeste ellever.

Jeg sier fjorårssesongen, siden det muligens blir De Paul heller enn Lemar utover i sesongen. Men hvis Lemar spiller slik som dette så går det ikke an å benke ham.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Vinner dere ligaen eller? Fck så digg det er.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Atlético skal ifølge agenten til Zeki Celik ha lagt inn et bud på ham nå.

Forstår lite av det, med mindre Atleti tror at Manchester United eller Arsenal kommer til å komme med et høyt bud.

Kanskje er det for å være klar i tilfellet Trippier blir løst fra kontrakten?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Santiago Arias er lånt ut til Granada, og med det så er vi ferdige med overganger for dette vinduet.

Vi spiller hovedsaklig med dette mannskapet:
1 keeper
3 midtstoppere
1 høyrevingback
1 venstrevingback
3 sentrale midtbanespillere
2 spisser/angrepsspillere

Dette er troppbredden:
2 keepere
4 midtstoppere
2 høyrevingbacker
2 venstrevingbacker
7 sentrale midtbanespillere
4 spisser/angrepsspillere

Vi er ikke langt unna dobbel dekning, men den balansen mellom stoppere og sentrale midtbanespillere er temmelig wack.
Hvis vi regner med Montero som stopper (ikke registrert enda) og Kondogbia som stopper heller enn som midtbanespiller så har vi 6 stoppere og 6 midtbanespillere. Er vel det jeg kommer til å gjøre når jeg kjører en oppdatering på depth-charten.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: fre aug 27, 2021 10:49 am Ricard Sánchez kan komme inn hvis både førstevalget og andrevalget (og kanskje tredjevalget) er skadet/suspendert.
Ricard Sánchez er pokker meg solgt til Granada. Så scratch det med at det ikke ble noe aktivitet på oss på siste dag av overgangsvinduet.

Chelsea prøver en siste gang på Saúl. Griezmann ønsker seg vekk fra Barcelona. Jeg har for første gang i vinduet lest seriøse nyheter om Sven Botman (ikke tilknyttet Atlético, men som mulig erstatter for Koundé i Sevilla - kommer ikke til å skje på så kort varsel.)

peraleks

Legg inn av peraleks »

Festmodus Jolla?


Hetfield

Legg inn av Hetfield »

peraleks skrev: tir aug 31, 2021 9:06 pm Festmodus Jolla?

En nyere tweet sier at han går for 40 mill euro når låneavtalen går ut, med en 1+1 års kontrakt i effekt deretter.

God deal for AM, katastrofe for Barca med et så stort verditap. Faens Bartomeu..

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

peraleks skrev: tir aug 31, 2021 9:06 pm Festmodus Jolla?

Jeg trodde vi kom til å ende på 2. eller 3. plass, men med La Ligas beste spiller inn så ender jo Atlético på klink 1. plass!!!

Festmodus ja! Synd med Saúl skal sies.

Atlético er også i den situasjonen at vi nå har fire spisser som alle er for gode til å benkes, samt en Matheus Cunha som vi senest for 7 dager siden betalte €30 mill for. Han burde vel blitt lånt ut når alt skjedde som det skjedde igår.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Dette er lagoppstillingen vår hvis vi starter med våre 11 beste menn:

Oblak
Giménez
Trippier - Llorente - Koke - De Paul - Carrasco
Griezmann - Félix - Correa
Suárez

Virker litt ubalansert. Tror ikke 1-5-4 formasjonen er kommet for å bli.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»