Atlético de Madrid - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Atlético de Madrid - Klubbtråd

Legg inn av Jolla »

Renan Lodi er blitt lånt ut. Reguilón er blitt lånt inn.

Carrasco er ryktet til Tottenham, men det virker ikke som om de er interesserte i å betale i nærheten av UKKen, så der er det vel bare til å si nei.

Carlos Soler ble det ikke noe av på Atlético tidligere i sommer. Nå virker det som om Luis Campos i PSG sender Paredes ut og henter Soler og Fabián Ruiz inn for å styrke midtbanen sin. For en mann han er. Det er kriminelt hvis Soler går til PSG for €21 mill. Han burde koste minst det dobbelte, og en rekke engelske klubber burde ha vært i kampen om ham.

Dette virker å bli troppen vår for sesongen:

Keepere:

1) Ivo Grbic
13) Jan Oblak

Forsvarsspillere:

2) José María Giménez (Midtstopper)
3) Sergio Reguilón (Vingback)
15) Stefan Savic (Midtstopper)
16) Nahuel Molina (Vingback)
18) Felipe (Midtstopper)
20) Axel Witsel (Midtstopper)
22) Mario Hermoso (Midtstopper)
23) Reinildo Mandava (Midtstopper)

Midtbanespillere:

4) Geoffrey Kondogbia (Sentral midt)
5) Rodrigo de Paul (Sentral midt)
6) Koke (Sentral midt)
11) Thomas Lemar (Sentral midt)
14) Marcos Llorente (Sentral midt / Vingback)
17) Saúl Ñiguéz (Vingback / Sentral midt)
21) Yannick Carrasco (Vingback)

Angrepsspillere:

7) João Félix
8) Antoine Griezmann
9) Matheus Cunha
10) Ángel Correa
19) Álvaro Morata


Det er 22 spillere, så teknisk sett to ellevere, men da må jeg trikse litt med Marcos Llorente for å få det til:

De elleve sterkeste:

Oblak
Giménez - Witsel - Reinildo
M Llorente - Kondogbia - Koke - Lemar - Carrasco
Griezmann - J Félix

Denne elleveren bør kunne ta 3. plassen. Molina er vel førstevalget som høyre vingback, men M Llorente kan argumenteres for å være førstevalg på midtbanen. Slik de spilte forrige sesong så bør jo Kondogbia starte. Griezmann er en innbytter for Atlético frem til Simeone og den finansielle avdelingen i klubben blir enige om hva de skal gjøre med Griezmann. Jeg og Simeone er i camp-Griezmann og mener at han er verdt de €40 millionene som man må betale hvis han spiller denne sesongen.

Backups:

Grbic
Savic - Felipe - Hermoso
Molina - de Paul - Saúl - Reguilón
Correa - Morata - Cunha

Denne elleveren bør kunne kjempe om EL-plass, men vil si at førsteelleveren til Villarreal, Real Sociedad og muligens også Real Betis er sterkere. Sevilla er en klubb i oppløsning.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ungdommene scoret nettopp 1-0 mot Porto.

Adrián Niño (#7) med målet.

Og så blir han byttet ut etterpå.


Laget vårt:

Alejandro Iturbe (03)
Álvaro Santamaría (04) - Daniel Martinez Moreno (04) - Ilias Kostis (03) - Javier Boñar (05)
Javier Díaz (06) - Aitor Gismera (04) - Fabián Urzain (04)
Adrián Niño (04) - Marcos Denia (04) - Julio Díaz (05)

Jorge San José (04), Salim El Jabari (04), Emmanuel Mbomio Angue (05), Abde Raihani (04) og Francisco Gómez (04) kom inn som innbyttere.

I forhold til Atlético sin policy så skal dette være året hvor 04-årgangen skal danne kjernen.
Atlético kom jo som kjent til semi-finalen forrige sesong. Iturbe, Kostis, Gismera og El Jabari var del av førstelaget i Youth League ifjor. Jeg tenker i utgangspunktet at Iturbe og Kostis vil bli erstattet etterhvert (De er bedre enn alternativene, men man prøver å ikke bruke karer født i 03.)

Lovende at Javier Díaz fikk sjansen fra start. Julio Díaz som spilte som venstre kant/ving er en spiller som kan minne endel om Sergio Diez som nok muligens kommer til å få litt spilletid på A-laget i år (blir i hvert fall endel kamper på benken.)

Nevi

Legg inn av Nevi »

Prøver meg på CL- fantasy. Spiller Reinildo, tror dere?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Nevi skrev: ons sep 07, 2022 6:15 pm Prøver meg på CL- fantasy. Spiller Reinildo, tror dere?
Jeg vil tippe på at Reinildo spiller, men han er en stopper.

Hvis du har lyst på et interessant tips så kommer nok Ivo Grbic til å stå i mål for Atlético.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Jolla skrev: ons sep 07, 2022 6:58 pm
Nevi skrev: ons sep 07, 2022 6:15 pm Prøver meg på CL- fantasy. Spiller Reinildo, tror dere?
Jeg vil tippe på at Reinildo spiller, men han er en stopper.

Hvis du har lyst på et interessant tips så kommer nok Ivo Grbic til å stå i mål for Atlético.
Jeg tok han inn istedenfor en som tok med seg tre poeng i går. Er ikke helt vanlige regler slik at man her kan ta inn folk fra benken som ikke har spilt enda.

Keeperen deres var klar for å steppe inn Courtois om han ikke hadde holdt nullen i går.

Beklager avsporing i tråden og lykke til i kveld.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Klare for kamp, gutta???

@Jolla hvem var det som fikk megahyllest før kamp?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Paulo Futre er på tribunen og mottar hyllest akkurat nå.

Ser ut som at det går relativt bra med ham.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: ons sep 07, 2022 8:54 pm Klare for kamp, gutta???

@Jolla hvem var det som fikk megahyllest før kamp?
Futre, som hadde et hjerteinfarkt for to uker siden.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Deilige nyheter at Oblak blir regnet som skadefri. Ikke bare med tanke på denne kampen men også til helgen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: ons sep 07, 2022 8:54 pm Paulo Futre er på tribunen og mottar hyllest akkurat nå.

Ser ut som at det går relativt bra med ham.
Kom inn i sendinga akkurat tidsnok til å ikke se hvem det var, veldig gode saker at det går bra.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Hva driver Hermoso med der da? Hjernedød involvering.

Oblak millimetre unna strafferedning.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lulz.

TWU

Legg inn av TWU »

Ok dag for familien Simeone i dag. Ville overtidsminutter i Madrid, og mål i CL-debuten for sønn.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: ons sep 07, 2022 10:55 pm Hva driver Hermoso med der da? Hjernedød involvering.

Oblak millimetre unna strafferedning.
Han prøver selvfølgelig ikke å være borti den med hånden. Han er litt ut av balanse (har kroppen bøyd bakover) og skal til å spurte. Dette er den naturlige bevegelsen med armen i en slik situasjon.

Det sagt så er det straffe etter regelboka, ettersom at det her var hånd som gikk mot ball.

Ifølge meg personlig så er det bortimot ingen hands i fotballen. Det som Luis Suárez gjorde mot Ghana er hands. 99% av det som blir dømt som hands ellers er etter min mening ikke hands.
Offside er jeg også uenig i håndhevingen av.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

HERREGUD SÅ GODT DET FØLTES NÅR GRIEZMANN SATT DEN HEADINGEN!

Vamos!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: ons sep 07, 2022 11:09 pm
Lew_Ashby skrev: ons sep 07, 2022 10:55 pm Hva driver Hermoso med der da? Hjernedød involvering.

Oblak millimetre unna strafferedning.
Han prøver selvfølgelig ikke å være borti den med hånden. Han er litt ut av balanse (har kroppen bøyd bakover) og skal til å spurte. Dette er den naturlige bevegelsen med armen i en slik situasjon.

Det sagt så er det straffe etter regelboka, ettersom at det her var hånd som gikk mot ball.

Ifølge meg personlig så er det bortimot ingen hands i fotballen. Det som Luis Suárez gjorde mot Ghana er hands. 99% av det som blir dømt som hands ellers er etter min mening ikke hands.
Offside er jeg også uenig i håndhevingen av.
Så bare med halvt øye, og så ut som det var refleks og ikke ubalanse som gjorde at han dyttet ballen bort med hånden. Men stoler selvsagt på at du som har nistirret på kampen har riktig.

Gratulerer med deilig seier! Få ting er gøyere enn det der som fotballfan.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Dette her er jo egentlig ganske utrolig

OptaJoe:

«90+ - Atlético Madrid vs Porto is only the second match in UEFA Champions League history to see three goals scored in the 90th minute or later (excluding extra-time), after Porto vs Atlético Madrid in December 2021. Mayhem.«

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Skjønner jo at det ikke har noe med taktikk å gjøre, men er ikke det dummeste i verden å bruke Griezmann utelukkende fra 60:01 og utover. Kommer voldsomt til sin rett i den rollen.

startelver

Legg inn av startelver »

Hvis du vil se høydepunktene i kampen er bare å vente til 90. minutt .

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

k9b skrev: tor sep 08, 2022 8:30 am Skjønner jo at det ikke har noe med taktikk å gjøre, men er ikke det dummeste i verden å bruke Griezmann utelukkende fra 60:01 og utover. Kommer voldsomt til sin rett i den rollen.
Money talks😅😅

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

k9b skrev: tor sep 08, 2022 8:30 am Skjønner jo at det ikke har noe med taktikk å gjøre, men er ikke det dummeste i verden å bruke Griezmann utelukkende fra 60:01 og utover. Kommer voldsomt til sin rett i den rollen.
Han er Atléticos beste spiller etter min mening. Hadde vært klink i startelleveren hvis det finansielle departementet ikke hadde hatt sine fingre med i spillet.

Men Diego Simeone er en klubb-mann som han selv sier.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Jolla skrev: tor sep 08, 2022 3:11 pm
k9b skrev: tor sep 08, 2022 8:30 am Skjønner jo at det ikke har noe med taktikk å gjøre, men er ikke det dummeste i verden å bruke Griezmann utelukkende fra 60:01 og utover. Kommer voldsomt til sin rett i den rollen.
Han er Atléticos beste spiller etter min mening. Hadde vært klink i startelleveren hvis det finansielle departementet hadde hatt sine fingre med i spillet.

Men Diego Simeone er en klubb-mann som han selv sier.
Ja, men mitt poeng er at det er et litt spennende taktisk aspekt med det også. Å få inn en spiller som Griezmann utelukkende for de siste 30 er en nokså herlig ressurs.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ángel Correa scorer SELVFØLGELIG når han får sjansen fra start. Det er temmelig sykt å tenke på at han ikke er et førstevalg, sier noe om styrken vår i akkurat det leddet.

Nydelig opprulling. Nydelig angrep.

Celta Vigo har vært meget farlige så langt skal sies. 3 store / relativt store sjanser så langt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

CV gir seg ikke uten kamp her, de ser bra ut.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: lør sep 10, 2022 9:17 pm CV gir seg ikke uten kamp her, de ser bra ut.
Hvor høyt tror du at vi havner på tabellen i år?

Kan vi ha en supersesong og ende helt oppe på 3. plass, eller tror du at sesongen blir mer middels og vi kun ender på 3. plass?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: lør sep 10, 2022 9:24 pm
Lezah skrev: lør sep 10, 2022 9:17 pm CV gir seg ikke uten kamp her, de ser bra ut.
Hvor høyt tror du at vi havner på tabellen i år?

Kan vi ha en supersesong og ende helt oppe på 3. plass, eller tror du at sesongen blir mer middels og vi kun ender på 3. plass?
Alt mellom 3. og 3.plass tror jeg er innafor. Topp tre men utenfor topp 2, i all fall.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det er faktisk bare litt tull også.

Det er stor forskjell på å ende på tredjeplass med 80 poeng, kun 3 poeng bak Real Madrid og kun 8 poeng bak Barcelona, og det å ende opp på 3. plass med 70 poeng, kun 3 poeng over Villarreal/Real Sociedad og med hele 13 poeng opp til nummer to.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Núñez altså.

Enten så skaller han ned folk i Premier League, eller så setter han en stempling på spillere i La Liga.

Makan.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

La Liga uten Barcelona og Real Madrid de siste 20 årene:

02/03: Real Sociedad ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 2. plass bak Real Madrid.
03/04: Valencia ble La Liga-mester. Faktisk posisjon: 1. plass foran Barcelona.
04/05: Villarreal ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 3. plass bak Barcelona og Real Madrid.
05/06: Valencia ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 3. plass bak Barcelona og Real Madrid.
06/07: Sevilla ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 3. plass bak Real Madrid og Barcelona.
07/08: Villarreal ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 2. plass bak Real Madrid.
08/09: Sevilla ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 3. plass bak Barcelona og Real Madrid.
09/10: Valencia ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 3. plass bak Barcelona og Real Madrid.
10/11: Valencia ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 3. plass bak Barcelona og Real Madrid.
11/12: Valencia ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 3. plass bak Real Madrid og Barcelona.
12/13: Atlético Madrid ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 3. plass bak Barcelona og Real Madrid.
13/14: Atlético Madrid ble La Liga-mester. Faktisk posisjon: 1. plass foran Barcelona.
14/15: Atlético Madrid ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 3. plass bak Barcelona og Real Madrid.
15/16: Atlético Madrid ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 3. plass bak Barcelona og Real Madrid.
16/17: Atlético Madrid ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 3. plass bak Real Madrid og Barcelona.
17/18: Atlético Madrid ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 2. plass bak Barcelona.
18/19: Atlético Madrid ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 2. plass bak Barcelona.
19/20: Atlético Madrid ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 3. plass bak Real Madrid og Barcelona.
20/21: Atlético Madrid ble La Liga-mester. Faktisk posisjon: 1. plass foran Real Madrid.
21/22: Atlético Madrid ville vært La Liga-mester. Faktisk posisjon: 3. plass bak Real Madrid og Barcelona.

Diego Simeone ville altså ifølge dette ha hatt 10 strake i en slik verden etter å ha tatt over en middelhavsfarer i desember 2011.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: lør sep 10, 2022 10:01 pm La Liga uten Barcelona og Real Madrid de siste 20 årene:
Aka "Utopia".

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»