Atlético de Madrid - Klubbtråd

Svar
Lezah

Re: Atlético de Madrid - Klubbtråd

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: tor jan 27, 2022 3:55 am

Det er absolutt ikke den løsningen jeg selv hadde gått for, men Wass kan jo minne om en dårligere utgave av Juanfran i spillestilen.
Alder, kvalitet...jeg ser ikke helt denne, personlig. Det er vel mest en slags nødløsning nå inntil mn kan få på plass noe ordentlig i sommer. Mener som sagt at AM kunne gjort lurt i å sike til seg en Bosman-forsvarer.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Matías Arezo og Julián Álvarez ble begge kjøpt igår av henholdsvis Granada og Manchester City.

Så da kan de potensielle signeringene strykes fra blokka. Facundo Torres har som har dratt til Orlando City kan også nevnes for folk som er glade i uruguayanere (Hei knib!)

peraleks

Legg inn av peraleks »

Spennende kamp mellom AM og Barcelona nå, taperen er mest sannsynlig helt ute av tittelkampen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Meget spesielt utligningsmål fra Alba, dry start på denne kampen.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Morsom start.

Målet til Alba er jo helt vilt

Lezah

Legg inn av Lezah »

Oblak har slått meg som stødigere i hine, hårde dager.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Skjønner ikke hvorfor Cholo går fra 4-5-1 til 4-4-2 rett etter at de scorer, AM virket langt bedre før formasjonsendringen, Felix har knapt hatt ballen etter endringen på formasjon.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Simeone på sokkel i år

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Sesongen fortsetter i samme spor.

SÅNN GÅR NO DAGAN!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: søn feb 06, 2022 6:15 pm Sesongen fortsetter i samme spor.

SÅNN GÅR NO DAGAN!
Nå leder faen meg Levante i Madrid. Dette er rare tider.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

DRAMA

Lezah

Legg inn av Lezah »

Sykt, kunne ikke Correa fort fått gult for å løpe i dommeren etter annulleringen?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Da får vi vel gjøre oss klare til Champions League-kveld.

Snakke minst mulig om hva som har foregått i Madrid i kveld.

startelver

Legg inn av startelver »

Hva er det dere driver med? Taper mot det absolutte bunnlaget Levante ? Blir ikke noe CL-fotball av dette.

startelver

Legg inn av startelver »

Ale skrev: ons feb 16, 2022 9:04 pm United kommer til å rundpule Atletico.
Det er faktisk ikke umulig.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Tenk at Manchester United faktisk går inn som favoritter i dette oppgjøret her.

Lezah

Legg inn av Lezah »

ElGuaje skrev: ons feb 16, 2022 9:08 pm Tenk at Manchester United faktisk går inn som favoritter i dette oppgjøret her.
Tenker en del her må legge fra seg crack-pipa litt nå. AM tar dette på rutine og faenskap. Og struktur.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Lezah skrev: ons feb 16, 2022 9:11 pm
ElGuaje skrev: ons feb 16, 2022 9:08 pm Tenk at Manchester United faktisk går inn som favoritter i dette oppgjøret her.
Tenker en del her må legge fra seg crack-pipa litt nå. AM tar dette på rutine og faenskap. Og struktur.
Hvilken struktur?

Lezah

Legg inn av Lezah »

ElGuaje skrev: ons feb 16, 2022 9:25 pm
Lezah skrev: ons feb 16, 2022 9:11 pm
ElGuaje skrev: ons feb 16, 2022 9:08 pm Tenk at Manchester United faktisk går inn som favoritter i dette oppgjøret her.
Tenker en del her må legge fra seg crack-pipa litt nå. AM tar dette på rutine og faenskap. Og struktur.
Hvilken struktur?
Den latente.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Simeone har mistet grepet. De holder jo aldri nullen lengre. Hva er det som skjer?!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Brannfakkel:

Atlético overpresterte resultatsmessig forrige sesong i forhold til spillet som ble vist på banen. Atlético underpresterer resultatsmessig denne sesongen i forhold til spillet som blir vist på banen.
Atlético som lag spiller bortimot like godt som vi gjorde forrige sesong (bortsett fra Oblak og Suárez).

Det er etter min mening ingen krise i Atlético. Det er ikke nødvendig å stille spørsmålet "hva har skjedd med Atlético?!", for jeg tror at svaret kan være så enkelt som at Atlético ikke er så gode som folk kanskje trodde forrige sesong, og Atlético er bedre enn det folk tror denne sesongen.

Neste sesong er det blanke ark og fargestifter, og ut ifra spill og spillerstall så ser jeg ikke på Real Madrid som nevneverdig bedre enn Barcelona og Atlético Madrid hvis sesongen hadde startet fra scratch nå.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: ons feb 16, 2022 9:39 pm Brannfakkel:

Atlético overpresterte resultatsmessig forrige sesong i forhold til spillet som ble vist på banen. Atlético underpresterer resultatsmessig denne sesongen i forhold til spillet som blir vist på banen.
Atlético som lag spiller bortimot like godt som vi gjorde forrige sesong (bortsett fra Oblak og Suárez).

Det er etter min mening ingen krise i Atlético. Det er ikke nødvendig å stille spørsmålet "hva har skjedd med Atlético?!", for jeg tror at svaret kan være så enkelt som at Atlético ikke er så gode som folk kanskje trodde forrige sesong, og Atlético er bedre enn det folk tror denne sesongen.
Passer med mitt inntrykk. Jeg ser ikke alle AMs kamper, men de gangene jeg har sett dem og de har gått på trynet, så føler jeg totalt sett at det ikke bestandig er "fortjent". Litt slurv her og der som fører til mål imot etc (I can relate, vi roter til kamper normale lag hadde vunnet 3/4-0). Man kan off-perioder, til og med off-sesonger, og på den andre siden perioder og sesonger med mer flyt. Selv Simeones AM, tydeligvis. Fort gjort å bli revet med når man er vant til et knallhardt kollektiv med forsvar og keeper i øverste sjikt som nå slipper inn mål de ikke har gjort før. Går seg nok til, særlig med (som vi vel snakket om en gang) en forsvarer eller to inn.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: tor feb 17, 2022 11:56 am Fort gjort å bli revet med når man er vant til et knallhardt kollektiv med forsvar og keeper i øverste sjikt som nå slipper inn mål de ikke har gjort før.
Jeg hører at folk snakker om at Atlético har tapt seg så veldig defensivt.
Det stemmer absolutt at Atlético ikke lenger er den defensive bautaen som man så i perioden rundt 13/14-15/16 når Atlético lå med to flate defensive firere med en midtbanefirer bestående av Gabi, Koke, Saúl og Tiago/Partey foran typer som Juanfran, Filipe Luis, Godín, Giménez og Miranda/L Hernández. Men dette har jo på mange måter vært et bevisst valg, og folk har jo oppfordret Simeone til å bygge et lag som i større grad klarer å få til ting offensivt.
Derimot så synes jeg ikke at de underliggende tallene backer opp en mening om at Atlético plutselig denne sesongen har glemt hvordan man skal forsvare seg, eller at man slipper til for mange skudd eller at man lar motstanderen komme til for mange sjanser.

Jeg skal nå liste opp litt tørre tall, og statistikk for sært interesserte.

Bilde

Alle tall hentet fra understat.com

Dette forteller selvfølgelig ikke hele historien, men det synes jeg ikke at antall mål vi faktisk har sluppet inn hver sesong forteller heller. Det vi kan se er at Atlético har stått høyere de to siste sesongene. Man slipper til færre skudd og sjanser enn det man gjorde i sesongene i forveien, men på den bekostning at sjansene blir noe større. Atlético slipper faktisk til færre skudd denne sesongen enn man gjorde i den beste defensive sesongen vi har hatt (15/16). Jeg valgte å dra statistikken tilbake til nettopp denne sesongen, siden den var ganske sensasjonell med kun 18 innslupne på 38 kamper.

Det at Atlético allerede har gitt bort 6 straffer (og sluppet inn 5) kontra fjorårssesongen hvor man ga bort 4 straffer (og Oblak kun slapp inn 1) iløpet av hele sesongen har endel å si.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Bare for å kjøre sammenligningen, så er dette statistikken til Real Madrid denne sesongen når det kommer til de samme parameterne:

Bilde

Skuddene de slipper til er i snitt like farlige (en xG på 0,096) som Atlético. De slipper i snitt til mer enn 2,5 flere skudd per kamp. De lar motstander ha flere flere pasninger innenfor farlig område.
Real Madrid har sluppet inn 20 mål. Atlético har sluppet inn 34.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Hva pokker er det skuddet der?! Sykehus.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Disse tidlige målene altså. Det føles uvant, men vi har jo sett at det ikke nødvendigvis betyr så mye for resten av kampen.

Uten at jeg har lyst til å være for pessimistisk så kan det jo være at det blir vårt eneste mål denne kampen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Correa er også skadet. Håper han blir byttet ut.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ekstremt stygg kamp, med kynisme ut rassen fra Atlético.

Skulle absolutt ikke hatt 3 poeng i kveld.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ale skrev: ons mar 16, 2022 12:24 pm Takk for kampene, bra spilt. Over to oppgjør så viste det seg å være klasseforskjell. Lykke til videre i Champions League.
Klasseforskjell er vel å dra det litt langt, to greit matchede lag som begge kunne ha gått videre (og som begge taper mot Manchester City og Bayern München).

Men takk for kampen Ale.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lat oss snakke om andre lag enn Atlético Madrid.

Nemlig Atlético Madrid B og Atlético Madrid Juvenil! Atlético Madrid B er jo et andre lag (høhø)!

Atlético Madrid B rykket som kjent ned fra Segunda B forrige sesong (lol) etter å ha vært veldig nære opprykk i sesongene i forveien. Så skal det sies at det var veldig lett å rykke ned fra Segunda B ettersom at ligasystemet i Spania ble lagt litt om.
Uansett, B-laget vårt ligger på en nokså trygg 1. plass i en Madrid-liga som vel må sies å holde ganske begredelig nivå i RFEF Tercera. Bortimot hele den lovende gjengen fra Atleti B har blitt lånt ut eller solgt, og den gjengen som er igjen kommer nok ikke til å gjøre det så veldig imponerende i RFEF Segunda når de (eventuelt) rykker opp. Det skal sies at i 2022 så kan man spore en bedring, og systemet med 3-5-2 virker å ha satt seg. Det skal sies at det er et par 02-årganger som har noe talent å vise til, så de ser man nok mer av neste sesong i RFEF Segunda, jeg snakker hovedsaklig om Giuliano Simeone, Carlos Martín og Alberto Moreno (og 01-eren Marco Moreno). Men når det kommer til hvem jeg ser for meg at skal spille i RFEF Segunda hvis det ikke er de spillerne som rykker opp så er svaret at det er...

ATLÉTICO MADRID JUVENIL!
Atlético Madrid Juvenil er en gjeng med spillere født i 2003 som jeg er blitt ganske så imponert over. Laget spiller en 3-5-2 som minner VELDIG om A-laget. Ricardo García (trener) og Fernando Torres (assistent) har satt en bortimot fast ellever som jobber knallhardt som et defensivt kollektiv. Diego Simeone må være stolt over det han ser på treningsanlegget i Alcalá de Henares.
Juvenil-laget startet sesongen med 3-1-2 på de første 6 kampene, men etter det så har laget gått 25-2-2 på de resterende 29 kampene de har spilt. 20 smultringer har det også blitt på de 29 kampene, og en målforskjell på 65-12.
Juvenil-laget leder ligaen foran Real Madrid når det gjenstår 9 kamper av serien. I UEFA Youth League så er Atlético Madrid i semi-finalen etter å ha slått ut Real Madrid og Borussia Dortmund. I den spanske juniorcupen så er Atlético Madrid Juvenil i kvartfinalen, og har dermed fortsatt sjansen til å ta trippelen!

1: GK Alejandro Iturbe
2: RWB Sergio Diez
4: CB Ibra Camara
5: CB David Navarro (C)
3: CB Ilias Kostis
11: LWB Adrián Corral
8: RCM Pablo Barrios
6: LCM Aitor Gismera
10: CAM Javier Currás
7: ST Salim El Jabari
9: ST Carlos Martín

Er gjengen som har spilt i UEFA Youth League mot Hajduk Split, Real Madrid og Borussia Dortmund denne våren. Hvis jeg skal nevne et par så vil jeg trekke frem disse:
Keeper Iturbe som er en meget habil herremann mellom stengene. I skikkelig Atléticostil så er han en matchvinner bak der.
Midtstopperne Ibra Camara og kaptein David Navarro jobber veldig bra sammen. Camara har en herlig fysikk og Navarro har en herlig teknikk.
Adrián Corral snakket jeg om forrige sesong. Da spilte han stopper for Atlético B som 17-åring. Nå fosser han ned langs venstrekanten som Renan Lodi gjør på A-laget. Virker å være en skikkelig potet slik som Saúl.
Pablo Barrios har blitt hentet fra Real Madrid, og er en lovende boks-til-boks spiller som kan bringe x-faktoren.
Javier Currás er stjernen på laget. Javi Serrano er jo EGENTLIG stjernen på laget i denne playmaker-rollen, men ettersom at Serrano bortimot er tatt opp til A-laget og har tilbrakt året på benken til Simeone så har Currás fått muligheten til å skinne, og det har han gjort.
Carlos Martín spiller for det meste for Atlético Madrid B, og ikke for Juvenil, men han har vært med Juvenil i Europa.

UEFA Youth League avsluttes i Nyom mellom 22. og 25. april. Det står mellom Atlético Madrid, RB Salzburg, Juventus og ...så vet vi ikke helt hvilket lag som blir det 4. Sannsynligvis enten Benfica eller Sporting CP.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»