Atlético de Madrid - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Atlético de Madrid - Klubbtråd

Legg inn av Jolla »

Det er mange Atletisupportere som har funnet frem repet i tilfelle den overgangen skjer ja.

Er det noe vi skal bruke vårt svært begrensede lønningsbudsjett på så må det vel være en 37 år gammel spiss. Høres smart ut.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: søn jul 24, 2022 4:12 pm
Er det noe vi skal bruke vårt svært begrensede lønningsbudsjett på så må det vel være en 37 år gammel spiss. Høres smart ut.
APropos spisser: Hva skjer fremover med Grisen? Har ikke satt meg kjempegodt inn i opplegget, men husker jeg ikke feil har han

1. Ikke vært kjempegod for dere post-retur?
2. AM betaler vel mye av lønna hans, som er "helt grei" selv om det ikke er det han fikk i Barca?
3. Han er på et lån med opsjon på ytterligere et år, men ikke noen forpliktelse til å kjøpe ham i 2023?

Med LS ut er det kanskje lite sannsynlig at man vil droppe AG også, men dere har jo en enorm evne til å finne spissjuveler, så ser du for deg AG som en viktig mann denne sesongen?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Antoine Griezmann og João Félix er tiltenkt som førstevalg på spissplass de kommende sesongene, gitt at de er skadefrie.

Atlético har ham på lån ut denne sesongen, og hvis han spiller 50%(?) av kampene så er Atleti forpliktet til å kjøpe ham for €40 mill (som er et røverkjøp).

Fantastisk spiller, så jeg synes ikke at det er så ekstremt bekymringsverdig at han ikke har spilt seg helt varm eller fått selvtilliten helt tilbake. Folk klager på at han er gammel, men jeg tenker han kommer til å være steingod de neste tre sesongene (jeg liker karen, shoot me.)

startelver

Legg inn av startelver »

Kommer alle stjernene til Oslo til helgen ?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det begynner å se noe mer lyst ut med tanke på å komme oss under lønnstaket nå.

Vitolo har blitt lånt ut for resten av sin kontrakt. Las Palmas hjelper oss med å betale halve lønnen hans. Største floppen i Atléticos historie.

Juventus og Allegri står på at de har lyst på Morata på et nytt lån. Virker å være villige til å betale hele lønnen hans, men ikke noen enighet angående sum. Føler at det er over 50% at han blir lånt ut.

Saúl er så smått begynt å bli ryktet til AS Roma og Mourinho. Det første seriøse ryktet etter min mening (resten har vært tull).

Molina er vel bekreftet, men har ikke signert enda.

Det har vært noen små rykter rundt Azpilicueta og Emerson Royal. Tror ikke det blir noe av noen av dem ettersom at man nå har Molina som førstevalg på høyreback (og Wass/Llorente som backup).

En kar jeg kunne tenkt meg (som tidligere ble linket, og som ikke helt har kommet til sin rett der han er) er Spurs sin Davinson Sánchez

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

startelver skrev: søn jul 24, 2022 6:50 pm Kommer alle stjernene til Oslo til helgen ?
De som ikke er skadet skal komme. Ingen Félix eller Giménez.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Igår så spilte vi endelig vår første vennskapskamp for sesongen når vi møtte Numancia i den årlige Jesús Gil y Gil memorial-kampen. Den første vennskapskampen av fire stykk som vi skal spille. Etter dette så skal vi møte Manchester United, Juventus og Cádiz.

Det var en rolig og kontrollert kamp som endte 4-0. Det høres kanskje ut som om mange mål, men tre av dem kom på cornere, og Numancia gjorde ikke mange forsøk på å gjøre annet enn å ligge i forsvar.

Vi stilte med to ulike lag i kampen, med 3-5-2 i førsteomgang (Wass og Carrasco på vingbackene) og mer 4-4-2 i andreomgangen, men da med en noe forskjøvet 4-4-2 hvor det var enkelt å ha 5 bak hvis nødvendig. Marcos Llorente var langs høyresiden (og trakk innover) mens Roro (Rodrigo Riquelme) nærmest opererte som en ving på den motsatte siden.

Morata startet kampen på topp, men hadde færrest touch, null skudd og dårligst pasningssikkerhet for Atlético kampen igjennom - og det inkluderer at 3. keeper Antonio Gomis kom inn som innbytter 18 minutter før slutt, han ble plassert på midtbanen og var iført Felipe sin trøye (siden han ikke hadde en utespillertrøye.)

Ellers gjorde fansen sin beskjed klar til Diego Simeone (eller rettere sagt ledelsen i klubben):


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Giménez virker skadefri, så han er forventet mot Manchester United.

Jeg vil tippe på at det blir bytte av hele laget enten ved halvtid eller etter 60 minutter, men hvis man skal ha en førsteellever per 28.07.22 (og da tenker jeg altså hvem som virker best i form fysisk i pre-season) så vil nok den være noe slikt som dette:

Oblak
Savic - Giménez - Reinildo
Wass - M. Llorente - Witsel - Koke - Carrasco
Correa - Griezmann

Mulig at det blir Renan Lodi istedenfor Wass, og dermed Carrasco enten på høyresiden eller at laget stiller mer 3-4-3 (som kanskje kan se ut som en 4-4-2.)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Samuel Lino drar på lån til Valencia.

Enkelte rapporter går mot at Álvaro Morata blir i Atlético neste sesong, mens det er Saúl som muligens drar til Juventus for å dekke over skaden til Pogba.

Ellers ikke mye å melde.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jaggu er João Félix også med på turen til Norge.


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Godgjengen på besøk!


startelver

Legg inn av startelver »

Ja får vel holde med Atletico for en gangs skyld i dag :D

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enrique Cerezo uttalte under presentasjonen til Nahuel Molina at Atlético var ferdige med kjøp for sommeren.

Jeg tror på ham, så lenge det ikke er en eller annen spiller som må erstattes. Det jobbes med å selge/låne ut Morata og Saúl, men ellers virker det ikke som om noen av førstelagsspillerne våre blir jaktet av noen andre store klubber.

Det sagt så har vi det samme problemet som jeg har jamret om de siste 3 sesongene. Midtforsvaret vårt står virkelig ikke i stil til bredden og kvaliteten vi kan vise til i resten av laget.


Vi har Giménez og Savic som begge kan sies å holde høyt nivå. Så har vi Mario Hermoso som er noe under dem defensivt, men som er god teknisk og en fin kar på venstre stopperplass som noen som kan spille ut ballen. Men ettersom at alle tre er såpass mye skadet så betyr det at vi må ta en nøye titt på backupene. Felipe er den eneste andre spilleren i klubben som er en naturlig midtstopper. Han har blitt betydelig mer ræv den siste sesongen, har vært skadet iløpet av sommeren og har dermed ikke det samme treningsgrunnlaget som de fleste andre. Ellers så har vi venstrebacken Reinildo som virker tiltenkt å være førstevalg på stopperplass i år (ettersom at han i det minste er stabil) og så har vi karer som Kondogbia, Witsel, Wass og muligens Saúl som kan vikariere der.

I kampen mot Manchester United så kom problemet godt frem når Reinildo måtte spille hele kampen (siden man ikke hadde noen å bytte ham med) og endte kampen med å spille i midtforsvaret sammen med Axel Witsel og Daniel Wass. Altså én venstreback, én høyrekant og én sentral midtbanespiller var de som spilte foran Oblak (jada, jada, jeg vet at jeg snart må begynne å regne Reinildo som en stopper, siden det er det han spiller i 90% av kampene sine for Atleti.)



Angående Saúl så ville det ikke vært noe i hele verden som ville vært så perfekt som hvis han denne sesongen etablerte seg som et førstevalg på stopperplass og viste seg å være SYKT god der. DET ville jo faktisk vært som en ny signering samtidig som at Atletigutten blir fast på laget igjen. Win-win.
Tror ikke Simeone har ham tiltenkt på stopperplass dessverre. Litt tvilsom til at han hadde trivdes der eller strålt heller.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

To gode nyheter de siste dagene:

Roro Riquelme har forlenget kontrakten sin til 2028 og går på lån til Girona hvor han kommer til å spille med Yangel Herrera som også skal til Girona denne sesongen. Det blir La Liga-fotball på Roro denne sesongen.

Sergio Camello har forlenget kontrakten sin til 2026 og går på lån til Rayo Vallecano. Camello var muligens den beste unge spissen i Segunda forrige sesong, og får i likhet med Roro prøve seg i La Liga denne sesongen.

De er henholdsvis 22 og 21 år gamle, så de bør ta nivået hvis de skal ha en fremtid i en storklubb. Manu Sánchez skal som kjent tilbringe ytterligere én sesong i Osasuna, og har allerede vist at han holder La Liga-nivå etter min mening.
Samuel Lino er i Valencia, så han skal forhåpentligvis også få endel minutter i La Liga denne sesongen.
Mollejo og Giuliano Simeone har dratt til Zaragoza for å spille Segunda der i sesongen som kommer. Håper de gjør det sterkt nok til at de kan leies ut til La Liga neste sesong.
Borja Garcés er på lån i Tenerife neste sesong.

Vrsaljko har blitt sendt gratis til Olympiakos. Klubben ser etter klubb for Arias også. Molina, Wass og Llorente (og Sergio Diez fra B-laget) er nok dekning.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det går altså mer og mer mot at Simeone er innstilt på å ha Álvaro Morata i troppen.

Iløpet av pre-season så virker det som man begynner å prøve ut en 3-4-3 eller en veldig skjev 4-3-3 formasjon. Da altså med João Félix og Griezmann på kantene og Morata på topp. Hvis dette blir en trio vi kommer til å se, så vil jo det å ha fem spisser/angrepsspillere gjøre mer mening. Samtidig så virker det som om det da er Carrasco sin plass i laget Morata overtar, som jo ikke akkurat er en forsterkning.

Kampen mot Juventus på søndag må allikevel kunne sies å ha vært en overkjøring. Faktisk kjørte Atlético mer over Juventus enn Numancia og Cádiz. Det var mye flott spill fra Atlético, selv om Juventus gjorde det relativt enkelt gjennom å ikke virke å ha kreftene til å løpe hjemover når Atlético kontret. Álvaro Morata scoret et hattrick, og var generelt frisk (og veldig rask). Han fortsette derimot med å gjøre det han har gjort i hele karrieren, med å være en bakromsspiss som lever på offsidegrensen (eller helst over). Dette er ikke akkurat min favorittstil.

De fire oppkjøringskampene våre har dermed endt som følger:

Atlético 4 - 0 Numancia
Atlético 1 - 0 Manchester United
Atlético 4 - 1 Cádiz
Atlético 4 - 0 Juventus

og altså 13 - 1 i målforskjell.

Er det mulig å lese noe særlig ut ifra dominansen som en pekepinn på hvordan sesongen kommer til å gå? Næhh. Det er vennskapskamper, og har lite å si annet enn at man kan se hvilke systemer og kombinasjoner som fungerer, og hvilke som ikke fungerer. De viktigste tingene som har fungert er at Morata har fungert sammen med Félix og Griezmann, at samarbeidet mellom Molina og Llorente KAN fungere noe lignende det man så mellom Trippier og Llorente (noe ønsketenkning kanskje) samt at Witsel fungerer bra som stopper hvis nødvendig.

Stopperproblematikken fortsatte å vise seg også i denne kampen. Man startet med Savic, Witsel og Reinildo som stoppere, og endte kampen med Kondogbia, Witsel og Hermoso som stoppere. Hvis Simeone faktisk hovedsaklig har tenkt til å bruke Witsel som stopper denne sesongen, og det var det han ble hentet for, så ser det litt lysere ut. Witsel har mistet noe av snerten og farten sin etter at han røk akillesen i Dortmund, så da kan det jo være at han passer bedre som stopper enn som midtbanespiller i Simeone sitt system.
Med tanke på at man nå har åtte sentrale midtbanespillere på tre plasser, eller kanskje til og med kun to plasser i enkelte kamper, gjør jo at det er en fordel med tanke på spilletid hvis Kondogbia og kanskje også Saúl får seg noen kamper som stopper. Men Saúl virker helst å være en kandidat på venstrekanten for Simeone, og stiller muligens ganske likt med Renan Lodi i prioriteringsrekken i den posisjonen. Da altså bak Carrasco.

Ellers så har man tydeligvis klart å holde oss under lønnstaket med tanke på FFP. Alle spillerne i førstelaget er blitt registrerte og godkjente av La Liga. Felipe kunne det se ut som at skulle bli utelatt, ettersom at han for det første ikke er god nok og for det andre har en kontrakt som i utgangspunktet går ut neste sommer, men som blir forlenget med ett år hvis han tar del i mer enn 25% av kampene denne sesongen (en forlengelse jeg ikke tror Atlético er interesserte i.) Han har allikevel blitt registrert, og det ser ikke ut som om noen er interesserte i å kjøp ham, så da får håpet mitt være at han ikke spiller noe særlig.

Neste sommer så MÅ det bli noen omveltninger i laget.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ellers er vi (og Real Madrid) ute etter å signere Bayer Leverkusen sitt spisstalent Iker Bravo (keepernavn det der altså.)

Han virker tiltenkt i ungdomsakademiet / B-laget for begge Madrid-klubbene. Tenkte jeg bare skulle nevne det.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Når man sammenligner med Bundesligalagene fremstår Atletico Madrid alltid som den fremhevede og suksessfulle part. Som jeg syns er berettiget.

Den engelske ligaen er så patetisk at en mister direkte hjerneceller, mens den tyske er så lame at jeg smiler stille og kortvarig og velger å ikke tro.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Så at City egentlig har vært litt keene på Lodi, men ble/blir visst ikke noe av.

Lezah

Legg inn av Lezah »


TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Feelsocl skrev: tor aug 11, 2022 8:02 pm Når man sammenligner med Bundesligalagene fremstår Atletico Madrid alltid som den fremhevede og suksessfulle part. Som jeg syns er berettiget.

Den engelske ligaen er så patetisk at en mister direkte hjerneceller, mens den tyske er så lame at jeg smiler stille og kortvarig og velger å ikke tro.
Dette skjønte jeg ingenting av...

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

TommyCowan2 skrev: fre aug 12, 2022 11:25 am
Feelsocl skrev: tor aug 11, 2022 8:02 pm Når man sammenligner med Bundesligalagene fremstår Atletico Madrid alltid som den fremhevede og suksessfulle part. Som jeg syns er berettiget.

Den engelske ligaen er så patetisk at en mister direkte hjerneceller, mens den tyske er så lame at jeg smiler stille og kortvarig og velger å ikke tro.
Dette skjønte jeg ingenting av...
Milliarder av pund engelske PL-"tilhengere" slenger av for å entre stadion. Hvor ofte garanterer klubbeiere at -dersom laget ikke spiller teknisk ball...ja,da garanteres nye eiere neste sesong. Fordi isåfall har vi mislyktes.- Nå er disse eierne oppegående på business, og har kommet en vei på sin ferd.
Engelske fans derimot har aldri kommet lenger enn sine falleferdige bosteder. De kan ingenting om sporten. De stiller mindre enn 1% krav. Er disse som skjønner ingenting

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Deilig start på sesongen med et Barcelona som går på poengtap. Da må vi bare gjøre jobben mot Getafe, så er vi foran til å begynne med.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: søn aug 14, 2022 12:12 am Deilig start på sesongen med et Barcelona som går på poengtap. Da må vi bare gjøre jobben mot Getafe, så er vi foran til å begynne med.
De kunne fort tapt også, mye rart i går.

(Kunne vunnet greit også, men pytt)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lagoppstillingen:

Oblak
Savic - Witsel - Reinildo
Molina - M Llorente - Koke - Lemar - Saúl
Félix - Morata

Jeg ser kampen fra start nå - har kommer til 12. minutt i kampen. Deilig å se Witsel så komfortabel som den sentrale midtstopperen. Deilig å se Llorente, Koke og Lemar være den sentrale treeren som i gullsesongen. Deilig å se at Saúl får tillit som venstre vingback. Satser på at Carrasco kommer inn her når det er slitne bein og slitne kropper.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Goooooool Morata! Lemar til Saúl til Félix og til Morata med et raskt pasningsspill på liten flate. Skyter mens han fortsatt er temmelig langt fra mål, men Morata plasserer ballen hardt og kontant nede til venstre.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Dommeren hater gule kort eller?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Da har vi scoret både 2- og 3-0. João Félix med målgivende pasning på samtlige mål. To mål til Morata, ett til Griezmann. Ingen av sjansene er spesielt store. 2-0 scoringen kom fra skrå vinkel, mens Griezmann også skjøt fra utenfor 16-meter når han satte inn 3-0.
Således vil jeg si at man har vært ganske heldige med å ha tre mål her. Også heldige som ikke har sluppet inn enda. Getafe hadde et skudd som landet oppå tverrligger i sluttminuttene av første omgang, og har også hatt to relativt greie sjanser i andreomgang mot et Atlético som har stått temmelig høyt mens vi har hatt ballen.

Veldig gledelig at Morata, João Félix og Griezmann alle har kommet igang med målpoeng.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Carrasco inn for Saúl er den eneste endringen.

Oblak
Savic - Witsel - Reinildo
Molina - Llorente - Koke - Lemar - Carrasco
Morata - Félix

Digger den midtbanefemmeren. Félix er fantastisk. Witsel virker som han faktisk er den midtstopperstjernen som jeg hadde håpt at Atlético skulle kjøpe. Med tanke på Giménez sine skadeproblemer, og hvis disse fortsetter (samtidig som Witsel ikke blir skadet) så kan det godt være at Witsel(!) ender opp med å være vår beste stopper siden Godín sin tid.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Morata starter kampen med to forrykende touch!

Én flikk, én halvpiruett, én volley rett i brystkassa på Rulli.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fin 1.omgang.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»