Atlético de Madrid - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Atlético de Madrid - Klubbtråd

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: søn sep 18, 2022 8:46 pm Grisen starter, da går man vel konk, slik jeg har forstått det.
Tror man har et par-fem kamper å gå på før klausulen trigges. Virker som om Atlético da sparer ham til de største kampene.

Det sagt så håper jeg vi snart kjøper ham for €40 mill slik at han kan spille rubbel og bit.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Går tregt i Belgia, @Jolla ...

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Club Brügge går videre fra denne gruppen, så er ikke noe å si på det.

Atlético får satse på å vinne alle kampene på hjemmebane, så har man i det minste 9 poeng. Blir interessant å se hva som skjer i Porto.

Brügge har endel veldig gode spillere. Jutglá, Meijers og Vanaken er jo alle tre meget habile spillere. Noa Lang og Andreas Skov Olsen var ikke klare til denne kampen, men det er ikke særlig stor nivåforskjell på Skov Olsen og Buchanan.

Neida, så joda så...

Lezah

Legg inn av Lezah »

Bare hold ham unna straffer?


startelver

Legg inn av startelver »

Frem og tilbake , frem og tilbake, men nå er han vel hjemme igjen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: man okt 10, 2022 3:19 pm Bare hold ham unna straffer?
Noen må jo ta straffene. Mens de har vært i klubben så er dette statistikken til de som har tatt flest straffer:

Antoine Griezmann - Tatt 16 straffer, scoret på 10. Han har scoret på 13 av 19 hvis man tar med straffekonk.
Saúl Ñiguez - Tatt 5 straffer, scoret på 3. Han har scoret på 5 av 8 hvis man tar med straffekonk.
Álvaro Morata - Tatt 4 straffer, scoret på 3.
João Félix - Tatt 4 straffer, scoret på 3.
Yannick Carrasco - Tatt 3 straffer, scoret på 2.

Det er et godt stykke opp til Radamel Falcao som satte 15 av 16 i sin korte periode i klubben. I Luís Suárez så hadde man også endelig en straffetaker (satte 6 av 7.)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enorm kamp av Reinildo i helga. Jeg er ikke like frelst når det kommer til Mozambikaneren som endel andre, men det faktum at han er såpass betrodd av Simeone er et godt prov, og det at han ALLTID er klar/tilgjengelig (i motsetning til resten av forsvaret) er en massiv boost samt en undervurdert egenskap. Når han da også leverer som han har gjort i endel kamper denne sesongen så går han mot å være en av de viktigste karene i laget.

Reinildo var et monster mot Athletic Club, gang på gang så var det han som stoppet spillere og blokkerte farlige skudd og innlegg. Vi hadde ikke vunnet den kampen uten ham.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: ons okt 19, 2022 2:56 am Reinildo
Tidenes mosam..mosambiksk...spiller fra Mosambik? Sånn utenom Eusebio, og seff i sterk konkurranse med folk som heter så kule ting som Tico-Tico og Zainadine Junior.

Skal innrømme at jeg har sovet på fyren. Aldri lagt merke til ham før han dukket opp i Madrids beste lag, og jeg trodde det var en eller annen unggutt. Jaggu meg godt voksen mann. Jeg hadde på kampen i går i rykk og napp, og hver gang jeg gløttet innom syns jeg at fyren gjorde ett eller annet tøft.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Carrasco floppet greit på overtid i dag. Utrolige scener.

Ghost

Legg inn av Ghost »

MadBum skrev: ons okt 26, 2022 11:17 pm Carrasco floppet greit på overtid i dag. Utrolige scener.
Ja, det kan trygt kalles en double whammy.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

MadBum skrev: ons okt 26, 2022 11:17 pm Carrasco floppet greit på overtid i dag. Utrolige scener.
Magiske scener. Flott å se.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Kjipe tider, men så lenge DS forblir ved roret har jeg trua på at det snur. #pray4jolla

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Idag så skal Europa League-plassen sikres, gutter!

Gud som vi gleder oss, stemningen er helt elektrisk her i huset!
► Show Spoiler

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: man okt 31, 2022 12:55 am Kjipe tider, men så lenge DS forblir ved roret har jeg trua på at det snur. #pray4jolla
Det føltes som om Balague brukte hele kampen mot Cádiz på å snakke om at det er murring blant ledelsen rundt plassen til Diego Simeone. Har også lest endel fans på twitter som sier "nå er det nok, Simeone Out!" Det sagt så var disse samme twitterbrukerne på den samme krigsstien i 2018 og 2020 også.

Jeg tenker som deg - med mindre erstatteren heter Pep Guardiola så vil det være en nedgradering å bytte ut Simeone. Eller, jeg holder Klopp absolutt på samme hylle som argentineren, så det ville vært et sidelengs bytte, hvor jeg i likhet med Simeone ville følt meg relativt sikker på å klare 3. plass hver eneste sesong fremover, med én sesong i ny og ne hvor man utfordrer topp to.

En forbaska god trener som jeg synes at skal få lov til å holde på til 2040 hvis han vil. Koke kan gjerne være hans erstatter på sikt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Angående Koke så er han etter min mening en av de beste litmus-testene i fotballforståelse. Mange folk som absolutt ikke klarer å se hvorfor Koke er en fantastisk god spiller, rett og slett fordi han har utviklet seg (forbedret seg) bort fra en spillestil hvor det var åpenbart at han var matchavgjørende, og til en spillestil hvor han i mye større grad påvirker kampene, men uten målpoeng.

Koke mit uns.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: tir nov 01, 2022 6:11 pm En forbaska god trener som jeg synes at skal få lov til å holde på til 2040 hvis han vil. Koke kan gjerne være hans erstatter på sikt.
E9. men fy, så trasig årets CL-sesong ble/er.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det skal bli godt å få tilbake Koke.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg kan i hvert fall trøste meg med at spillerne vi har lånt ut gjør det bra.

Nydelig mål av Roro Riquelme idag tidlig.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: søn nov 13, 2022 11:03 pm
Nydelig mål av Roro Riquelme idag tidlig.
Vil anbefale dere å hente CR7, og flytte ham over på flanken igjen. Da kan dere ha Roro-Ro på vingene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Dette blir altså den andre VM-finalen på rad at Atlético Madrid er klubben som blir representert med flest spillere.

I 2018 så var det 4 Atléticospillere - Antoine Griezmann, Thomas Lemar, Lucas Hernández og Sime Vrsaljko
I 2022 så er det igjen 4 Atléticospillere - Antoine Griezmann, Rodrigo de Paul, Nahuel Molina og Ángel Correa

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

► Show Spoiler

Lezah

Legg inn av Lezah »

Nå skal det bli godt å få i gang Atleticmotivet igjen!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg skulle gjerne hatt oss til å spille med litt samme idé som Frankrike, altså Griezmann i en "trio" på midtbanen og en trio på topp. I en drømmeverden så hadde det jo funket.

Men Atlético har ikke de samme klassespillerne i forsvar til at man kan ta oss råd til slikt.

Det er jo også en oversimplifisering å si at Frankrike spilte 4-3-3. Mer reelt så spilte de i en skjev/løs 3-5-2 hvor Mbappé gjerne var lenger fremme i banen enn Giroud (men litt ute mot venstre), mens Dembélé kun var hakket lenger fremme i banen enn Theo på motsatt kant, og en Koundé som IKKE fosset frem slik Theo, men heller var del av en stoppertrio sammen med Varane og Upamecano.

Jeg kjenner at jeg ikke likte å ha både Koundé og Upamecano på banen samtidig, men planen var vel i utgangspunktet at stoppertrioen skulle være Varane+Upamecano+Lucas, og da med Pavard som den som løp opp til midtbanen. Og den stoppertrioen er mer solid defensivt enn når både Upamecano og Koundé spiller samtidig. Det smarteste (når Varane absolutt skulle starte) hadde nok vært å startet med Koundé ELLER Upamecano sammen med Varane og Konaté ELLER Saliba. Da får du en bedre balanse i typer.



Men ja, det blir spennende å se Atlético igjen. Koke er tilbake, Rodrigo De Paul spilte som Prime Koke i VM, og João Félix og Griezmann kommer fra et mesterskap hvor de fikk briljere som offensive playmakere - en rolle som Atlético ikke har. Félix ønsker å dra (forståelig nok). Cunha SKAL nok dra, og Felipe forsøker vi å kvitte oss med.

All I want for Christmas is a team full of players that don't get injured every five minutes. YOU HEAR THAT GIMÉNEZ?! YOU ABSOLUTE BUFFOON!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Faen, nå mistet jeg hele 2005 som jeg hadde skrevet.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: man des 19, 2022 4:15 pm Men ja, det blir spennende å se Atlético igjen. Koke er tilbake, Rodrigo De Paul spilte som Prime Koke i VM, og João Félix og Griezmann kommer fra et mesterskap hvor de fikk briljere som offensive playmakere - en rolle som Atlético ikke har. Félix ønsker å dra (forståelig nok). Cunha SKAL nok dra, og Felipe forsøker vi å kvitte oss med.
Her vil dere jo kreve silly money (eller, hvor silly de pengene er kan jo diskuteres, fyren har enormt med fotball i seg), hvem tror dere pdd kan by rundt det dere ønsker? Dere vil vel neppe godta særlig tap på et salg, og innkjøpsprisen var heftig.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Cunha til Wolves er klar.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Jolla skrev: tir des 20, 2022 5:37 pm Cunha til Wolves er klar.
Dersom man håper Wolves rykker ned, bør man bli veldig bekymret for denne overgangen eller er flopp-potensialet stort?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

george_hincapie skrev: ons des 21, 2022 10:46 am
Jolla skrev: tir des 20, 2022 5:37 pm Cunha til Wolves er klar.
Dersom man håper Wolves rykker ned, bør man bli veldig bekymret for denne overgangen eller er flopp-potensialet stort?
Tror det bør bekymre ja. Det blir interessant å se hva Julen bringer til Wolves. Hvis Cunha OG David García kommer inn så er de i hvert fall styrket.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Pablo Barrios sender oss i føringen.

Jeg skal se kampen senere, lover. Men akkurat ikveld så ble det City v Liverpool med en kompis.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

For de som er spesielt interesserte - og du må vel være spesielt interessert for å bry deg - så er dette lagoppstillingen fra start idag:

Oblak
JM Giménez - Savic - Hermoso
M Llorente - Koke - Witsel - Barrios - Carrasco
Morata - Lemar

Lemar, Carrasco og Llorente har byttet litt på hvem som er oppe som hengende spiss.

Vi gikk under 0-1. Så fikk Carrasco oss tilbake på straffespark i førsteomgang. Så bommet man på straffe. Deretter sendte Barrios oss i ledelsen. Og nå har Carrasco scoret igjen.

Edit: 3-1 seier

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»