Atlético de Madrid - Klubbtråd

Svar
Lezah

Re: Atlético de Madrid - Klubbtråd

Legg inn av Lezah »

Hvordan er kampen så langt, @Jolla ?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: søn feb 19, 2023 7:14 pm Hvordan er kampen så langt, @Jolla ?
Jeg er ferdig med kampen nu!

Det endte med å være en fortjent seier og en oppløftende forestilling. Reinildo og Griezmann var kampens store spillere. Reinildo hadde kontroll på begge Williams-brødrene, mens Griezmann var som normalt briljant og hadde en flott individuell scoring.

Atlético så veldig ut som et Simeone-lag med sterkt defensivt fundament.


Skåret i gleden er at den spanske fansen er ekstremt misfornøyde med klubben og samholdet mellom fansen og spillergruppen/Simeone er på et bunnivå. Frente Atleti boikotter jo kampene, og Carrasco blir buet hver gang han har ballen, mens også Simeone-chanten blir buet av store deler av fansen som mener at han bør ta sin hatt og gå.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Nå blir det Barca-kamp på TVen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: søn feb 19, 2023 8:49 pm
Skåret i gleden er at den spanske fansen er ekstremt misfornøyde med klubben og samholdet mellom fansen og spillergruppen/Simeone er på et bunnivå. Frente Atleti boikotter jo kampene, og Carrasco blir buet hver gang han har ballen, mens også Simeone-chanten blir buet av store deler av fansen som mener at han bør ta sin hatt og gå.
Ikke bra. Du må ned og være fredsmegler ASAP!

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Jolla skrev: søn feb 19, 2023 8:49 pm Skåret i gleden er at den spanske fansen er ekstremt misfornøyde med klubben og samholdet mellom fansen og spillergruppen/Simeone er på et bunnivå. Frente Atleti boikotter jo kampene, og Carrasco blir buet hver gang han har ballen, mens også Simeone-chanten blir buet av store deler av fansen som mener at han bør ta sin hatt og gå.
Jeg satt på øvre Sur, ganske spesielt de sangene der halve stadion synger og halve buer. En lokal ved siden av meg sa at deler av uenigheten også bunner i logo-byttet i 2017 og at de savner gamlestadion. Ingen skal beskylde fotballfans for å gå lett videre i livet..

Lezah

Legg inn av Lezah »

george_hincapie skrev: søn feb 19, 2023 9:18 pm
Jolla skrev: søn feb 19, 2023 8:49 pm Skåret i gleden er at den spanske fansen er ekstremt misfornøyde med klubben og samholdet mellom fansen og spillergruppen/Simeone er på et bunnivå. Frente Atleti boikotter jo kampene, og Carrasco blir buet hver gang han har ballen, mens også Simeone-chanten blir buet av store deler av fansen som mener at han bør ta sin hatt og gå.
Jeg satt på øvre Sur, ganske spesielt de sangene der halve stadion synger og halve buer. En lokal ved siden av meg sa at deler av uenigheten også bunner i logo-byttet i 2017 og at de savner gamlestadion. Ingen skal beskylde fotballfans for å gå lett videre i livet..
Tror mange heller ikke har kommet over signeringen av Dobrovolski.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: fre des 23, 2022 2:47 am Da har Diego Simeone vært treneren til Atlético igjennom 600 offisielle kamper! Kun 12 kamper opp til Luis Aragonés som står med flest kamper som Atleti-trener.

600 kamper
351 seiere
140 uavgjorte
109 tap

982 mål scoret - (1,63 per kamp)
470 mål sluppet inn - (0,78 per kamp)
Totalt 1452 mål i Atléticokamper (for og mot) - (2,42 mål per kamp)
239 smultringer - (Holdt nullen i 40% av kampene)

Atlético scorte eksakt 1000 mål iløpet av Aragonés sine 612 kamper (1,63 per kamp) - så mangler noen mål også for å ta igjen Aragonés. Hadde langt flere innslupne mål skal sies, med 699 innslupne på de 612 kampene.
Da har Simeone 612 kamper. Etter neste kamp så vil han være den som har ledet Atlético gjennom flest kamper. Scoret "kun" 16 mål på disse 12 kampene, så dermed klarte han ikke å matche Aragonés sine 1000 mål.


612 kamper
358 seiere
143 uavgjorte
111 tap

998 mål scoret - (1,63 per kamp)
477 mål sluppet inn - (0,78 per kamp)
Totalt 1475 mål i Atléticokamper (for og mot) - (2,41 mål per kamp)
246 smultringer - (Holdt nullen i 40% av kampene)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Atlético har jo egentlig vært i ganske god form etter VM. 8 seiere, 3 uavgjorte og 2 tap.

Det ene tapet var mot Barcelona, det andre var mot Real Madrid (i ekstraomganger etter å ha vært 1-1 til full tid).

Ellers står man med tre 1-1 kamper mot Real Madrid, Getafe og Almería, og 8 seiere uten å slippe inn mål.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

To positive innlegg på rad, så her kommer noe litt mer negativt:

Reinildo røk ACLen og er sannsynligvis ute i 5-6 måneder. Kommer ikke til å se noe mer av ham denne sesongen.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Skal ikke skryte på meg å ha sett altfor mye Atletico, men det jeg har sett i 2023 viser store fremskritt fra det jeg så i høst. Det de gjør etter utvisningen i dag er veldig solid. Nå henger rekkene og lagdelene sammen igjen og det ofres i duellene. På Gimenez-scoringen er det vel 2 mot 6 i boksen?

Men de mangler den offensive kvaliteten til å virkelig drepe som før. På 1-1 har de egentlig en utrolig god kontringsmulighet etter corner. De tar den og vet hva de skal gjøre, men mangler den offensive kvaliteten som har vært tyngden tidligere.

Tipper det blir tredjeplass og topp 3 for tiende år på Simeone. Med de ressursene, utskiftingene og varierende nivået på troppen han har hatt er det vanvittig imponerende.

Håper han blir, for skeptisk til Atletico under nt ledelse. La Liga trenger mest mulig stabilitet i toppen og i Europa.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ghost skrev: søn feb 26, 2023 12:54 am
Det de gjør etter utvisningen i dag er veldig solid.
Vi har erfaring. På våre 12 siste kamper så har vi fått 6 røde kort.

Savic har fått tre, Reguilón, Correa og Hermoso med hvert sitt ene.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Nærmer seg fest-startm forventer fyrverkeri her senor @Jolla !

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lezah skrev: lør mar 04, 2023 8:28 pm Nærmer seg fest-startm forventer fyrverkeri her senor @Jolla !
Og det ble det.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

For en feiring du fikk i dag da, @Jolla

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

ElGuaje skrev: lør mar 04, 2023 10:39 pm For en feiring du fikk i dag da, @Jolla
Tusen takk! Ja, gutta visste hvilken dato det var og bydde opp til dans.

Jeg derimot var såpass respektløs at jeg var på Rugby-kamp og deretter utelivet i London igjennom dagen, så jeg har først sett kampen nå.

Og for en kamp det ble! Helledussen for noen mål, og en del av dem på det som i utgangspunktet ikke er så store sjanser. Det var virkelig en ketchup-effekt hvor bortimot alt gikk veien i angrep, så mye som at når Morata skyter og får returen tilbake i beina igjen så var jeg ikke overrasket, det var liksom den dagen.

6 mål, 1 imot. En Golazo som kommer til å være en kandidat for månedens mål. To mål for Depay som endelig skulle prøve seg fra start sammen med Griezmann. Griezmann som fortsetter å vise at han er blant verdens beste spillere. Straffespark. Straffemiss. Pussige dommeravgjørelser.
Mot slutten av kampen så hadde jeg tenkt til å skrive her inne at det eneste kampen mangler for å være helt La Liga Loca er et rødt kort. Men jaggu fikk man det også.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Innlegg jeg har begynt på, men som jeg ikke har fullført - AKA To Do List:
► Show Spoiler

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Siden det har vært litt fokus på Simeone sine kommentarer om at det nå visstnok er OK å vinne 1-0 (et aldri så lite stikk mot Xavi), så får jeg vel nevne det jeg også.

I 13/14-sesongen så uttalte Xavi at måten Atlético spilte og vant på ikke var måten som gode lag skal spille på. Han snakket om at Atlético scorte så få mål og gikk for 1-0 seiere, noe som ikke var imponerende.


I 13/14-sesongen så scorte Atlético 77 mål (2,03 mål per kamp) og hadde seks kamper hvor man vant 1-0.

Denne sesongen så har Barcelona (under Xavi) scoret 47 mål på 25 kamper (1,88 mål per kamp) og har vunnet 1-0 ni ganger.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Svak avslutning av Memphis der, men så scorer Carrasco rett etterpå, og da betyr det ikke noe!

(Med mindre det blir avblåst for offside da...)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

21 mål i ligaen etter vinterpausen. Det er mest i ligaen (noe som er temmelig rart, siden det kun er 1,75 mål per kamp).

Defensive Simeone. Triste Atlético.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

HUUUUY, det skal være mål for Lino!

Stryker stolpen og går ut.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: søn jul 24, 2022 4:40 pm
Lezah skrev: søn jul 24, 2022 4:18 pm
APropos spisser: Hva skjer fremover med Grisen? Har ikke satt meg kjempegodt inn i opplegget, men husker jeg ikke feil har han

1. Ikke vært kjempegod for dere post-retur?
2. AM betaler vel mye av lønna hans, som er "helt grei" selv om det ikke er det han fikk i Barca?
3. Han er på et lån med opsjon på ytterligere et år, men ikke noen forpliktelse til å kjøpe ham i 2023?

Med LS ut er det kanskje lite sannsynlig at man vil droppe AG også, men dere har jo en enorm evne til å finne spissjuveler, så ser du for deg AG som en viktig mann denne sesongen?
Antoine Griezmann og João Félix er tiltenkt som førstevalg på spissplass de kommende sesongene, gitt at de er skadefrie.

Atlético har ham på lån ut denne sesongen, og hvis han spiller 50%(?) av kampene så er Atleti forpliktet til å kjøpe ham for €40 mill (som er et røverkjøp).

Fantastisk spiller, så jeg synes ikke at det er så ekstremt bekymringsverdig at han ikke har spilt seg helt varm eller fått selvtilliten helt tilbake. Folk klager på at han er gammel, men jeg tenker han kommer til å være steingod de neste tre sesongene (jeg liker karen, shoot me.)
Hohoho. Jeg har i hvert fall hatt rett i at han kom til å være steingod i denne sesongen, og jeg tror at det fortsetter i årene som kommer.

Atléticos beste spiller gjennom tidene? Jeg vil i hvert fall si det. (Kun Agüero har vært bedre, men ikke i Atleti. Andre spillere som Hugo Sánchez, Fernando Torres og Christian Vieri hadde også sine beste sesonger i andre klubber enn Atlético.)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Ser bra ut nå, assa.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Lezah skrev: søn mar 19, 2023 7:51 pm Ser bra ut nå, assa.
Fint om du kan holde trollinga di utenfor clubthread.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Kom @Inbetweener, @Lew_Ashby, @Lezah, @ElGuaje, @Enzino, @Wellé!

Lat oss kose oss med en toppkamp i La Liga.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: søn apr 02, 2023 9:03 pm Kom @Inbetweener, @Lew_Ashby, @Lezah, @ElGuaje, @Enzino, @Wellé!

Lat oss kose oss med en toppkamp i La Liga.
Er på påskeferie med svigers, men er med en annen gang:)

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Er Antoine Griezmann den "nye" Jared Leno? Ikke sett Athletico på en stund.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: søn apr 02, 2023 9:26 pmAthletico
Vet du advarte meg om humøret ditt, men det får være måte på!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Linjedommer dro på seg en strekk.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Bytte av linjedommer faktisk. Ikke ofte man ser.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Wow for en scoring! Og 100% fortjent

Litt klabb og babb i starten, men når Correa først får kontroll på ballen. Wow.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»