Atlético de Madrid - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Atlético de Madrid - Klubbtråd

Legg inn av Jolla »

Thomas Lemar har vært kampens store spiller i førsteomgang.

Utrolig nok så står det 0-0 etter det som etter min mening har vært Atleti sin beste omgang sålangt denne sesongen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Vi stiller ikveld med det som var fjorårssesongens sterkeste ellever.

Jeg sier fjorårssesongen, siden det muligens blir De Paul heller enn Lemar utover i sesongen. Men hvis Lemar spiller slik som dette så går det ikke an å benke ham.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Vinner dere ligaen eller? Fck så digg det er.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Atlético skal ifølge agenten til Zeki Celik ha lagt inn et bud på ham nå.

Forstår lite av det, med mindre Atleti tror at Manchester United eller Arsenal kommer til å komme med et høyt bud.

Kanskje er det for å være klar i tilfellet Trippier blir løst fra kontrakten?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Santiago Arias er lånt ut til Granada, og med det så er vi ferdige med overganger for dette vinduet.

Vi spiller hovedsaklig med dette mannskapet:
1 keeper
3 midtstoppere
1 høyrevingback
1 venstrevingback
3 sentrale midtbanespillere
2 spisser/angrepsspillere

Dette er troppbredden:
2 keepere
4 midtstoppere
2 høyrevingbacker
2 venstrevingbacker
7 sentrale midtbanespillere
4 spisser/angrepsspillere

Vi er ikke langt unna dobbel dekning, men den balansen mellom stoppere og sentrale midtbanespillere er temmelig wack.
Hvis vi regner med Montero som stopper (ikke registrert enda) og Kondogbia som stopper heller enn som midtbanespiller så har vi 6 stoppere og 6 midtbanespillere. Er vel det jeg kommer til å gjøre når jeg kjører en oppdatering på depth-charten.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: fre aug 27, 2021 10:49 am Ricard Sánchez kan komme inn hvis både førstevalget og andrevalget (og kanskje tredjevalget) er skadet/suspendert.
Ricard Sánchez er pokker meg solgt til Granada. Så scratch det med at det ikke ble noe aktivitet på oss på siste dag av overgangsvinduet.

Chelsea prøver en siste gang på Saúl. Griezmann ønsker seg vekk fra Barcelona. Jeg har for første gang i vinduet lest seriøse nyheter om Sven Botman (ikke tilknyttet Atlético, men som mulig erstatter for Koundé i Sevilla - kommer ikke til å skje på så kort varsel.)

peraleks

Legg inn av peraleks »

Festmodus Jolla?


Hetfield

Legg inn av Hetfield »

peraleks skrev: tir aug 31, 2021 9:06 pm Festmodus Jolla?

En nyere tweet sier at han går for 40 mill euro når låneavtalen går ut, med en 1+1 års kontrakt i effekt deretter.

God deal for AM, katastrofe for Barca med et så stort verditap. Faens Bartomeu..

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

peraleks skrev: tir aug 31, 2021 9:06 pm Festmodus Jolla?

Jeg trodde vi kom til å ende på 2. eller 3. plass, men med La Ligas beste spiller inn så ender jo Atlético på klink 1. plass!!!

Festmodus ja! Synd med Saúl skal sies.

Atlético er også i den situasjonen at vi nå har fire spisser som alle er for gode til å benkes, samt en Matheus Cunha som vi senest for 7 dager siden betalte €30 mill for. Han burde vel blitt lånt ut når alt skjedde som det skjedde igår.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Dette er lagoppstillingen vår hvis vi starter med våre 11 beste menn:

Oblak
Giménez
Trippier - Llorente - Koke - De Paul - Carrasco
Griezmann - Félix - Correa
Suárez

Virker litt ubalansert. Tror ikke 1-5-4 formasjonen er kommet for å bli.

Calcio2021

Legg inn av Calcio2021 »

Hetfield skrev: tir aug 31, 2021 10:29 pm
peraleks skrev: tir aug 31, 2021 9:06 pm Festmodus Jolla?

En nyere tweet sier at han går for 40 mill euro når låneavtalen går ut, med en 1+1 års kontrakt i effekt deretter.

God deal for AM, katastrofe for Barca med et så stort verditap. Faens Bartomeu..
40 mill for en 31 åring og de slipper å betale lønna hans? Kunne vært verre.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gratulerer med gårsdagen, kjære venn! Håper du tok deg ett glass til alle de god nyhetene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

35 år gamle Godín og 36 år gamle Miranda kan da umulig være så dyre i drift.

Få det på i vinter! Et par karer som kan dette med godt stopperspill!

Begge to er fortsatt aktive for landslagene til Uruguay og Brasil.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: søn aug 22, 2021 6:03 am Agustin Álvarez
Er også tatt ut for det Uruguayanske landslaget. Fikk ikke spilt i kampen inatt.

samsung22

Legg inn av samsung22 »

Jolla skrev: ons sep 01, 2021 5:21 am Dette er lagoppstillingen vår hvis vi starter med våre 11 beste menn:

Oblak
Giménez
Trippier - Llorente - Koke - De Paul - Carrasco
Griezmann - Félix - Correa
Suárez

Virker litt ubalansert. Tror ikke 1-5-4 formasjonen er kommet for å bli.
hehe, hva tror du er en realistisk toppet ellver? :)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

samsung22 skrev: fre sep 03, 2021 4:52 pm
Jolla skrev: ons sep 01, 2021 5:21 am Dette er lagoppstillingen vår hvis vi starter med våre 11 beste menn:

Oblak
Giménez
Trippier - Llorente - Koke - De Paul - Carrasco
Griezmann - Félix - Correa
Suárez

Virker litt ubalansert. Tror ikke 1-5-4 formasjonen er kommet for å bli.
hehe, hva tror du er en realistisk toppet ellver? :)
Egentlig umulig å si. Jeg tenker at det å fortsette med 3-5-2 er det beste med da Griezmann inn for en av spissene. Men det blir feil å benke Suárez. Det blir feil å benke Correa. 3-4-1-2 med Griezmann bak Correa og Suárez er en mulighet, men da føler jeg at duoen på midten bør være Koke og Kondogbia/De Paul, og da ender man opp med at kun én av Trippier og Llorente kan starte, samt at kun én av Carrasco og Lemar kan starte. Det blir et steg tilbake på mange måter.
Skal vi stille med alle som ikke kan benkes så er kanskje 4-3-3 den beste formasjonen. Da får man beholdt midtbanetreeren intakt (med rotasjon mellom Lemar og De Paul) samt beholdt samarbeidet mellom Trippier og Llorente langs høyresiden - noe jeg ser på som en nøkkel til fremtidig suksess. Men da mister vi det vi har tjent gjennom å spille med en trebackslinje. Sannsynligvis så blir det da Lodi som blir vårt beste valg på venstre heller enn Carrasco, og Trippier blir redusert.

Men det er jo et luksusproblem, og sannsynligvis ikke en veldig aktuell problematikk ettersom at vi konstant vil ha skader og spillere som er utilgjengelige. For eksempel neste helg så vil jo Suárez, Cunha, Correa og Félix alle være ute med enten skade eller grunnet karantene. I tillegg vil vi mangle Giménez, Kondogbia, De Paul og Herrera, så det betyr jo at man kun har 5 spillere fra midtbaneleddet og frem som er tilgjengelige, så da blir det vel noe slikt:

Oblak
Savic - Felipe - Hermoso
Trippier - Llorente - Koke - Lemar - Lodi
Griezmann - Carrasco

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: tor aug 19, 2021 8:08 pm Den ett år eldre Agustín Álvarez har kommet saktere igang, men har tatt årets Copa Sudamericana med storm. På sikt så er jeg neimenn ikke sikker på at han står noe tilbake for Arezo.
20 år gamle Agustín "Canario" Álvarez fikk debuten sin på landslaget inatt, og feiret den med en scoring. Må si jeg digger denne karen mer og mer for hver kamp jeg ser av ham.

Giorgian de Arrascaeta er jo også en deilig mann, som det er veldig rart at fortsatt spiller i sør-amerikansk fotball. Han er en bedre fotballspiller enn mange som spiller for europeiske toppklubber.

Funfact: Hvis en klubb har lyst til å kjøpe 20 år gamle Agustín Álvarez som er født våren 2001 fra Peñarol så må de passe på at de henter riktig mann, det er nemlig to karer i klubben som er født våren 2001 og som heter Agustín Álvarez.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det er ikke så ofte man kan følge Atlética Femenino på en streamingplatform som Viaplay. Så det var veldig velkomment å kunne følge el derbi med Veland som kommentator.

Real Madrid 0 - 2 Atlético Madrid

Da står damelaget med 6 poeng på to kamper og 7-0 i målforskjell.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: fre sep 03, 2021 6:53 pm
Men det er jo et luksusproblem, og sannsynligvis ikke en veldig aktuell problematikk ettersom at vi konstant vil ha skader og spillere som er utilgjengelige. For eksempel neste helg så vil jo Suárez, Cunha, Correa og Félix alle være ute med enten skade eller grunnet karantene. I tillegg vil vi mangle Giménez, Kondogbia, De Paul og Herrera, så det betyr jo at man kun har 5 spillere fra midtbaneleddet og frem som er tilgjengelige, så da blir det vel noe slikt:

Oblak
Savic - Felipe - Hermoso
Trippier - Llorente - Koke - Lemar - Lodi
Griezmann - Carrasco
Suárez starter kampen og er ikke lenger skadet. Félix er på benken, så han er vel heller ikke lenger skadet. Correa, De Paul, Kondogbia, Herrera, Cunha og Giménez er heller ikke i isolasjon til tross for reising både her og der.

De Paul og Giménez starter på benken siden de spilte mye for landslaget (senest natt til fredag), mens Correa starter sammen med Griezmann og Suárez ettersom at han ikke spilte så mange minutter i landslagspausen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Startet 3-5-2:

Oblak
Savic - Felipe - Hermoso
Trippier - Llorente - Koke - Correa - Carrasco
Griezmann - Suárez

Legger etter rapportene om til 4-2-3-1 ettersom at det ikke helt har fungert defensivt sålangt.

Oblak
Trippier - Savic - Felipe - Hermoso
Llorente - Koke
Griezmann - Correa - Carrasco
Suárez

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

GOOOOOOOL R.D.T!

Espanyol har vært det beste laget så langt. Fortjent ledelse.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Videre grep måtte tas, og Simeone er en proaktiv trener som forandrer når ting går trått.
Hermoso, Trippier og Correa går av til pause. Kondogbia, Lemar og Lodi kommer inn.

Oblak
Llorente - Savic - Felipe - Lodi
Koke - Kondogbia - Lemar
Griezmann - Suárez - Carrasco

Lemar scorer, men det blir annullert for offside på Suárez.

Griezmann går ut. Félix kommer inn. Ikke en god re-debut av Griezmann.
Luis Suárez går ut. Matheus Cunha kommer inn. Alle fem spissene i aksjon denne ettermiddagen.

Yannick Carrasco GOOOOOOL!!! Får kjempet med seg ballen etter at det ser ut som han har mistet den og fyrer av et godt, lavt skudd.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

10 minutter tillegg!!!

Fint at La Liga har begynt å legge til mer enn maks 1 min i første omgang og 3 min etter fulltid. I likhet med Spania i sommer så driver Koke og Llorente på og bytter på posisjon. Koke er stort sett på høyrebacken mens Llorente farer opp langs høyrekanten.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jolla skrev: søn sep 12, 2021 3:54 pm 10 minutter tillegg!!!

Fint at La Liga har begynt å legge til mer enn maks 1 min i første omgang og 3 min etter fulltid. I likhet med Spania i sommer så driver Koke og Llorente på og bytter på posisjon. Koke er stort sett på høyrebacken mens Llorente farer opp langs høyrekanten.
Blåses det med en gang klokka bikker 10 minutter spilt?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

GOOOOOOOOOOL LEMAR!!!!

Nydelig mål fra det som var Atléticos beste spiller forrige kamp! Han får ballen med midtstreken og begynner på en sprint fremover. Spiller en liten klikk-klakk med Carrasco akkurat når han skal forbi forsvarsleddet. Carrasco hæler ballen tilbake og Carrasco skyter hardt rett mot keeper. Diego López klarer å løfte den opp i nettaket, men ikke over mål.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Chromeback skrev: søn sep 12, 2021 3:56 pm
Jolla skrev: søn sep 12, 2021 3:54 pm 10 minutter tillegg!!!

Fint at La Liga har begynt å legge til mer enn maks 1 min i første omgang og 3 min etter fulltid. I likhet med Spania i sommer så driver Koke og Llorente på og bytter på posisjon. Koke er stort sett på høyrebacken mens Llorente farer opp langs høyrekanten.
Blåses det med en gang klokka bikker 10 minutter spilt?
Nei. Som sagt så virker det å være nye direktiver. Det ville nok ha vært 11 min tillegg uten målet, siden det var en skade som tok et minutt i overtiden. Kampen avblåst etter 101:36 ettersom det også var et mål til Atleti.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jolla skrev: søn sep 12, 2021 4:03 pm
Chromeback skrev: søn sep 12, 2021 3:56 pm
Jolla skrev: søn sep 12, 2021 3:54 pm 10 minutter tillegg!!!

Fint at La Liga har begynt å legge til mer enn maks 1 min i første omgang og 3 min etter fulltid. I likhet med Spania i sommer så driver Koke og Llorente på og bytter på posisjon. Koke er stort sett på høyrebacken mens Llorente farer opp langs høyrekanten.
Blåses det med en gang klokka bikker 10 minutter spilt?
Nei. Som sagt så virker det å være nye direktiver. Det ville nok ha vært 11 min tillegg uten målet, siden det var en skade som tok et minutt i overtiden. Kampen avblåst etter 101:36 ettersom det også var et mål til Atleti.
Jøss, det går fremover i LaLiga også!

Men grattis med seier, perfekt oppvarming til hovedkampen i kveld :D

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Atlético tjener på dette med 5 innbyttere. Lemar, Félix, Cunha, Kondogbia og Lodi ble alle slengt innpå for å snu kampen. Kondogbia og Lemar har vært to av Atletis beste menn sålangt denne sesongen. Suárez burde nok ikke ha startet med tanke på at han til tider haltet utpå der.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Chromeback skrev: søn sep 12, 2021 4:07 pm
Jøss, det går fremover i LaLiga også!

Men grattis med seier, perfekt oppvarming til hovedkampen i kveld :D
Få folkene fra Discord til å være aktive her i rundetråden istedenfor der.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Simeone med "Play until we score"? Kan like det, viktig å holde de to kjedelige lagene unna.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»