Alle mot alle

Svar
DoktorS

Alle mot alle

Legg inn av DoktorS »

Endelig er ny sesong i gang! Har virkelig fått sans for dette programmet - underholdende og lærerikt, samtidig som man får sine fordommer bekreftet mot visse kjendiser.....

Ap-damene mot Ronny og Tuva litt ekstra bra, ettersom begge lag er relativt kunnskapsrike - relativt.... Synes vel kanksje dog at en person som har vært statsråd i tre departementer burde ha litt mer kunnskaper.

Janglekopp

Legg inn av Janglekopp »

Min favorittquiz med gode spm. Mitt mål er å slå Knut Nærum en gang. Morsom og enorm kunnskap. I den andre enden - ingen nevnt, ingen glemt - men det er en del ting lille meg ikke stiller opp på / typ dansing

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Dette vakke gærrrnt! Nei, ikke så ille. Men hvordan i all verden er det mulig å si Bjørnson når man ser et karakterisisk bilde av Ibsen? At de ikke visste André Bjerke overrasket også litt....

I det hele tatt artig at komikerne brilijerer her.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ahhh, det mest irriternede som skjer - tilfeldig hva man får av poeng før man vet fasit - bare 1 poeng for å klare alle 4 kjedene utenom Kiwi i Norgesgruppen, mens man får 1 poeng for hver gitarkamerat...

mashadar

Legg inn av mashadar »

DoktorS skrev: man sep 06, 2021 8:13 pm Men hvordan i all verden er det mulig å si Bjørnson når man ser et karakterisisk bilde av Ibsen?
Ja, rimelig sjokkerende at de klarte å bomme på den. Menmen, sånne hjerneblødninger skjer av og til. Jeg har sikkert gjort tilsvarende grove bommerter i quiz selv noen ganger :lol:

Tipper Magnus og Maria tar det denne sesongen.

Expekt

Legg inn av Expekt »

mashadar skrev: ons sep 08, 2021 10:13 pm Tipper Magnus og Maria tar det denne sesongen.
I så fall ekstremt imponerende av Magnus mtp at han så og si er på alenelag her, men Magnus er en morsom og intelligent skrue så bare morsomt om de topper tabellen til slutt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Magnus og Sandeep på samme lag hadde vært phette uslåelig.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Liker dette programmet, men sliter litt i kveld. Det er noe med hun derre Kristine som jeg finner uspiselig. Uff for et menneske.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Har hatt en lang pause, men tilbake igjen i dag. Artig med Stanghelle. To runder spørsmål så langt, og halvparten av alle spørsmålene handler selvsagt om USA, som vanlig.... :-(

mashadar

Legg inn av mashadar »

Ellers må vel Tørnquist og Jan Thomas være tidenes one-man-team, i enda større grad enn Magnus og Maria.
Utklasset jo Alex og Iben, som var høyst brukbare sist sesong.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Herlig program.

Mye god humor og alltid gøy med Quiz. Et typisk "feel good"-program, et lyspunkt i dagen :)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

mashadar skrev: ons jan 05, 2022 3:51 pm Ellers må vel Tørnquist og Jan Thomas være tidenes one-man-team, i enda større grad enn Magnus og Maria.
Utklasset jo Alex og Iben, som var høyst brukbare sist sesong.
Tørnquist er jo dritgod i quiz. Skriver quizbøker, holder quizzer sjøl og er en klisterhjerne.

mashadar

Legg inn av mashadar »

PapaSmurf skrev: tor jan 06, 2022 7:57 pm
mashadar skrev: ons jan 05, 2022 3:51 pm Ellers må vel Tørnquist og Jan Thomas være tidenes one-man-team, i enda større grad enn Magnus og Maria.
Utklasset jo Alex og Iben, som var høyst brukbare sist sesong.
Tørnquist er jo dritgod i quiz. Skriver quizbøker, holder quizzer sjøl og er en klisterhjerne.
Men i kveld går det atskillig tråere. Overraskende å ikke klare John McClane.
Henrik Elvestad imponerer.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, det var hyggelig å komme inn i rutinen med å se dette igjen. Starter 1945 med å spole tilbake, så jeg slipper reklamen.

Fikk også litt mer sansen for Tørnquist når han sa han ikke ser på film, for det gjør ikke jeg heller. Jeg faller ut på film, mye på musikk og god del på sport...

.. men han skuffer litt med manglende kunnskap om spark på Tynset og at han ikke kommer på "Gjøa". Ikke bare litt. Men endelig godt de ikke svarte Kon-Tiki :-D

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

DoktorS skrev: tor jan 06, 2022 8:29 pm Ja, det var hyggelig å komme inn i rutinen med å se dette igjen. Starter 1945 med å spole tilbake, så jeg slipper reklamen.

Fikk også litt mer sansen for Tørnquist når han sa han ikke ser på film, for det gjør ikke jeg heller. Jeg faller ut på film, mye på musikk og god del på sport...

.. men han skuffer litt med manglende kunnskap om spark på Tynset og at han ikke kommer på "Gjøa". Ikke bare litt. Men endelig godt de ikke svarte Kon-Tiki :-D
Dette programmet er absolut en "høydare", overgår alt som NRK og TV2 sender i beste sendetid i helgene.

Kona kunne det om sparken på Tynset, ikke så lenge siden vi var der, og Kon-Tiki hadde bare vært latterlig.

Og ikke klare John McClane må være litt pinlig også.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Da er det ny uke, og Alle mot alle igjen.

Niklas Baarli og Benjamin Silseth møter Magnus Devold og Maria Stavang. Det har de vel før også? Er vel ikke reprise?

To flotte og morsomme par dette. Niklas og Benjamin er med på å normalisere skeive i samfunnet, noe mange andre skeive ikke gjør.

EDIT: Feil i VG sin TV guide-. Helt andre deltakere.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hun Norges minst morsomste komiker, Kongsvik... Og de kan jo ikke så mye de to der, ikke utventet. Morsomst å se Stanghelle må bruke laaaaaaaaaaaang til på å koble bilde at en bygning, så tenke by/sted og deretter land. Han kan jo det meste. Men det beviser vel litt hvorfor folk i den alderen er ganske trege til å tenke.. :-)

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

DoktorS skrev: man jan 10, 2022 8:25 pm Hun Norges minst morsomste komiker, Kongsvik... Og de kan jo ikke så mye de to der, ikke utventet. Morsomst å se Stanghelle må bruke laaaaaaaaaaaang til på å koble bilde at en bygning, så tenke by/sted og deretter land. Han kan jo det meste. Men det beviser vel litt hvorfor folk i den alderen er ganske trege til å tenke.. :-)
Dårlige gjester i dag ja. Og ingen tok Halle Berry i Monster's Ball ????

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

mashadar skrev: tor jan 06, 2022 8:13 pm
PapaSmurf skrev: tor jan 06, 2022 7:57 pm
mashadar skrev: ons jan 05, 2022 3:51 pm Ellers må vel Tørnquist og Jan Thomas være tidenes one-man-team, i enda større grad enn Magnus og Maria.
Utklasset jo Alex og Iben, som var høyst brukbare sist sesong.
Tørnquist er jo dritgod i quiz. Skriver quizbøker, holder quizzer sjøl og er en klisterhjerne.
Men i kveld går det atskillig tråere. Overraskende å ikke klare John McClane.
Henrik Elvestad imponerer.
Steinar Sagen har ingen problem med John McClane. Han har gestaltet figuren en rekke ganger i RR eller ev Gruber.

Steinar Sagen kan alle detaljer om den filmen, kan sikkert over 90% av replikkene.

Nakatomi Towers er vel den filmen han er nest opptatt av, nr 2 "Kvinnen i mitt liv", spesifikt scenen der Thomas Giertsen tilbyr utenriksministeren i Kamerun sine tjenester som asyl-advokat.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

InternalExile skrev: man jan 10, 2022 8:44 pm
DoktorS skrev: man jan 10, 2022 8:25 pm Hun Norges minst morsomste komiker, Kongsvik... Og de kan jo ikke så mye de to der, ikke utventet. Morsomst å se Stanghelle må bruke laaaaaaaaaaaang til på å koble bilde at en bygning, så tenke by/sted og deretter land. Han kan jo det meste. Men det beviser vel litt hvorfor folk i den alderen er ganske trege til å tenke.. :-)
Dårlige gjester i dag ja. Og ingen tok Halle Berry i Monster's Ball ????
Ja, kan lite og intet om film, men akkurat den tok jeg også... Bygingene tok jeg alle av, bortsett fra det ene tårnet i UK... og til og med Artemis klarte jeg.. Men men, noe annet å sitte i studio, sjølvsagt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Først og fremst sjokkert over alt Stanghelle ikke vet

lund

Legg inn av lund »

Solvgutt1 skrev: man jan 10, 2022 10:17 pm Først og fremst sjokkert over alt Stanghelle ikke vet
Med tanke på at han kun har ungdomsskole, så er det kanskje ikke så rart. Har ikke mer utdanning enn Stian Blipp.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

lund skrev: man jan 10, 2022 10:18 pm
Solvgutt1 skrev: man jan 10, 2022 10:17 pm Først og fremst sjokkert over alt Stanghelle ikke vet
Med tanke på at han kun har ungdomsskole, så er det kanskje ikke så rart. Har ikke mer utdanning enn Stian Blipp.
Men mannen har jo vært sjefsredaktør i både Dagbladet og Aftenposten. Burde bygd opp et visst kunnskapsnivå der. Var noen ting i forrige episode jeg ble veldig overrasket over at han ikke kunne. Ting som har skjedd mens han har levd, men en skulle tro en mediemann ville plukke.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Tekster i middelmådige amerikanske sanger har de greie på - men at de ikke har vært i Danmark og spist smørbrød, det er ikke imponerende ! Jeg vet jo til og med hva som er på smørbrødene, stort sett - leverpostei med bacon, reker og rødspette, samt sild med rå eggeplomme... :-D

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

[/quote]

Med tanke på at han kun har ungdomsskole, så er det kanskje ikke så rart. Har ikke mer utdanning enn Stian Blipp.
[/quote]

Utanning har da svært liten sammenheng med allmennkunnskap å gjøre. Han har jo reist Norge og verden rundt i mange år og har vært journalist og redaktør, og ikke minst kommentator om alt mulig, så da forventer man et visst kunnskapsnivå.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

DoktorS skrev: tir jan 11, 2022 8:15 pm Tekster i middelmådige amerikanske sanger har de greie på - men at de ikke har vært i Danmark og spist smørbrød, det er ikke imponerende ! Jeg vet jo til og med hva som er på smørbrødene, stort sett - leverpostei med bacon, reker og rødspette, samt sild med rå eggeplomme... :-D
He he, kunnskap er forskjellig, og ikke minst hva man husker og tar til seg. Jeg har jo familie i Danmark og har vært på mange gedigne frokoster(lunsj på norsk) med smørbrød store som en langpanne som deles i stykker. Men har aldri tenkt over navnene på de.

Men dette programmet er god underholdning. Noe av det beste norske som går på TV mener jeg.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, bra underholdning. Mange morsomme kommentarer. Og litt læring. Men stusser også på at Borgen ikke vet hvor Selbu er - trodde det var veldig kjent at det var i Trøndelag. Carl von Linne burde da vel heller ikke være så ukjent, som ordfører i Oslo fikk hun i det minste kanksje med seg debatten om benken i Botanisk Hage, eller kanskje ikke... Jaja.

Nuivel det er på tide å sørge for å få i seg litt Dyrlegens nattmat.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Lurer på hvordan det tas i mot i SV at Borgen ikke visste at MLK har fått fredsprisen

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Solvgutt1 skrev: tir jan 11, 2022 10:23 pm Lurer på hvordan det tas i mot i SV at Borgen ikke visste at MLK har fått fredsprisen
Tipper at broren, Erling, neppe viser seg med sitt bildeste ansikt etter dette...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Mye rare svar i dag..... Tror nok Stanghelle hadde kommet på Krekar om han hadde fått vridd hjernecellene like fort som noen år siden.... Godt han kom på Gaudi, da...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»