Valgmat

Svar
DoktorS

Valgmat

Legg inn av DoktorS »

Det er snart valg og valgkveld. Da må man ha valgmat. Som nevnt i tilsvarende tråder - det var alltid tradisjon i heimen at mor kjøpte inn litt godsaker (godterier i hovedsak) til denne kvelden. Det jeg husker er at det ofte ble kjøpt Brigde-blanding fra S-laget. Og den tradisjonen har jeg fortsatt med, selv om Brgide-blandingen nå er annerledes og ikke så god, så er det bare litt artig....

Ellers pleier jeg å lage noe pizza-greier som man kan gnafse på utover kvelden. Tenker det blir det samme i år. Hvit pizza med kantareller, pærer og timian - ser at noen anbefaler reinsdyrskav på toppen, det høres godt ut. Litt god norsk eplemos eller musserende ditto til høres bra ut. Og brytes sperregrensen så kan man vel finne fram et godt glass whisky utpåkvelden.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Ser det mangler ananas på pizzaen. Den blir ikke fullkommen uten.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jeg befinner meg langt unna landet valgdagen, og spiser middag på restaurant.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Bridgeblanding må man jo ha :D , var ingen tradisjon her før du skrev om dette på VGD (nå VGK).

Ellers så står det mellom ost og kjekse, eller tapas. Men kan hende det blir begge deler, først tapas, så litt ost og kjeks resten av kvelden.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

DoktorS skrev: tor sep 02, 2021 8:30 pm

Ellers pleier jeg å lage noe pizza-greier som man kan gnafse på utover kvelden. Tenker det blir det samme i år.
venstrehåndsarbeid :)

Har falt litt for doctor ø frossenpizza med mozarella.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Spiser som regel valgflesk.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Kommer til å spise vanlig middag, som regel ganske sent på eftan. Deretter kommer jeg ikke til å spise noe mer mat bare på grunn av at det er valgprogram i TV. Kanskje litt salt snacks og noen sjokoladebiter....og en øl eller to.
Jeg henter frem en god whisky og feirer med et glass dersom det blir regjeringsskifte.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

fargeblind skrev: lør sep 04, 2021 10:46 am Kommer til å spise vanlig middag, som regel ganske sent på eftan. Deretter kommer jeg ikke til å spise noe mer mat bare på grunn av at det er valgprogram i TV. Kanskje litt salt snacks og noen sjokoladebiter....og en øl eller to.
Jeg henter frem en god whisky og feirer med et glass dersom det blir regjeringsskifte.
Nuvel, det er vel ikke akkurat et program på TV som markeres - men feiring av demokratiet vårt. Jeg synes valgdagen er langt mer høytydelig enn f.eks. 17. mai...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Bjoro33 skrev: tor sep 02, 2021 10:26 pm
DoktorS skrev: tor sep 02, 2021 8:30 pm

Ellers pleier jeg å lage noe pizza-greier som man kan gnafse på utover kvelden. Tenker det blir det samme i år.
venstrehåndsarbeid :)

Har falt litt for doctor ø frossenpizza med mozarella.
Partileder Melby sier at hun liker å lage og spise kabaret, så det er et alternativ, men tenker at det er greit med noe småvarmt. :D

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

DoktorS skrev: lør sep 04, 2021 12:56 pm
fargeblind skrev: lør sep 04, 2021 10:46 am Kommer til å spise vanlig middag, som regel ganske sent på eftan. Deretter kommer jeg ikke til å spise noe mer mat bare på grunn av at det er valgprogram i TV. Kanskje litt salt snacks og noen sjokoladebiter....og en øl eller to.
Jeg henter frem en god whisky og feirer med et glass dersom det blir regjeringsskifte.
Nuvel, det er vel ikke akkurat et program på TV som markeres - men feiring av demokratiet vårt. Jeg synes valgdagen er langt mer høytydelig enn f.eks. 17. mai...
Jeg feirer dagen med å ta på pene klær og spasere til stemmelokalet sammen med MLE.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

fargeblind skrev: lør sep 04, 2021 1:02 pm
DoktorS skrev: lør sep 04, 2021 12:56 pm
fargeblind skrev: lør sep 04, 2021 10:46 am Kommer til å spise vanlig middag, som regel ganske sent på eftan. Deretter kommer jeg ikke til å spise noe mer mat bare på grunn av at det er valgprogram i TV. Kanskje litt salt snacks og noen sjokoladebiter....og en øl eller to.
Jeg henter frem en god whisky og feirer med et glass dersom det blir regjeringsskifte.
Nuvel, det er vel ikke akkurat et program på TV som markeres - men feiring av demokratiet vårt. Jeg synes valgdagen er langt mer høytydelig enn f.eks. 17. mai...
Jeg feirer dagen med å ta på pene klær og spasere til stemmelokalet sammen med MLE.
Husk å kjøpe med en god whisky på vegen også - den blir det nok bruk for!

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: lør sep 04, 2021 3:53 pm
fargeblind skrev: lør sep 04, 2021 1:02 pm
DoktorS skrev: lør sep 04, 2021 12:56 pm

Nuvel, det er vel ikke akkurat et program på TV som markeres - men feiring av demokratiet vårt. Jeg synes valgdagen er langt mer høytydelig enn f.eks. 17. mai...
Jeg feirer dagen med å ta på pene klær og spasere til stemmelokalet sammen med MLE.
Husk å kjøpe med en god whisky på vegen også - den blir det nok bruk for!
Trøstedrikking på valgdagen og vassgraut de neste fire årene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»