CONMEBOL VM-kvalik 20-21

Svar

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Runden:
Bolivia- Colombia spilt 10 min nå
Ecuador- Paraguay 23.00

Venezuela- Argentina 02.00 Viaplay
Chile- Brasil 03.00 Viaplay
Peru- Uruguay 03.00

Kasteball

Legg inn av Kasteball »

Jævler. Var bra det langskuddet til Bolivia. 1-1 der nå.

Målet her:

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Argentina- Brasil kl.9 i kveld.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Slik stiller lagene:

Brasil: Weverton; Danilo, Militao, Verissimo, Alex Sandro; Paquetà, Gerson, Casemiro, Everton Ribeiro; Gabigol, Neymar
Argentina: Martinez; Molina, Otamendi, Romero, Acuna; De Paul, Paredes, Lo Celso, Di Maria; Messi, Lautaro Martinez

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

LOL. Fantastiske scener. Corona-galskapen kjenner ingen grenser.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Da har man sett det også.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

😂😂😂

Argentinerne er idioter som trodde de ville slippe unna. Men man kan jo lure på hva sikkerhetsfolka på stadion drev med når de lot dem slippe inn.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Er de ikke vaksinert? Kanskje ikke fått den tredje dosen?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Rexwiller skrev: søn sep 05, 2021 9:25 pm Er de ikke vaksinert? Kanskje ikke fått den tredje dosen?
Du må i karantene om du har vært i UK de siste 14 dagene.


GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Dette er litt av en skandale. Kan fort ende med poengtrekk for Brasil mtp at CONMEBOL har gitt Argentina klarsignal til å ta med spillerne.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Offisielt: Kampen er avlyst. Ender nok med 3-0 seier til Argentina og bot til CBF.

TWU

Legg inn av TWU »

Men dette var en problemstilling som Argentina var kjent med på forhånd? Burde jo vært løst i forveien. Men så lenge fotballorganisasjonen er på Argentina sin side, så ligger de vel best an med tanke på poengene her…

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Skandale hele greia

caliblue

Legg inn av caliblue »

Problemet virker jo.å være at disse spillerne har løyet om at de har vært i England i løpet av de siste 14 dagene.

Det går an å gjøre en feil når de fyller ut et skjema. Enten det skjer på flyet eller ved ankomst. Men fire spillere uavhengig av hverandre gjør ikke samme feil.

Hjernedødt å tro at de skulle slippe unna med å lyve på papirene.

I tillegg må jo det argentinske landslaget ha sjekket ut dette på forhånd. Noen der måtte jo vite om disse spillerne må i karantene ved ankomst eller ikke.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Haha, dette er helt utrolige scener.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Anbefales å lese denne tråden:



For noen idioter disse argentinerne er.
Sist redigert av Knaxern den søn sep 05, 2021 10:02 pm, redigert 1 gang totalt.

Leoparden

Legg inn av Leoparden »

Herregud for ei suppe.

At fotballspillere som er på TV uke inn og uke ut, lyger om de har vært i landet er jo bare helt surrealistisk. Det må jo dreie seg om en misforståelse? Ingen er vel så dumme at de tror de kan komme unna med å "lyge" om at de spilte hjemmekamp i London for en uke siden, når de er på TV?

Men jeg kan ikke forstå at CONMEBOL på noen måte kan trumfe nasjonale (og internasjonale) smitteregler? Dette må jo dessverre bli poengtap til Argentina?

TWU

Legg inn av TWU »

Leoparden skrev: søn sep 05, 2021 10:02 pm Herregud for ei suppe.

At fotballspillere som er på TV uke inn og uke ut, lyger om de har vært i landet er jo bare helt surrealistisk. Det må jo dreie seg om en misforståelse? Ingen er vel så dumme at de tror de kan komme unna med å "lyge" om at de spilte hjemmekamp i London for en uke siden, når de er på TV?

Men jeg kan ikke forstå at CONMEBOL på noen måte kan trumfe nasjonale (og internasjonale) smitteregler? Dette må jo dessverre bli poengtap til Argentina?
Men det står i den Twitter-rekken over at brasilianske myndigheter hadde forhandlet frem at de kunne spille, mens denne etaten nekter. Hvis det er tilfelle, så er det jo en suppe stelt delvis i stan av brasilianerne selv…

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaos i Sør-Amerika. Intet er nytt under solen.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Leoparden skrev: søn sep 05, 2021 10:02 pm Men jeg kan ikke forstå at CONMEBOL på noen måte kan trumfe nasjonale (og internasjonale) smitteregler? Dette må jo dessverre bli poengtap til Argentina?
At CONMEBOL ikke trumfer nasjonale smittevernsregler er jo åpenbart nå. Det er kampen ble avbrutt viser det tydelig. Men hvordan det kan bli poengtap til Argentina skjønner jeg ikke. Det er ikke CONMEBOL som bestemmer om de har lov til å vandre fritt rundt i Brasil eller ikke, men det er de som organiserer kampene og tildeler/trekker fra poeng. Hvis de først sier «Alt i orden, Argentina, bare dra inn og spill», og så gjør Argentina som de får beskjed om, så ser jeg ikke hvordan CONMEBOL da kan si «Oops, Argentina, det skulle dere ikke gjort. -3p på dere.»

Men nå kommer jo dette til å bli et ordentlig clusterfuck uansett hvordan man vrir og vender på det.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Kanskje Alisson og Fabinho omsider forstår at det beste var å holde seg i ro.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Martinez, Buendia, Romero og Lo Celso er spillerne som aldri skulle entret Brasil.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Noen andre som har kost seg med fotballkampen Brasil vs Brasil ikveld?

Jeg har heiet på rødtrøyene med Neymar+Miranda på topp.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »



For dem som ikke har fått med seg scenene enda.

caliblue

Legg inn av caliblue »

tomi skrev: søn sep 05, 2021 10:13 pm
Leoparden skrev: søn sep 05, 2021 10:02 pm Men jeg kan ikke forstå at CONMEBOL på noen måte kan trumfe nasjonale (og internasjonale) smitteregler? Dette må jo dessverre bli poengtap til Argentina?
At CONMEBOL ikke trumfer nasjonale smittevernsregler er jo åpenbart nå. Det er kampen ble avbrutt viser det tydelig. Men hvordan det kan bli poengtap til Argentina skjønner jeg ikke. Det er ikke CONMEBOL som bestemmer om de har lov til å vandre fritt rundt i Brasil eller ikke, men det er de som organiserer kampene og tildeler/trekker fra poeng. Hvis de først sier «Alt i orden, Argentina, bare dra inn og spill», og så gjør Argentina som de får beskjed om, så ser jeg ikke hvordan CONMEBOL da kan si «Oops, Argentina, det skulle dere ikke gjort. -3p på dere.»

Men nå kommer jo dette til å bli et ordentlig clusterfuck uansett hvordan man vrir og vender på det.
Er det noe som tilsier at Argentina ikke hadde fått spille kampen om de hadde orden på det administrative?

Ja, Brasil har strenge restriksjoner for folk som kommer fra Storbritannia. Bl.a. gjennom å stoppe alle direkteflyvninger mellom landene. Men samtidig er det unntak når det gjelder kravet om karantene. Er man bosatt i Brasil, har slekt der, er brasiliansk statsborger eller er på forretningsreise kan man slippe unna karantene.

Fotballspillere som skal spille en viktig VM-kvalifiseringskamp er nok blant de som ganske sikkert kan slippe. Men det er jo slikt man avklarer før ankomst. Ikke gjennom å lyve på papirene man skriver under på når man ankommer Brasil.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »



Kan bli en sak som får større ringvirkninger enn bare fotballen det her. Mest sannsynlig ikke, siden Bolsanero er Bolsanero, men men.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Chromeback skrev: man sep 06, 2021 4:31 pm

Kan bli en sak som får større ringvirkninger enn bare fotballen det her. Mest sannsynlig ikke, siden Bolsanero er Bolsanero, men men.

Tråd på Twitter, for øvrig.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Når bestemmes utfallet av dette? Kampen fortsetter fra det femte minutt? Når? Eller Walkover seier til et av lagene?

gamblerjon

Legg inn av gamblerjon »

caliblue skrev: man sep 06, 2021 12:21 am
tomi skrev: søn sep 05, 2021 10:13 pm
Leoparden skrev: søn sep 05, 2021 10:02 pm Men jeg kan ikke forstå at CONMEBOL på noen måte kan trumfe nasjonale (og internasjonale) smitteregler? Dette må jo dessverre bli poengtap til Argentina?
At CONMEBOL ikke trumfer nasjonale smittevernsregler er jo åpenbart nå. Det er kampen ble avbrutt viser det tydelig. Men hvordan det kan bli poengtap til Argentina skjønner jeg ikke. Det er ikke CONMEBOL som bestemmer om de har lov til å vandre fritt rundt i Brasil eller ikke, men det er de som organiserer kampene og tildeler/trekker fra poeng. Hvis de først sier «Alt i orden, Argentina, bare dra inn og spill», og så gjør Argentina som de får beskjed om, så ser jeg ikke hvordan CONMEBOL da kan si «Oops, Argentina, det skulle dere ikke gjort. -3p på dere.»

Men nå kommer jo dette til å bli et ordentlig clusterfuck uansett hvordan man vrir og vender på det.
Er det noe som tilsier at Argentina ikke hadde fått spille kampen om de hadde orden på det administrative?

Ja, Brasil har strenge restriksjoner for folk som kommer fra Storbritannia. Bl.a. gjennom å stoppe alle direkteflyvninger mellom landene. Men samtidig er det unntak når det gjelder kravet om karantene. Er man bosatt i Brasil, har slekt der, er brasiliansk statsborger eller er på forretningsreise kan man slippe unna karantene.

Fotballspillere som skal spille en viktig VM-kvalifiseringskamp er nok blant de som ganske sikkert kan slippe. Men det er jo slikt man avklarer før ankomst. Ikke gjennom å lyve på papirene man skriver under på når man ankommer Brasil.
Hvordan holder man orden på det administrative når det ikke er samsvar mellom reglene organisasjonen som tildeler poengene og landet det spilles fotball i?

Dette er Sør-Amerika.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»