Mann siktet for Birgitte Tengs-drapet

Svar
Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Re: Mann siktet for Birgitte Tengs-drapet

Legg inn av seriemester2013 »

oddvar_kjempebra skrev: tor okt 28, 2021 10:35 pm Lea vil nok ikke like å se seg selv på nytt i dokumentaren om Birgitte- saken fra noen år tilbake. Fremstår som en arrogant tulling.
Det er sikkert og visst. Har ikke vært en god sparringpartner for foreldrene

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Sånn som på VG forsida nå. Hvorfor må de alltid vise det bildet av Birgitte i enhver artikkel om saken? Skjønner at det er vanskelig for foreldrene. Bare tenk om det var din datter og en sånn situasjon.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

seriemester2013 skrev: tor okt 28, 2021 11:08 pm
Det er sikkert og visst. Har ikke vært en god sparringpartner for foreldrene
Det virker dessverre som en del bistandsadvokater ikke er villig til å være ærlig med sine klienter og heller blindt støtter dem i deres vanforestillinger. Nå kan man jo håpe at de i private samtaler er mer ærlige, men jeg har mine tvil.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

storpeder skrev: tor okt 28, 2021 12:04 pm
Harduetforslag skrev: tor okt 28, 2021 11:06 am
Tja, hvis mutasjonen utelukker farslinjen så er det jo fristende å tenke at likelihood ratio også blir påvirket.

PÅTALE SIGNALISERER TENGS-RETTSSAK HØSTEN 2022
Det kom frem under dagens rettsmøte i Sør-Rogaland tingrett.
Interessant. Basert på det du henviser til i et senere innlegg, hvor politiet i praksis både utelukker andre fra farslinjen samt ubeslektede, skulle man tro man 0,25 % kan reduseres betraktelig, ja. Til nær 0 slik de formulerer det, men ser at forsvarer fremdeles henviser til mulighet for at en tilfeldig person kan matche, så blir det vel en oppgave for begge sider å finne ut omtrent hva sannsynligheten for noe sånt er.
«Ifølge analysen er det 95 prosent sannsynlig at det er færre enn 43 personer som har 29 like markører, og alle vil være i samme farsslekt som siktede.», skiver Sør-Rogaland tingrett i kjennelsen, etter at siktedes varetektsfengsling ble forlenget torsdag.

Spennende.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Harduetforslag skrev: fre okt 29, 2021 10:56 am
«Ifølge analysen er det 95 prosent sannsynlig at det er færre enn 43 personer som har 29 like markører, og alle vil være i samme farsslekt som siktede.», skiver Sør-Rogaland tingrett i kjennelsen, etter at siktedes varetektsfengsling ble forlenget torsdag.

Spennende.
Ja, det var jo en ganske vesentlig endring. Det man kanskje savner er en presisering om hva de gjenværende 5 % representerer, om det kun handler om antallet på 43, eller hvorvidt det er mulig at noen utenfor farsslekten kan ha treff i disse markørene. Men når forsvarer begynner å lansere diverse teorier om oversmitte via en politimann som avhørte siktede 6 uker før drapet og som etter drapet var på åstedet og vel berørte liket, så er det kanskje et tegn på at det ser veldig sterkt ut.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

storpeder skrev: fre okt 29, 2021 11:16 am
Harduetforslag skrev: fre okt 29, 2021 10:56 am
«Ifølge analysen er det 95 prosent sannsynlig at det er færre enn 43 personer som har 29 like markører, og alle vil være i samme farsslekt som siktede.», skiver Sør-Rogaland tingrett i kjennelsen, etter at siktedes varetektsfengsling ble forlenget torsdag.

Spennende.
Ja, det var jo en ganske vesentlig endring. Det man kanskje savner er en presisering om hva de gjenværende 5 % representerer, om det kun handler om antallet på 43, eller hvorvidt det er mulig at noen utenfor farsslekten kan ha treff i disse markørene. Men når forsvarer begynner å lansere diverse teorier om oversmitte via en politimann som avhørte siktede 6 uker før drapet og som etter drapet var på åstedet og vel berørte liket, så er det kanskje et tegn på at det ser veldig sterkt ut.
Ja, antar at vi ikke får noen nærmere presisering før under en evt rettsak.

Politiadvokaten kan også fortelle at det er gjort andre undersøkelser siden pågripelsen som de mener styrker mistanken.

– Jeg ønsker ikke å si noe mer om det, men vi har vært opptatt av å kartlegge siktedes aktiviteter, handlingsmønstre og bevegelser. Det dreier seg om disse tingene, forteller Soma.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

storpeder skrev: fre okt 29, 2021 11:16 am
Harduetforslag skrev: fre okt 29, 2021 10:56 am
«Ifølge analysen er det 95 prosent sannsynlig at det er færre enn 43 personer som har 29 like markører, og alle vil være i samme farsslekt som siktede.», skiver Sør-Rogaland tingrett i kjennelsen, etter at siktedes varetektsfengsling ble forlenget torsdag.

Spennende.
Ja, det var jo en ganske vesentlig endring. Det man kanskje savner er en presisering om hva de gjenværende 5 % representerer, om det kun handler om antallet på 43, eller hvorvidt det er mulig at noen utenfor farsslekten kan ha treff i disse markørene. Men når forsvarer begynner å lansere diverse teorier om oversmitte via en politimann som avhørte siktede 6 uker før drapet og som etter drapet var på åstedet og vel berørte liket, så er det kanskje et tegn på at det ser veldig sterkt ut.
De 95% er jo helt sikkert et konfidensintervall. Man har jo ikke DNA av alle menn på hele kloden så når man sier at kun 1 av 200 (f.eks) kan ha den typen kombinasjon på x antall markører så er jo ikke det basert på at man har DNA'et til alle menn. Det er basert på et representativt utvalg. Og da er jo et 95% konfidensinterval naturlig

storpeder

Legg inn av storpeder »

oddvar_kjempebra skrev: fre okt 29, 2021 12:31 pm
De 95% er jo helt sikkert et konfidensintervall. Man har jo ikke DNA av alle menn på hele kloden så når man sier at kun 1 av 200 (f.eks) kan ha den typen kombinasjon på x antall markører så er jo ikke det basert på at man har DNA'et til alle menn. Det er basert på et representativt utvalg. Og da er jo et 95% konfidensinterval naturlig
Ja, det er det nok, men en p-verdi på 0,05 er kanskje i høyeste laget i denne sammenhengen, det ville jo vært interessant å vite hva tallene er med andre verdier. Og det kan virke som om konfidensintervallet relateres til antall personer, angitt til 43. Men 43 av hva? Verdens samlede befolkning? Og når man videre skriver at alle ev. personer som matcher er i samme farsslekt, sett i sammenheng med mutasjons-opplysningen som tilsier at ingen i samme farsslekt virker å være relevante, så fremstår det som litt ufullstendig. Men hva gjelder p-verdien, så er det også et spørsmål om det er en endelig konklusjon, uavhengig av denne verdien, at ingen utenom farsslekten kan matche profilen. Men alt dette hadde det selvsagt vært enklere å skjønne bedre om man hadde hatt rapporten.

Benson

Legg inn av Benson »

Foreldrene har vel vert helt i transe uten evne til å tenke en logisk setning siden tilståelsen. Noen burde jo snakket litt vett til dem. Kanskje har noen prøvd og men. Fetteren var jo heime hos dem etter drapet også uten at den tenkte på han som skyldig så å basere alt på en åpenbar falsk tilståelse er jo litt trist. Logikken var vel at fetteren hadde vert i militæret så han kunne jo ikkje la seg presse til å si noe feilaktig av politiet🙃 Ødelagt/splitter familien for alltid og gjort livet til fetteren utrolig mye vanskeligere.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

storpeder skrev: fre okt 29, 2021 2:30 pm
oddvar_kjempebra skrev: fre okt 29, 2021 12:31 pm
De 95% er jo helt sikkert et konfidensintervall. Man har jo ikke DNA av alle menn på hele kloden så når man sier at kun 1 av 200 (f.eks) kan ha den typen kombinasjon på x antall markører så er jo ikke det basert på at man har DNA'et til alle menn. Det er basert på et representativt utvalg. Og da er jo et 95% konfidensinterval naturlig
Ja, det er det nok, men en p-verdi på 0,05 er kanskje i høyeste laget i denne sammenhengen, det ville jo vært interessant å vite hva tallene er med andre verdier. Og det kan virke som om konfidensintervallet relateres til antall personer, angitt til 43. Men 43 av hva? Verdens samlede befolkning? Og når man videre skriver at alle ev. personer som matcher er i samme farsslekt, sett i sammenheng med mutasjons-opplysningen som tilsier at ingen i samme farsslekt virker å være relevante, så fremstår det som litt ufullstendig. Men hva gjelder p-verdien, så er det også et spørsmål om det er en endelig konklusjon, uavhengig av denne verdien, at ingen utenom farsslekten kan matche profilen. Men alt dette hadde det selvsagt vært enklere å skjønne bedre om man hadde hatt rapporten.
Mulig jeg har misforstått, men jeg oppfattet de 43 som aktuelle kandidater i farsslekta. Alle direkte nedkommet fra tipp-tipp-tipp-oldefar. Men som nå, pga oppdagelsen av mutasjonen hos siktede ikke lenger er aktuelle kandidater. Mutasjonen har jo oppstått hos siktede. Det vet vi siden faren ikke har denne. Rent teoretisk kan de jo en av de 43 selv ha fått samme mutasjon, men det er visst ekstremt usannsynlig slik jeg har forstått det.

storpeder

Legg inn av storpeder »

oddvar_kjempebra skrev: fre okt 29, 2021 4:18 pm
Mulig jeg har misforstått, men jeg oppfattet de 43 som aktuelle kandidater i farsslekta. Alle direkte nedkommet fra tipp-tipp-tipp-oldefar. Men som nå, pga oppdagelsen av mutasjonen hos siktede ikke lenger er aktuelle kandidater. Mutasjonen har jo oppstått hos siktede. Det vet vi siden faren ikke har denne. Rent teoretisk kan de jo en av de 43 selv ha fått samme mutasjon, men det er visst ekstremt usannsynlig slik jeg har forstått det.
Ja, det er fullt mulig, i så fall en misforståelse fra min side. Så da er vi kanskje tilbake til at det som menes er at det er 95 % sannsynlighet for at det ikke finnes noen utenfor slekta som kan matche alle markørene. Men da igjen spørsmålet om hvorfor akkurat 95 %. Men mulig jeg misforstår igjen, og det hadde selvsagt vært å foretrekke å få lese hele rapporten. Uansett, ser man på det som alt er kjent av øvrige beviser skal det nok mye til at det ikke blir domfellelse i denne saken.

Skulle han mot formodning være uskyldig, kan det ironisk nok være at politiets manglende interesse for å etterforske ham skikkelig i sin tid og i så tilfelle potensielt sjekke ham ut av saken før sporene ble kalde, være avgjørende i hans disfavør i dag.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Benson skrev: fre okt 29, 2021 2:43 pm Foreldrene har vel vert helt i transe uten evne til å tenke en logisk setning siden tilståelsen. Noen burde jo snakket litt vett til dem. Kanskje har noen prøvd og men. Fetteren var jo heime hos dem etter drapet også uten at den tenkte på han som skyldig så å basere alt på en åpenbar falsk tilståelse er jo litt trist. Logikken var vel at fetteren hadde vert i militæret så han kunne jo ikkje la seg presse til å si noe feilaktig av politiet🙃 Ødelagt/splitter familien for alltid og gjort livet til fetteren utrolig mye vanskeligere.
Vett ligger slettes ikke for alle.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Det er nylig gjort en undersøkelse om hvilke ord so generer mest klikk i mediene. Det er nettopp ordene "sjokk" og "sjokkert". Spesielt Dagbladet er ivrige på å bruke disse ordene. Så at familien Tengs selv har brukt disse ordene, skal vi nok ikke være så sikre på.

Geraldt

Legg inn av Geraldt »

Er det far out å tenke at det har vært gnisninger innad i familien lenge før drapet? Som det sorte fåret i egen familie kan jeg se for meg hvor lett det hadde vært å plassere skyld i fanget mitt, uavhengig av all logikk. Så hvis myndigheter i tillegg støtter opp..

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Geraldt skrev: lør okt 30, 2021 12:09 pm Er det far out å tenke at det har vært gnisninger innad i familien lenge før drapet? Som det sorte fåret i egen familie kan jeg se for meg hvor lett det hadde vært å plassere skyld i fanget mitt, uavhengig av all logikk. Så hvis myndigheter i tillegg støtter opp..
Det har ikke vært gnisninger.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

oddvar_kjempebra skrev: tor okt 28, 2021 6:37 pm 12 ukers varetekt. Da er politiet sikre i sin sak. Dette går mot rettsak.
Det var de i saken mot fetteren og ikke minst i Baneheia-saken, bare nevner det.

TWU

Legg inn av TWU »

storpeder skrev: fre okt 29, 2021 8:45 pm
Ja, det er fullt mulig, i så fall en misforståelse fra min side. Så da er vi kanskje tilbake til at det som menes er at det er 95 % sannsynlighet for at det ikke finnes noen utenfor slekta som kan matche alle markørene. Men da igjen spørsmålet om hvorfor akkurat 95 %.
Statistikk. Man kan ikke uttale seg med 100 prosent sannsynlighet, så man gjør følgende:
1) kommer frem til en konklusjon
2) prøver å finne sannsynligheten for at konklusjonen kan være uriktig. Da bruker man statistiske verktøy som konfidensintervall.

95% er mest vanlig, men skulle tro at man i slike saker ville anvende 99% eller lignende siden det er såpass alvorlig. Kan hende man havner i grenseland med høyere signifikans? Kjenner bare til verktøyet, kan ingenting om metodikken i DNA-sammenheng

joplina

Legg inn av joplina »

Geraldt skrev: lør okt 30, 2021 12:09 pm Er det far out å tenke at det har vært gnisninger innad i familien lenge før drapet? Som det sorte fåret i egen familie kan jeg se for meg hvor lett det hadde vært å plassere skyld i fanget mitt, uavhengig av all logikk. Så hvis myndigheter i tillegg støtter opp..
***********
Men nå mistenkte vel ikke familien denne fetteren i utgangspunktet. Gjorde de vel?
Disse tankene kom vel som følge av politiets økende interesse for fetteren ("hva vet politiet som ikke vi vet?" og ble spikret når fetteren tilsto (som et slag i mellomgulvet)
At han siden trakk tilståelsen hjalp lite. Tvil og usikkerhet var allerede plantet - og den plantingen var det ikke Birgittes mor/far som sto for.

Queenie

Legg inn av Queenie »

I slike tilfeller er tilgivelse virkelig noe religiøst piss. Jeg håper fetteren viser dem en lang finger resten av sitt liv, INGEN fortjener det han har blitt utsatt for, attpåtil av sitt eget kjøtt og blod.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

En tanke som har streifet meg. Dersom fetteren blir tilkjent erstatning så vil jo denne komme fra Staten. Er man for hevngjerrig dersom man hadde nøyd seg for eksempel med halvparten dersom pengene hadde kommet fra foreldrene til Birgitte Tengs sin lomme?

Geraldt

Legg inn av Geraldt »

joplina skrev: lør okt 30, 2021 1:48 pm
Geraldt skrev: lør okt 30, 2021 12:09 pm Er det far out å tenke at det har vært gnisninger innad i familien lenge før drapet? Som det sorte fåret i egen familie kan jeg se for meg hvor lett det hadde vært å plassere skyld i fanget mitt, uavhengig av all logikk. Så hvis myndigheter i tillegg støtter opp..
***********
Men nå mistenkte vel ikke familien denne fetteren i utgangspunktet. Gjorde de vel?
Disse tankene kom vel som følge av politiets økende interesse for fetteren ("hva vet politiet som ikke vi vet?" og ble spikret når fetteren tilsto (som et slag i mellomgulvet)
At han siden trakk tilståelsen hjalp lite. Tvil og usikkerhet var allerede plantet - og den plantingen var det ikke Birgittes mor/far som sto for.
Nei nei. Men jeg tenkte at dersom de har hatt underliggende irritasjoner, den ungen som alltid er frekk.. lager bråk.. ødelegger osv. Så er det lett å svare ja, dersom noen i politiet stiller spørsmålet "Vet du om noen som kunne tenkes å ha.." Hvor kom det fra at fetteren allerede hadde utvist rar oppførsel med seksuelle undertoner, for eksempel? Det er så merkelig for utenforstående å sette seg inn i den fastlåste ideen om at det var fetteren, helt frem til i går på en måte. Det er det jeg prøver å wrap my head around. Ikke meningen å sverte familien på noen måte, interessen er fra et rent psykologisk perspektiv. Hvordan reagerer man, hvorfor. Hvis det var meg i situasjonen. (Håpløs øvelse men jeg kan ikke la være)

storpeder

Legg inn av storpeder »

TWU skrev: lør okt 30, 2021 1:43 pm
storpeder skrev: fre okt 29, 2021 8:45 pm
Ja, det er fullt mulig, i så fall en misforståelse fra min side. Så da er vi kanskje tilbake til at det som menes er at det er 95 % sannsynlighet for at det ikke finnes noen utenfor slekta som kan matche alle markørene. Men da igjen spørsmålet om hvorfor akkurat 95 %.
Statistikk. Man kan ikke uttale seg med 100 prosent sannsynlighet, så man gjør følgende:
1) kommer frem til en konklusjon
2) prøver å finne sannsynligheten for at konklusjonen kan være uriktig. Da bruker man statistiske verktøy som konfidensintervall.

95% er mest vanlig, men skulle tro at man i slike saker ville anvende 99% eller lignende siden det er såpass alvorlig. Kan hende man havner i grenseland med høyere signifikans? Kjenner bare til verktøyet, kan ingenting om metodikken i DNA-sammenheng
Jeg er selv statistiker så derfor ekstra nysgjerrig på metoden her. Men kan jo ikke forvente at journalister klarer å gjengi det vesentlige man trenger for å forstå analysene, men så har de sikkert ikke selv sett rapporten, bare fått vite noe av det som kom frem i fengslingsmøtet.

Ellers enig i at p-verdi på f.eks 0,01 (99 % konfidensintervall) synes mer passende å bruke når det er snakk om en drapssak.

Balder
Innlegg: 557

Legg inn av Balder »

Zanick skrev: tor okt 28, 2021 7:58 pm Tengs's foreldre i sjokk

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... _row4_pos1

Godt gjort å bli sjokkert over noe som har vært opplagt for alle andre på jordkloden i mange år.
Alle andre har ikke opplevd det samme og er ikke i samme situasjon, så det er vanskelig å sette seg til doms over dem.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

storpeder skrev: lør okt 30, 2021 3:20 pm

Jeg er selv statistiker så derfor ekstra nysgjerrig på metoden her. Men kan jo ikke forvente at journalister klarer å gjengi det vesentlige man trenger for å forstå analysene, men så har de sikkert ikke selv sett rapporten, bare fått vite noe av det som kom frem i fengslingsmøtet.

Ellers enig i at p-verdi på f.eks 0,01 (99 % konfidensintervall) synes mer passende å bruke når det er snakk om en drapssak.
Jeg er også trent innenfor statistikk, og reagerte på det samme. Tenkte at journalisten ikke skjønte hva han skrev om. Men så så jeg at sitatet var fra retten. Da tenkte jeg at sitatet ikke var fullstendig, men så kom en skremmende tanke - dommeren aner ikke hva vedkommende skriver om.

joplina

Legg inn av joplina »

Korgutt skrev: lør okt 30, 2021 2:40 pm En tanke som har streifet meg. Dersom fetteren blir tilkjent erstatning så vil jo denne komme fra Staten. Er man for hevngjerrig dersom man hadde nøyd seg for eksempel med halvparten dersom pengene hadde kommet fra foreldrene til Birgitte Tengs sin lomme?
**************

Hvorfor skulle halve beløpet fra en eventuell erstatning/oppreisning komme fra foreldrene til Birgitte Tengs, sa du...?
Det var da ikke foreldrene hennes som drev med etterforskning og stadig viste en økende interesse for den unge mannen - og ei heller var det foreldrene hennes som gjennomførte uetiske avhør og manipulerte fetteren til å tilstå drap.

Bakgrunnen for å søke erstatning var jo nettopp politiets fokus på den siktede som skyldig og tilståelsen som fetteren kom med - som han senere trakk tilbake. Men da hadde tvilen allerede festet sitt grep.
Politiet hadde ikke tilstrekkelig med bevis for å nå målet sitt (aldri noen hemmelighet hva målet var) og få fetteren dømt (noe som i dag er selvforklarende) og saken rant ut i sanden.

Foreldrene har i alle år måttet sørge over sin datter uten endelig oppklaring av saken og tilleggsbelastningen med havarerte familieforhold.
Fetteren har i alle år hatt mistanken hengende over seg og han og hans familie har også måttet leve i alle år med den samme tilleggsbelastning.
- Og hvem skapte grunnlaget for at det ble en tilleggsbelastning på begge sider av familien...?
Jo, det gjorde det statsansatte politiet som hadde saken!

Man er jo ikke hevngjerrig hvis man mener at foreldrene skal betale for at politiets feilaktige fokus og mål i kombinasjon med en tilståelse i avhør.....Man er vel heller på bærtur...tenker jeg.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

kytec skrev: lør okt 30, 2021 1:34 pm
oddvar_kjempebra skrev: tor okt 28, 2021 6:37 pm 12 ukers varetekt. Da er politiet sikre i sin sak. Dette går mot rettsak.
Det var de i saken mot fetteren og ikke minst i Baneheia-saken, bare nevner det.
Og i begge tilfeller gikk saken til retten. Hvilket var mitt poeng her. Ikke at politiet faktisk har en god sak. Det vet jeg ikke nok om til å gjøre meg opp en mening. Men når politiet ber om 12 uker betyr det at de er sikre i sin sak.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Korgutt skrev: lør okt 30, 2021 2:40 pm En tanke som har streifet meg. Dersom fetteren blir tilkjent erstatning så vil jo denne komme fra Staten. Er man for hevngjerrig dersom man hadde nøyd seg for eksempel med halvparten dersom pengene hadde kommet fra foreldrene til Birgitte Tengs sin lomme?
Skulle foreldrene betale bot for at datteren ble drept?

For en avskyelig tanke.


Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Kommer nok ikke langt med å rette kritikk mot Elden og Lea, selv om det jo skal sies at sistnevnte har vært litt i overkant avvisende til alternative gjerningsmenn. Elden er mer 1 og 0, Lea har litt for mange personlige meninger.

Når det gjelder politiet så har han et poeng, dessverre. Politiet har vært mer opptatt av å skjerme seg selv enn å informere om realitetene i saken. Dagfinn Torstveit har jo lenge vært krystallklar på at fetteren er skyldig men at han klarte å lure seg unna straff. Det er jo først etter den nye utviklingen i saken, med DNA funn som peker mot noen helt andre, at han har begynt å «se lyset». Dessverre så er han jo fortsatt opptatt av å presisere at Politiet nærmest ikke kunne gjort noe annerledes, og at det kun er den nye teknologien, som jo definitivt ikke var tilgjengelig for de, som har avdekket disse tekniske bevisene. Han hopper jo fullstendig bukk over det åpenbare faktum at politiet, fra en rekke uavhengige hold, omtrent umiddelbart ble tipset om den svært så aktuelle gjerningsmannen. Til tross for dette, så gjorde de ingen aktive etterforskningsskritt for å enten utelukke han som gjerningsmann eller beholde han på lista, tvert imot så gikk det vel over et halvt år før han i det hele tatt ble kalt inn til avhør. Hva hvis han hadde skraper som følge av en kamp, hva hvis han ikke hadde en eneste skramme. Viktig bevis kunne vært avdekket. Blodige klær ble funnet nedgravd i området Skudeneshavn, visstnok uinteressant, selv om hovedteorien til politiet tross alt var at Birgitte ble plukket opp av noen med bil…

Torstveit ignorerer jo, så til de grader, de etterforskningsskrittene som etter alle kunstens regler skulle vært tatt, når han mer eller mindre frikjenner politiets arbeid basert på informasjonen de hadde tilgjengelig. Det er en tragedie at han og Mr Kripos ikke er blitt satt fullstendig på plass

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Faren til fetteren står frem i et intervju. Den mannen fortjener all honnør for å strekke frem en hånd til Birgitte Tengs sine foreldre.
https://www.nrk.no/rogaland/forstar-hvo ... KFJbdVCNIY

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»